Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16   Надолу

Автор Тема: Seasonic Prime W 750 Titanium или Corsair RMi Series RM850i 850W Gold? Кое е по-  (Прочетена 60491 пъти)

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Абе то може....ако имаме захранваща мрежа на 12v / 250 khz (или подобно) - директно в трафчето. Ама кво да праиш, кат в контакта няма квото ти трябва.

Ми то не случайно захранващата мрежa е на 220 /50 - двете жици директно в двигателите.


   Едно важно допълнение:всъщност най-добри динамични показатели
имат постояннотоковите двигатели,неслучайно трамваите и тролеите
използват именно такива,да не говорим за електромобилите ...
Активен

Yasen6275

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 553
    • Профил
....да не говорим за електромобилите ...
Хубаво е да не говорим. Че може и да станем смешни.
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
....да не говорим за електромобилите ...
Хубаво е да не говорим. Че може и да станем смешни.


   Ейййййййй,голяма злоба бе !
   Отворко,може да публикувам конкретни линкове ...

   Сигурно си отворил уикипедиа и си видял я тесла,я брадва , и правиш
генерални заключения за всички електромобили.
Активен

bot

  • Гост
   Едно важно допълнение:всъщност най-добри динамични показатели
имат постояннотоковите двигатели,неслучайно трамваите и тролеите
използват именно такива,да не говорим за електромобилите ...
Това е вярно, най-добри показатели имат BLDC (Brushless DC Motors). Бях на една конференция преди няколко месеца специално за BLDC двигателите - техники за управление, констрункции, а най интересното беше че в момента се търси вариянт за замяната на неодимиума - магнита, който се използва при тях, защото 97% от залежите на неодимиум се намира в Китай и това става сега покрай икономическата война на Китай със Щатите.


   Ейййййййй,голяма злоба бе !


 Мани го тоя, включва се в дискусии само когато иска да се заяде с някого.
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 11:12 от bot »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Защо ги наричат DC motors. :o За мен това е AC трифазен мотор, беколекторен със статор или ротор с постоянен магнит.

Това че има инвертор, който се захранва с DC и той прави променливо токово управление на намотките не прави двигателя DC?

DC мотор за мен е четков, който може да го захраниш директо с DC без никакви инвертори.

Също много ми е интересно, дали в е-колите използват/могът да използват асинхронни двигатели? Те също са много хубави, много здрави механично, безчеткови.... Малко им е по сложно управлението ама....
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 12:43 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

bot

  • Гост
Защо ги наричат DC motors. :o За мен това е AC трифазен мотор, беколекторен със статор или ротор с постоянен магнит.

Това че има инвертор, който се захранва с DC и той прави променливо токово управление на намотките не прави двигателя DC?

DC мотор за мен е четков, който може да го захраниш директо с DC без никакви инвертори.

Също много ми е интересно, дали в е-колите използват/могът да използват асинхронни двигатели? Те също са много хубави, много здрави механично, безчеткови.... Малко им е по сложно управлението ама....

 Както името подсказва - безчетков, може да го разглеждаш като четков DC, на който четките са заменени с електронни ключове. Тези двигатели може да ги управляваш с AC или с DC ток, на DC управлението му викат още трапецоидално. Не е задължително да слагаш инвертор или какъвто и да е "умен" електронен контрол, тези двигатели идват с hall датчици, които директно могат да се свържат към електронни ключове(транзистори) и така да комутираш фазите. AC двигателя, за разлика от DC не можеш да го задържиш на едно място, може да го затормозиш леко като му свържеш фазите на късо и толкова. При BLDC може да контролираш скоростта над тази, която е дадена като номинална като предваряваш превключването - подобно на двигателите с вътрешно горене.
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Ако вземеш един такъв BLDC и му свържеш намотките директно към трифазно захранване, без никакви хол датчици и обратни връзки - ще завърти ли. Според мен ще завърти. Знaчи е AC.

Както и да е. Въпрос на интерпретация и терминология.
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 13:36 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

bot

  • Гост
Ако вземеш един такъв BLDC и му свържеш намотките директно към трифазно захранване, без никакви хол датчици и обратни връзки - ще завърти ли. Според мен ще завърти. Знaчи е AC.

Както и да е. Въпрос на интерпретация и терминология.

 Да, ще завърти, може да го разглеждаш като синхронен AC двигател, но наличието на постоянни магнити го прави по-сходен с DC двигателите.
 пп и да ти отговоря за асинхронните двигатели при автомобилите - те са с много ниско КПД, може би най-ниското от всички видове електромотори, освен това се мени с изменение на оборотите, най-високо КПД (което е под 75%) имат при точно определени обороти, за които между другото са проектирани да работят постоянно. Под тези и над тези КПД-то им стръмно пада.
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 13:43 от bot »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Повече е. 90% и над. Ако е пълно натоварен. При нисък въртящ момент спада много.
Обаче що чета, че Тесла използвала точно асинхронни двигатели (induction motors) ??? ???

https://www.tesla.com/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?_ga=2.135226097.1148069356.1503696154-1737370490.1503696154&redirect=no

Ама и аз съм на мнение че тези BLDC са най-подходящи. Може би за големи мощности им свършват предимствата ???

За ужастъ на Ясен си говорм точно за e-коли  >:D
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 14:38 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

bot

  • Гост
 Хм, това за Тесла не го знаех, интересно, обаче прочетох че са изоставили идеята и при новите модели (3) използват пак постоянни магнити, явно асинхронните двигатели не са били много сполучливо решение.
Активен

Yasen6275

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 553
    • Профил
....да не говорим за електромобилите ...
Хубаво е да не говорим. Че може и да станем смешни.
...Отворко,може да публикувам конкретни линкове ...
Аре бе отворко. К'во те спира?
...За ужастъ на Ясен си говорм точно за e-коли  >:D
За твой и на мултака на go_fire, такова нещо като DC мотори дефакто няма. Всички мотори са AC. Тези които наричате DC са AC с устройство за конвертиране правиа ток в променлив.
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
...За ужастъ на Ясен си говорм точно за e-коли  >:D
За твой и на мултака на go_fire, такова нещо като DC мотори дефакто няма. Всички мотори са AC. Тези които наричате DC са AC с устройство за конвертиране правиа ток в променлив.

Ясене много бой ще ядеш. Не от мен, а от живота. Освен да мислиш, не си се научил още и да четеш. Наката изказва същата теза.

И бих бил благодарен да не намесваш напразно името ми там, където не е нужно. Думица не съм споменал, написал за електромоторите в тази тема, затова е нелепо да ме намесваш. Благодаря!
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

bot

  • Гост
За твой и на мултака на go_fire, такова нещо като DC мотори дефакто няма. Всички мотори са AC. Тези които наричате DC са AC с устройство за конвертиране правиа ток в променлив.

 Ясене, защо се заяждаш с хората, go-fire е прав, дори не се включи в темата а Naka имаше доста добри аргументи срещу моите, всъщност ми е много приятно когато водя дискусия и с двамата, защото имат много конструктивни мнения, ЗА РАЗЛИКА ОТ ТВОИТЕ!!! Ако имаш да казваш нещо за двигателите, или за електромобилите - заповядай, но се съмнявам че ще се включиш защото се страхуваш да не навлезеш във води, в които не можеш да плуваш.
« Последна редакция: Oct 07, 2018, 22:59 от bot »
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Цитат на: Yasen6275
За твой и на мултака на go_fire, такова нещо като DC мотори дефакто няма. Всички мотори са AC
.

Аaaa.. има чист DC. По спомени...може и да греша... Нарича се униполярна машина. Не исках да го споменавам за да изпаднем в излишно филосовстване dc или ас...ама като стинахме до тук.

Е те това трябва да е такова (униполярна машина) - няма никакво превключване на намотки. четки може и да има, но не и превключване. Чисто dc.
https://m.youtube.com/watch?v=xSeXdBCLWnU
« Последна редакция: Oct 08, 2018, 10:39 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Yasen6275

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 553
    • Профил
За твой и на мултака на go_fire, такова нещо като DC мотори дефакто няма. Всички мотори са AC. Тези които наричате DC са AC с устройство за конвертиране правиа ток в променлив.

 Ясене, защо се заяждаш с хората, go-fire е прав, дори не се включи в темата а Naka имаше доста добри аргументи срещу моите, всъщност ми е много приятно когато водя дискусия и с двамата, защото имат много конструктивни мнения, ЗА РАЗЛИКА ОТ ТВОИТЕ!!! Ако имаш да казваш нещо за двигателите, или за електромобилите - заповядай, но се съмнявам че ще се включиш защото се страхуваш да не навлезеш във води, в които не можеш да плуваш.
Това което ти възпримеаш като заяждане обикновенно е реакци на нечие друго зааяждане:
...За ужастъ на Ясен си говорм точно за e-коли  >:D
или такива като спека които не понясат критика и го възприрмат за заяждане.

Но от времето на комунизма когато всички бяхте на едно мнение мина доста време. Различните мнения даже се смятат за плюс на някои места. Но какво ли разбират тези загниващи задръстеняци.

Що се отнася до твоето говорене за себе си в трето лице с два различни ника в два последователни поста, силно се надявам че ще потърсиш медицинска помощ. Не е хубаво тези неща да ги оставяш без наблюдение от специалист.
« Последна редакция: Oct 08, 2018, 20:01 от Yasen6275 »
Активен
Страници: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16   Нагоре
« назад напред »