Автор Тема: Започна се  (Прочетена 4227 пъти)

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3145
    • Профил
Започна се
« -: Мар 31, 2019, 08:03 »
Който няма някаква квалификация, е време да се погрижи за това. Хората без образование вече ще са вън от трудовия пазар.
https://www.youtube.com/watch?v=nvz3ODBtFlo

Не, че образованието гарантира нещо.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

go_fire

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 5211
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Започна се
« Отговор #1 -: Мар 31, 2019, 10:19 »
Бостън дайнамикс не са от вчера. Но робота е нищо повече от машина.

Логиката винаги е била една и проста. Машина се въвежда едва тогава, когато досегашния начин (по подразбиране, но не задължително ръчен) става по-скъп за „притежание“ от новия.

Под притежание се разбира цена, чиито компоненти са цена на придобиване, цена на обслужване и цена на освобождаване, след като актива вече не е необходим, негоден е или е изхабен.

Още дълго човешкия труд ще е далеч по-евтин от роботите.

Разбира се, има още една условност. При горната задачка се подразбира еднаква или сравнима производителност. Ако производителността на машината (робота в случая) се окаже много по-добра, то сметката може да излезе пак от увеличения приход. Но в това не мога да се обзаложа и трябва да се провери.

Трети фактор няма.

п.п. Всъщност има и той е с все по-голямо значение днес. Той е времето. Ако крайния резултат се постига (значително) по-бързо, то това отново може да промени сметката. Но това не е универсално. Известна е мантрата, че едно бебе иска девет месеца, независимо от броя бащи. Така, че този фактор за разлика от другите два, не е универсален.
« Последна редакция: Мар 31, 2019, 10:21 от go_fire »
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3145
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #2 -: Мар 31, 2019, 10:37 »
Прочетох, какво си написал и веднага се сетих за Амазон. Нямаше да е този гигант, ако не беше автоматизацията. Сега искат да използват дронове за доставка.
Погледнато в перспектива, машините винаги са били по-евтини. Към заплатата на работника се прибавят и други неща. Осигуровките, специалните условия на труд. Има много добавени разходи свързани с това, че имаш работници.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 1021
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #3 -: Мар 31, 2019, 10:59 »
   Не само дроновете,Джеф Безос нещо много е набрал на касиерките в
магазините (защо ли ги мрази толково ?),и налага магазини без касиерки:
влизаш,избираш си каквото ти трябва,излизаш,товариш на каруцата ,и чао  ;D
   Е,има уловка: трябва да имаш смартфон и да си качил съотв. приложение
на Амазон,преди излизане от магазина трябва да потвърдиш покупката.
   Не вървам това скоро да се случи в България ...
Активен

bot

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 205
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #4 -: Мар 31, 2019, 11:33 »
 То се е почнало отдавна. При UBER например няма оператор, там програмата прави връзка между клиент - шофьор, при това клиента не трябва да обменя никаква информация със шофьора - крайната точка е зададена предварително при поръчката а плащането се извършва автоматично по електронен път. В момента, в който автоматичните автомобили (driverless cars) започнат да се произвеждат и станат популярни UBER няма да имат нужда дори от шофьори.
Активен

go_fire

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 5211
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Започна се
« Отговор #5 -: Мар 31, 2019, 11:54 »
Да, но тогава Юбер трябва да променят модела си работа. Сега те са нищо повече от една „радиостанция“. Тогава трябва да купуват автомобили, да ги застраховат, да ги поддържат, да изградят сервизни, обслужващи и всякакви други бази навсякъде, където имат покритие.

Не съм убеден, че те са готови за такъв разход. Още повече не съм убеден, че ще им бъде позволено. Нека не забравяме, че те вече са руска компания.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

bot

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 205
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #6 -: Мар 31, 2019, 12:14 »

Не съм убеден, че те са готови за такъв разход. Още повече не съм убеден, че ще им бъде позволено. Нека не забравяме, че те вече са руска компания.
Не само че са готови, ами са и едни от първите, които започнаха тестове на подобни автомобили
https://www.theverge.com/2018/12/20/18148946/uber-self-driving-car-return-public-road-pittsburgh-crash
Активен

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3145
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #7 -: Мар 31, 2019, 12:45 »
UBER имат и ресурса да го направят. Оценена е на над седемдесет милиарда, та... Банки инвестират там...
Всичко в бизнеса е до пресмятане на RR - Risk/Reward.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

go_fire

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 5211
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Започна се
« Отговор #8 -: Мар 31, 2019, 12:52 »
Че го пробват поне от около две години го знаем. Няма как да не го знаем покрай шума, който се вдигна от няколкото катастрофи.

Но, че пробват, не означава, че опита е успешен или, ако е успешен, че това може да се превърне в реална практика. Всички си мислим, че е въпрос на време. Но колко време трябва?

И със сигурност няма да стане толкова повсевместно, толкова бързо. По-скоро първоначално ще е за най-развитите страни. Ако не ги спрат.

=*=

4096, няколко пъти съм обяснявал за финансовите инструменти. Те не са нещо реално, те са спекулация. Макар и не в тесния смисъл на термина, но пазарната оценка е финансов инструмент. Сиреч тя е една спекулация. Най-точно казано, това е едно предвиждане в бъдещето.

Ако Юбер е оценен на толкова, не означава, че има активи за толкова или, че мое да извади дори една стотна от тази сума. По същия начин, както Апъл реално няма един трилион на разположение.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3145
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #9 -: Мар 31, 2019, 14:03 »
Да, така е. Но факта, че има инвеститори, които наливат пари там, не е без значение. Всеки очаква да си получи парите обратно по някакъв начин. А тези хора са по-умни от нас тук. Или поне по-опитни.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

makeme

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 650
  • Distribution: Many
  • Window Manager: Mate
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #10 -: Апр 01, 2019, 12:02 »
Да, така е. Но факта, че има инвеститори, които наливат пари там, не е без значение. Всеки очаква да си получи парите обратно по някакъв начин. А тези хора са по-умни от нас тук. Или поне по-опитни.
Да, но при автоматизацията/роботизирането е малко по-сложен казуса. Инвестираш в пълна автоматизиран убер, става една катастрофа и го отнася цялата компания (разбирай инвестиция). Инвестираш в шофьор - имаш по-малка възвръщаемост, но по-сигурна, понеже рискът е много по-малък (споделена отговорност с шофьора).
С роботите е същото. Като го попитаха Мъск защо е назад с графика (разбирай инвестицията не се връща) , той сподели, че е подценил човешкия труд. Сега за лесните сглобки (свързване на буксички и прочие) пак е наел хора, понеже машините имат отвратително КПД в тази ниша и отделно като спрат, СПИРАТ :) Поддръжката/замяната им също се извършва от хора.
Та, докато не се появи скайнет, пълна роботизация няма как да има :) Мъск го знае и за това постоянно предупреждава, че трябва от сега да се мисли за някакви сейфти механизми.

Всичко се върти около тази теза общо взето:
Цитат на: go_fire
4096, няколко пъти съм обяснявал за финансовите инструменти. Те не са нещо реално, те са спекулация.
Спекулацията се срива най-лесно, когато няма замесени хора в нея.
« Последна редакция: Апр 01, 2019, 12:10 от makeme »
Активен

Distributions:  UbuntuMate 14.04; 15.10; 16.04, CentOS 6.x, 7.x, Kali 2.0 ...

go_fire

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 5211
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Започна се
« Отговор #11 -: Апр 01, 2019, 12:22 »
Мейк винаги се намесваш с интересни мнения.

Ще си позволя да не се съглася за спекулацията. Първо, какво е спекулация? Имаш някакво очакване за бъдещето и го оползотворяваш. Това е най-широката дефиниция. От много отдавна компютрите са много по-добри от хората в моделирането и изчисляването. Затова към днешна дата на борсите играят компютри. Хора на практика няма.

Затова преформатирам твърдението ти с мое, не най-лесно, а по-бързо. Но спекулация е не само очакване за покачване, но и за спадане на някакви стойности. Така, че сривовете също са предвидени.

По другата тема.

Възвращаемостта на таксиметровите услуги не е по-малка. Там има висока добавена стойност и компонента труд в нея е най-малкия разход. А един робот или ИИ е скъпо нещо все още. В момента всички опити, не само този на Юбер, са на целенасочена загуба. Тук очакването е за невероятна печалба в бъдещето. Според мен бъркат само, кога ще е това бъдеще. За мен е доста далечно. Но пък и никога не съм бил добър прогностик.

И преди съм го казвал, че най-голямата печалба в тези технологии ще дойде при превоза на товари, а не на хора, най-малко при персоналния превоз. В момента нали цяла Европа бучи за пакетите „Мобилност“? Истината е, че това е невероятно голям разход и в същото време безкрайно много работни места. Не е далеч момента, когато ЕС и изобщо развития свят ще бъде пред дилемата, дали да му се срине икономиката или милиони шофьори да останат безработни.

Това е обратната страна на тези законодателни „пакети“. Приемането ще оскъпи превозите, което все още е преглъщаемо (да се надяваме да са направили точни сметки). Но не е далеч бъдещето, когато като съюз ще станем напълно неконкурентноспособни.

Малко се отклоних, но не много.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

go_fire

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 5211
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Започна се
« Отговор #12 -: Апр 01, 2019, 12:46 »
Така и така осираме всички теми да го направим и с тази.

=*=

А ве, нали днеска руснаците щяха да спират Интернета? Гледам, че руските новинарски портали като Opennet, LOR, Nixpru, Habrahabr си работят.

Или това е била първоаприлската на Путяка? Тоя човек никога не е имал вкус.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

4096bits

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 3145
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #13 -: Апр 01, 2019, 12:56 »
По принцип сте прави. Обаче може да не сте си помислили за една дребна подробност. Инвестициите, където и да се наливат, дългосрочни ли са или се търси по-бърза възвръщаемост.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

makeme

  • Участник
  • *****
  • Публикации: 650
  • Distribution: Many
  • Window Manager: Mate
    • Профил
Re: Започна се
« Отговор #14 -: Апр 01, 2019, 13:18 »
@go_fire, не сме я осрали :) По ръба се движим :) . Съгласен съм с написаното от теб и освен това за путин, другото си е по темата. Дали ще я разглеждаш под икономическа, хуманитарна или техническа лупа е все тая.

По принцип сте прави. Обаче може да не сте си помислили за една дребна подробност. Инвестициите, където и да се наливат, дългосрочни ли са или се търси по-бърза възвръщаемост.
При големите , се търси дългосрочност. При капитализмът, богатите не си държат парите в буркани :) . Идеята е просто друга.
Разбира се и обратното го има - някой търсят по-бърза възвръщаемост. Това е вечната борба между риск и възвръщаемост.
Моето мнение обаче е (няма как да се провери) че по-голямата част от инвестициите на един "богаташ" са "сигурни и бавни", а по-малката са за "бъзи, но с висок риск". Дет се вика Just for the thrill of the game :)

ПП: По темата. Препоръчвам на всеки, който не е гледал това, но темата го вълнува, да го изгледа:
https://www.youtube.com/watch?v=rCoFKUJ_8Yo
19:50 -за препоръките към правителствата
« Последна редакция: Апр 01, 2019, 13:43 от makeme »
Активен

Distributions:  UbuntuMate 14.04; 15.10; 16.04, CentOS 6.x, 7.x, Kali 2.0 ...