Ха, онзи ден гледах на живо докато Дъ Чоузен Уан Ту се регистрира, постоя малко и излезе. Казвах си — а ве да не би случайно това да е спамерски робот. Като излезе се успокоих и си легнах. Ама така хубаво съм гледал, че не съм видял, че е написал мнение.
Хонда не правеха ли мотори
Нищо лошо да не чувам за Хонда. Моята кола е Хонда Акорд. Не е първа младост, две хилядната е, ама я купих преди почти осем години. Много добра колица. Бензина си го пие обилно за разлика от Фиестата на жената, която нафтата само я мирише, както гимнастичка мирише шоколод в тъпа реклама на Черепа. Ама и двигателя си е 1 800 куб. см., та има защо да е така.
Между другото, преди да има китайци… бяха японците. Започнаха именно с коли. Тойота и други производители влизат агресивно на американския пазар през седемдесетте. Имат славата на евтини боклуци. Десетина години по-късно повтарят същото с електрониката. Даже пет, не са десет.
И така до края на деветдесетте, когато през деветдесет и седма става големия крах на азиатските борси. Изпатват си всички.
В Ю. Корея например шефовете на Деу, Елджи, Самсунг и Хюндай (така наречената голяма четворка) със сетни усилия и много корупция успяват да се отърват от затвора, а кой знае с колко охрана от разтрел на улицата от щастливите корейци.
Може да не им личи особено, но не са се възстановили след този гигантски обир.
Японците също не са. Но пък изгрява звездата на… Китай. По-точно на Китайско Тайпе (така беше кръстен Тайван на олимпиадата в Токио), а само няколко години по-късно и на континенталния Китай.
п.п. Днес докато преглеждах едни PR в Github, случайно разбрах, че тайландския и филипински езици всъщност са диалекти на китайския и не се водят отделни езици. Точно в тези не пишеше, какъв например е виетнамския, но ми стана много интересно. Значи Индокитай не е Индокитай само защото като там да живеят хора на вид мелези между индийци и китайци, ами те и езика си им е китайски. Странно, как тогава Китай ги е оставил да са отделни държави.