« Отговор #1796 -: Aug 15, 2021, 17:58 »
И друг път съм разказвал по тези въпроси, но пък Ник го нямаше.
Има известна истина в думите, че лихвите и инфлацията са инструменти за поробване. За да разберем това, трябва да се върнем малко назад. Маркс е съвременник на Френската, буржоазна революция. И забелязва, че зараждащия се капитализъм не е по-добър от крепостническата система и революцията не е постигнала целите си за „Свобода, равенство, братство“.
Това е така, защото търговеца е точно като аристократа. Той печели от това, че е собственик на нещо, а не-търговеца печели единствено от труда си. Само дето системата е малко по-отворена и всеки, който има търговски нюх, може да влезе в нея, като благородничеството се предава единствено по право.
И какво решава Маркс? Да изкара парите от уравнението. Но правейки го, как ще продължи да има производство? Работника (ако не е работохолик) не работи, защото му харесва, а защото вечерта чакат гладни гърла на масата. И проблем с разпределението. Колкото и да се произвежда, то завинаги ще е недостатъчно за всички. А преразпределението минава през пазара тази по-малка част, която не е открадната от държавата. Без пари няма пазар, няма разпределение.
Как е възможен свят без пари? На Маркс решението е било да вземе две от три. Жертва свободата за сметка на равенството и братството. Поне си е представял, че е възможен свят без свобода. Това си го представя и всеки един политик. Маха пазара и цялото разпределение влиза в държавата. Маха парите като стимул и го заменя с насилие от страна на държавата. И така всичко влиза в имагинертното понятие държава, което просто е рудиментарен остатък от робската система на Римската империя.
Съответно мечтите на Маркс са просто един блян. Защо се е стигнало до там?
Тук разговора става труден. Още в училище около четвърти клас са ни казали, че съществува нещо наречено апокрифи и в него е пишело, че света е създаден от злото и се управлява от злото. Само дето поповете не са разбрали, какво точно значат тези думи. Решили са (не без основание), че това е атака срещу тях и са забранили тези писмена.
Ако се замислим, какво точно представлява материята и, какво означават понятията добро и зло, то сами можем да се досетим, какво са имали предвид апокрифните автори. Въпреки, че това знание винаги е било с нас, на човека от последните два века му е някак неудобно да признае, че е служител на злото. Та нали всички ние сме добри хора? Мислим добро, вършим добро. Как така всичко е в полза на злото? Тук някак си трябва да скочим до други идеи, но не успяваме. Най-много да пропаднем в бездната на отричането на дуализма добро-зло. А то дуализъм действително няма и затова на всички ни е трудно да живеем в дуалистичния свят.
А и защо изобщо се е случила Френската революция, ако тя не е донесла никаква промяна? Промяна има. Един вид зло е трябвало да измести друг вид зло. Има хора в този форум като Джет и други, които са чели сказки на Щайнер и ще им стане веднага ясно, какво е това.
Тук вече да спра да говоря е отминал момент, но трябва да го сторя. Защото макар да са неща, които винаги са присъствали, то те все пак са трудни за приемане. Какво значи обективна реалност?