Покажи Публикации - ivak
* Виж публикациите на потр. | Виж темите на потр. | Виж прикачените файлове на потр
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 11
31  Програмиране / Общ форум / Клетка/Адрес -: Feb 19, 2006, 18:58
Цитат (Apache @ Фев. 17 2006,20:52)
Само че на моята машина променлива тип integer, заема 4 байта...

Ако става дума за езика С, променливите от тип int имат размера на процесорните регистри. В твоя случай - четири байта или 32 бита. Ако обаче минеш на 64 битов процесор, int ще стане осем байта. Тъй като това е доста объркващо, езикът поддържа машинонезависими типове. Те са следните:

char и unsigned char - 8 бита;
short и unsigned short - 16 бита;
long и unsigned long - 32 бита;
long long и unsigned long long - 64 бита.

Всички изброени типове са целочислени и имат посочения размер на всеки компютър.
32  Програмиране / Общ форум / Клетка/Адрес -: Feb 17, 2006, 17:30
Клетка е най-малкото възможно количество информация в компютъра, което може да бъде идентифицирано (т.е. адресирано).

Адресът, от своя страна, е информацията, която идентифицира еднозначно дадена клетка.

Както виждаш, двете понятия са свързани: всяка клетка си има адрес, чрез който да я търсим, и на всеки адрес отговаря точно една клетка. На практика двата термина са синоними.

Клетките в паметта на компютъра са подредени последователно, а адресите им започват от 0. Адресът на всяка следваща клетка е с единица по-голям от предишния.

Размерът на клетката зависи от архитектурата на компютъра, но в повечето съвременни машини клетките са съставени от по 8 бита. Поради тази причина термините клетка и байт също са синоними.

Както казах вече, всяка клетка има собствен адрес, но също така е възможно няколко клетки да имат общ адрес. Това се получава, когато няколко последователни клетки заедно съдържат информация, която се интерпретира като едно цяло.

За да схванеш по-ясно тази концепция, ще ти дам следния пример:

В пределите на една клетка можем да запишем число между 0 и 255. Така е, защото 8-те бита могат да имат точно 256 различни състояния (256 е 2 на степен 8-ма).

16 бита, обаче, могат да поберат значително по-големи числа - от 0 до 65535. За да се възползваме от това преимущество, просто обединяваме две последователни клетки. По същия начин можем да обединим 4, 8 или повече последователни клетки, разширявайки значително диапазона на представяната информация.

Обичайно е така направените обединения да се обозначават с адреса на първата клетка от тях. Разбира се, за да извлечем информацията, трябва да знаем също и колко клетки участват в обединението, но за това обикновено се грижат компилаторите. Например, когато в езика С декларираме променлива:

long a

компилаторът автоматично заделя 4 последователни клетки и запомня адреса на първата от тях. Всеки път, когато се обърнем към въпросната променлива, компютърът ползва именнo този адрес, за да достигне до точно тези 4 клетки.
33  Хумор, сатира и забава / Хумор / Алкохолен Зодиак -: Feb 09, 2006, 10:16
ВОДКА и сельодка. Ян Собиески. Зелена.
34  Програмиране / Общ форум / Програмисти за складова програма -: Jan 07, 2004, 23:13
и аз имам подобна система, обаче не ми се занимава с
нея. всичко би трябвало да е 100% работоспособно,
но може да има известни несъвместимости с новите
версии на mysql, понеже е правена преди около година
и половина.

системата е доста всеобхватна. правена е само за
складово стопанство, с идеята да поддържа много
различни складове с голям асортимент. писана е на С
и ползва web интерфейс за клиентите (sorry, no QT
here :-). все пак това дава възможност да я ползват
и winboze клиенти.

преди време я бях поръчвал като външна разработка,
но поради една или друга причина не влезе в употреба.
ако някой проявява интерес мога да му дам сорса да се
бори с него.
35  Нетехнически теми / Коментар / Връзката между Microsoft и Unix -: Jan 31, 2006, 11:07
не, при 8088 шината за данни е 16 битова, но се мултиплексира с адресната шина. при 8086 двете шини са отделни. и двата професора са 16 битови.

този факт обаче няма нищо общо с СР/М, защото тя е написана за 8080 - осем битовия предшественик на 8088. работи също на Z80, понеже е напълно съвместим с 8080, но не и на 16 битовите интелски професори.

сорсовете на цялата система се търкалят някъде из архивите ми; мога да ги изкопая, ако са ти интересни. сигурно ги има и в интернет.
36  Нетехнически теми / Коментар / Връзката между Microsoft и Unix -: Jan 30, 2006, 09:33
Цитат (Guest @ Ян. 29 2006,20:02)
Мисля, че все още някой може да изкопае XENIX: 4-7(?) инсталационни дискети.

намират се, обаче SCO XENIX за PC. ако някой иска да претрепе системния си администратор, мога да му дам ръководствата - едни такива симпатични сини тухли четворки. за друго не стават.

това за базирането в/у CP/M не е вярно. просто М$ са крали идеи и от там. самата ОС CP/M е разработка на Digital Research.
37  Игри за Linux / Общ форум / help -: Dec 17, 2005, 18:31
като начало ти предлагам да започнеш с изучаването на правилата на този форум. твоето съобщение е нещо като думата "уфсъ" - в четири букви има пет грешки. тук винаги:

- се пише на кирилица;
- заглавието на темата има връзка със съдържанието й;
- съобщенията се пускат в правилните раздели;
- се дава допълнителна информация за проблема.

ако правилно съм интерпретирал молбата ти за съвет, т.е. че искаш да се научиш да програмираш, трябва да споделиш какво точно смяташ да правиш. за различните приложения се ползват различни езици, например:

- за писане на игри (понеже си поместил съобщението си в този раздел) най-често се ползва С++;
- за системно програмиране е по-подходящ езика С. почти всички линукс програми са написани на него;
- web приложенията обикновено се правят на Perl или PHP.
38  Програмиране / Общ форум / Среди за разработка на Linux -: Dec 17, 2005, 18:07
xml::parser се взема от очевидното място - cpan.org.
39  Програмиране / Общ форум / Hex editor -: Dec 02, 2005, 19:48
за пипане по диска - lde. наподобява norton de и разбира файловата система. за конзола, естествено.

за редактиране на файлове ползвам elvis (":display hex"), но не го препоръчвам на хора, които не са се заклели във вечна вярност на vi. инак поддържа всички изброени неща, включително текстов и графичен front-end.
40  Програмиране / Общ форум / TCP/IP и socket програмиране -: Nov 29, 2005, 20:16
Цитат (sdr @ Ноември 29 2005,14:28)
Хе хе можеш да ползваш линиеен или квадратичен пробинг... Само да те запитам, като назначиш някакъв порт - това как ще помогне на клиентите да се свързват с нея/теб? Иначе си заплюваш номре кото го няма в /етц/сервицес и си го ползваш. За да се бинд-неш към порт < 1024 трябва уид=0

sdr, ти си формен идиот.

@nedy

просто задай стойност 0 на полето sin_port от структурата sockaddr_in, когато правиш bind(). другият вариант, ако си активната страна, е изобщо да пропуснеш bind-a и направо да извикаш connect(). той ще си попълни служебно порта и IP адреса.
41  Linux секция за напреднали / Хардуерни и софтуерни проблеми / RS232 over TCP/IP socket или как да ... -: Nov 19, 2005, 18:32
Цитат (tsukevboyan @ Ноември 19 2005,18:01)
И при нас ползваме такива устройства и ме заинтригува.
Набързо намерих това http://www.dcbnet.com/datasheet/ss1ds.html?GoogleGroup1

дано ти помогне

ако наистина смятате да решавате проблема с хардуерни средства, хвърлете едно око и тук. желязото има етернет и at mega 64 процесор (който от своя страна поддържа два rs-a). има си tcp стек, така че ще бъде доволно лесно да се направи port forwarding. или пък можете да модифицирате вградения http сървър, така че да четете датчиците през web интерфейс. ако не ме лъже паметта, компонентите излизаха някъде около 40-50$.
42  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Mитница -: Nov 18, 2005, 18:40
остави дисковете в полза на държавата и си поръчай нови.
43  Linux секция за напреднали / Хардуерни и софтуерни проблеми / RS232 over TCP/IP socket или как да ... -: Nov 18, 2005, 00:29
Хм, вземи някой път да пробваш google. Прави чудеса, повярвай ми.

Ето едно от тях:

Цитат
SerialRedirector Features

- Listens for TCP/IP connections from any other system on a network
- and provides a network interface to one or more serial ports on the
- host PC.  Runs on Windows 95 and NT4.  Although untested, it should
- run on Windows 98 and 2000. When its finished, the Open Source
- release for Linux will be available as well.  Implements several
- layers of security to safeguard the devices it communicates with and
- the data exchanged with them.  The connection protocol used to
- connect to SerialRedirector is simple, facilitating its use by
- anyone.  Minimizes to a task bar icon, which when doubleclicked,
- shows a dialog containing statistics relating to services in use,
- users logged in and throughput/queue length.  Configured using
- simple text files rather than labyrinthine registry entries, easing
- remote administration.


Намира се тук. Source included. GPL и прочее; никакви морални дилеми.
44  Нетехнически теми / Идеи и мнения / Трябвами някакъв тест за производителност -: Nov 16, 2005, 17:57
Цитат (Yasen6275 @ Ноември 16 2005,18:20)
А как става това за FC4 и Gentoo?

Извинявам се за тъпите въпроси.

обикновено става с командата:
Примерен код
telinit S
Ако това не проработи (което се случва, ако са криви системните скриптове; не знам какъв е случаят с gentoo), рестартирай и напиши на LILO промпта:
Примерен код
<кернел> init=/bin/bash
Замени <кернел> със съответното име на кернела, който ползваш. Този метод работи винаги, и между другото е за предпочитане, защото при него получаваш система само с един потребителски процес - bash. Имай предвид, че в този случай дисковете остават в read-only режим.
45  Хумор, сатира и забава / Хумор / Microsoft отново те заливат от смях -: Nov 16, 2005, 17:46
Цитат (romeo_ninov @ Ноември 16 2005,17:23)
Първо е старо и второ колко често си попадал на подобни ръководства за Линукс. Моите уважения, но документацията не е от най-силните страни на Линукса. Може да има много документация, но е толкова разпръсната и понякога толкова лошо написана че използването й става меко казано много трудно.

Моите уважения, но microsoft-ската статийка е копирана 1:1 от README на LILO (с изключение на disclamer-а, че microsoft не носи вина за последствията - него са го добавили самички).
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 11