Автор Тема: Чисто нов хард диск - за смяна или нещо друго?  (Прочетена 3705 пъти)

Questo

  • Участници
  • ***
  • Публикации: 5
    • Профил
Здравейте, миналата седмица инсталирах Ubuntu 11.10 и няколко дни всичко си беше ОК. Но един ден вместо да ми зареди системата се появи <grub rescue>. Тъй като съм нов и не знаех колко сериозен проблем е това, реших просто да преинсталирам Ubuntu.

Обаче като почнах да преинсталирам ми дава съобщение The ext4 file system creation in Partition #1 of SCSI1 (0,0,0) (sda) failed. Пробвах няколко пъти, но все ми прекъсва инсталацията с това съобщение. А от днес започна да ми се появява и съобщение (още при стартирането) S.M.A.R.T. status: bad sectors. Backup and replace Press F1 to continue. Когато отворя Disk Utility ми излиза надпис Disk Failure is imminent. Когато се опитам да направя self-test ми се появява съобщение disk has health problems...

Та от цялата работа разбирам, че дискът ми е за смяна :) Но все пак искам да питам: възможно ли е всички тези съобщения да са някакъв бъг, причинен от софтуера, а не резулат от реално повреден хард диск. Питам, защото лаптопчето ми е съвсем ново - буквално на седмица - и ме учудва, че се е скалпало толкова бързо.
Активен

bop_bop_mara

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2433
  • Distribution: Debian Testing
  • Window Manager: LXDE
  • Cute and cuddly
    • Профил
Носи го веднага за сервиз. Стават такива неща и с нови лаптопи/хардове. Дано да не е имало важна информация...
Активен

Questo

  • Участници
  • ***
  • Публикации: 5
    • Профил
Благодаря за светкавичния отговор bop_bop_mara :)

Предположих, че това е решението на проблема, но се надявах тайничко да има и друг вариант, за да мога да се порадвам на придобивката си, преди да я дам на сервиз.

Поздрави

П.С. Ще се радвам да чуя и други мнения и коментари!
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5362
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Е, винаги можеш да пуснеш и някаква друга инсталация и да укажеш не бързото форматиране на диска, ами бавното (с чекиране на медията). И то ще си покаже, ако е дефектирал хард диска - и там ще ти дава грешки. И естествено, веднага при търговеца. Да му мисли той по-нататъка.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

bop_bop_mara

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2433
  • Distribution: Debian Testing
  • Window Manager: LXDE
  • Cute and cuddly
    • Профил
Предположих, че това е решението на проблема, но се надявах тайничко да има и друг вариант, за да мога да се порадвам на придобивката си, преди да я дам на сервиз.
Цъкай от някое леко Live CD...  :D

Някъде има такова нещо, че ако в първите Х дена стане дефект, направо ти подменят машината/стоката (или ти връщат парите). И да има, и да няма, не трябва да отлагаш, именно за да може по-скоро да се радваш на работеща придобивка.
Активен

runtime

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 807
  • Distribution: Ubuntu 14.04
  • Window Manager: Unity
  • LZ1DOT
    • Профил
    • WWW
По принцип ако S.M.A.R.T. твърди, че диска не е в ред, не виждам смисъл да го форматира. Няма да научи нещо по-различно от това, което твърди S.M.A.R.T. В случая да ходи да му сменят диска и да продължава с процедурата по инсталиране на убунту :)
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Имам приятел който има сервиз и асемблира компютри и като гледам по колко от новите дискове дефектират и ми е страшно!

Вече имам чувството, че старите от втората употреба компютри са по-надеждни(като изключим това, че са по-малки на обем и с по-ниски скорости на писане и четене).
« Последна редакция: Feb 28, 2012, 14:15 от backinblack »
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Имай предвид, че докато лаптопа работи, не е желателно да се подлага на резки движения или вибрации (като удари по бюрото напр.). Това може да повреди твърдия диск. Лаптопите Lenovo (старите IBM) в голяма степен са защитени, понеже имат датчик и система за пазене на диска при движение, а лаптопите със SSD дискове въобще не могат да се повредят по този начин.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

dev_urandom

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 114
  • Distribution: Slackware
    • Профил
Имам приятел който има сервиз и асемблира компютри и като гледам по колко от новите дискове дефектират и ми е страшно!

Вече имам чувството, че старите от втората употреба компютри са по-надеждни(като изключим това, че са по-малки на обем и с по-ниски скорости на писане и четене).

+1
Активен

runtime

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 807
  • Distribution: Ubuntu 14.04
  • Window Manager: Unity
  • LZ1DOT
    • Профил
    • WWW
По лошото е, че и надеждните им ( сървърни и темподобни дискове ) дават фира за щяло и нещяло. Визирам конкретно черната серия на Western Digital, от които 3 ми сдадоха багажа в рамките на 2 месеца. Цирка е пълен, след като се оказва, че зелената им серия е в пъти по-добра от черната.

Ама то не само при дисковете е така, а със всичко за което се сетиш.
Активен

Questo

  • Участници
  • ***
  • Публикации: 5
    • Профил
Благодаря на всички за отговорите!

А според вас дали си струва да искам рекламация в магазина (компютъра не го получих развален, поработи добре няколко дни :) ) или направо да ходя на сервиз. По принцип знам, че Техномаркет лъжат и твърдят, че не могат да приемат развалени уреди, а трябва сам да си ги занесеш в сервиза.

Поздрави и благодарности на всички !
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Благодаря на всички за отговорите!

А според вас дали си струва да искам рекламация в магазина (компютъра не го получих развален, поработи добре няколко дни :) ) или направо да ходя на сервиз. По принцип знам, че Техномаркет лъжат и твърдят, че не могат да приемат развалени уреди, а трябва сам да си ги занесеш в сервиза.

Поздрави и благодарности на всички !

Според закона за защита на потребителите, до 3 дни, можеш да върнеш всяка стока, дори и да не е дефектна!
Ако си го пропуснал този срок, остава само сервиза.
Мен лично, 2 пъти са се опитвали да ме прекарват със сервиз за лаптоп който го получавам чисто нов с дефектна матрица и като им кажа, че им го връщам и отивам да си купя друг и ще направя всичко възможно да си ми върнат парите щом не искат да ми го подменят или сменят ВЕДНАГА матрицата и омекват!
Активен

runtime

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 807
  • Distribution: Ubuntu 14.04
  • Window Manager: Unity
  • LZ1DOT
    • Профил
    • WWW
То по закон трябва да върнеш стоката от там от където е закупена и нямат право да те пренасочват към сервизи, но в нашата родина кой спазва закони?  [_]3
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
То по закон трябва да върнеш стоката от там от където е закупена и нямат право да те пренасочват към сервизи, но в нашата родина кой спазва закони?  [_]3

За 1000+ лефа си заслужава цирка и няма да е много трудно да се излезе на глава и търговците го знаят, но и двете страни нямат нужда от излишни циркове!
В моя случай, и двата лаптопа са от една фирма купени, но в различно време(да съ иба в куцузлията). Първия беше към 2006-7 година, а втория е сегашния ми за който съм дал линк по-горе, но въпреки, че се опитаха да ме прекарат със сервиз, като им казах така и отстъпиха веднага без излишни дертове и за двете страни и пак бих си пазарувал от тях!
Активен

Gogo_SZ

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 270
  • Distribution: Mageia, Mandriva
  • Window Manager: KDE, Mate, Gnome, LXDE
  • So to complete victory of trade over reason!
    • Профил
SMART Error значи само две неща (и двете са за последно(((((

Наистина дефектен диск или повредена дънна платка която трепе дискове подред.....

Пожелавам ти да е дефектен диск. Отивай ВЕДНАГА при търговеца. Линукс или Виндовс все едно SMART системата НЯМА НИЩО ОБЩО с толкова високо ниво.
Активен