Ако пощенският сървър на фирмата, за който спомена, се намира зад или във въпросния рутер, който ви рутира мрежата там, значи не е от доставчика, тъй като тогава и пощенският сървър щеше да има проблем. Ако картинката е такава, значи има някаква филтрация в рутера, така че трябва да приказваш по въпроса с достъпимащите. Ако все пак не ти дадат позволение или има някакъв друг непреодолим проблем, ще се наложи да използваш външен SMTP сървър, за да пращаш писмата. Вариантите в този случай са два:
1. Ползваш скрипта на vstoykov, като намираме някакъв начин да окастрим още sms-а от излишната информация;
2. Настройваш exim да изпраща пощата чрез smarthost, при което exim на практика ще действа като SMTP клиент. Препоръчвам ти този вариант, тъй като той ще ти позволи да си ползваш директно mail командата, както щеше да можеш да правиш, ако можеше да пращаш писмата без smarthost, ще си скъсиш кода в скрипта, тъй като няма да се налага да ползваш външните SMTP класове, няма да си играеш и с орязване на тези класове за скъсяване на sms-а, а и ще имаш готова система за пращане на писма, така че няма да се налага да правиш нищо и да добавяш допълнителен код в бъдещи скриптове, в които ще ти се наложи да пращаш писмо.
Конфигурирането на пращане на писмата със smarthost става по следния начин:
1. В "dpkg-reconfigure exim4-config" задаваш "пощата се изпраща чрез smarthost; няма локална поща";
2. За адреси, на които да се чака за SMTP връзки, отново си задаваш "127.0.0.1 ; ::1"
3. В прозореца, където ще ти поиска IP адрес или име на smarthost-а въвеждаш пощенския сървър, който ще използваш за пращане на писма. Можеш да сложиш и порт, ако този пощенски сървър слуша на порт, различен от 25;
4. Ако пощенският сървър, който ще ползваш за smarthost, изисква автентикация, във файла /etc/exim4/passwd.client добавяш следния ред:
име_или_IP_на_smarthost:потребител:парола
След което рестартираш exim и писмата с mail командата ще започнат да се пращат с exim през smarthost-а.