Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Надолу

Автор Тема: Що е то екология и има ли почва у нас?  (Прочетена 10741 пъти)

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #60 -: Nov 24, 2022, 09:20 »
Никой не може да бие цената на 20г. кола, ама не можеш да я сравняваш с нова.
БМВ и3 2014 e $14000, като остареят още 10г. ще са за без пари, а за 20 да не говорим.

Цитат
Дадох БМВ и3 като пример за ниска цена на пробег.

ТеЗлите консумират много повече...
Казва кой?!
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_EPA_fuel_economy

   Не хваля БМВ и3 по принцип.

   Имах предвид,чe като цяло са по-икономични от повечето теЗли
(по малко квтч. на единица разстояние),особено от "джипа" (модел Х).

   А ти не можа ли да измислиш някой още по-чекиджийски сайт ?
Искаш ли да напиша във wikipedia,че си убил президента Кенеди ?
« Последна редакция: Nov 24, 2022, 09:55 от spec1a »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #61 -: Nov 24, 2022, 09:27 »
Капиталистите много добре си знаят интереса.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #62 -: Nov 24, 2022, 19:11 »
Това излезе най-отгоре в Гугъл.
Ти пък даде егати чекиджийския пример модел Х струва $160к - ти колко скъпи коли знаеш да са икономични, та ги вземаш за еталон?!
Гледай Ват час на километър и сравнявай (или искаш пак чекиджийски сайт).
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #63 -: Nov 24, 2022, 20:39 »
И колко е на електричките? Сериозно питам ...незнам. ???

За бензиновите коли веднага го смятам разход 8l / 100 km
в 1 литър бензин има 10000 W.h

получава се 8 * 10000 /100 = 800 W.h / km
« Последна редакция: Nov 24, 2022, 20:41 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #64 -: Nov 24, 2022, 23:27 »
Тесла 3 стандарт: 150-160 wh/km
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #65 -: Nov 25, 2022, 08:22 »
И караш некав компютър, а не автомобил да му се кефиш.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #66 -: Nov 25, 2022, 08:58 »
   Хайде по същество.

   Повечето пишещи тук сме учили сериозно и физика,и висша математика,
и не би трябвало да ни се опрат някакви елементарни сметки.

Приемаме: писаното от Naka и реактивния:

бензинови коли: 800 Wh / km
електрокари: Тесла 3 стандарт: 150-160 Wh / km

   На пръв поглед,да караш теЗла е голяма далавера ...
Обаче:
Цената на ел.енергията на зарядните станции е драстично по-висока !
Даже реактивния призна това: 4 пъти е по-скъпо !
Т.е. освен ако човек не си зарежда у тях (в гаража) теЗла -та,
консумацията на енергия за 1 км. (като цена) е като за  над 600 Wh.

   Освен,че се доближават по разходи до бензиновите.електрокарите са
значително по-скъпи ,като сметнем и т.нар, "обща цена на притежание"
(кашика обича да разтяга такива локуми), очевидно електрокарите не са изгодни.
« Последна редакция: Nov 25, 2022, 10:12 от spec1a »
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #67 -: Nov 25, 2022, 09:18 »
... очевидно електрокарите не са изгодни.
По твоите висши сметки - да, но не вземаш предвид основното: Електрокарите предоставят единствения начин да ти се "пълни резервоара", когато спираш и когато слизаш по баир надолу.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #68 -: Nov 25, 2022, 09:49 »
... очевидно електрокарите не са изгодни.
По твоите висши сметки - да, но не вземаш предвид основното: Електрокарите предоставят единствения начин да ти се "пълни резервоара", когато спираш и когато слизаш по баир надолу.

   По принцип,да, когато спираш и когато слизаш по баир надолу.,се
зареждат батериите (режим на рекуперация),но ,нали се сещаш,че
често се налага изкачване на баири.
   Ако например живееш нависоко,ако отиваш на място с по-ниска
височина,ти се зареждат батериите,но,после,като се връщаш,се
изкачваш нагоре,и консумацията на ел.енергия е по-висока ...
Активен

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #69 -: Nov 25, 2022, 10:06 »
... нали се сещаш,че често се налага изкачване на баири.
Точно толкова метри нагоре, колкото и надолу.
Цитат
   Ако например живееш нависоко,ако отиваш на място с по-ниска
височина,ти се зареждат батериите,но,после,като се връщаш,се
изкачваш нагоре,и консумацията на ел.енергия е по-висока ...
Затова трябва да се работи за увеличаване на КПД. При ДВГ възможностите в тази насока вероятно са изчерпани.

Впрочем, пропускаме друго важно нещо - броя на детайлите при едната и при другата технологии. Оттам поевтиняване и повишаване на надежността.
« Последна редакция: Nov 25, 2022, 10:09 от laskov »
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #70 -: Nov 25, 2022, 10:23 »
... нали се сещаш,че често се налага изкачване на баири.
Точно толкова метри нагоре, колкото и надолу.
Цитат
   Ако например живееш нависоко,ако отиваш на място с по-ниска
височина,ти се зареждат батериите,но,после,като се връщаш,се
изкачваш нагоре,и консумацията на ел.енергия е по-висока ...
Затова трябва да се работи за увеличаване на КПД. При ДВГ възможностите в тази насока вероятно са изчерпани.

Впрочем, пропускаме друго важно нещо - броя на детайлите при едната и при другата технологии. Оттам поевтиняване и повишаване на надежността.

   Няма накъде повече да се увеличава КПД на електрокарите
(вече е над 80%  при всички модели).
   Да,от тази гледна точка - броя на детайлите при едната и при
другата технология,електрокарите имат известно предимство (като цяло
по-висока надеждност), но въпросното предимство не е голямо.

   А общата цена на притежание ?
Цената на единица изминато разстояние при електрокарите е
малко по-ниска,но са значително по-скъпи .
« Последна редакция: Nov 25, 2022, 10:30 от spec1a »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #71 -: Nov 25, 2022, 10:54 »
Каквото и да си говорим, зареждането на колите с ток става бавно. И това е основния им недостатък. Не изхвърлят кофти газове, масла и са по-прости за производство. Но батериите и бавното им зареждане прецакват всичко.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #72 -: Nov 25, 2022, 11:12 »
Каквото и да си говорим, зареждането на колите с ток става бавно. И това е основния им недостатък. Не изхвърлят кофти газове, масла и са по-прости за производство. Но батериите и бавното им зареждане прецакват всичко.

Има нещо наречено супер-кондензатори, но е скъпичко за замяна на батерията. Но има и хибридни решения, така, че една част (кондензаторната) да се зареди мигновено, а, ако искаме повече пробег, да почакаме и за батерията.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #73 -: Nov 25, 2022, 11:17 »
https://www.dnes.bg/cars/2022/11/20/55-hil-litra-voda-otidoha-za-gaseneto-na-goriashta-tesla.551201

Виновник за запалването на lion батериите бил кобалтовия оксид, при нагряване отделял атомарен кислород и представете си какво става.
Значи въпреки обещанията на мъск все още чисто новите тесли продължават да идват с обикновенни батерии а не с LiFePO4.

Цитат
Batteries produced with LiCoO
2 cathodes have very stable capacities, but have lower capacities and power than those with cathodes based on nickel-cobalt-aluminum (NCA) oxides. Issues with thermal stability are better for LiCoO
2 cathodes than other nickel-rich chemistries although not significantly. This makes LiCoO
2 batteries susceptible to thermal runaway in cases of abuse such as high temperature operation (>130 °C) or overcharging. At elevated temperatures, LiCoO
2 decomposition generates oxygen, which then reacts with the organic electrolyte of the cell. This is a safety concern due to the magnitude of this highly exothermic reaction, which can spread to adjacent cells or ignite nearby combustible material.
[12] In general, this is seen for many lithium ion battery cathodes.

Лично съм си правил опити. Напълно разредена (и стара) батерия от телефон, забивам един пирон в нея... и почва да пуши надува се, става страшно и става изключително гореща, така че не можеш да я пипнеш. Не правете тези експерименти в къщи!!! Обезателно на открито на плочки/камък и след забиването на пирона бягате далече, че и пръска.

Тези батерии трябва тотално да ги забранят....Но явно всичко е 'добре регулирано'... Изчислен риск, застраховки, изследвания и доказателства на производителите, че разбираш ли всичко е под контрол.

Друго което ме притеснява, че в тубата има подобни клипчета и за  LiFePO4 - и те се запалвали, но по малко ::)

LiFePO4 Puncture Test
« Последна редакция: Nov 25, 2022, 11:29 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #74 -: Nov 25, 2022, 11:42 »
Има нещо наречено супер-кондензатори, но е скъпичко за замяна на батерията. Но има и хибридни решения, така, че една част (кондензаторната) да се зареди мигновено, а, ако искаме повече пробег, да почакаме и за батерията.


Тъкмо това се каних да напиша.
Идеално решение за градско ...газ спирачка, газ спирачка. Малък кондензаторен блок/ 'паралелно' на основните батерии, който да приема енергията при натискане на спирачките и след това да я отдава при натискане на газтта. Достатъчно е кондензаторния блок да може да натрупва енергия за 5-10-15 секунди.

Но дали в теслите това го правят? Джета да ни открехне. Според мен още не. Супер кондензаторите са много по големи (от аналогичните батерии) и много си мисля че производителите няма да ги слагат поради липса на място --- въпреки, че трябва само малък кондензаторен блок за 15-секунди.

предимството на  кондензаторите е, че се зараждат 'мигновенно', могът да отдадът енергия и огромен ток пак 'мигновенно' и няма загуби от заряд/разряд. т.е. почти 100% кпд.

Цитат
електрокари: Тесла 3 стандарт: 150-160 Wh / km

Самият заряд на батериите е много неефективен процес. Незанам точно колко е, стрелям на посоки, но си мисля, че трябва да е някъде към  250 Wh/km  или 130-150%. T.e за да си заредиш колата трябва да напомпаш поне 30% отгоре.
« Последна редакция: Nov 25, 2022, 11:54 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Нагоре
« назад напред »