Linux за българи: Форуми

Linux секция за начинаещи => Настройка на програми => Темата е започната от: ignorant в Jan 14, 2018, 23:28



Титла: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: ignorant в Jan 14, 2018, 23:28
Здравейте, тук няма да говоря за емулаторите с които някои от тези програми могат да се пуснат под линукс или за тези които си имат готови версии. Не. Ще говоря за друго. Открих, че CINEMA 4D може да рендва като се обединят много машини посредством мрежа. В програмата това е наречено Team Render  ($2)(не ми е ясно още с какви кабели и дали може безжично без да се губи производителност).

За AFTER EFFECTS пише също , че може някакво споделено рендване в мрежа, коеото изобщо не ми стана ясно как, но поне успях да разбера, че е възможно и при тази програма ($2). Още инфо ($2). A тук има нещо наречено Render Farm, дали е същото?  Пример 1 ($2), пример 2 ($2), Пример 3 ($2)

Намерих нещо и за V-Ray ама не съм сигурен то ли е? Пише Vray Distributed Rendering ($2). Ето за 3ds Max. ($2)  ии още инфо ($2). Aко знаете дали е възможно на някои от другите програми за рендъринг, моля пишете, споделяйте  опит.Blender,  Crowdrender, Arnold Renderer, Katana, Houdini FX, Arnold Renderer, LightWave 3D, Modo Creative 3D, Yeti, Shave and a Haircut, Vue Render, Corona Render , Modo Creative 3D, NewTek Lightwave®, Autodesk Maya®, Radeon ProRender



Имам някоко въпроса. Първият: Като се рендва посреством много машини едновременно, има ли вероятност качеството на изображението да е по-ниско? (тук това ли ми обясняват? С неналична или изключена cuda видеокартите също ли правят шум?

Втори въпрос: cudа видеокартите (знам, че са по-бързи) дават ли по-лошо качество (повече шум) отколкото gpu карти без cudа при рендъринг?  Рендване със cpu+gpu дава ли по-лошо качество (повече шум) пред отделно cpu рендване?  Render Farm и Team Render едно и също ли е? При използване на много машини обединени заедно да рендират ако едната е с изключена видеокарта, трябва ли и на другите да изключа да рендват без видеокарти (тоест всички машини само със cpu?) или мога да избирам при едновременният рендъринг от различни машини - някои да си използват видеокартите а други не (примерно да изключа nvidia-та или само cuda-та й)?


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 15, 2018, 00:32
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: deant01 в Jan 15, 2018, 03:05
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.

не си разбрал правилно значението на шум в случая.
Иначе реднването(както и всичко в компота) е дигитален процес. Нещот като дигиталната телевизия. Или го има с перфектно качество или изобщо го няма. Т.е. задал си едни настройки и фермата ти изпълнява това, което си казал. Единствения начин да имаш лошо качество е да си задал настройки за такова. Другото е времето. Там може да имаш отклонения, заради разлика в железото или бързината на мрежата.
Въпросите са ти прекалено общи. Не вярвам като личност да можеш да моделираш във всичките програми, които си описал. Аз лично работя с 3d MAX основно и малко с  Blender. По коректно е да споделиш, с кой софт можеш да работиш и от там да стигнеш до по-конкретна информация. Личния ми опит показва, че под Линукс 3d max  не може да работи (особено по-новинте му версии). За линукс има Блендер и версия на Мая (налична само за RPM дистрибуции). Така, че ако си линуксджия търси информация предимно за Блендер.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: n00b в Jan 15, 2018, 04:24
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: ignorant в Jan 15, 2018, 18:20
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.
Пич не аудио шум, а шум в картината! http://blog.boxx.com/2014/10/02/gpu-rendering-vs-cpu-rendering-a-method-to-compare-render-times-with-empirical-benchmarks/
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.

не си разбрал правилно значението на шум в случая.
Иначе реднването(както и всичко в компота) е дигитален процес. Нещот като дигиталната телевизия. Или го има с перфектно качество или изобщо го няма. Т.е. задал си едни настройки и фермата ти изпълнява това, което си казал. Единствения начин да имаш лошо качество е да си задал настройки за такова. Другото е времето. Там може да имаш отклонения, заради разлика в железото или бързината на мрежата.
Въпросите са ти прекалено общи. Не вярвам като личност да можеш да моделираш във всичките програми, които си описал. Аз лично работя с 3d MAX основно и малко с  Blender. По коректно е да споделиш, с кой софт можеш да работиш и от там да стигнеш до по-конкретна информация. Личния ми опит показва, че под Линукс 3d max  не може да работи (особено по-новинте му версии). За линукс има Блендер и версия на Мая (налична само за RPM дистрибуции). Така, че ако си линуксджия търси информация предимно за Блендер.
Съжалявам за общите въпроси. Добре друг въпрос. Със Cuda ясно, че ми дава шум в картината. Ако обаче използвам OpenCL ще ми дава ли пак шум от gpu-то?
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: n00b в Jan 17, 2018, 23:39
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?

Ами експериментирай? Или искаш да го направя вместо теб?


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: makeme в Jan 18, 2018, 02:52
Цитат
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?

Направо се оля с тоя шум.
Направих си труда да прочета цялата статия и осъзнах, че явно не си я разбрал. Сега ще ти я преведа малко по-както аз я разбирам:

Човека прави сравнения м/у CPU и GPU за около 2к лв по онова време(съдейки по информацията, която е загатнал). Оказва се, че и двете вадят "шум", но за да приравни същия до еднаква величина (това 11.3 noise amount), увеличава времето за рендарване на GPU-то(явно настройката по подразбиране е по-ниска стойност). Когато постига ЕДНАКЪВ "ШУМ" (качество), сравнява общото време за извършване на задачата.
Видиш ли ти, GPU печели с 6 пъти!!!

Поуката:
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.

@ignorant, Не знам кое не разбра, но се надявам да съм внесъл лъч светлина :) и се надявам да не игнорираш(ignorant) това което ти пишат хората. Иначе няма смисъл..


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: Acho в Jan 18, 2018, 08:15
На колко години е тоя игнорант ?


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 18, 2018, 12:58
Годините май не играят тук. Ентусиазма му е прекалено голям. Хубаво е да има ахъс, ама когато спреш да виждаш пред краката си, ами само хоризонта... ужуленото боли.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: deant01 в Jan 19, 2018, 15:25
Трудно е да намериш човек с опит в тези неща в линукс форум. Трябва да се търси информация по скоро във форуми свързани  с графика и дизайн, според мен. Ето какво намерих аз:
https://create.pro/blog/opencl-vs-cuda/
или цитат:
If your software supports both OpenCL and CUDA, then go for CUDA, but what if OpenCL is the only choice?Simply put, if OpenCL is your only option, go for it.

Кратко, точно ясно.
И все пак е хубаво да ни кажеш с кой точно 3д пакет работиш и кой рендеринг двигател ползваш. Най-малкото ми е интересно, защото и аз се занимавам с 3д моделиране.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 19, 2018, 17:01
Май ги е изброил всички с изключение на TrueSpace. Сигурно почти всичко налично може да рендва на повече от една машина.
Аз бих си избрал една, максимум две програми за моделинг, тексури и композиране на сцената и за рендване v-ray и до там.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: go_fire в Jan 19, 2018, 17:21
Май ги е изброил всички с изключение на TrueSpace. Сигурно почти всичко налично може да рендва на повече от една машина.
Аз бих си избрал една, максимум две програми за моделинг, тексури и композиране на сцената и за рендване v-ray и до там.

Че тази жива ли е още? Последно съм чувал за нея в началото на века. Иначе точно тя би трябвало да е най-подходяща за него, защото се водеше най-лесната възможна на планетата.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 19, 2018, 17:36
Нямам представа, но я споменах почти на шега.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: vektorman в Jan 19, 2018, 18:03
Хората са го измислили:
https://cgcookie.com/tutorial/setting-up-a-renderfarm ($2)


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: backinblack в Jan 21, 2018, 02:24
Могат много идеи да се обсъждат, ама без експерименти не се получава, а за тях си требе инвестиции в жилеза :) . В производството му се вика развойна дейност и тези с по-големи амбиции инвестират доста в развойна дейност, а не само да зяпат по сайтове :) .


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 21, 2018, 06:37
Не зная, защо толкова се е съсредоточил в железата. В България, ако искаш да правиш 3D и, ако искаш да си върнеш инвестицията и да можеш да си позволиш да инвестираш по-нататък, за да не изоставаш, трябва да познаваш достатъчно хора, за да имаш поръчки. Да имаш връзки с една дума.

Вместо да гледа по сайтове може просто да отиде при Хаос Груп и да ги пита. Едни от най-добрите ( ако не и най-добрите ) са му в задния двор, той рови по форуми.
Освен това има тенденции да се преминава към облачни услуги. Как ще се конкурира с тях? Хората говорят вече за рендеринг в реално време. По-добре да направи проучване накъде вървят нещата, преди да прави проучване, за какви железа да си хвърли парите.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: vektorman в Jan 21, 2018, 14:57
Добре е да се знае, че когато нещата опират до 3D, по-важно е да имаш по-мощна видекарта с повече ядра, а още по-добре колкото може повече видеокарти в един комп, докато при рендериране на видео е по-важно да имаш мощен процесор.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 21, 2018, 16:06
Още от време оно имаше варианти дори да си наемеш време или на фрейм беше, вече не помня. Стотарка/на .... нещо си. Сега не зная цените. Има варианти за рендване, За такова нещо не си ли сигурен в пазара... Да не говорим и за това, че ти му казваш на клиента една цена, той ти вика много ми е, а вече си му смъкнал петдесет процента от нормалното за да не го стреснеш. Не обичат да плащат тук. Имам достатъчно примери с познати. В Германия за какви посредствени неща съм виждал да дават петдесет хиляди евра. Не, че съм виждал, щото аз не съм имал контакт нито с изпълнителя или поръчителя, но са ми показвали.

Та общо взето ти излиза през носа това. Единствения вариант е да са трима, четирима души, за да може да смогват навреме. А и да не говорим, че ще е нелегално, защото софтуера няма да е купен, но тук това някак още върви, колкото и да е странно. Докато не настъпиш някой по-голям от теб и не ти прати онез, да те проверяват. Правят го за часовникарски ателиета, какво остава за това.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: go_fire в Jan 21, 2018, 22:11
Не зная, защо толкова се е съсредоточил в железата. В България, ако искаш да правиш 3D и, ако искаш да си върнеш инвестицията и да можеш да си позволиш да инвестираш по-нататък, за да не изоставаш, трябва да познаваш достатъчно хора, за да имаш поръчки. Да имаш връзки с една дума.

Вместо да гледа по сайтове може просто да отиде при Хаос Груп и да ги пита. Едни от най-добрите ( ако не и най-добрите ) са му в задния двор, той рови по форуми.
Освен това има тенденции да се преминава към облачни услуги. Как ще се конкурира с тях? Хората говорят вече за рендеринг в реално време. По-добре да направи проучване накъде вървят нещата, преди да прави проучване, за какви железа да си хвърли парите.


Цял ден се чудя дали да ти отговоря. Едно. че ББ се е разписал в темата. Второ, че н2н издадоха нов. култов епизод.

И все пак… Отново си говорите на различни планети. Ти говориш, какво трябва да е, след като си станал професионалист. Те от своя страна още бутат да стигнат до този момент.    С една дума — бързаш! Има време и за това.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: Acho в Jan 22, 2018, 07:54
И последно колко ще са тия "много" машини, дето ще се ползват едновременно деа ?

2, 5, 10, 20, 50 ?


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: linman в Jan 29, 2018, 09:37
И последно колко ще са тия "много" машини, дето ще се ползват едновременно деа ?

2, 5, 10, 20, 50 ?
Преди около година един от лицензите на V-RAY започваше от 35 (или 30) възела пък възела дали е с 2 или 4 сокета всеки с 8/12/16 ядра на сокет е друга бира.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: Acho в Jan 29, 2018, 09:43
Е то тоя юзер така и не каза, колко машини аджеба ще работят по туй насраното рендване.

Питах го и на колко години е, ама не евава да каже. Че каято му гледам темите, не знам какво да си мисля.


Титла: Re: Рендъринг едновременно на много машини..?
Публикувано от: 4096bits в Jan 29, 2018, 18:12
Ти вярваш ли, че ще купи лиценз за v-ray? Аз силно се съмнявам. Поне за това да си закупи обаче. Да уважи труда на бългалчетата.