« Отговор #154 -: Oct 11, 2018, 03:10 »
Странно, но почти успях да схвана, какво ми говорите и даже си припомних някакви неща от часовете по Физика. Как се случва това 25 год. по-късно, след толкова алкохол и цигари, е интересен въпрос.
Проблема ми беше, че бях забравил всички тези важни подробности, като това, че трябва да има разлика между потенциалите и преносна среда. Малко възприемах цялата работа като извънземните. Знаем, че има някъде нещо, но не сме ги виждали и какви са точно, е „тъмна Индия“.
От аналогията, която използва Джет ми присветна нещо. И преди съм казвал, че много често най-добрите икономисти, това им е второто образование, като първото е… инженерно.
До този момент считах, че това е, просто защото тия хора са свикнали да учат много и да изкарат икономика за тях е детска игра.
Обаче сега разбирам, че законите във физическия свят (по-конкретно за тока, ама още не сте ми обяснявали гравитацията) са директно приложими към икономическите закони.
Най-малкия пример. За да протече ток, трябва да има разлика в потенциалите. За да се прелее капитал от една страна в друга (т. нар. инвестиции) трябва едната да осигурява по-добри условия от другата.
Поради последното аналогията на Джет не беше много правилна, но много ми помогна да започна да схващам, за какво иде реч.
=*=
4096 не е някаква загадка. И днес е известно безжичното предаване на ток. Аз не мога да ти го обясня, но е нещо подобно на радио вълна. Причината да не се използва и тогава и сега, я му я казал (забравих кой банкер беше) инвеститора още тогава. Не можеш да сложиш електромер.
А и ти сигурен ли си, че искаш да си на място, където тече поток електрони, за който туко що ти разказаха, че разгражда клетките? Хората се оплакват от мобилните телефони, че им топяли мозъка, сега си представи ток.
=*=
Това за платноходите и балоните беше да кажа, че сигурно нещо ми липсва в картинката, точно, както при тях липсва. Липсата се оказа качеството на сигнала.
Иначе добре си давам сметка, защо в днешния свят не могат да се вържат платноходите и галерите с роби.
Има нещо, което се казва време. Това е основната точка във всеки договор за всичко. Вятъра не гарантира точност.
Освен това има проблем наречен товароподемност. Сам си описал, че е физически невъзможно да се направи платноходка, която да има товароподемността на дори един шлеп, камо ли нещо по-голямо. С нея могат да се пренасят единствено луксозни стоки.
Тези две неща ги правят пригодни за единственото нещо, за което се използват днес — милионерите да си возят курвите и шампанското.
Някога, когато времето не е било от значение, номера е минавал. Откакто обаче това е важно, имаме интензивен търговски обмен. Днес няма как да се случва.