« Отговор #4 -: Oct 19, 2012, 09:18 »
Хайде пак пета точка.
Аз също съм обикновен потребител и определено не знам толкова, че да си намеря работа. Това ще рече, че щом можеш да си намериш работа с твоите познания, то явно знаеш поне десет пъти повече от мен.
Когато почвах 1998-ма година нямаше никаква информация. Май имаше за философия, ама и това не съм сигурен. Достъпа до Интернет беше скъп, а моите познания по английски бяха на ниво, което след няколко месеца щеше да ми докара ликвидация, която след адски едногодишни усилия най-после да взема с минимална успеваемост, след още година.
Та в тоя момент единственото, което успях да изровя беше десетина странички (А5) от стар учебник, посветени на Юникс. В тях се разискваше именно какво е команден ред, изброени видове (от тях май съществува още само zch). Показани основни команди (cp, mv, rm, talc) с по някое примерче. Даден списък на файловите разширения със значенията им (най-култовия беше tar.Z, което очевидно е преди ерата gunzip, bunzip). И разбира се може би две странички отделени на файловите системи.
Но не само от това си правя извода. Как ще ползваш нещо, ако не знаеш, къде се намираш?
Но има и трето. Същата тая година всички изкарваха задължителен аакадемичен курс по Информатика. Курсът включваше — теория (един учебник), ДОС/w3,11 (един учебник), М$ Дума 5,0 (туко що заменила Корел в програмата, един учебник). М$ Таблици (туко що заменил Куатро Про, един учебник) и имаше още един учебник събирателен някакъв беше.
Та в тоя лекционен курс, няма да забравя никога първата лекция, която ни изнесе доцента. Влезе и написа на дъската с тебешир: C:\>_. Попита ни какво е това. Аз отдавна бях забелязал, че има разлика в курсора на Бъзик и Дос, но го приемах за нищо повече от символ, макар да знаех, че Ц всъщност е име на устройство.
Последното го знаех, защото боравихме основно с A: и B:, а тия дето имаха C: бяха големи късметлии. Помня няколко години преди това, с какви огромни перипетии, врътки, връзки, пари, ходене по мъките, обикаляне на София, се бях сдобил с мечтаното C:
И накрая дойде доцента, написа с тебешир C:\> и ни обясни на всички що значи. Та да в грешка съм, като казах втори урок. За мен това беше първия.
Днес не е необходимо да учиш висше образование та да вземеш уроци. Такива се организират къде ли не. Даже по-миналата година правиха безплатни такива от Бюрото по труда. Странното беше, че те бяха за работещи. Но познавам хора дето и като безработни са карали такива.
Боровак, ще нещо ще се счупи е сигурно, но би трябвало да е възможно, макар твоя вариант да звучи по-разумно.
Това с ext3 съм го правил, но тогава другата ОС го вижда като ext2. Лошо няма, ама другата ОС не може да го проверява и съответно се събират на опашка някакви грешки, които се чистят на всяко ползване на ГНУ/Линукс. Последното е леко неразположение само до колкото системата по-бавно започва работа. Но е напълно изпълнимо.
Тази година, в която големият ми син беше заточеник на тази „ОС“ (в кавички), защото злото беше победило временно, схемата беше именно такава.
Добавка
crystalwater ние очевидно сме били по-добре от Вас. Учехме 3,11, но работехме основно на 95, а през 1999 вече се учеше само 95 и 3,11 май беше разкаран от повечето зали. Предполагам, че за нас не стана, защото тъкмо го бяха сложили и още не бяха написали учербник, но на следващата се поправиха. Сега не знам, какво учат.