Автор Тема: Автомобил на лизинг. Условия. Какви са подводните камъни? Премерен ли е рискът?  (Прочетена 23092 пъти)

bcdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 24
    • Профил
Музика е и carmina burana.  Но аз повече харесвам клипа на Ивана - Ало,
Девойките. На Английски език е Пупулизъм, а в превод на Български е Опростачване. Нямам и намерение да започвам бизнес. Нямам желание и да ставам бизнесмен. В тубата има много канали за приготвяне на храна на улицата или модели на къщи. Но има уловка. Всичко е патенти - интелектуална собственост. Хареса ми домашен хляб с кока кола или сирене от UHT мляко от супера в Сърбия без мая. Малко извън темата. Едно време парите по- времето на Византийският император Константин Велики са само от злато и сребро с неговите правила, теглилки определени от императора. Купуваш земя - само пари в злато. Земята винаги е имала стойност и е била скъпа. Поради тази причина ромите при цар Борис 3 нямат земя, защото нямат пари. Сега имаш един апартамент заедно с родителите ти + може или брат или сестра. Ти нямаш пари. Ти си продаваш труда на частник. Той определя цената на твоя труд. Инфлация, Дефлация, Лихви, Кейсианство и накрая бедни, като църковни мишки с банкноти без стойност. Обрани до шушка- до голо. За проба- провери в интернет статийте - Жена търси да купи жилище и др. под. Ако имаш имот, нива, закони, правосъдие, в бараката например слагаш един струг и почваш да работиш ако имаш знания и умения. Сам да си си началник. Но при тази данъчна система - честно - не зная и не съм сигурен. Имаше форум на Инвестор - няма го сега. Излъгантура, Кариерист, некоректни работодатели също ги няма. В БГ работ трият мнения - нищо лично. Прост бизнес. Преди време продаваха последният сайт за 800 000 лв. Истината казвам. Хляб и Сладолед най- трудно се продават от търговски представители. При бензиностанцийте печалбата е 1-2 стотинки от всеки продаден литър. Мисля, че от производството и продажбата на сладолед има добра печалба. Но там има големи изисквания за хигиена. Благоевградските меса според чуждо мнение не се различават по- съдържание, но са с големи ценови вариации.
Кой ще го купи?
Какво ще произвеждаш?
На каква цена?
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3648
    • Профил
А имаше и един друг вариант от ранните борчески години - само не запомних дали беха на същата улица... за  пране на кинти става дума и един т.нар. "магазинн" само с 5 костюма правеше официален оборот от милиони на година а като минеш след 5 г. оттам костюмите пак същите - вече поизбеели от слънцето (или от прането) ама цената им даже фръкнала - не знам дали още минава тоя номер но също е вариант (ако имаш к'во да переш де, е и адвокат си имаме веке ако се наложи и от казано ке те отърве)  ;D


П.П. Данъци по български
« Последна редакция: Oct 27, 2021, 08:21 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3635
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Те ся номерата са други :) За магазинчетата примера, който сочиш, беше масово. После почнаха да чукат кухи обороти в барчета, в които я влезе един на седмица, я не, кафето 5 лева. Примерно, става и с хотели, и с молове. Плащаш си корпоративния данък и останалото от кухия оборот е доказано легално. П.П. Допълвам- с услугите- хотели, СПА и т.н., е най-лесно, щото ако продаваш кафе, може да ти търсят документи- отде и как си го взел и т.н.. А на хотелските легла и на спа-центровете какво ще гледат- колко се е изхабило леглото от секс, или басейна от много ползване дали са му паднали плочките  >:D  Колкото си написал, толкова е. И с регистрационните карти в хотелите се оправят нещата. Е, великата пандемия обърка малко работата.  Ама за тая схема с колите съвсем наскоро правиха акция по целия ЕС ;)

https://vihrogon.bg/koveshi-s-parva-akcija-sreshtu-mafijata-v-evropa-ima-aresti-v-germanija-italija-i-balgarija/

Сайтът е произволен, същото инфо го има из повечето медии. За коли иде реч.

« Последна редакция: Oct 27, 2021, 17:28 от Nik123 »
Активен

bcdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 24
    • Профил
Пиша в тази тема за да не отварям нова тема. Постът ми ще е на тема икономика, финанси.

Правилно ли разсъждавам относно парите

Цитат
Представи си хипотетично, че спечелиш 1 млн лв от тотото. Добре обаче като се замисля, ако искам да си вдигна стандарта, пак не мога.

Защо? Ами много просто - ще купя 2-3 коли за по 100-200 бона в семейството, ще си купя една хубава къща и парите вече са свършили. ОК, обаче това всичкото нали трябва да се поддържа. Ако до сега разходите ни са били примерно 3 к, сега ще станат 5 к, защото ще трябва да поддържаме имот, коли, на почивка да ходим и т.н. Добре, ама на нас доходите ни пак си остават 3 к, другите 2 к от къде ще дойдат? Дори да са останали пари от единия милион, рано или късно ще свършат.

Т.е. излиза, че дори да имаш 1 млн въздушни, пак не можеш да си вдигнеш стандарта за дълго, освен ако не ги превърнеш в паричен поток.

Но дори да ги превърнеш, колко ще е този паричен поток. Ако ще и половината да ги налееш в имоти за отдаване - ще ти генерират едни 2 к допълнително на месец, които пак реално кой знае колко няма да ти променят живота, просто няма да се притесняваш за непланирани разходи. С тези пари пак не можеш да се отпуснеш да караш скъпа кола, да поддържаш хубава къща и да ходиш редовно на почивки.

Реално излиза, че 1 млн са нищо вече на този скъп живот. Освен ако не намериш начин да генерираш по-добър паричен поток с тях в сравнение с имоти, което съм сигурен, че средностатически човек не може да направи. Малко стават за бизнес. И как реално да се генерира достатъчно добър паричен поток с такъв скромен капитал?

Цитат
Ако си мислите, че в България може да имате собствен бизнес без да ви закачат мъжки кучки от типа “мутри”, жестоко се лъжете. Веднага ще започнат заплахи, проверки и предложения със заплахи да си продадете бизнеса за стотинки.  Давам ти пример, аз съм в Англия и тук ако спечелил 2 милиона паунда, са ти 5-6 милиона лева. В България се прибираш и купуваш 3-4 апартамента и ги даваш под наем. Купуваш си твой собствен и живееш в него, докато печалбата ти идва от другите 4. Останали са ти да кажем 4 милиона лева в банката и не се налага повече да робуваш за 600 лв месечно. Хубаво, ама Ганьо като се види в малко повече пари и си мисли, че света е негов и е безсмъртен.

Цитат
Ами да, реално 1 млн. не са много, ако не си чак толкова талантлив за бизнес.

Но да имаш някакво финансово спокойствие в днешно време е също признак на добър стандарт, макар и не най-висок, просто сякаш малко хора наистина могат да го оценят. Да ти идват 2-3к на месец, а ти да можеш да разполагаш както си искаш с времето си, си е лукс, даже много хора не смеят и да си мечтаят за това. Заведенията, скъпите коли и джунджурии разни омръзват, освен ако не ти е насаден някакъв комплекс от подрастваща възраст. Като искаш да се фукаш с кола, можеш да си потърсиш някакъв култов стар модел от 20 век и да похарчиш малко парички да ти го ремонтират, лъснат и каквото там правят още (не си падам по коли) и пак ще си супер атрактивен и ще правиш впечатление.  в днешно време е също признак на добър стандарт, макар и не най-висок, просто сякаш малко хора наистина могат да го оценят. Да ти идват 2-3к на месец, а ти да можеш да разполагаш както си искаш с времето си, си е лукс, даже много хора не смеят и да си мечтаят за това. Заведенията, скъпите коли и джунджурии разни омръзват, освен ако не ти е насаден някакъв комплекс от подрастваща възраст. Като искаш да се фукаш с кола, можеш да си потърсиш някакъв култов стар модел от 20 век и да похарчиш малко парички да ти го ремонтират, лъснат и каквото там правят още (не си падам по коли) и пак ще си супер атрактивен и ще правиш впечатление.

Коментираме с под условия - т. е. взимаме в предвид опорните точки:
1. Финансово спокойствие в днешно време.
2. Ако си мислите, че в България може да имате собствен бизнес без да ви закачат мъжки кучки от типа “мутри”, жестоко се лъжете. Веднага ще започнат заплахи, проверки и предложения със заплахи да си продадете бизнеса за стотинки.
3. Без крипто валути, биткойни и всякакви други виртуални пари.
4. Нарича се загуба на ликвидност във финансовата теория. Първата задача на един човек е винаги да НЕ допуска загуба на ликвидност.

Цитат
Изобщо не разсъждаваш правилно. Грешката ти е, че веднага се пускаш да инвестираш в нещо без стойност, в нещо, което не ти носи никаква доходност. Даже обратното - изисква нови и нови вложения от твоя стара. Говорим за колите. 100-200 000 лв. за 1-2 коли. Ти инвестираш 500 000 лева в автомобили, скъпи при това, които ще изискват и адекватна поддръжка, която като цифра ще е от порядъка на 15-20 000 лв. на година на кола! И всичко това не ти носи абсолютно нищо като доходност. Ако решиш да продаваш колите - цените ще са се смъкнали с поне 30% даже да я поддържаш перфектно. Разбери, че стандарта на живот се определя от постоянния ти доход. Ако както ти казват инвестираш в недвижими имоти и прибираш наерми - цялата сума от наемите е твоя постоянен доход, твоя стандарт в който да се вместиш. Българите масово мислят по този разоряващ портфейла начин. Ще спомена няколко грешки относно това. Грешка 1 - твоята - получават голяма сума пари извън дохода си и променят стандарта си на живот според тази сума, а не според дохода. Резултат - парите бързо свършват и се връщаш на изходно положение. Грешка 2 - започват работа и първото нещо е да си вземат апартамент и да го изплащат. Резултат - нямат никакви налични средства за каквито и да е инвестиции, често и мизерстват с години. Нарича се загуба на ликвидност във финансовата теория. Първата задача на един човек е винаги да НЕ допуска загуба на ликвидност. Не може на 22-23 г., когато трябва да инвестираш в курсове, в повече образование и т.н. от първата си заплата да почнеш да плащаш ипотеки и да оставаш само с пари за баничка с боза, обричаш се на дългогодишна загуба на ликвидност, никакви инвестиции и дори в перфектния случай - да успееш да платиш ипотеката след 20 г. ще си на 45 г. с нищо повече от 1 апартамент и ще се вайкаш защо нищо не си постигнал и си пропилял хубави години в мизерстване. Грешка 3 - инвестиране в недоходоносни активи/изискващи постоянно вливане на нови средства - това са автомобили. По същество тяхното действие е сравнимо с ипотеката, всеки месец разходи и никакви доходи. Ако си забелязал в Западна Европа много от хората нямат изобщо кола. Това е финансова култура. Само тук на Балканите манията да се парадира с кола, даже и да мизерстваш е вдигната високо. Замисли се....

Цитат
1 000 000 лв. не са достатъчни да почнеш да живееш като баровец, то и 5 000 000 не са, защото има ги историите на тото късметлиите и след няколко години нищо. Управлението на пари е изкувство, то е наука. 1 млн. лева обаче са достатъчни да създадеш един поток от пари, който да ти гарантира добър стандарт. Например с 1 000 000 лв. може да си купиш 10 апартамента (двустайни) и да ти останат пари да ги преведеш в перфектен вид и за под наем. За София не знам, говоря ти за Варна, централна част. Наемите на такъв имот са 350-400 лв., да кажем 350. 10х350 = 3500 лв. всеки месец. Извади 500 за някои ремонти малки, за данъците и т.н., сложи чисто всеки месец 3000 лв. в джоба. Намираш си една добра работа за 2000 лв. и с 5000 лв. всеки месец си цар бе човек. С 1 млн. няма да се оливаш, но напълно стигат да направиш както казват бабите "да капе". 1 млн. не предполагат рискови инвестиции, виж, ако сумата е примерно 10 млн. лева може да заделиш и 3-4 млн. лева за супер рискови неща, като криптовалути примерно, ще си платиш и за съвети, анализи, ти с 4 млн. и един добър съветник може да излезеш и с 40 000 000 после, но за 1 млн. няма място за рискове, а просто да си уредиш живота. 10 апартамента и си готов.

Цитат
Аз ъм против тези игри и печалби, защото е факт, че когато тези пари попаднат в хора без опит и знания, съсипва живота им. Има много истории за това и защо, защото парите свършват бързо и накрая са нищо. Както една така спечелила каза и покрива ми още тече. Затова при богатите хора с поколенията има натрупване. Има и такива от новите пример Мара Отсрочката, когато се е разделила с мъжа си е имало 100 лв. е продала бижутата си. Ето това е пример за много пари и са попаднеш в такава ситуация.
Теоретично дали ще спечелиш или не, но препоръчвам на вкички да се образоват по темата с парите има толкова видеа, толкова е писано, начин на спестяване,
Масата хора нямат представа за ежедневните харчове, как да се справят. Пример. Ежедневните разходи, които накрая на месеца ако ги смятате са сериозна сума. Пример пушач, цигарите, кафе, закуска, вода, нещо за обяд. И после нямаме пари. Аз си правя кафе от вкъщи имам фирма чаша, сандвич, вода, не пуша и този разход дневно е нула.
Има хора, колкото и да имат пак няма да имат пари. Купуват се куп излишни вещи, маха масово пазаруват от втораъепотреба, защото е евтино и какво от това, като гардеробите им са препълтини. От колко дрехи имаш нужда, от в пъти по-малко.
« Последна редакция: Oct 29, 2021, 22:46 от bcdenkov »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6758
    • Профил
Цитат
Изобщо не разсъждаваш правилно. Грешката ти е, че веднага се пускаш да инвестираш в нещо без стойност, в нещо, което не ти носи никаква доходност. Даже обратното - изисква нови и нови вложения от твоя стара. Говорим за колите. 100-200 000 лв. за 1-2 коли. Ти инвестираш 500 000 лева в автомобили, скъпи при това, които ще изискват и адекватна поддръжка, която като цифра ще е от порядъка на 15-20 000 лв. на година на кола! И всичко това не ти носи абсолютно нищо като доходност. Ако решиш да продаваш колите - цените ще са се смъкнали с поне 30% даже да я поддържаш перфектно. Разбери, че стандарта на живот се определя от постоянния ти доход. Ако както ти казват инвестираш в недвижими имоти и прибираш наерми - цялата сума от наемите е твоя постоянен доход, твоя стандарт в който да се вместиш. Българите масово мислят по този разоряващ портфейла начин. Ще спомена няколко грешки относно това. Грешка 1 - твоята - получават голяма сума пари извън дохода си и променят стандарта си на живот според тази сума, а не според дохода. Резултат - парите бързо свършват и се връщаш на изходно положение. Грешка 2 - започват работа и първото нещо е да си вземат апартамент и да го изплащат. Резултат - нямат никакви налични средства за каквито и да е инвестиции, често и мизерстват с години. Нарича се загуба на ликвидност във финансовата теория. Първата задача на един човек е винаги да НЕ допуска загуба на ликвидност. Не може на 22-23 г., когато трябва да инвестираш в курсове, в повече образование и т.н. от първата си заплата да почнеш да плащаш ипотеки и да оставаш само с пари за баничка с боза, обричаш се на дългогодишна загуба на ликвидност, никакви инвестиции и дори в перфектния случай - да успееш да платиш ипотеката след 20 г. ще си на 45 г. с нищо повече от 1 апартамент и ще се вайкаш защо нищо не си постигнал и си пропилял хубави години в мизерстване. Грешка 3 - инвестиране в недоходоносни активи/изискващи постоянно вливане на нови средства - това са автомобили. По същество тяхното действие е сравнимо с ипотеката, всеки месец разходи и никакви доходи. Ако си забелязал в Западна Европа много от хората нямат изобщо кола. Това е финансова култура. Само тук на Балканите манията да се парадира с кола, даже и да мизерстваш е вдигната високо. Замисли се....
Така и не разбрах, кои са твоите разсъждения. Първото? Погрешно е.

Цитата тук, е в правилната посока. Харченето на пари, за нещо, което те кара да харчиш още пари по него, е чиста проба глупост. Освен, ако не ти е крайно необходимо. Като автомобила например. Той ти е само разход, а цената му непрестанно пада. Има прекрасни, бързи и луксозни коли, които на третата година са 40 или дори 30% от цената си. Има автомобили, които в представите на хората са нещо изключително, но са крайно ненадеждни, сравнително често се повреждат, а ремонтите им са безумно скъпи. Това е пример за неправилно похарчени пари. Ако имаш семейство, ако времето ти е прекалено ценно и пътуваш надалеч или често, тогава може да се земислиш за автомобил. Аз все още нямам автомобил въпреки, че имам книжка от не малко време. Решил съм, че за момента не си заслужава. Поддръжката му не си струва, поне според мен. Не ми е нужен всеки ден. Ако ми се наложи да стигна бързо някъде, взимам такси. Ако ще пътувам по-надалеч и не съм в компания  да ме вози, бих си наел. Според мен по-евтино ще ми излиза така. Това е само един пример. И е добър пример, защото е споменат и в горния цитат.

Ако първия цитат е твоят, малко бъркаш сметките за апартаментите. С един милион можеш да закупиш много, много апартаменти. С един милион в банката не отиваш да купуваш апартамент и да налееш цялата сума.
Даваш двадесет хилади, а останалото е кредит, или ипотека. Така можеш да купиш тридесет апартамента например, да ги оправиш, да ги пуснеш под наем - 30х600 са 18 000 на месец, Половината горе-долу ще са за ипотеките.  След шест до десет месеца можеш да закупиш изцяло първия и да е твой. Или да купиш други два и ще ти останат пари да ги спретнеш и тях. Или да закупиш един по-голям, да го спретнеш и да му взимаш хиляда или хиляда и петстотин на месец. Това можеш да го направиш и с един апартамент. Ще имаш триста лева доход на месец без да си мърдаш пръста. При положение, че просто купиш апартаменти. Можеш да търсиш и апартаменти на доста по-изгодни цени, като така ще имаш резерв за да ги приведеш в по-добър вид. Това вече можеш да наречеш инвестиция. Автомобилът не е такава. Къщата или апартаментът за лично ползване не е такава.

И понеже спомена коли, може да направиш и друго с доходите  от апартаментите. За проба купуваш една кола, като онези на Yellow, поядишсваш я жълта и я пускаш такси. Вместо ти да я караш, я даваш на някого, той да я кара. И вместо 35 кинта на ден, както ги дерат онези, му взимаш 20 например. На месец това са ти 600 лева. За година са 7200. 1200 заделяш за разходи по колата и имаш 6000 годишно от автомобила.

През цялото това време ти почти не си променяш стандарта на живот. Да, може да си купиш няколко нови парцала, два-три чифта хубави убувки , да си купиш някой Лексус от 2011, 2013 година за 6-7 хиляди лева, защото поддръжката му ще е почти никаква ( здрави са, мамицата им ), за лични нужди и да продължиш да си работиш. Да, да работиш. Въпреки, че всеки месец по банковата ти сметка влизат едни 9000 хиляди.  И защо не трябва да харчиш прекалено? Ако ще харчиш за нещо, то трябва да е в самия теб. Езикови курсове, курсове по програмиране, счетоводство ( това е много важно, за да можеш да управляваш парите си ), курсове по програмиране ( улеснява живота, повярвай ми  :D ), финанси, каквото решиш, но да е за личното ти израстване. Пътувай, говори с хората, дори с онези мръсни и не мити по улиците. Могат да те научат на нещо и те. Зная от личен опит. Чети книги. Хората са написали страхотни неща по темата. След време, ще имаш нюх за инвестиции. И когато вече ще имаш ясен или що годе ясен поглед за нещата, ще имаш едни сто или двеста хиляди под ръка, с които можеш да направиш още нещо.
Един от шефовете ми в една от работите, които съм работил, който понякога и ни и обучаваше, ни разказа за случай с един от неговите шефове. Били на морето и къщата, която били наели, имала барбекю. Влезли в един рибарски магазин, за да видят, какво могат да си направят. Избрали там, каквото избрали, обачеш шефът му купил и някакъв калмар, омар, октопод или нещо подобно. Като излези от магазина, попитал шефа си, знае ли, как да го приготви, защото той самият не знаел. А шефът му му отговорил, че не го е купил за да го готвят. Причината била цената. И при пореден въпрос, защо го купува, само защото е евтино въпреки, че знаел, че онзи няма липса на пари, отговорът бил много поучителен. Там, където живеел тези неща стували пъти повече. Искал да види етикета откъде е. За да направи търговийката. Да знае, къде може да го купи пъти по-евтино, отколкото може да го продаде. С което пък моят шеф искаше да ни каже, че възможностите са навсякъде. Ние просто не ги виждаме. Защото не знаем, как да гледаме. Нямаме поглед за това.
И последно, парите не трябва никога да са цел. Трябва да са средство, инструмент. Ако ги виждаш, като инструмент, ще ти е по-лесно да откриваш и възможности.
Не са ти нужни един милион за да инвестираш в имоти например. Банките дават ипотеки и за цялата сума на имота. Без първоначална вноска. Ако доходите ти са стабилни и достатъчно според тях. С един апартамент пак ще можеш да имаш доход по двеста триста, на месец, без да си мръднеш пръста.

И последно, всичко си има определена степен на риск. Винаги можеш да загубиш инвестицията. Рискът, който поемаш ,трябва да е премерен. И като казвам премерен, не да гледаш да правиш по-малка инвестиция, че да загубиш по-малко, ако тръгне зле. Трябва да планираш. Проучваш нещата в колкото можеш повече подробности. След това сядаш, взимаш калкулатора и почваш да смяташ. След това си планираш нещата.
« Последна редакция: Oct 30, 2021, 10:54 от 4096bits »
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3648
    • Профил
Дотук добре, но...
На теория звучи добре ма то и комунизма..

Всичко това е така докато не се разраснеш достатъчно че да ти дойдат на гости едни яки момчета с коравите бухалки , а ако не са те ще е държавата...


П.П.
Това от едната страна, а от другата страна /на диалектиката/...

Честно казано, всеки гражданин над определено ниво на доходи е виновен в нещо
« Последна редакция: Oct 30, 2021, 21:45 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3635
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил

Всичко това е така докато не се разраснеш достатъчно че да ти дойдат на гости едни яки момчета с коравите бухалки , а ако не са те ще е държавата...



Готино е написано, ама имам едно чисто техническо  възражение към автора на статията, не към самата идея на статията-  тук, цитирам:

"– джизие – това е данъкът „заради изтъркването на господарските зъби“, който властите ни карат да им платим, след като са обядвали за наша сметка. Общо взето, това са служебните коли, резиденции и други уютни привилегии"

Не е баш така :)

Джизие е данъкът, който са плащали немюсюлманите в Османската империя на султана, заради "погрешната" си вяра. Държавен данък А "данъкът за зъбите" не е било държавен данък, изобщо не е било данък, а по-скоро компенсация, по днешното разбиране за право,  въвеждана от местните господари (бейове, спахии и други с ленни владения) на подопечната им рая, при домашни посещения с ядене, пиене и други неща, и се е наричала "диш-парасЪ", буквално "зъбни пари". "Диш" е зъб на турски, парасЪ е ясно :)

 [_]3
Активен

bdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 57
    • Профил
Отворил съм в този форум много теми. Не искам да отварям нова тема. Затова ще пиша в тази тема, въпреки, че я разводнявам.

Мнения за СОЦ ретро автомобилите. Вашите мнения и това , което знаете, сте прочели или чули. Масовите коли. Разход на гориво. Ремонти. Возия. Масовост или не на разпространение в България при частни лица.

Дачия 1100 1300 - гние по бързо от Запорожец.

Застава - Юго 45-55 - слаб и маломощен двигател.

Запорожец -Костенурка 965 - 968 -968А

Фолксваген костенурка с боксеров двигател.

Москвич - 403- 407 - 408 -Й - ЭЙ - 412 - 412 Д 86 октана - по - ниска степен на компресия - 2138 - 2140
Алеко от 12 000 през 1986 год. на 40 000 лв. през 1988 год. от държавната Мототехника на Орион.

Жигула

ВАЗ 2103

ВАЗ 2106 - само една бройка съм виждал в НРБ.

ВАЗ 2105 - ВАЗ 2104 комби

ВАЗ 2107 след 2005 год. съм виждал.

Лада Спутник - руското название на предназначените не за износ. С три или с пет врати. Аналог на Лада Самара. С пет врати максимум един път през животът ми съм виждал.

Варбург 353 комби, де лукс, с люк, с радио, с лайсна, три цилиндъра, радиатора отзад
Варбург от 1988 год. до 1990 год. с нови фарове и стопове и двигател 1.1 от Фолксваген Поло - Бензин.
Вартбург от 1956 год. до 1962 год. с две врати. Като Шкода Фелиция от този период от време.

Трабант 601 601S, комби. С две врати. Цена на калник - 5лв. Цена на странична врата без механизъм и стъкло - 11 лв. Евтини резервни части. Разход на бензин 5 литра / 100 км. На двутактово масло не зная.
Трабант - 1956 год. до 1963 год. само ламарина, тенеке и две врати.

Шкода - 100, 105, 120. Рапид и кабриолет не са масови в НРБ.
Двигателят е отзад. Казват, че от шумът на двигателя при движение се почива на всеки половин час, защото от шума е много неприятно при шофиране. Не зная доколко това е вярно.
От 1956 год. до 1962 год. Шкода Фелиция с две врати - само ламарина.
След 1990 год. видях Шкода Фаворит. Произвеждат ги от 1982 год.

Татра - осем цилиндров лек автомобил произвеждан от Чехословакия. Само три модела. Първите два модела са с три предни фара. Два предни фара отстрани и един преден фар в средата. За ремонт, отстраняване на дефекти, модернизиране на бройката кола, оптимизация, ремонт и тунинг и сервиз само на място в завода в ЧССР. Двигателят е отзад. V - образен. С въздушно охлаждане.

Полски фиат лимузина - лукс и удобство. За качество не зная.

Полски фиат оранжева кос9тенурка - само с отворен заден капак и дву цилиндровият двигател прегрява и май или може би от прегряване блокира. От зад е двигателя. Въздушно охлаждане. Като деца им викахме сапунерка. Не съм сигурен, но мисля, че ДВГ е четири тактов.

Румънски джип Аро с две врати - по- лиценз ги произвеждат в Гърция и Египет. Или джип Текезесарка. Или ССР джип военен.

Румъния произвежда камиони Роман.
Румъния произвежда дизелови локомотиви.
Унгария произвежда дизелови автобуси и електрически тролей.
Чехословакия произвежда дизелови камиони Татра - и с въздушно охлаждане. и нов модел. Голяма част от тях са за СССР военна промишленост. Най- мощните, най- добрите и най- качествени дизелови камиони в СИВ.
Чехословакия произвежда електрически локомотиви.
Преди 1975 год. бяха сини на цвят и се управляваха чрез резистори - реостата. Всички се запалиха от реостатите. Връщаха ги по- жп - линия в ЧССР. След 1976 год. дойдоха червените електрически модернизирани локомотиви. Те и до сега се виждат по- гарите.
Малко политика:
Преди 1944 год. в Царство България има четири самолето стройтелни завода.
Един в Божурище.
Втори в Ловеч. Капрони или съм в грешка.
Трети в Казанлък. Днес е известен под името хидравлика или подобно. Не си спомням.
Четвърти в Пловдив.
Идват освободителите. Заводите са конфискувани, под предлог репарации, демонтирани и пренесени в СССР - Русия.
Освободителите заповядват. България, като победена държава да предаде, както репарации на ЧССР - Чехословакия цялата техническа документация на Българските самолети с български патенти и интелектуална собственост - ДАР- държавна аеропланна работилница и ЛАЗ - Лазаров. Чехия ги произвежда, под името Чесна - пътнически самолети за до 10 човека.
Кое е вярното?
Преди 1944 год. в Царство България бе дървеното рало, а след 1945 год. се возихме в коли - Москвичи.
Преди 1944 год. имахме четири авио завода за самолети. След 1945 год. произвеждаме мотики и велосипеди Балкан.
През 1946 год. има преброяване. 7 004 600 приблизително.
Официално през втората световна война: 8 000 убити и загинали. 20 000 ранени и безследно изчезнали.
Смес на истина и лъжа. На кофа с прясно мляко и една лъжица гнус е достатъчен.
Истината: Около 1 000 000 убити, загинали, без следно изчезнали и пленници.
Няма как да зная, колко е броя на ранените.
Благоевградски окръг е Македонски - Югославси с друга азбука и учители и народност Македонец.
Преброяването е от 1946 год без Македонци. Само Българи.
Така, че като срещнеш, прочетеш или видиш, че 1946 год. Българите са били 4 000 000, а 1988 год. станали 9 000 000, то не вярвай. Това е лъжа.
България произвеждаше Булгаррено 8 -10 - Алпин.
Заплата през 1966 год. на шофьор на камион, магазинер хранителни стоки, магазинер плод и зеленчук, счетоводител е 55 лева за един месец.
Цена Булгаррено 8 - 7785 лв.

Цена Булгаррено Алпин  - 8100 лв. в Мототехника.

Последните Булгаррено 8 след, като излязат от магазина се разпадат на калници и други. Лошо качество.
Булгаррено от 850сс до 1300сс. Четири цилиндъра. Задно разположен двигател. Вътре изглежда комфортно и просторно.

От 1945 год до средата на 1974 год. работната седмица е шест дневна. В събота се работи до обяд.
В селското стопанство - ТКЗС- АПК- МТС- ДЗС работният ден е 12 часов. Надница за трудоден на доячка 25 стотинки за 12 часа. Важното, е че хляба Добруджа беше 36 стотинки 1984 год. Затова хората бягаха от село в град при възможност. Ако ги пусне партийният секретар. Столицата не е за всеки. Има жителство- крепостничество. Има и окръжни градове. От 1938 год. до 1944 год. работният ден е 8 часа при пет дневна работна седмица и 20 дни годишна платена отпуска. За пример - шофьор на камион ЗИЛ в ТКЗС взима 1, 50 лв. надница за 12 часа работен ден.
От 1975 год. не съм сигурен, но няма родени бели деца по- селата. Може и да греша. Може и да бъркам. Чул съм че през 1975 год. са родени най- много деца и тогава икономиката, ръстът и растежът й , като приходите и печалбата били на върха от цялата 1300 год. история на България. Дали да им вярвам?
Старите и възрастните постепенно измряха от възраст. Последните родени 1917 год. - 1924 год. - 1930 год. починаха около 2000 год. - до 2008 год. и селата опустяха. Да отидеш на село. Къщата празна и студена. Няма кой да те посрещне със сготвено. Ти да пътуваш, отопляваш къща, готвиш след дълго пътуване е неприятно. А няма ли кой да поддържа една къща, то тя се руши.
Виц ли е, то това аз не зная. На един човек починал съседа и комшият му купува къщата за 2к в едно село. Разбрал за това един човек на улицата и му казва на купувача. Вчера съседът ти почина, а днес ти му купуваш домът и имота за пари. Но знай какво ще ти кажа. Ти си възрастен и когато починеш, то и двете къщи ще бъдат мой за без пари.
Цар Киро от Катуница е роден в град Кавадарци, съюзна федеративна република Македония през 1949 год. по- времето на НРБ и Вълко Червенков наследил Георги Димитров.
Полски бензинови товарни камиони Star.
Унгарски Бензинови камиони - може и да греша.
Съветски камиони- Камаз, ЗИЛ, Урал, Прага, ГАЗ, ЛАЗ, ПАЗ - вкл. автобуси с две надлъжни дървени греди и върху тях копето плюс окачването. Като изгние дървото. Дизеловите МАЗ, КрАЗ.
Белоруските кариерни камиони- БелАз.
Дизелови ДВГ на СССР.
Ярославски машиностроителен завод. ЯМЗ -240 12 цилиндъра. V-образен. Разход по- норма - книга нафта. 160 литра на 100 км. празен самосвал Краз.
Реално над 200 литра на 100 км. път за Краз. Същия модел дизелови ДВГ се монтират и на част от моделите на БелАЗ.
ЯМЗ-238 - 8 цилиндров V - образен. 200л / 100 км. Краз, Трактори, Булдозери
ЯМЗ-236 - 6 цилиндров V - образен. 180л / 100 км. Маз, Трактори, Булдозери
Стоманеният вол - фадроми, грейдери, булдозери и пътно- строителна техника от Полша.
Варшава - собствена Полска разработка с двигател по- лиценз на Форд и Победа.
Сирена - от 1949 год. три цилиндъра, радиатор отзад зад двигателя, Чисто Полска разработка с две врати. Не съм виждал в НРБ.
Волга ГАЗ - 19- 21- 2140. По - новите не ги зная. Двигател 88 или 92 к.с., като Варшава и джип Уазка, но стояха, като паметници пред блоковете. Наскоро видух една газ 21 в движение. Редът на ход на цилиндрите им е особен. Не е масово срещания, като при западните автомобили.
Полонез и Татра - последен модел. Квадратни ъгловати хечбеци след 1991 год. Приличат малко на SAAB- шведският модел от 1991 год. На външен вид.
Товарен камион Jelez - прилича на Шкода - Мадара.
Товарен камион LIAZ - Мадара, автобуси междуселски Чавдар - Ботевград с три врати- червено - бели. Шасито и окачването отдолу е 1:1 с Шкода - Мадара. Отгоре вместо самосвал са пътнически седалки и конструкция.
Туристически Чавдар с двигател унгарски от RABA-MAN.
Не зная дали е истина или лъжа, но:
Шкода - Мадара=автобуси междуселски Чавдар произвеждани в НРБ по- условията на патент от 1943 год. Австрийски на Щаер - Камиони.
Туристически Чавдар с двигател унгарски от RABA-MAN произвеждани в НРБ по- условията на патент от 1956 год.
За Аvia - Преслав с дизелови ДВГ не зная.
За Волга газ 2104 с дизелов двигател четири цилиндров от мотокар не зная, но съм чувал, че дизеловите двигатели четирицилиндрови от мотокар им идвали много тежки на газ 2104 и се затормозявали двигателите. Тоест чупели са се. Увеличаване на броя на повредите и отказите.
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3635
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Абе колега, ако спреш спама, може да се почувстваш по-добре. Ей ти един форум за стари коли, включително и за соц-коли имат секция, там ще намериш отговор на всичките си въпроси, тук какво очакваш?
https://www.classiccar-bg.com/index.php
Бива, бива спам и простотии, ама твоето вече на нищо не мяза.
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6758
    • Профил
не бих си купил такава кола освен ако не е за инвестиция. Неефективни са, калпави са, цапат много, шумни са, не возят добре, студени са или пък прекалено топли лятото. С една дума, от съвременна гледна точка, не стават за превозно средство. Не съм толкова богат.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.