Покажи теми - luda_glawa
Виж публикациите на потр. | * Виж темите на потр. | Виж прикачените файлове на потр
Страници: [1] 2 3 ... 8
1  Linux секция за начинаещи / Настройка на програми / <Решен> KMail, Akonadi, MySQL, MariaDB и яко споменаване на програмисти -: Nov 10, 2020, 15:35
Вчера направих грешката да реша, че ми е време да мина от Kubuntu 18.04 на Kubuntu 20.04  :'( Дълго време се дърпах, особено след като видях, че KMail го заменят с Thunderbird и MySQL с MariaDB при чиста инсталация, но накрая се престраших - направих обновяване, както са го описали, че трябва да стане, през графичния инструмент. Преди това си направих архив на MySQL базите, както си пише в учебниците и си бях спокоен. Инсталира се - рестартира се и ... започна едно псуванЙе. Точно това, с което не съм имал никога проблем при ъпгрейд/чиста преинсталация, точно то се счупи - KMail. Естествено не съм му направил архив и в следствие на това писма йок :( То те са си там - намерих ги в директорията им, но ги няма в мейл клиента, защото Akonadi не тръгва, защото решили, че в 20.04 ще махат MySQL-а и ще го заменят с MariaDB и той гърми със странни и страшни грешки. Интересното е, че MySQL-а си работи и базите данни са си там. Тези, които ми бяха важни. Бъдете добри - дайте едно рамо :)

1. Лог-а на Kmail

Цитат
shagree@Systemata-3:~$ kmail
Connecting to deprecated signal QDBusConnectionInterface::serviceOwnerChanged(QString,QString,QString)
org.kde.pim.akonadiserver: Starting up the Akonadi Server...
org.kde.pim.akonadiserver: database server stopped unexpectedly
org.kde.pim.akonadiserver: Database process exited unexpectedly during initial connection!
org.kde.pim.akonadiserver: executable: "/usr/sbin/mysqld-akonadi"
org.kde.pim.akonadiserver: arguments: ("--defaults-file=/home/shagree/.local/share/akonadi/mysql.conf", "--datadir=/home/shagree/.local/share/akonadi/db_data/", "--socket=/run/user/1000/akonadi/mysql.socket", "--pid-file=/run/user/1000/akonadi/mysql.pid")
org.kde.pim.akonadiserver: stdout: ""
org.kde.pim.akonadiserver: stderr: "mysqld-akonadi: [ERROR] Failed to open required defaults file: /home/shagree/.local/share/akonadi/mysql.conf\nmysqld-akonadi: [ERROR] Fatal error in defaults handling. Program aborted!\n"
org.kde.pim.akonadiserver: exit code: 1
org.kde.pim.akonadiserver: process error: "Unknown error"
mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/run/user/1000/akonadi/mysql.socket' (2)'
Check that mysqld is running and that the socket: '/run/user/1000/akonadi/mysql.socket' exists!
org.kde.pim.akonadiserver: Failed to remove runtime connection config file
org.kde.pim.akonadiserver: Shutting down AkonadiServer...
org.kde.pim.akonadicontrol: Application '/usr/bin/akonadiserver' exited normally...
org.kde.pim.akonadicore: Job error:  "" for collection: QVector()

org.kde.pim.akonadicore: Job error:  "" for collection: QVector()

org.kde.pim.messagelist: Failed to load tags  ""
org.kde.pim.kmail: ""
org.kde.pim.kmail: ""

Terminated
shagree@Systemata-3:~$


2. Съдържанието на /home/shagree/.local/share/akonadi

Цитат
shagree@Systemata-3:~$ ls -l /home/shagree/.local/share/akonadi
total 36
-rw-rw-r--   1 shagree shagree  102 ное  9 11:16 akonadi_control.error.old
-rw-rw-r--   1 shagree shagree 1366 ное 10 15:28 Akonadi.error
-rw-rw-r--   1 shagree shagree  140 ное 10 15:28 Akonadi.error.old
-rw-rw-r--   1 shagree shagree  342 ное  9 11:18 akonadiserver.error.old
drwxrwxr-x   3 shagree shagree 4096 ное  9 14:04 db_data
drwxrwxr-x   2 shagree shagree 4096 мар  6  2018 db_misc
drwxrwxr-x 102 shagree shagree 4096 мар  6  2018 file_db_data
-rw-rw-r--   1 shagree shagree 3660 ное  9 14:53 mysql.conf
drwxrwxr-x   8 shagree shagree 4096 мар  6  2018 search_db
lrwxrwxrwx   1 shagree shagree   27 ное  9 11:16 socket-Systemata-3 -> /tmp/akonadi-shagree.WFyARs
lrwxrwxrwx   1 shagree shagree   22 ное 10 10:11 socket-Systemata-3-default -> /run/user/1000/akonadi
shagree@Systemata-3:~$

3. Проба за ръчно стартиране на Akonadi

Цитат
shagree@Systemata-3:~$ akonadictl start
Connecting to deprecated signal QDBusConnectionInterface::serviceOwnerChanged(QString,QString,QString)
shagree@Systemata-3:~$ org.kde.pim.akonadiserver: Starting up the Akonadi Server...
org.kde.pim.akonadiserver: database server stopped unexpectedly
org.kde.pim.akonadiserver: Database process exited unexpectedly during initial connection!
org.kde.pim.akonadiserver: executable: "/usr/sbin/mysqld-akonadi"
org.kde.pim.akonadiserver: arguments: ("--defaults-file=/home/shagree/.local/share/akonadi/mysql.conf", "--datadir=/home/shagree/.local/share/akonadi/db_data/", "--socket=/run/user/1000/akonadi/mysql.socket", "--pid-file=/run/user/1000/akonadi/mysql.pid")
org.kde.pim.akonadiserver: stdout: ""
org.kde.pim.akonadiserver: stderr: "mysqld-akonadi: [ERROR] Failed to open required defaults file: /home/shagree/.local/share/akonadi/mysql.conf\nmysqld-akonadi: [ERROR] Fatal error in defaults handling. Program aborted!\n"
org.kde.pim.akonadiserver: exit code: 1
org.kde.pim.akonadiserver: process error: "Unknown error"
mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/run/user/1000/akonadi/mysql.socket' (2)'
Check that mysqld is running and that the socket: '/run/user/1000/akonadi/mysql.socket' exists!
org.kde.pim.akonadiserver: Failed to remove runtime connection config file
org.kde.pim.akonadiserver: Shutting down AkonadiServer...
org.kde.pim.akonadicontrol: Application '/usr/bin/akonadiserver' exited normally...
2  Програмиране / Общ форум / Какви системи за Project Management използвате? -: Aug 24, 2016, 17:28
Здравейте.

Основно въпросът ми е - "Какви системи за Project Management използвате?" ;D

В момента използвам - Trac, но имам нужда да го надградя с нещо по- или доста по-мощно. Какво имам предвид:
- Да e така да се каже - Multiproject;
- Възможност за свързване с SVN, Git, Mercurial хранилища;
- Да има клиентски портал - Service desk;
- Лесно да се управляват потребителите и техните права;
- Да има възможност за Wiki, форум или нещо подобно;

и да има всички основни възможности на една съвременна project management система.

В момента се колебая между:

- Jira;
- Redmine;
- Easy redmine;

Като третото е един вид надграждане на обикновенният Redmine. Но тъй-като това си е сериозна стъпка
имам нужда да чуя мнения на хора използващи такива системи. Ще съм благодарен за всякакво мнение
по въпроса.

Поздрави
3  Linux секция за начинаещи / Настройка на програми / SSH, RDP, Samba и тем подобни глупости -: Nov 02, 2014, 10:34
Здравейте  [_]3. Иска ми се да попитам дали някой си е играл с РДП сървъри за линукс?

Каква е идеята:

- Media box - Success;
- SSH server - Success;
- Remote desktop server - Търся начин за логване към машината без значение от ОС-а и да няма нужда да се инсталира допълнителен софтуер на клиента. Дали е възможно? Ще се използва предимно за Android Studio;
- Samba server (File & Printer sharing - Windows/Linux clients) - Тепърва предстои  ??? 8) ??? 8) ??? 8);

На пръв поглед RDP протокола изглежда добра идея. Но кой сървър да избера? XRDP дали ви се струва добра идея?
4  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Нещо интересно - Модернизация в БДЖ -: Oct 30, 2014, 09:39
Тук Само едно мога да кажа - Браво!  [_]3
5  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Поздрав :) -: Jun 30, 2014, 16:13
 ;D  [_]3 It's All About The Pentiums
6  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Ай един поздрав :D -: Mar 21, 2014, 14:03
Стига с таз политика бре  ;D

цък
7  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Поздрав -: Nov 15, 2013, 10:08
Поздрав
8  Хумор, сатира и забава / Хумор / За програмисти only! -: Mar 29, 2013, 14:19
част 1

част 2

част 3
9  Хумор, сатира и забава / Хумор / За усмихната седмица :) -: Jan 21, 2013, 16:16
тук  ;D
10  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Дано да не е истина ... -: Jul 03, 2012, 17:18
От коментари към статия в капитал
http://www.capital.bg/politika_i_iko...te_na_vitosha/

Цитат
крум фильовски

Нека Ви кажа,какво всъщност се случи вчера (2 Юли) на Витоша,през моите очи и уши,
Вие си направете изводите сами...
към 6:00 вече доброволци нямаше/за записване/ и започнахме да чакаме,какво,и кой,и защо ? не е ясно,а и никой не знаеше...
се1,към 7:30 ни натовариха в рейс и ни казаха,че ще идем до центъра на Железница,и оттам ще ни вземе транспорт,който ще ни качи до Х-жа ''Академик''
ок,отидохме на площада на Железница и зачакахме транспорт...след 30/40 мн. чакане се разбра,и се даде команда,че транспорт НЯМА ,качвайте се ПЕША!..
ок ,няма яд.., пеша,пеша...тръгнахме,като аз лично бях само с лопата и раница,НО имаше пожарникарчета,които носеха: железна туба с бензин,моторна резачка,(с които по късно си проправяхме път до самия пожар,защото местността е абсолютно недостъпна)кирка,лопата,раица,каска,тежко облекло...,ботуши,и т.н...
та тръгнахме нагоре...след 3.5 часа не-човешката жега,не питайте как...стигнахме.
идеята ''по принцип'' беше, един екип имаше ,който гасяха отдолу на пожара и ляво дясно/ и един ,в случая нашия,който се състоеше общо от 41 човека,като не-професионалисти бяхме само 3-ма човека.Идеята на нашия екип беше да се качим горе, да се спуснем (предварително се знаеше,че там ''някъде'' минава рекичка, да я затапим,изйопаем и издълбаем толкова ,колкото помпите,които трябваше да ни доставят да могат да дърпат вода.
ок,тръгнахме от хижата (на клипа по долу ще видите първите метри...надолу не съм снимал...защото нито ми се снимаше нито нищо..,но е в пъти по сложно във всяко отношение...и така тръгнахме надолу,но се оказа,че за да стигнем до въпросната река трябва да се мине през самия пожар,защото имаше скат и просто нямаше как...беше невъзможно..така и направихме,се1,не ме питайте как,но се добрахме до въпросната рекичка,направи се всичко необходимо за да може помпите да бачкат,дълбочина,водозбор и т.н като искам да потчертая ,че дебита ,който естествено се вливаше в импровизираното езерце беше ПО ГОЛЯМ от този на помпите!...демек АКО (а не не ни ги...) бяха доставили щяха да се изхвърлят ХИЛЯДИ литри в минута!...а не както от хеликоптера 5 кубика ...СМЕХ! първо да обясня за хеликоптера ...5 кубика са крайно не-достатъчни,и НЕ СРАВНИМИ с това което ние МОЖЕХМЕ да причиним ...1-во хеликоптера не може да минава през огъня и пушека защото може да падне!..факт. цетробежни сили ,липса на кислород и т.н...НО НАС ТОВА НЕ НИ ИНТЕРЕСУВАШЕ!
ние бяхме на окло 100-тина метра НАД! пожара,с подготвени трасета за над 800 метра маркучи! ,вода за безпроблемна работа на помпите на МАХ!, както и дебит ,така и като атмосфери/налягане на маркучите (МАХ) ! бяха окастрени и дърветата за да може безпроблемо и БЕЗопасно хеликоптера да зависне да ни достави помпата + обурудването...
всичко от наша страна беше 6. и започнахме едно чакане...а пожара си върви...и се качва към нас! ние продължаваме да чакаме ,няма помпа няма нищо .Аз лично чух нашия началник ПОНЕ 3 пъти да говори по Тел с НЯКОГО и да вика ''пратете ми ПОМПАТА,кога ще ми изпратете хеликоптера да ни спусне помпата ! искам помпата СЕГА !ГОТОВИ СМЕ и т.н...
представете си говорим за цялата ''линия'' над пожара беше подготвена...за опъване на маркучи над ЦЕЛЯ ПОЖАР!!! трябваше само да опънем маркучите ,и пускаме...Е ДА МА НЕ!....чакаме ,чакаме,човека ПАК върти ,НИЩО,и чуйте сега,какво се случва! Обажда се някъв УМНИК !,и казва: ще ви изпратим помпата (и всичко останало) забележете С КОН!? да се смееш ли да плачеш ли? ''шефа'' откачи вие само вижте клипа и ми кажете този човек нормален ли е ? знае ли къде се намира? и за какво става въпрос?!??? или е просто ТЪП! СВЕЩЕНА ТЪПОТА! След дългооо и продължителнооо чакане НЯКОЙ !се обади и КАЗА :
ПРИБИРАЙТЕ СЕ ??????? ....
на пожарникарчетата им се насълзиха очите!...защото те! А И ВСИЧКИ КОИТО БЯХМЕ ТАМ ЗНАЕХМЕ ,че с ВОДА/МНОГО ВОДА..ще стане ...
питам единя от пожарникарите:''абе да не би да има некви технически али бали ...НЕЩО?! се1 какво,поради което да НЕ може да ги достави хеликоптера '' ОТГОВОР - НУЛА! -всичко е като по книга!
питам пак: ''ако бяха я доставили щехме ли да успеем ?
отговор ''не само ,че щяхме да го загасим !ЦЕЛИЯ!
а щяхме да го НАВОДНИМ!...огнището....
Е???
какво става бе хора?
знаете ли колко време чакакхме ??? знаете ли !!! по думите на 1 пож. тва упражнение би траело само 2 мин! да си разкачи смешната кофа закачат нещата и айде...и ВОДАТА тръгва! НА БОГАТО! и най важното ОТ ГОРЕ НА ДОЛУ ! И НАВСЯКЪДЕ!!!
какво да ви кажа ...
НЯКОЙ просто НЕ ПОЖЕЛА ! ДА СЕ ПРИКЛЮЧИ ТАМ И СЕГА!
някой просто желаеше пожара да върви нагоре....
http://youtu.be/jwP3gYML01g
това е клип веднага след хижата ...надолу е ужас...буквално през 3 метра, или прескачаш или се завираш под тях за да преминеш...КОНЕ???????!....
този ''човек'' е за прокурор! и за затвора!....
сега МОЖЕШЕ !,всички фактори бяха налице сега да сме щастливи,те не само ,че се подиграха и БУКВАЛНО! изгавриха с труда на всички,но РАЗБЕРЕТЕ!
ТЕ НЕ ПОЖЕЛАХА ДА ГО ЗАГАСЯТ!
МОЖЕХА.
и нямаше горе пожарникар на когото това да не беше ясно и да го знаеше.

И да кажа,че,(СПОРЕД МЕН)!
пожара е 100 ПРЕДНАМЕРЕН,НЕ-СЛУЧАЕН,и УМИШЛЕН!
и ще обясня ЗАЩО!
Затото това е местност АБСОЛЮТНО НЕ-ПРОХОДИМА НЕ-ДОСЪПНА! И ПРЕСЕЧЕНА! ...
кой?,какво? ''БИ''? правил там??? И ЗАЩО!?...
ако не е с ЦЕЛ...

Бих помолил, който сметне този текст за истина, да го покаже на колкото се може повече хора.
11  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Стартира процедурата за първия голям проект за е-правителство -: Nov 11, 2011, 10:01
Стартира процедурата за първия голям проект за е-правителство.

" ... Документацията с предмет: „Развитие на административното обслужване по електронен път", вече е качена на страницата на институцията. ..." Тя може да е качена, но за сметка на това колко лесно се открива  >:(


Просто нямам думи.


Ааааа открих го. В раздела - "Профил на купувача" т.е. Начало -> Профил на купувача.

Мдааааааа
12  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / За клиентите на М-ентел (М-Тел) -: Oct 23, 2011, 10:06
Накратко:

В последната фактура видях, че са ми фактурирали 29 смс-а към номер 0453 - "Изходящ SMS БТК " на цена 0.12 ст. всеки. Обяснението на оператора бе, че аз случайно съм натискал копчета и без да искам, а и да знам, съм изпратил тези 29 смс-а към несъществуващия номер 0453. Което просто няма как да е станало. Освен това ме осведоми, че изпращането на смс до несъществуващ номер се таксува WTF!?!?!??! Платих си сметката с намерението да видя дали това ще се случи и в следващата ми фактура. Тя още не е излязла, но в сметката на жената видях пак същите смс-и към този номер. Тя е на друг план, през друг договор и не е изпращала такива (ако някой има желание да философства в тази посока). Та съвета ми е да проверите дали са ви таксували такива съобщения и ако да, да не отивате сами да се разправяте, а да отидем повече хора. Спомняте си предполагам - "Съединението прави силата" ;) Аз лично смятам да им наруша спокойствието.
13  Хумор, сатира и забава / Хумор / За игралите "Супер Марио" -: Aug 03, 2011, 10:53
цък



 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
14  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Кабинетът променя закон, за да уреди завзети писти над Банско -: Jun 30, 2011, 10:31
Цитат
Ние гражданите на Република България изпитвам силен срам от лъжите, изказани от Нона Караджова и поведението й през последния месец. Ако за един месец тя успя да нанесе толкова поразии, представете си какво ни чака до края на мандата й! Този Министър и неговият екип са опасни не само за България, те са опасни и за Европа!

Чиста лъжа е, че Натура 2000 води до обезлюдяване на региони, че е оскъпила магистрала с един милиард, че местното население придобива крайно негативно отношение към Натура 2000. Шокиращо е, че Министърът твърди, че не знае какво биоразнообразие има в България и не може да прецени какви отговорности поема - и да праща за решение за след края на мандата си!!! Шокиращо е, че тези лъжи не се казват пред българския народ, а пред Съвета на европейските министри на околна среда!!!! А отказа на България да поеме каквито и да е конкретни ангажименти по отношение на опазването на европейската природа е просто потресаващ. Действията на Нона Караджова в страната показват чии интереси обслужва - тези които са довели и ще доведат до застрояване и добив на газ в Странджа, Карадере, Национален парк Пирин, всички планински реки и т.н.

Повече информация тук и тук.

Видео с изявлението й - тук

Петицията може да подпишете тук

Ще помогнете, ако разпространите линка към петицията и като присъствате на протеста.
15  Хумор, сатира и забава / Живота, вселената и някакви други глупости / Нещо интересно за М-Тел ... -: Mar 19, 2011, 10:24
Ще си позволя да цитирам написаното от един потребител тук

Цитат

Искам да разкажа някои неща, за да са наясно хората за какво става въпрос.


За новата билингова система:
Тя се нарича Amdocs CRM, целта е да замести предната Leap Customer (която си работи и се е доказала). Идеята да се смени старата е, че Мтел не иска да плаща за подръжката на старата система. Предпочита да изпрати поетапно около 1000-1500 служители на обучение, да им плати пътя до съответния град, да им даде дневни и да ги настани в хотели. Представете си какви разходи са само за това.
Основната причина за смяната е, че новата програма трябва да дава много по-пълна и точна информация за поведението и сегмента на потребителите, например – кой колко говори, обобщена статистика за сумите, които е платил до момента, какъв телефон ползва, има дори и т.нар. „индекс на мобилност” – т.е. има информация дали даден потребител пътува, колко често, къде и пр. Друга информация, която е налична е дали използва интернет, дали говори към домашни номера и др. подобни. Всичко е с една единствена цел: да му се продаде още и още! Ако ползва нет, да му се внуши да сключи договор за нет било през телефона или за еслаптоп. Има информация за фирмите - колко служители имат, какъв е бизнеса им, звънят ли до международни дестинации... Отново идеята е да се обобщят данните, за да може да им се предлага да си купуват все повече и повече услуги, да им се внушат потребности.
Всяко позвъняване до оператор, разговор със сътрудник в магазин, проверка на сметка /дори чрез IVR менюто/ се отбелязва в CRM програмата и то по начин че да е достъпно от всички в компанията Мтел.
Старата система нямаше такива възможности.

За прекратяването на договор:
Служителите преминават специални курсове и обучения как да общуват с клиентите, как да ги баламосват като цяло, как да зарибяват.


Например на фирмените клиенти да им се натяква, че има услугата „Бизнес разговор”, т.е. фирма като звъни на друга фирма имало префернциално таксуване, само дето има една подробност, че другата фирма освен да е абонат на Мтел, трябва и да е на бизнес абонаментен план, а това няма как да се знае в повечето случаи. Трябва да изпратиш смс на определен номер, за да разбереш как ще се таксува конкретния разговор. Почти никой не го прави.
Цените за фирмите, а и за частни лица са най-високи, както всички знаем. Мога да ви кажа защо все още Мтел има толкова много клиенти. Ами много просто -служителите са обучени да не пускат клиентите да си ходят и да ги задържат по един или друг начин. Естествено, клаузата за автоматично преподписване оказва решаваща роля. На фирмените потребители се внушава, че над 70% от фирмите в България са абонати на Мтел и им е изгодно на ползват „Бизнес класа”. Истината е, че са малко над 60%, а колко от тях са на Бизнес план??? Има много фирми, предимно по-малките, които си ползват тарифи за частни лица.
Как се прекратява договор?
Ще дам яснота по някои въпроси. Предизвестие за прекратяване на договор може да се пусне по всяко време. Независимо колко остава до края на договора. Ако някой иска, още от сключването на договора може и да си пусне предизвестие за след 12 или 24 месеца. Да не се вярва на консултантите, че имало време и ала-бала не било нужно и тем подобни глуспости. Просто никой не иска при него да се подаде предизвестие или да се спре карта. Бонусите на служителите се определят и на база спрените СИМ карти на ниво магазин. Ако има подадено предизвестие в срок, т.е. до 30 дни преди датата на изтичането на договора и крайната дата мине, договорът става безсрочен и абоната има право да си го прекрати когато си иска. Тук не е като при Глобул - или спираш картата, или ти се удължава договора, дори да имаш предизвестие, е има и вариант вече да се мине на b-connect.



Ще споделя и един номер: ако абонат е навлязъл в 12-я месец от 12-месечен договор, няма предизвестие и иска да си спре СИМ-а, има 2 начина, независимо че на *88 и в магазин Ви казват, че не може:
1-ят е като се съберат 2 неплатени фактури и се спре картата за неплатена сметка. Датата на спирането на СИМ-а не трябва да надвишава крайната дата на договора. Системата не подновява автоматично договор при спрян СИМ! Договорът се подновява Така и автоматично, ако СИМ картата е активна в деня на изтичане на договора. да не са спазени договорните условия за предизвестие има начин да не се поднови договора.
2-ят начин е като се обяви СИМ карата за открадната. Този ми се струва по-лесен, защото може и предния ден, преди изтичане на договора, да се обади абонат на оператор или да посети магазин и да каже, че е изгубил или му е била открадната картата. Отново при спряна карта договора не се подновява. Важното отново е да не мине крайната дата на договора, защото системата би начислила неустойки за 12 месеца.
Ако се спре карта по горните два начина договорът не се подновява и системата не начислява неустойки.



Малко за процедура по задържане на абонати:
Ако клиент изяви желание за спиране на СИМ, има опрелени правила, които е хубаво да знае, за да изстиска максимума за себе си, дори да няма наистина желание да спре договора си.
От страна на Мтел се гледат няколко неща/критерия: колко време има до края на договора, колкото по-малко има, толкова по-големи отстъпки може да даде сътрудник на клиента. Какъв сегмент има – с други думи колко е плащал, какви суми като количество. Колкото по-големи сметки има абоната, толкова по-големи отстъпки се прилагат. Сегментите са 3-4. Пред служителя се отваря таблица, от падащо меню избира сегмент на поведение на абоната, месеци до края на дог. и др. и се прилагат няколко стъпки:
Инструктирани са винаги да започват от най-ниската отстъпки с градация към по-високата:
- Точки по мтел клуб и телефон по промоция Мтел клуб с отстъпка на база натрупаните точки. Тук се включва и лизинг, вкл. и на лаптоп с такса за интернет, разбира се. С други думи пак се опитват да продадат, макар клиента да иска да прекратява договор.
- Забележете: за задържане се прилага и безплатен домашен телефон с нов номер или пренос на стария, като отстъпката е няколко месечни такси.
- Отстъпка от точки като смс, ммс, няколко МБ за няколко месеца и др. подобни глупости.
При отказ на клиент се стига до по-сериозните отстъпки, като отстъпка от месечна такса или допълнителни национални минути за целия договор! Или до отстъпки съответстващи на по-висок сегмент поведение. С други думи направо нов абонаментен план. Пример: абонат е на комфорт 250 с 250 мин. /стария/ към 5 номера и толкоз, естествено тарифата е дърво и да речем иска да си прекрати договора. Предлага му се телефон с отстъпка по клуба, 2-ра отстъпка от цената на база точките, 3-та отстъпка - намалят му таксата на 7.50 лв с ДДС дават му и 30 или дори 40 мин. към всички мрежи за целия период на договора и го преподписват на нов Комфорт 250 промоционален с 2000 мин. към 5-те номера.



Ето така се задържа клиент! Това е при условие, че иска да прекратява или пренася номера и тръгне да се кара и пр., който си мълчи, няма нищо за него.
Интересното тук е, че няма специални бланки за такива договори, т.е. те са стандартните, а консултантът дописва на ръка с химикал на договора новите нац. мин. и отст. от таксата слага подпис и печат... по принцип.
Има и изцяло нови тарифни планове, които не се рекламират и не се обявяват никъде. Единият е Extra Advance LMD /last minute delay – задържане в последната минута/ той е с 240 мин. към Мтел за половината дог., вместо стандартния Advance със смешните 60 мин., както и 2000 мин. към семейство и приятели вместо стария със 600 мин.
Другият план е Extra Pro – той вместо 100 мин. към Мтел има 200 мин. за половината дог.
Хора, искайте си тези тарифни планове, могат да ви ги дадат, независимо колко ви остава до края на договора. Правилата, че трябва да остават 3 мес. до края му за да се предложи нова и актуална тарифа, както е сега може да се нарушават по усмотрение на сътрудник. Много пъти се дават тези тарифи на човек който не отговаря на условията примерно.
Горните 2 тарифи може да се надргаждат по преценка на консултант или при упорит клиент, за да се задържи в Мтел като се предложат и да речем допълнително 30 мин. към всички мрежи за целия дог. И така става една приятна програма с 240 мин. към целия Мтел (половината дог. е с 120 мин.) 2000 мин. към 6 номера отделно по избор, 1 любим номер за безлимитни разговори безплатно и 30 мин. към Глобул, Виваком и стационарн мрежи всичко това само за 19.90 лв. Има инструкция тарифата да не се предлага за нови абонати, а само за стари, които искат да си прекратят договора.



Важно при прекратяване на договор: Има клиенти, които на всяка цена искат да си спрат номера и да си платят неустойките дори. Неустойката се плаща винаги без ДДС!!! т.е. ако абонат има дог. още 3 месеца и иска да спре СИМ може да го направи /тук консултантите понякога лъжат, че трябвало да изтече договора/ ако таксата е 4,90 лв абоната плаща 3 х 4.08 (без ДДС) = 12.24 лв и се отърва.
Един полезен съвет: ако абонат е на FIT S с 20 лв месечна такса, изтървал е датата на преподписване на договора и трябва да плаща още 1 година, примерно може да отиде, да мине на 4.90 такса и после изяви желание да спре СИМ. Така неустойката му ще бъде 12 мес. * 4.08 лв = 48.96 лв вместо 12 * 16.67 лв (мес. такса за ФИТ-а без ДДС) = 200 лева. Така спестява 200 – 48.96 = 151 лв!!!
На какъвто и да е план в момента абоната може да премине на най-ниския 4.90 лв срещу заплащане на еднократна такса от 6 лв. Изключение е само, ако договора е с тарифно обвързване, заради много ниска цена на телефон, ако е взел такъв.
Така недоволен абонат винаги може да си прекрати договора срещу максимум 100 – ина лв. да вемем за пример 24 месеца дог. по 4.08 = няма и 100 лв.
За фирмите е по-интересно спирането на СИМ карта, без дори да е изтекъл договора и без да наближава края му
Просто се обаждате на оператор (изискват клиентска парола) или улъномощен представител посещава офис на най-големия и най-великия оператор и казва че сим карта с номер еди кой си е изгубена. Картата се спира, договора не се удължава, а най-интересното е че Така може да се нарушат всички клаузи на системата не начислява неустойка договора само заради технически недомислици. Всъщност неустойка не се начислява тъй като тя е без ДДС, а фирмите имат право да искат фактура с ДДС. Затова, по този елементарен начин се преодоляват всички договори и условности. Важното е тук СИМ картата, която ще се блокира да няма лизинг.

Страници: [1] 2 3 ... 8