Автор Тема: Има ли такова животно ??  (Прочетена 4244 пъти)

Acho

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3332
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #15 -: Мар 22, 2018, 18:00 »
Както и референтните стойности, които трябва да подава тоя сензор към модула/компа/контролера.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - SeaGate, 160 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

jet

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1793
  • Distribution: debian sid
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #16 -: Мар 22, 2018, 18:58 »
Те за една шепа SMART параметри не могат да се разберат и да ги стандартизират дето са 3 фирми произвеждащи харддискове, какво остава за стотици производители на авто електроника/коли с хиляди параметри
Активен

Linux: From WTF to OMG

nikolin

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 225
  • Distribution: Slax
  • Window Manager: KDE & xlunch
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #17 -: Мар 22, 2018, 23:20 »
писах , писах и ...ме извикаха на една 20 годишна ракия и всичко отиде по дяволите :(

Та , тук се учи главно устройството на автомобила ( засега ) . После ще започнем главно диагностика и възможни решения . Между другото ESI Tronic 2.0 се изумих как работи .При едно отклонение на даден параметър дава поне  10-15 възможни варианта на проблеми и тяхното решение . Не че е гаранция . Дадоха пример за проблем при мерцедес където бош се е провалил в диагностиката ( дават около 98 % гаранция за решение на проблем ) .

Има и апп на андроид ( гадняри - за българия не можеш да го свалиш /не че не го свалих ) цък . Обаче при вида на цените ( ако искам пълен пакет )ми се замая главата . Особенно ако почвам сега да се занимавам с това .

Няма как ,ще си купя хард и ще сложа седмицата и ще гледам да подкарам ESI tronic 2.0 , но това е все още някъде в бъдещето .

Все още учим някои от основите на автомобила .

Не само аз но и други изпаднаха днес в шах, знаете ли че в една горивна помпа ( капсулована ) горивото обтича директно намотките на едно ел моторче .
Активен

spec1a

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1010
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #18 -: Мар 23, 2018, 08:39 »
nikolin:
"Не само аз но и други изпаднаха днес в шах, знаете ли че в една горивна помпа ( капсулована ) горивото обтича директно намотките на едно ел моторче . "
 
   А ако се получи искра ?  :o
Активен

Acho

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3332
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #19 -: Мар 23, 2018, 09:09 »
Всички бензинови помпи (и външни и потопяеми) работят така. Бензина охлажда моторчето и цялата помпа е пълна с гориво. Аз досега не съм виждал или чувал някоя бензинова помпа да е преискрила, и да е запалила бензина вътре в нея. Че да вземе да гръмне, и да стане белята. Ама е факт, че работи пълна с бензин.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - SeaGate, 160 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

spec1a

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1010
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #20 -: Мар 23, 2018, 09:20 »
   Т.е. трябва да се разчита на пълна херметичност (пълно отсъствие
на въздух) ,иначе става мазало ...
« Последна редакция: Мар 23, 2018, 09:21 от spec1a »
Активен

Naka

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 2630
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #21 -: Мар 23, 2018, 10:05 »
Без колекторни ли са тези помпи?
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3106
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #22 -: Мар 23, 2018, 10:26 »
Няма проблем с бензиновата помпа така. Първо, трябва да се получи искра. За да стане това, трябва има някъде слаба връзка. За да се получи искра също, трябва да има среда, която да я пренесе. Която да може да се йонизира при такъв слаб ток. При правилна изработка, да няма слаби връзки и залята с бензин, това е абсурд да се случи. Дори да стане "невъзможното" ( няма нищо невъзможно все пак ) и да се получи изкра, както споменахте, трябва кислород, за да се запали бензина. И то бензиновите пари ще се запалят, не самия бензин. Такива предполагам също няма, щото цялата система е пълна с гориво.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

nikolin

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 225
  • Distribution: Slax
  • Window Manager: KDE & xlunch
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #23 -: Мар 23, 2018, 12:30 »
Тези помпи са вакумирани - такааа , а сега интересното . Жената ( Марияна Петрова - която ни преподава по теория ) каза че навремето ( някога преди време ) се намерил един "майстор" който ремонтирал такива помпи и .... една от колите с такава "ремонтирана" помпа е изгоряла буквално тук пред учебния център .

Незнам , а и не споменаха как точно е станало , но факт е че такава помпа с нарушена обвивка ( онзи явно е бил "голям" майстор ) е подпалила целия автомобил .

Днес вече започваме лека полека да навлизаме в работата с диагностиката . Евгени Генов се казва инж. по практика . спомена че от Bosch България идват поне веднъж годишно на семинари тук в центъра и ако искаме да питам за програмата щели да ми обяснят кое как ( "ама ще ти се лепнат кат мухи на л..но само и само да ти продадат програмата " ) . Лиценза за година е бил 1500 лв за 3 компа . Сега щели да ни дадат ако искаме демо версия ( била ограничена по функции ) за да тренираме на нея ( за лично ползване ) . Иначе сега работим в сервиза към центъра с официално копие . Лошото е превода на български е малко "циганска" работа :(
Активен

Acho

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3332
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #24 -: Мар 23, 2018, 12:39 »
Ами ако клиента се е циганил да си купи друга здрава помпа, и тоя майстор да се е хванал да човърка и да спасява старата кочина. 100% никой не е искал да се случи белята.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - SeaGate, 160 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3106
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #25 -: Мар 23, 2018, 17:19 »
Типично по нашенски!
За да не даде некой лев повече, си прецаква цялата кола.  :D Не, че е смешно да ти изгори колата, ма...

Споделяй, доволен ли си от наученото и искам да зная накрая, дали от наученото там мислиш, че ще можеш само да се оправиш с диагностиката, ако ти се наложи или ще трябва да се донаучаваш.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

nikolin

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 225
  • Distribution: Slax
  • Window Manager: KDE & xlunch
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #26 -: Мар 23, 2018, 23:19 »
Дали съм доволен ?? Засега -да , но за да отговоря правилно на въпроса малко трябва да раздуя как стоят нещата . Малко дълъг пост ще се получи ,така че предварително се извинявам .

Такаа, идеята е за дуално обучение ( теория и практика ) още в далечната 1995 когато се създава този център . Този курс е с продължителност 2 години като се учи в учебния център месец/модул ( тук всичко е разделено на модули ) и след това 2-3 месеца практика в сервиз . Говоря специално за този курс - автомобилна мехатроника . Като всички курсисти получават заплащане непрекъснато на база усвоени модули ( такава е практиката в Германия ) . Центъра е създаден със съдействието на Bosch . Но още в началото .... греда , всички сервизи които са изпратили тук курсисти не са им плащали за времето в центъра ( единствено сервиза на Мерцедес е спазил за двамата си курсисти това ) . С годините са намалявли желаещите за този курс и съответно се е скъсявало времето на курса ( практиката в сервизите е намалявала ) - сега практиката е единствено в учебния център . Учебния материал ( теорията ) се е запазил от времето когато тук е имало и германци ( последния си е тръгнал оттук 2006 ) . Т.е. всичко оформено като теория си е същото като в началото + новите неща . Жената която води теорията е доста добър инженер , а мъжът на практиката е машинен инженер работил няколко години в сервиз на Opel или VW ( не помня ) - добър е . Целия курс е 980 уч. часа като казват че ако отсъстваш 20 % от тях нямаш право да се явиш на изпит за сертификат , но и двамата преподаватели казват че материала е много за тези 6 месеца курс и ако отсъстваш дори и малко няма как да го усвоиш . Друг е върпоса че дори и за "майстори" ( вещи в занаята ) този курс може да им дойде нагорно . Дори някои си мислят че ги знаят нещата и се отказват ( дори и сега май единият от курса се взе за много добър и май ще се маха ) . Днес вече мааалко захапахме диагностика и Евгени ( този които е по практика ) каза че около 50 % от всичко е изучаване на диагностиката .

Учебници няма . Марияна ( жената която води теорията ) ни превежда когато трябва някои неща ( тя е с немски език ) . Учебника по които ни превежда някои неща е 680 стр. на немски . На въпроса защо няма на български отвърна " Плаща се по 10 лв. на страница , 1-2 години за превод , след 5 години всичко е морално остаряло и трябва отново превод на друг учебник - пазара в България е малък за това и е икономически неизгодно "

Днес на практиката се учехме как да зануляваме брояча за сервизна подръжка ( мъка и половина , особенно с тоя бг превод ) . Малко поспорихме с даскала и ме изгледа странно , та затова вече ще си мълча . За какво иде реч . Стационарен комп , селерон 2,5 MHz, х64 , Windows 8 , 4 G RAM - и програмата понякога забива ( ESI tronic 2.0 и ESI tronic 2.0 B ) - компа идвал слаб ??? При положение че тук няма такива сложни изчисления а само четене на данни и ровене в базата данни значи бавенето идва от скоростта на харда - е , не стигнахме до консенсус .

Засега съм доволен но почвам да разбирам че в България май няма как да се приложи наученото . Нямате си на идея колко е технологичното време за инспекция и колко струва и колко неща трябва да се сменят ( говорим за автомобил в гаранция ) мерих и определях охлаждаща течност , масло и течност за спирачки , помпах гуми според квалификациите по технически данни

Един от курс каза че най добрия който може да се получи от този курс като диагностик ... съм аз , защото съм единствения който НЕ Е шофьор .

Уфф , много дълъг пост стана :(
« Последна редакция: Мар 23, 2018, 23:21 от nikolin »
Активен

Odido

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 627
  • Distribution: Arch Linux
  • Window Manager: Gnome
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #27 -: Мар 24, 2018, 00:32 »
Изкарай си образованието и задължително на стаж с опция за работа най-добре в оторизиран сервиз..Аз така почнах -в оторизиран сервиз на Пежо ,като диагностик.Помня ,че като си правих дипломната работа никой от инженерите там не можа да ми помогне ,защото не бяха виждали толкова остарели системи.
Като навлезешщ в диагностиката ще разбереш ,че "совите не са това ,което са",често грешките ,които е записал компютъра нямат нищо общо с това което значат и проблема често се крие другаде от това ,което казват.А защо в оторизиран сервиз?Ами ще ти дам един пример.Пристига Пежо 407 (беше нов модел преди да напусна) с неработещ реглаж на  височината на предните фарове.Цъкаш си врътката ,а фаровете не помръдват.компютъра не дава грешка и всичко е наред по веригата.Ама не работят...Та отваряш пепелника на средната конзола до скоростния лост и му сменяш крушката.И чудо!Фаровете се регулират на височина...
Та такива пинизи се учат само в оторизирани сервизи,които се занимават с определена марка автомобили понеже никой не разкрива фирмени тайни на "гаражни" майстори.
« Последна редакция: Мар 24, 2018, 00:35 от Odido »
Активен

"Congratulations, you broke the Internet
Look at what you did! Are you happy now?"

nikolin

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 225
  • Distribution: Slax
  • Window Manager: KDE & xlunch
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #28 -: Мар 24, 2018, 00:56 »
човече аз не уча висше ,просто карам квалификационен курс 3-та степен ( с придобиване на квалификация ) . Ще придобия квалификация "Техник на автомобилна техника - специалност автомобилна мехатроника" , евентуално ако си платя и 35 лв ще ми издадат и сертификат и за квалификация по климатична техника на автомобила ( учи се цял модул от това - и аз естествено  ще си платя допълнително  - все пак ще го изучавам ) . Ще се постарая да усвоя колкото се може повече . От трите квалификации за които трябва да се изкара курс , ще мога ( стига да покрия нормативите ) да взема поне единия ( газови уредби , климатична техника и Airbag системи ) .

За стаж съм се ориентирал към един оторизиран сервиз на Bosch . Малко не съм дорасъл за стаж и евентуално работа в оторизиран сервиз на която и да е марка автомобили :(
Активен

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3106
    • Профил
Re: Има ли такова животно ??
« Отговор #29 -: Мар 24, 2018, 06:31 »
Ясно... Всичко си е като другаде. За неплащането на курсистите не се учудвам изобщо.

За трудностите, които срещат "знаещите" също не се учудвам. Преди доста време продавах медицинска апаратура и понеже не можеш да не знаеш, какво и за какво продаваш, ни обучаваха лекари. Е, след година и половина изпращах клиенти при специалисти за прегледи и на следващата ни среща ми благодаряха и ми казваха, че проблема е там, където съм предположил. Без да съм лекар. Знаещите лекари не си дават труда да мислят, щото си мислят, че знаят. Да, така е, повечето си знаят и това ги прави небрежни. Нямам кола, защото не ми е нужна, но почти всички около мен имат. Стигне ли се до сервиз и се подготвят психически.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.