Автор Тема: Odoo/OpenERP - Едно много добро и гъвкаво решение!  (Прочетена 18510 пъти)

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Колеги, някои от вас тук се занимават със складов и счетоводен софтуер и от многото свободни и безплатни решения които съществуват, на мен лично това ми се струва най-пълноценно.
Има много модули и може да се сглоби решение за всеки бизнес и всякаква счетоводна политика. Колегите от Одоо България са локализирали голяма част от него, но имат нужда от помощ за пълното му локализиране и разпространение. Системата предоставя възможности освен склад и счетоводство да се ползва за сайт билдер и е-магазин.
https://bgacc.openerp.bg/web/login - Тук са направили една демо система с БГ счетоводство и може да се разгледа с юзер admin / adminadmin . Ако има желаещи сериозно да се заемат, мога и аз да пусна една, която да е достъпна само за наши нужди.
Внедряването и поддръжката на такъв софтуер е доста неблагодарна работа у нас, че ангажира много време, а пари не им се дават, но пък без него не може да се мине и за доста хора, това може да бъде добър бизнес, а и тъй като е уеб базирана система отпада и задължителната нужда от Уиндоус работни места при клиентите, което ще е един голям плюс за по-голямото разпространение на Линукс.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5254
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Е колко ще е голям плюса за по-голямото разпространение на Линукс ?

И с него и без него - същата баница ще е.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Първия и най-голям плюс за тези, които се изхранват от поддръжка на компютри е, че няма да се принуждават да обслужват и инсталират не лицензирани уиндоуси, защото не са МС партнери и не могат да продават лицензи и, ако искат да работят законно, трябва да го правят като под изпълнители на мс партнери.
Иначе на клиента му е през кура каква е ОС върху която му върви нещото с което работи! Единствено важна му е цената.
Повече ползватели гарантира по-бързо и по-добро развитие на софтуера, от което всички печелим.
Също така, едни не малко кинти могат да остават у българския работник, вместо да пътуват към държателите на лицензи.
Плюсове има много! Ако не сте заинтересовани от по-широко навлизане и използване на Линукс, защо ги правите тези фестове и тем подобни глупости! За събиране на по бира ли!!!?
Активен

kennedy_a

  • Участници
  • ***
  • Публикации: 6
    • Профил
Погледнах счетоводната система, пълна скръб е, от счетоводна гледна точка.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Брееее, ама ти си бил факир! Погледна я на бързо и разбра, че не струва!!!!
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Описание на процедурата за инсталиране: Или не можах да го намеря (оставям си вратичка) на сайта им с документация, или липсва основна и важна част.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Описание на процедурата за инсталиране: Или не можах да го намеря (оставям си вратичка) на сайта им с документация, или липсва основна и важна част.

Нямат те лично никъде инструкция за инсталирането му, но има доста инструкции из нета. Най-лесна е тази https://nightly.odoo.com/ , но от колегата знам, че е най-добре да се инсталира от сорс с клониране на хранилището в папка /орт , а не от пакети. Казал съм му да напише една инструкция за инсталиране на 12.04 защото викаше, че имало някакви условности с някаква библиотека, а моята идея е да са на една машина одоо-то и зентиал-а, но с 14.04 няма проблем с одоо.
Ще го подсетя да направи инструкция.
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Ще го подсетя да направи инструкция.
Да уточня - при мен се инсталира успешно, но преди първото влизане е необходимо да се създаде някаква база данни. Ето това не можах да намеря. Процедура след инсталирането на пакета, но преди първото влизане.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Одоо-то работи със собствен уеб сървър на порт 8069. След инсталацията, като отвориш уеб сървъра на порт 8069 създаваш базата, а ако искаш няколко бази и да ги сменяш, отиди на /database/selector

web/database/manager е за създаване на нова база, но от селектора има връзка към менажера.

Не знам коя версия си инсталирал, но версия 9 излезе съвсем скоро и сигурно локализацията и няма да е по-добра от в. 8, а и като всеки нов софтуер в началото бъговете са повече, но това е само принципно.
« Последна редакция: Nov 17, 2015, 16:51 от backinblack »
Активен

vassy

  • Участници
  • ***
  • Публикации: 4
    • Профил
Здравейте! Ето един от многото варианти за инсталация на Odoo 8 - http://www.theopensourcerer.com/2014/09/how-to-install-openerp-odoo-8-on-ubuntu-server-14-04-lts/
Процедурата за 12.04 е същата. Проблемната библиотека е wkhtmltopdf - инсталирайте deb от http://wkhtmltopdf.org/downloads.html
за 12.04 - http://download.gna.org/wkhtmltopdf/0.12/0.12.2.1/wkhtmltox-0.12.2.1_linux-precise-amd64.deb
за 14.04 - http://download.gna.org/wkhtmltopdf/0.12/0.12.2.1/wkhtmltox-0.12.2.1_linux-trusty-amd64.deb
« Последна редакция: Nov 17, 2015, 19:16 от vassy »
Активен

vixon

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 170
    • Профил
Отзиви:
1. Изключително муден и претоварен интерфейс;
2. Липсват типично БГ изисквания, например ДДС декларации, експорт и т.н.
3. Аналитичността на счетоводните сметки е слаба;
4. Въвеждането на нов партньор (клиент, доставчик) е разхвърляно по няколко таб-а, трябва много да гледаш къде какво попълваш за да успееш;
5. Как се издават законоустановените за България първични документи?
6. Защо част от нещата са непреведени?
7. Как ще свържем фискални устройства, баркод скенери?
8. Оборотна ведомост?
9. Главна книга?
10. Аналитичен регистър?
11. Хронологичен регистър?
12. Приключителни операции?
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Първо в Убит доста време си мислеха, че съм служител на МИ, защото си имам причини да ги хваля за някои неща. Второ системите за планиране на ресурси са враг номер едно на професията и хич не ги харесвам. И все пак:



1. Изключително муден и претоварен интерфейс;


Казаха хората, на които всички нови програми са на dotNot.

2. Липсват типично БГ изисквания, например ДДС декларации, експорт и т.н.

Липсва за всички чужди програми, но няма да се спирам. Последно като го направих, ми триха коментарите.

3. Аналитичността на счетоводните сметки е слаба;

Казаха хората, които до декември 2009-та изобщо нямаха аналитичности в продължение на 12 год., а сегашните им са кьорфишек.

4. Въвеждането на нов партньор (клиент, доставчик) е разхвърляно по няколко таб-а, трябва много да гледаш къде какво попълваш за да успееш;

За разлика от при други дето клиент и доставчик е едно и също нещо.

5. Как се издават законоустановените за България първични документи?

Няма такива. Всеки може да си измисля, каквито са му необходими първични, счетоводни документи. БДС е отдавна отменен. В коя година живееш?

6. Защо част от нещата са непреведени?

Темата започва с това, че има още работа.

7. Как ще свържем фискални устройства, баркод скенери?

Ако аз бях разработчика, бих се възползвал от предложението на Д. Василев да извадя водачите на устройства от Магазията ☺

8. Оборотна ведомост
9. Главна книга?
10. Аналитичен регистър?
11. Хронологичен регистър?

Казаха хората, за които знаем, какво си мислят, когато говорят за аналитична справка. Но иначе напълно вярно, най-малкото без ОВ е за никъде, но пък се прави за минути. Тoва е php все пак.

12. Приключителни операции?

Не са задължителни, но са добро улеснение. И все пак виждали сме, не като да не сме, тези в Δ.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Тъй като съм се ровил малко повече във функционалностите, приключване на месец и година има, но веднъж приключени не могат да се редактират повече(за нуждите на данъчната стъкмистика), а различни дневници потребителя сам си дефинира и настройва кои операции по кои дневници да вървят.
Тъй като няма вграден шаблон за БГ счетоводство, потребителя сам трябва да си създаде къстъм сметкоплан и да си настрои разните дневници и операции, но пък веднъж съдаден, може да се направи бекъп на базата и за всяка нова фирма да се използва като стартово този бекъп или няколко шаблона да се създадат и настроят да се бекъпнат за ползване в нови фирми.
За данъчни съткмистики е наистина голям цирк да се работи с Одоо! Нещо веднъж въведено, ако трябва да се трие и редактира трябва през куп неща да се мине, че, ако участва и в друго трябва и него и става нещо ужасно, но хората са го направили за нуждите на реалния бизнес, а не за нашите стъкмистики. Както и сега всички фирми водят една база с реалните си приходи и разходи и втора с данъчните, а БГ продуктите освен за данъчна стъкмистика за друго нищо не стават! Не визирам само МИ!
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Абсолютно всичко нужно се дефинира и настройва от потребителя и няма проблем с касови апарати и разни други пос устройства. Няма бизнес ситуация или счетоводна политика която да не може да се нагласи така, както я иска клиента. Също така и всякакъв вид справки и връзка с други системи.
« Последна редакция: Nov 24, 2015, 12:11 от neter »
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Но, със сигурност твърдя, че няма нещо което да му липсва дори и според нашето счетоводство. Няма изрично разделение на типове номенклатури "продукт", "стока", "услуга" и "полуфабрикат" защото се създават групи като всички продукти от една група могат да създават статии по една сметка, а може и всеки продукт да създава статии по различни сметки.
Всичко зависи как ти самия искаш да си нагласиш шаблона и който се занимава с внедряване не е проблем да си нагласи няколко шаблона за различен тип клиенти.
« Последна редакция: Nov 24, 2015, 12:11 от neter »
Активен