Не е ли направена системата за плащане лесна за клиента - без много форми, потвържедния, пароли, регистрации, препращания от сайт в сайт пиши го избегал...Ще ти тегли една м. и повече никога няма да се върне.
...
Та въпроса е коя система за онлайн разплащания е най-лесна за клиента?
Точно така е. Най-лесни за клиента са PayPal и EPay. Най-трудно е плащането с карта. Въвеждаш цифри, чакаш SMS, въвеждаш код, трябва да се вместиш в някакво време ... и като не стане, звъниш и вдигаш скандал на търговеца. Нищо, че си във VPOS терминал на банка, а не в сайта на търговеца.
И друго ме интересува. Как стои въпроса с връщане на пари по карта. Refund или там както го наричат на запад...
В търговията винаги възникват ситуации, когато трябва да върнеш пари....Недоволен клиент, грешна стока или услуга и т.н.
Във всички системи имаш уеб система, в която виждащ постъпилите плащания. В Банка ДСК се казва DSK E-Commerce. Там виждащ и отказаните плащания. В тези системи виждаш и информация за клиентите. От тук можеш да върнеш сума (Refund). Ти не знаеш (целия) номер на карта или на сметка и не ти и трябва да знаеш. Просто нареждаш връщане на сума.
В EPay не можеш да върнеш част от сумата. Те имат и вариант, при който клиентът, след като е направил покупката в сайта, отива в каса на EasyPay и внася парите в брой. Такива плащания също не можеш да върнеш, но това са частни случаи.
ПС:
https://blog.superhosting.bg/naredban18-supto-details.htmlКъм момента голяма част от това е отменено, но има и неясни действащи разпоредби.