Нека всички, които мислят, че ядрената енергия е по-изгодна от природно-възвращаемата енергия се замислят и за риска. Какъв е риска от ползване на природна енергия? 0%.
А oт ползването на ядрена енергия? Помнете Чернобил...
Веднъж като се изградят конструкциите за събиране на природната енергия, остават само разходите за поддръжка. Разходите за гориво са 0%. При ядрената енергия има разходи освен за поддръжка, и за гориво.
Преди време гледах филм за град в Англия, в който всичката използвана енергия се произвежда изцяло от природата. Слънчеви колектори, вятърни генератори, енергията на вълните, енергия от разпадане на биомаса. Там почти 100% от всички отпадъци се рецеклират. Докато в развитите държави се наблюдава тенденция това от регионален да премине в национален мащаб, нашите глупаци тук мислят за нова ядрена централа и възстановяване на уранодобива. Не, че природната енергия не е изгодна. На тях не им е изгодно. Няма кой да им плати
Нека пак да припомня как се произвежда електирчество от ядрената енергия:
От енергията от разпадането на атомите се използва топлината. Тя загрява вода. Водата се превръща в пара и върти турбините. Във всеки един етап има енергия, която се губи и остава неизползвана.
Светът започна вече по-често да обръща внимание на природно-възвращаемата енергия. Няма как - фосилните горива са на изчерпване.
Не сте ли се замисляли колко първобитно се задвижват колите с ДВГ? Вкарва се в тясно пространство въздух премесен с гориво под налягане и се запалва от електрическа искра. Получава се малък взрив, който води до разширяване на газовете. Това разширяване на газовете води до предвижване на буталата и завъртане на коляновия вал. Въртенето на коляновия вал минава през трансмисия преди да задвижи колелата. При спиране на автомобила кенетичната енергия от въртенето на колелата чрез спирачната система се губи в атмосферата като топлина от триенето на спираките. Ха сега се замислете колко енергия се губи при всеки един етап???
Сравнете КПД на един такъв автомобил с КПД на кола с изцяло електрическо задвижване. Разликата е огромна.
Ето ви един пример за кола с модерна технология:
http://www.lightningcarcompany.co.uk/Във всяко от колелата на колата има по един електро-двигател, който при спиране превръща кенетичната енергия в електричество и го връща обратно в батериите. Батериите са изработени по нова нано-технология и едно 10 мин. зареждане със специално зареждащо устройство е достатъчно за около 350 км. пробег. През това време колата не изхвърля никакви вредни емисии в природата и не губи никаква енергия. Ако енергията използвана за зареждане на батериите с електричество е произведена от природата, какво се получава?
На там вървят нещата, макар и с малки стъпки в момента.
Някъде в бъдещето ще се научим да използваме енргията, която се образува от сблъскването на материя с анти-материя. При сблъсък на много малко количество от двете се получава огромна енргия, която в момента не знаем как да ползваме.