Автор Тема: OpenTTD  (Прочетена 2429 пъти)

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6389
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
OpenTTD
« -: Feb 24, 2021, 20:50 »
Туко що разбрах (макар да не е ново), че има съветски влакове за OpenTTD:

https://dev.openttdcoop.org/projects/xussrset

Ако се разтърся, нищо чудно да намеря някъде и Шкода (червените дизели и електрички дето и до днес са по релсите ни от 40 години).
« Последна редакция: Feb 27, 2021, 15:30 от go_fire »
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2919
    • Профил
Open TTD
« Отговор #1 -: Feb 25, 2021, 12:25 »
Туко що разбрах (макар да не е ново), че има съветски влакове за OpenTTD:

https://dev.openttdcoop.org/projects/xussrset

Ако се разтърся, нищо чудно да намеря някъде и Шкода (червените дизели и електрички дето и до днес са по релсите ни от 40 години).

ами в началното меню [Check online content] където се свалят модовете го има това  NewGRFs » xUSSR Set.
Има и също много CZTR (чешки) модове, така че сигурно и  Шкодата е там.

А аз да се похваля 8) успях да си сложа последната версия на ottd 1.10.3 на центос 7. Иначе няма готови пакети. Ако някой иска да си слага OpenTTD на Centos7 мога да пусна инстукции. Много е завъртяно. Пак проблеми с компилатора....

А и пък наближих 1 милиярд. Много четене на викито и като му вдянах логиката на икономиката, вече сравнително лесно го правя. А едно време едвам правих 1-10 милиона.

« Последна редакция: Feb 25, 2021, 12:33 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2207
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Open TTD
« Отговор #2 -: Feb 25, 2021, 15:28 »
в Дебиана е лесно:
apt install openttd
някой вече е свършил хамалогията.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

stealth01

  • Гост
Open TTD
« Отговор #3 -: Feb 26, 2021, 16:40 »
Их, отиде ми денят с openttd-то. Тъкмо се бях заровил да чета за семафорите на влакчетата и добре, че спря тока да се освестя малко :) 
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2919
    • Профил
Open TTD
« Отговор #4 -: Feb 27, 2021, 12:02 »
Их, отиде ми денят с openttd-то. Тъкмо се бях заровил да чета за семафорите на влакчетата и добре, че спря тока да се освестя малко :)

има една опция [show path reservation for tracks] специално за path sygnals, която позволява да се вижда резервирания път. Много е полезно по време на игра и за дебъг.

Ето малко опции от мене, които правят играта много по приятна. Не токова по-лесна, но по приятна и удобна.

=========== много полезни опции ===============
* [show path reservation for tracks] - (за path sygnals) премигва в цвят частта от линията когато влакчето я резервира,

* [Spread stations]
по дифолт е 12, аз го включвам на 24. Най-приятната и полезна опция.
   Позволява няколко (различни) станции да се обединяват по една с едно и също име. По този начин се увеличава площта
   на която се събират пътници и ресурси. Например може да е обедини Летище (например с името Heathrow) с Автобусни спирки.
   Натиска се CTRL и едновременно се слага наблизо Автобусна спирка. Ако автобусната спирка е в обхвата на [Spread stations]
   то изниква меню към кой обект наблизо трябва да се привърже Автобусната спирка. Избира се името Heathrow и автобусната
   спирка става също с името Heathrow. Като резултат стават едно и се увличва много area-та на събиране на пътници. Не е
   нужно да се създават бусове, които да обслужват спирката.
   ------
   Противоположно ако не се използва тази опциия и не се обединяват станции, начинът на събиране на пътници от по голяма площ
   е създаване на 2 автобусни спирки. Едната прилипена към Летището, а другата малко настрана. Прави се автобусен транспорт и се
   придвижват пътници от отдалечената спирка към летището. Пътниците трябва да се доставят черз transfer passengers.
   Това са Жълтите пари (не зелени). Жълтите пари не носят веднага печалба, но когато пътниците от тези жълти пари се придвижат от
   самолетите вече към крайната цел, то тогава се монетизират.
   чрез transfer passengers може да се събират пътници и ресурси от много по надалече от колкото позволява [Spread stations] и
   обединяването на станции.

* [auto renew]
- да се включи опцията - позволява автоматично да се подновяват возилата но със същите возила. Няма нужда когато
   някое возило остарее  ръчно да се подовява в депото. При 10 и повече возила това ръчно подновяване става невъзможно.
   след "auto renew"=='on' нищо не трябва да се избира. Когато му дойде времето за депо и е изпратен в депото, автоматично ще се смени
   със същия модел. Ако "auto replace" е включена това не значи да се поновяват с по нови модели - значи да се заменят със същите
   модели. Поновяването обаче с по нов модел, става ръчно от менюто за подмяна, като се указва точно с кой наличен по-нов модел трябва
   да се ъгрейтне. Един път ъгрейтнати моделите, те пак се [auto renew]-ват, когато (вече новите модели) остарееят и им дойде времето.

* [Manual primary industry construction method]:[as other industries]
* [Alow multiple simular industry per town]:[on]

   първата опция позволява по подобие на фабриките, да се слагат и първични ресурси (например гора, злато, петрол ...) където си избереш
   с менюто "Fund industry". Aко тази опция не е включена може да се слагат само вторични ресурси (фабрики ...), но не и първични ресурси
   (гора, злато, петрол ...). Опцията върви в комплект с [Alow multiple simular industry per town]
 

« Последна редакция: Feb 27, 2021, 12:33 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

stealth01

  • Гост
Re: Open TTD
« Отговор #5 -: Feb 27, 2021, 17:26 »
има една опция [show path reservation for tracks] специално за path sygnals, която позволява да се вижда резервирания път. Много е полезно по време на игра и за дебъг.
Хм, това вероятно ще е полезно. Аз някакви сложни схеми се опитвах да направя, ама май няма да ми се получи. Ще продължавам да тествам другата седмица. А и доста неща съм позабравил, и сега си ги преоткривам наново :)
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2919
    • Профил
Re: OpenTTD
« Отговор #6 -: Feb 28, 2021, 12:05 »
От модовете има два 32битови с много хубава графика.

aBase и zBase

по съществото си са едно и също  - едното било форк на другото, ама и двете се разработват. Ако някой е с мобилна връзка по мегабайти да внимава, че са по 273Mb!

Който не е играл да си превключва веднага от началното меню на aBase/zBase, иначе ще си развали удоволствието от играта и ще има да се чуди що е толкова грозна.
Аз прeдпочитам да играя на aBase.
Повечето другите модове са 8 битови и изгелждат доста ръбести и грозни. Все пак играта е стара и още влачи 8битови графики.

---
Пробвах и един "total town replacement" mod. Към късните векове прави сградите много футуристични, с големи небостъргачи. Става малко подобно на simcity. Но за съжеление е 8 битов и при голям зоом и голям екран изглежда грозно.

----
Обаче изглежда, че не може да се сменят модовете по време на игра (с изключение на aBase/zBase,). Оказват влияние само на нова игра. Имало и някаква хакерска/advanced /дебъг опция скоято можело да се форсира новия мод по време на игра.....ама нищо не мога да разбера......
В смисъл избираш си някой 'cool' мод ама трябва да играеш до 2100 година за да видиш всичко.
« Последна редакция: Mar 02, 2021, 11:21 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

stealth01

  • Гост
Re: OpenTTD
« Отговор #7 -: Mar 02, 2021, 09:40 »
Аз нямам проблем с графиката (не, че не си свалих сега тия 32битовите, де), но шрифтовете ми бръкнаха в здравето. При мен, в debian, отворих ~/.config/openttd/openttd.cfg и сложих:
Код:
small_font = /usr/share/fonts/truetype/dejavu/DejaVuSans.ttf
medium_font = /usr/share/fonts/truetype/dejavu/DejaVuSans.ttf
large_font = /usr/share/fonts/truetype/dejavu/DejaVuSans.ttf
small_size = 10
medium_size = 12
large_size = 16
Активен