ОК, ето го проблема. Понеже няма как да чертая, ето я същата диаграма:
http://www.sigsegv.cx/isp-edge.pngСега, представете си, че ISP-то ви не извършва QoS върху линията към вас/не го прави като хората/линията няма голям капацитет така или иначе.
Искате да го компенсирате с ingress shaping, ОК. При TCP конекции даже ще е ефективно, щото ще се бавят потвържденията, ще влизат в действие congestion avoidance алгоритмите, ще се сваля големината на прозореца и съответно "скоростта" на връзката по този начин.
Сега обаче си представете UDP-базиран видео стрийминг. UDP няма механизъм подобно на TCP да си регулира по някакъв начин скоростта на изпращане: тя си зависи единствено от това доколко натоварени са линиите и рутерите по пътя.
Естествено, слагаш им ingress shaping и тези същите пакети "влизат" в локалната мрежа със скоростта с която кажеш. Обаче линията между теб и доставчика продължава да си бъде натоварена, следователно накрая си го отнася външния капацитет като цяло. И това по никакъв начин не можеш да го промениш, защото не можеш да контролираш рутера на доставчика си и да си слагаш правила, каквито ти изнасят, предполагам сте съгласни
'>
Сега ако някой капацитет може да обясни някакъв механизъм в *BSD, който може да предотврати това, нека да си каже. Аз лично не знам.
Е, това е накратко.