Автор Тема: Google AI challenge  (Прочетена 13338 пъти)

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Google AI challenge
« -: Окт 14, 2010, 11:28 »
Някой виждал ли е това?

http://ai-contest.com/index.php

Идеята е да си напишеш един бот, който да играе planet wars. В общи линии това като гледам опира до написването на функция, която взема като параметри списък с планети, координатите им, колко им е населението и кой им е собственик. Като резултат може да изпълни по една команда за всяка планета, която държи.

Езикът за програмиране може да е всякакъв - масово се ползва java и python, но има доста entries и на C++, haskell, дори на javascript, PHP, perl и ruby.

Събмитваш им кода и те си правят турнир. Можеш впоследствие да го подобряваш разбира се.

До момента има като гледам 4 участника от България.

Дайте да си направим linux-bg team ехех :)
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

b2l

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 4786
  • Distribution: MCC Interim
  • Window Manager: - // - // -
  • ...sometimes I feel like screaming... || RTFM!
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #1 -: Окт 14, 2010, 11:31 »
I don't play well with others...
Активен

"Човекът е въже, опънато между звяра и свръхчовека, въже над пропаст. Човекът е нещо, което трябва да бъде превъзмогнато." - Фр. Ницше

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #2 -: Окт 16, 2010, 00:31 »
Изпускате, голям fun е това. Ботовете се пишат много лесно, защото има starter kits, които ти идват с функции дето се занимават с IO-то и парсването на данните. Ако имате sun-ска java, можете локално да си проигравате партии. Аз моя бот си го пиша на PHP. Вече имам една победа и подобрявам алгоритъма. Вече почнах да мисля по-advanced стратегии :)

В общи линии, това е много забавно състезание, за жалост обаче не съм очаквал google да отделят толкова малко ресурси. В момента има online само един сървър дето проиграва около 7 игри в минута, иначе по принцип са няколко.

Всъщност, това си е направо тема за баш майстора - може всеки да си участва и накрая като пуснат официалното състезание през декември, ще видим кой е разписал най-ефективен алгоритъм. И хубавото е че езика почти няма значение.


P.S и визуализацията им е яка, с <canvas> ехех. Ето я моята първа историческа победа аехахеа

http://ai-contest.com/visualizer.php?game_id=5905075
« Последна редакция: Окт 16, 2010, 00:33 от gat3way »
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

n00b

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1235
  • Distribution: OSX
  • Window Manager: 10.6, 10.8, 10.9
  • Live to hack, hack to live.
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #3 -: Окт 16, 2010, 01:48 »
Навремето като бях още малко програмистче гледах нещо такова на Правец16 игра Арена дето се пускаха ботове да се бият.

Даже ако не се лъжа (беше преди 20 години) даже леко преправих единия бот (най-добрия) да победи най-добрия (немодифициран) винаги.

Това изглежда интересно, и мисля че ключа към победата ще е някакъв адаптивен алгоритъм който в процеса на работа ще може да промени целите (и стратегията) динамично.
Активен

mobilio - професионални мобилни приложения

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #4 -: Окт 16, 2010, 01:56 »
Аз стигам до извода, че има известно общо между шаха и тази игра. Примерно от голямо значение е да владееш планети в центъра на картата. По този повод леко си промених алгоритъма и правя разни сметки спрямо координатите на планетите. Иначе изначално важно е да си определиш нещо като цена на таргетите, които атакуваш. Правилната сметка за "стойността" на таргета е много важна. Другото е да не правиш грешката на много алгоритми - да не използваш пълноценно факта, че владееш повече от една планети. Много алгоритми губят, защото пращат на ход ограничен брой кораби или пък чакат докато всичките им кораби пристигнат, за да пуснат нова серия атаки. Въобще забавна работа.
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

n00b

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1235
  • Distribution: OSX
  • Window Manager: 10.6, 10.8, 10.9
  • Live to hack, hack to live.
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #5 -: Окт 16, 2010, 02:37 »
Да - центъра е важен както и броя на планетите за експанзия.

Преди години играхме СтарКрафт с едни приятели. Единия имаше интересна стратегия "правене на много от най-евтиното" играеше с Зерг. Ето как му беше развитието - икономически ясно. Правеше си 2х3 или 3х3 (ако имаше място) Хатчерита и само на Зерглини го удряше. Ествественно бяха ъп-нати до макс, но заливаше противника с зерглини и го омаломощяваше с безкрайни талази от подскачащите гадости. Докато пребориш едната вълна, втора лети към теб.

Да взема да я разгледам и аз тази игричка ли?

PS: Стратегията с безкрайните зерглини беше успешна почти винаги...
Активен

mobilio - професионални мобилни приложения

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #6 -: Окт 16, 2010, 12:05 »
Има някой големи гадове. Промених си стратегията така че да дам повече тежест на колонизирането на неутрални планети и някакъв гад ме спука от бой. Просто много агресивна му беше стратегията, удари право в най-добрата ми планета (която беше изнемощяла щото колонизирах). Съседчетата се опитаха да я защитят, ама оня беше пратил ебати армията.

В други случаи обаче тази тактика е много успешна, примерно ето тук си взех една приятна победа.

http://ai-contest.com/visualizer.php?game_id=5910278

Мамка му, няма универсална стратегия :(

P.S от всичко най-много ме кефи да бия java алгоритми с моя бъглив PHP бот ехехех :)
« Последна редакция: Окт 16, 2010, 12:11 от gat3way »
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

n00b

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1235
  • Distribution: OSX
  • Window Manager: 10.6, 10.8, 10.9
  • Live to hack, hack to live.
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #7 -: Окт 16, 2010, 15:36 »
По-скоро на този младеж алгоритъма беше тип "Hello World".
Активен

mobilio - професионални мобилни приложения

remotex

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 344
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #8 -: Окт 18, 2010, 10:22 »
Може - само че предпочитам С++
и тъй като искат и регистрация май няма да участвам (мразя регистрации)
т.е. тъй като гледам екипът ти набира ПХП и няма начин да ползвам твойта регистрация  :(
може пък да си го тествам само локално - т.е. ако може ще си пратиш ли твоите ботове напр. поп пощата?
Активен

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #9 -: Окт 18, 2010, 10:50 »
Нямам екип, всеки си играе за себе си. Има определени организации (примерно Софийски университет) но те май не изпълняват някаква функция. Иначе без регистрация определено трудно ще стане - все пак системата трябва да знае чии бот на кой акаунт е - иначе като събмитваш нов код, ще трябва да се пръкне нов бот.

Но има "неофициална" версия, където няма регистрация и се играе благодарение на някакъв TCP wrapper.

И разбира се може и локално, дръпни си java starter kit-а, там има мини сървър и едно приложение дето визуализира картите.

Моя бот няма нужда да го пращам - идеята е всеки сам да си напише такъв. В starter pack-овете има готови рудиментарни такива, които са доста тъпички, но лесно може да се подобрят.
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

remotex

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 344
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #10 -: Окт 18, 2010, 11:39 »
Нещо не си ме разбрал правилно - понеже нямам регистрация там и не смятам да си направя - единствения начин да си премерим ботовете е да си ги пратим по пощата и да ги пуснем локално
Онова го гледах ама пак иска име и парола  >:(
Ако имаш предвид този де
http://www.benzedrine.cx/planetwars/
Код:
      gcc -o tcp tcp.c
      ./tcp 72.44.46.68 995 username -p password ./MyBot
Активен

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #11 -: Окт 18, 2010, 11:55 »
Там няма нужда от регистрация и името и паролата може да са всякакви. Ако те интересува класирането в ранклистата им трябва да даваш винаги една и съща парола/потребител. Ако не - можеш да даваш каквото ти хрумне.
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

sstefanov

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 158
    • Профил
Re: Google AI challenge
« Отговор #12 -: Окт 18, 2010, 12:06 »
Леко офф: Има ли подобна игра за Линукс, за да видя за какво става въпрос?
Активен

gat3way

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #13 -: Окт 18, 2010, 12:58 »
Операционната система няма никакво значение.
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

b2l

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 4786
  • Distribution: MCC Interim
  • Window Manager: - // - // -
  • ...sometimes I feel like screaming... || RTFM!
    • Профил
    • WWW
Re: Google AI challenge
« Отговор #14 -: Окт 18, 2010, 14:20 »
Баси зарибявката е това :D :D :D. Но не мога да разбера идеята на големината на планетите. Гледам клипчета, почти всички не завладяват малките кръгчета.
Активен

"Човекът е въже, опънато между звяра и свръхчовека, въже над пропаст. Човекът е нещо, което трябва да бъде превъзмогнато." - Фр. Ницше

Подобни теми
Заглавие Започната от Отговора Прегледи Последна публикация
Hahor challenge web-part
Конкурс bash-майсторът
VladSun 20 53983 Последна публикация Сеп 19, 2008, 20:32
от gat3way
Hahor challenge part ii
Конкурс bash-майсторът
gat3way 55 114734 Последна публикация Авг 08, 2008, 10:49
от bnight
Hahor challenge :)
Конкурс bash-майсторът
gat3way 66 137254 Последна публикация Юли 27, 2008, 18:59
от VladSun
Hah0r challenge....again :)
Системна Сигурност
gat3way 9 9828 Последна публикация Фев 03, 2009, 16:43
от gat3way
Конкурс Developer´s Challenge
Общ форум
mila255 0 3153 Последна публикация Май 21, 2012, 10:53
от mila255