« Отговор #370 -: Apr 21, 2018, 20:00 »
Здравейте,
Ще се опитам да посоча някои факти и свързани с тях въпроси и нека всеки сам си отговори (ако иска разбира се :-) Може да ползва и шаблонен отговор, има свободна воля !
Има някой древни артефакти за които много се спори (напоследък май се умориха и позамря спора и теориите) ето някои:
1.Как са построени/изградени двете каменни статуи в Египет, старото им място е било на мястото на Суецкия канал и когато се е строил е трябвало да бъдат преместени. Обаче дори и със най-мощния за времето си кран (спец. изработка) е било немислимо да ги преместят, и какво направили - взели и разрязали статуята на 4 части и след като ги преместили пак ги съединили. Задачата е изпълнена. Обаче как тия древните/първобитни египтяни са ги направили. Сега се сетих и за операциите на черепи направени (успешно) пак от тези неуки хора и със сигурност пропускам още много и много примери за древен Египет.
Дори не споменавам за Трите големи пирамиди ;-)
2.Как са постоени 7-те Тамплиерски катедрали (от Испания през Франция, Италия, Германия та до Рослин). Дали някой (дори държава) ще може да построи дори някакво несъвършено тяхно подобие. Да не говорим за акустиката им (изчезнало за съвр. наука изкуство).
3.За живописта мисля че едва ли може дори мислено да сравняваш ренесансовите художници със модернистите (за мен всеки може да намери нещо свое в техните картини и до безкрай да спори с друг какво точно е нарисувано).
4.Защо не направят няколко нови цигулки има свирят все още на Страдивариус, Гуарнери и Амати (има суперкомпютри а вече и 3-D принтери, фасулска работа).
5.Без да претендирам за пълнота, доколкото знам през последните 100-тина години нищо фундаментално (физика, химия, други) не е открито - все още се мъчат да доразработят последните теории (пускат колайдера и нещо "виждат" после се опитват, неуспешно да го интегрират в теорията и така отново и отново). Важното е че има надежди ;-)
6.Помислете (чисто хипотетично) какво ще правят хората ако стане голяма война и след нея няма електрониката, транспорта и цялата велика инфраструктура. Съвремените ученици не знаят таблицата за умножение, не разбират какво четат (имаше някаква официална статистика от преди няколко месеца за това). Като се качваш на Витоша е силно препоръчително да си носиш зареден телефон (за карта и компас не съм чувал) ще речеш че отиваш в космоса. Хората са все по-зависими от техниката и другите им умения/с които са родени/ съвсем закърняват.
7.Като са откривани някои планети са правели изчисленията на ръка и така са ги откривали, сега кой може да го направи (не казвам че е необходимо, но ако се наложи ще може ли въобще).
8.Тук таме се прокрадват данни че ако Земята е на няколко части от процента (дори да е и 1 процент) по-близко или по-далече от Слънцето то или ще се опечем или ще замръзнем, каква е тая супер случайност, същото важи и за цялата слънчева система и галактика и вселена.
9.Помислете ако има случайност в зараждането и развитието на живота как така още не се е случило нещо фатално (дето все го очакват). Или човек приписва случайността на нещата които не може да си обясни и го е срам да си го признае и ето ами то е случайно, затова :-)
PS: в този ред на мисли си мисля че вместо човек да произлезе от маймуната след време и при съвремената тенденция от човека ще произлезе интелигентна/научна маймуна :-)
Румен