Автор Тема: Не е лесно:-)  (Прочетена 8506 пъти)

kifavi8024

  • Новаци
  • *
  • Публикации: 0
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #15 -: Aug 04, 2012, 21:18 »
Хахахаха Генади е уникален. При него има съвсем друго измерение на нещата.
То изобщо цялата страна България е в едно друго измерение. :)
Активен

dejuren

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Distribution: Ubuntu, RedHat
  • Window Manager: lxde KDE4
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #16 -: Aug 05, 2012, 07:33 »
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Те си знаят тяхното - техния специалист им бил казал, че тяхната скорост няма никакво значение каква е, след като аз им изпращам файловете.
Не е възможно излизане на глава с тях... не са и в България, и пред шефовете тежи тяхната дума.
Никой от ръководството не разбира и грам от този тип материя, и за това си го отнасяме българските админи.

Дадох им пример с два маркуча: тънък и дебел, и да пробват да мушнат дебелия в тънкия... пак не ме разбраха, и в момента се търси решение на "проблема", като те твърдят, че от тяхна страна НЕ трябва да се пипа нищо.
Всъщност, сървърите им са с Ubuntu 7.04 десктоп версията, и не ъпдейтват - нямало смисъл, защото те си били работели.. добре, че са видими само от нашата мрежа :) Иначе щяха да проработят....
"Проблема" може и да не е "не разбират", а "разбират, но така им изнася".
Активен

http://webchat.freenode.net/?channels=ubuntu-bg
The quieter you become, the more you are able to hear.
Две седмици цъкане с мишката спестяват два часа четене на документацията.

Mitaka

  • Гост
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #17 -: Aug 05, 2012, 10:59 »
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Те си знаят тяхното - техния специалист им бил казал, че тяхната скорост няма никакво значение каква е, след като аз им изпращам файловете.
Не е възможно излизане на глава с тях... не са и в България, и пред шефовете тежи тяхната дума.
Никой от ръководството не разбира и грам от този тип материя, и за това си го отнасяме българските админи.

Дадох им пример с два маркуча: тънък и дебел, и да пробват да мушнат дебелия в тънкия... пак не ме разбраха, и в момента се търси решение на "проблема", като те твърдят, че от тяхна страна НЕ трябва да се пипа нищо.
Всъщност, сървърите им са с Ubuntu 7.04 десктоп версията, и не ъпдейтват - нямало смисъл, защото те си били работели.. добре, че са видими само от нашата мрежа :) Иначе щяха да проработят....
"Проблема" може и да не е "не разбират", а "разбират, но така им изнася".

Абе вината е в техния доставчик.
Ония са някакви супер-специалисти, които само изнервят обстановката...
В момента изградихме наета линия между двата офиса - оптика, 100 мегабита.
Да, ама скоростта, която постигаме е не повече от 10 мегабита.
Когато си откачат тяхното оборудване (доставчика им), и направят loop - с тестера си показва без проблем 90-95 мегабита, което е задоволително.
Ако обаче loop-a е направен в офиса на фирмата-крайна точка: просто няма връзка... и от въпросният доставчик им казали, че те филтрират повечето пакети за по-сигурно. Т.е. loop в офиса? все едно го няма... 1 мегабит и това е.
И не знам що за идиот би филтрирал каквото и да е в наета линия, по трасе, което е изградено специално заради тази връзка.

Другото странно: от време на време, когато АЗ пращам файлове към тях - скоростта стига до 80-90 мегабита. Но когато свалям, или те пращат насам - не повече от 10 мегабита...
Но е факт, че когато те си откачат шибаните рутери/суичове или каквото там ползват, и закачат компютър директно към порта за наетата линия - връзката си е перфектна... НО! Проблема е при тъпите българи.... винаги твърдят, че нещо при нас не е наред.

В крайна сметка се опитаха да изкарат мен виновен: не съм бил включил правилните кабели: такава мрежа се била правела с кроснати кабели... както и да е, "кроснах" 2 кабела - същата работа (изненада, нали?)....

Последното нещо, което направиха - изпратиха един BIG IP 1600 load balancer, който да подобрил връзката. Някой ще познае ли дали имаше резултат?

И тези хора са администратори в не малък Интернет доставчик, т.е. един от големите доставчици в EU.
Като не говорим просто за доставка на Интернет по домове/офиси, а за hi-end услуги, изграждат разни VPN-и и т.н...
Не, че нещо, ама ако съм шеф на администратор, който тръгне да ме убеждава, че скоростта на Интернета му не е важна, когато аз му пращам файлове, а е важна само моята скорост.... ще си търси друга работа :)
Не знам що за "администратор" трябва да е, за да твърди, че ако той е на 1 мегабит, а аз на 100, когато му upload-вам файлове - връзката трябва да е на 100 мегабита, и ако не е - проблема е при мен :D

И разбира се, тия се водят админи в голям европейски доставчик, фирмата им има някаква репутация, и... тежи тяхната дума. В момента се търси решение на "проблема"... като те категорично няма да вдигнат скоростта към офиса на повече от 5 мегабита.

Та, веднъж със същите тезт спецове пускахме един IPSEC VPN, който все не тръгваше и не тръгваше, даваха ми всеки път различни параметри на тунела, писна ми и им казах да ми пратят конфигурационните файлове.... и греда: "а, ми то ние нямаме конфигурационни файлове, ние не работим с файлове" :)
В крайна сметка ми пратиха screenshot от някакъв Windows-ки софтуер, с който настройват един Checkpoint... оправих се по този screenshot, и всичко работи. Но, от време на време им хрумва гениалната идея да промнят някой параметър, и... кви са тия българи, че да ги уведомяваме?
После следва - паднал ви е ВПН-а, вижте си firewall-a... след няколко часови разговори, и изпращане на логове от моя страна, че параметрите от двете страни на тунела се различават някой бегло вметва "ми ние снощи сменяхме  encryption алгоритъма за по-сигурно" :)
Активен

petar258

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 399
  • Distribution: Ubuntu-mate 16.04, Windows 7
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #18 -: Aug 05, 2012, 19:47 »
Цитат
И сега последно, със същите клиенти:
Дадено количество файлове всеки ден се пращат към тях с rsync.
Било нямало значение те на какъв Интернет са, в случая била важна upload скоростта при мен, и щом файловете се пращали бавно - или аз не съм направил нещо както трябва, или моят Интернет бил бавен

Решението на дилемата ти е тривиално - показваш им с каква скорост е минал upload-a и се аргументираш защо скоростта е била такава. Ако и двата канала са били пълни... всъщност няма какво да обяснявам, но да го погледнем така - те са твои клиенти точно толкова колкото и ти си техен, защото (както аз разбирам) имате смесена (ваша и тяхна) инфраструктура. В този случай ми изглежда най-нормално ( има един процес - business alignment ) да се разграничат отговорностите. Ако това е пропуснато, не търсете вината в клиента ( само ).

Лично аз, всеки ден се сблъсквам с такива проблеми, но точно поради факта, че клиента ЗНАЕ какво се поддържа до спор не се стига.

Има клиенти които не разбират какво им обясняваш, които са си наумили нещо, които са тъпанари и искат невъзможни неща и не приемат никакви критики. Ей с такива ще ти се прииска да ги застреляш. Приятно е да се работи с интелигентни и културни хора които за запознати поне в най-общи линии, но не всички са такива.
Работил на място където идваха всякакви и преобладаваха идиотите, е в един момент ми писна и се махнах. Имаше натрупани и други неприятни фактори та не мислих дълго.  ;D
Аз съм на мнение че с клиентите трябва да се занимава специален човек и той да се занимава само с това. Админа да се занимава само с компютрите, техника само с ремонтите. Всичко друго е пестене на пари за сметка на твоите нерви.
Активен

dejuren

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Distribution: Ubuntu, RedHat
  • Window Manager: lxde KDE4
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #19 -: Aug 05, 2012, 22:51 »
Абе вината е в техния доставчик.
Ония са някакви супер-специалисти, които само изнервят обстановката...
В момента изградихме наета линия между двата офиса - оптика, 100 мегабита.
Да, ама скоростта, която постигаме е не повече от 10 мегабита.
Когато си откачат тяхното оборудване (доставчика им), и направят loop - с тестера си показва без проблем 90-95 мегабита, което е задоволително.
Ако обаче loop-a е направен в офиса на фирмата-крайна точка: просто няма връзка... и от въпросният доставчик им казали, че те филтрират повечето пакети за по-сигурно. Т.е. loop в офиса? все едно го няма... 1 мегабит и това е.
И не знам що за идиот би филтрирал каквото и да е в наета линия, по трасе, което е изградено специално заради тази връзка.

Другото странно: от време на време, когато АЗ пращам файлове към тях - скоростта стига до 80-90 мегабита. Но когато свалям, или те пращат насам - не повече от 10 мегабита...
Но е факт, че когато те си откачат шибаните рутери/суичове или каквото там ползват, и закачат компютър директно към порта за наетата линия - връзката си е перфектна... НО! Проблема е при тъпите българи.... винаги твърдят, че нещо при нас не е наред.

В крайна сметка се опитаха да изкарат мен виновен: не съм бил включил правилните кабели: такава мрежа се била правела с кроснати кабели... както и да е, "кроснах" 2 кабела - същата работа (изненада, нали?)....

Последното нещо, което направиха - изпратиха един BIG IP 1600 load balancer, който да подобрил връзката. Някой ще познае ли дали имаше резултат?

И тези хора са администратори в не малък Интернет доставчик, т.е. един от големите доставчици в EU.
Като не говорим просто за доставка на Интернет по домове/офиси, а за hi-end услуги, изграждат разни VPN-и и т.н...
Не, че нещо, ама ако съм шеф на администратор, който тръгне да ме убеждава, че скоростта на Интернета му не е важна, когато аз му пращам файлове, а е важна само моята скорост.... ще си търси друга работа :)
Не знам що за "администратор" трябва да е, за да твърди, че ако той е на 1 мегабит, а аз на 100, когато му upload-вам файлове - връзката трябва да е на 100 мегабита, и ако не е - проблема е при мен :D

И разбира се, тия се водят админи в голям европейски доставчик, фирмата им има някаква репутация, и... тежи тяхната дума. В момента се търси решение на "проблема"... като те категорично няма да вдигнат скоростта към офиса на повече от 5 мегабита.

Та, веднъж със същите тезт спецове пускахме един IPSEC VPN, който все не тръгваше и не тръгваше, даваха ми всеки път различни параметри на тунела, писна ми и им казах да ми пратят конфигурационните файлове.... и греда: "а, ми то ние нямаме конфигурационни файлове, ние не работим с файлове" :)
В крайна сметка ми пратиха screenshot от някакъв Windows-ки софтуер, с който настройват един Checkpoint... оправих се по този screenshot, и всичко работи. Но, от време на време им хрумва гениалната идея да промнят някой параметър, и... кви са тия българи, че да ги уведомяваме?
После следва - паднал ви е ВПН-а, вижте си firewall-a... след няколко часови разговори, и изпращане на логове от моя страна, че параметрите от двете страни на тунела се различават някой бегло вметва "ми ние снощи сменяхме  encryption алгоритъма за по-сигурно" :)
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.
Активен

http://webchat.freenode.net/?channels=ubuntu-bg
The quieter you become, the more you are able to hear.
Две седмици цъкане с мишката спестяват два часа четене на документацията.

Mitaka

  • Гост
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #20 -: Aug 05, 2012, 23:18 »
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #21 -: Aug 06, 2012, 01:06 »
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

Нещо не ти разбирам проблема! На работника работата на компютъра е с определени приложения за което и назначен на работа, а твоята работа е да му ограничиш всичко друго извън тези приложения! Ако ти си си свършил работата както трябва, не разбирам как ще си прави квото иска с настройките и ще дестройва машината!

Ще вземеш накрая да се съгласиш с мен, че трябва освен салам и тояга ама...... :D
Активен

Mitaka

  • Гост
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #22 -: Aug 06, 2012, 09:30 »
Виждам ти подценяваш няколко важни фактора - човешката глупост, човешкия мързел и човешката репутация. Срещу трите поотделно няма управа, а ти изглежда имаш комбинация от трите. Най-добре ги остави да правят каквото щат.

Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие :) Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

Нещо не ти разбирам проблема! На работника работата на компютъра е с определени приложения за което и назначен на работа, а твоята работа е да му ограничиш всичко друго извън тези приложения! Ако ти си си свършил работата както трябва, не разбирам как ще си прави квото иска с настройките и ще дестройва машината!

Ще вземеш накрая да се съгласиш с мен, че трябва освен салам и тояга ама...... :D

Ти изобщо прочете ли за какво става въпрос???
Става въпрос, че проблемите идват от Интернет провайдър, който върши глупости... т.е. тези хора са администратори като мен - т.е. имат пълни права да пипат каквото си искат, а аз нямам достъп до системите им... те ме шейпват на 5 мегабита, и очакват да постигна скорост от 100 мегабита....

Ограничаването на достъпа до приложения не се определя от мен, а от шефовете.
И единственото ограничено нещо са торентите, и фейсшит.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #23 -: Aug 06, 2012, 10:28 »
Цитат
Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие  Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

В този случай на който съм ти отговорил нещо не я виждам ролята на провайдера!
Провайдера ли инсталира ОС и софтуер на клиентите си или говориш за компютри които са на твое подчинение като администратор!?
Активен

ntrance

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 696
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #24 -: Aug 06, 2012, 14:33 »


За посочените изисквания нормална заплата ми се струва около 2000 лв.

800 :)
Активен

Mitaka

  • Гост
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #25 -: Aug 06, 2012, 16:35 »
Цитат
Иска ми се... но няма начин.
Все пак - за всичко мен държат отговорен, и виновен е българина... по default.
Ако стане нещо - се очаква аз да намеря решение на проблема... и не знам до кога ще издържа, като в случая изобщо не става въпрос за пари, а за невъзможност да ползвам обедна почивка, почти всекидневно оставане след работа, после - работа от вкъщи...

Ето, например преди време единия хубавец незнам защо беше решил, че може спокойно да destroy-нe ZFS-а на един SUN, защото по негови спомени на другия диск имало копие  Да, ама няма такова...
Това ако го направя аз и... не знам къде ще се намеря. А в случая какео стана? "Ми инсталирай там един Solaris, и ми прати мейл с username/password като си готов".
А това, че два дни после го настройват, и им се плаща една моя заплата на ден за да оправят нещо, което те са омазали.... си е отделен въпрос.

В този случай на който съм ти отговорил нещо не я виждам ролята на провайдера!
Провайдера ли инсталира ОС и софтуер на клиентите си или говориш за компютри които са на твое подчинение като администратор!?

Въпросният човек е администратор на провайдера, който ОФИЦИАЛНО има достъп до съответната машина, знае всички пароли и т.н.
Ситуацията е: официално, те имат достъп до някои сървъри в България, имат достъп и до ESXi-а, за да си пускат виртуални машини.
Аз достъп до техните сървъри нямам - също така официално, както те имат до моите :)
Поне в някои случаи като омажат нещо си признават, но ако работата е напечена - мълчат... и познайте кой го отнася :)
Активен

clovenhoof

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 534
  • Distribution: Mac OSX 10.9.2
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #26 -: Aug 06, 2012, 17:10 »
Явно добре плащат щом си стоиш и траеш :)
Активен

We are just a moment in time
A blink of an eye
A dream for the blind
Visions from a dying brain

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #27 -: Aug 06, 2012, 18:21 »
Митак, сетих се и нещо друго! Едно време от баща ми който беше секционен майстор в текстилно предприятие знам, че майсторите най-добре работели когато играят карти :D .
Щото вземат ли да работят и производството спира :D . Та, се замислих, при толкоз натоварен твой работен ден, кога смогват да работят компютрите!?
Шегувам се, но това са си направо неразбории както ги разказваш!
Активен

Mitaka

  • Гост
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #28 -: Aug 06, 2012, 19:31 »
Митак, сетих се и нещо друго! Едно време от баща ми който беше секционен майстор в текстилно предприятие знам, че майсторите най-добре работели когато играят карти :D .
Щото вземат ли да работят и производството спира :D . Та, се замислих, при толкоз натоварен твой работен ден, кога смогват да работят компютрите!?
Шегувам се, но това са си направо неразбории както ги разказваш!

С компютрите в офиса проблеми няма, въпреки, че са 100-тина.
Проблемите основно са... дразнещи, и причинени от наши партньори.
По-точно - партньори на наши партньори, които вършат глупости... и им се плаща една шапка пари за нещо, за което ако бяха попитали първо тъпите българи - щеше да им излезе около 7-8 пъти по-евтино... но фирмата не е моя, за да държа сметка какво правят.
Лошото е, че изобщо, ама изобщо не мислят какви ги вършат...
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3401
    • Профил
Re: Не е лесно:-)
« Отговор #29 -: Aug 07, 2012, 23:17 »
//off

Абе вече 2 дена гледам тази тема и все нещо ме човърка откъде ми е познато това 'Не е лесно......'

Та сега зацепих [_]3 [_]3 [_]3
http://www.youtube.com/watch?v=Rhyzd7YHkvk

не че има нещо общо с темата.
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.