Автор Тема: Официалните неофициални тарифни планове на мобилните оператори в България  (Прочетена 17547 пъти)

bcdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 24
    • Профил
Тъй като краят на договора ми с Мтел наближава (в края на ноември), от около 2 седмици проучвах дали няма някаква по-изгодна оферта за някакъв план за разговори и данни, който хем да съответства на това, което ползвах в момента, хем да е наполовина по-евтин. Оказа се, че има! Аз ги наричам „официалните неофициални тарифни планове на мобилните оператори“ в България и сега ще ви разкажа как стигнах до тях.

Абонат съм на Мтел с актуалния си номер от 2001г. насам. Имам безупречна кредитна история, макар титуляр по сметката до преди 4-5 години да беше колежка на майка ми (заради едни доста по-изгодни договори, сключвани между Мобилтел и министерствата – знаете как беше преди 15-16 години!), аз бях истинският клиент и платец на всички сметки. И то без закъснения. След като прехвърлихме номера на мое име (срещу съответната такса, разбира се!), Мтел не ми разрешиха да прехвърля събраните ми точки. Не че с тях съм можел да направя нещо наистина осезаемо, но ми показа отношението им към крайните клиенти. Т.е. въпреки, че аз оставам лоялен към тях и имат история за мен, те са си определили фиктивен начин да ме третират „подозрително“ и като „нов“ клиент, с нови кредитни лимити и условия, които хем не са примамливи като за съвсем нов клиент, хем пък не мога и да се възползвам от разни преференции за стари клиенти. Яко, а?! Това беше преди около 4-5 години.

Към днешна дата: Това, за което плащам вече 23 месеца, е такса от 35 лв. месечно за неограничени разговори към всички национални мрежи и 10 GB интернет трафик на максималната им скорост. Това беше една официална промоция малко преди Коледа през 2014г. Наскоро един колега (бивш служител на Мтел) ми спомена, че има разни планове, които се дават „под масата“. Освен това ми показа и един форум, където други хора вече бяха получили оферти с подобни неофициални тарифни планове и споделят точно какво бяха успели да преподпишат със съответния оператор. След като попрочетох последните 20-тина поста, от иначе доста дългата тема (над 70 страници), ето какво направих:
Обадих се на Мтел (на *88)

След преход през 4 менюта в техния iVR и около 4 минутно изчакване, успях да дочакам връзка с оператор. Поисках да ми разяснят процедурата по пренос на номер към друг оператор. Казаха ми да остана на линия, за да ме свържат със съответния колега. Чаках още 5 минути! Сигурно, ако не бях в колата с телефон свързан през Bluetooth и пътуващ из софийското задръстване, където не ми пречеше толкова ГОЛЯМОТО изчакване, щях много да им се изнервя. След общо 9 минути чакане ми казаха, че сигурно искам да сменя оператора заради по-добра оферта, която са ми предложили и те (Мтел) също можели да ми предложат по-изгодни оферти. Виж ти! Казах им, че бих искал да си намаля месечния разход (35 лв.) поне на половина с евентуална възможност да запазя условията, които имам.

Тогава въпросната служителка от Мтел, с която говорех и бях чакал последните 5 минути (няма да цитирам имена) ми предложиха следните оферти, които били специални и щели да важат за мен в рамките на една седмица:
Неофициалните планове на Мтел (или поне част от тях)

Разговори: Неограничени минути към всички мобилни мрежи в България (без стационарните!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

    8 GB на максимална скорост = 17 лв. месечно
    20 GB на максимална скорост = 25 лв. месечно

Както става ясно от форума, това са оферти, които са били предложени и на други хора.
В края на деня отидох до офис на Виваком

…намиращ се в кварталния ми мол. Там обясних на консултанта ситуацията с изтичането на договора ми след месец и той ми каза, че наистина има оферти, които не са оповестени официално на сайта им и той може да ми ги предложи такава, щом се касае за пренос на номер към тях (Виваком). Попита ме дали искам да ми ги каже или можел и да ми ги напише някъде. Написа ми ги с химикал в една от брошурите им, намиращи се по щандовете.
Неофициалните оферти от Виваком.

Разговори: Неограничени минути към всички мрежи в България (мобилни и стационарни!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

    3 GB на максимална скорост = 16 лв. месечно
    9 GB на максимална скорост = 18 лв. месечно
    20 GB на максимална скорост = 25 лв. месечно

До скоро имах известен сантимент към Мтел (може би) поради факта, че бях с тях от началото (2001г. ) и то без да усещам нищо подобно в отношението им към мен като клиент. Но това, което наклони везните към при мен към Виваком беше фактът, че последната година и половина качеството на връзката в мрежата на Мтел в районите, които аз ги ползвам се влоши. Само ще спомена, че не намирам за нормално, на главен столичен булевард като „Шипченски проход“ да не мога да проведа обаждане по 5 минути, тъй като бивам „изхвърлян“ от мрежата. Понеже служебната ми карта е на Виваком, такова нещо при тях не ми се случва. Второто нещо е, че Виваком предлагат и неограничени минути към стационарните мрежи, докато те липсваха в офертата на Мтел.
Ами Теленор?

За да съм информиран до край, на следващия ден реших да проверя и какво ще ми предложат от Теленор – дали и при тях ще извадят „от ръкава“ някои от официалните неофициални тарифни планове. Разбира се, обясних им, че договорът ми изтича и обмислям пренос при друг оператор. Въпросът беше при кого. След кратък разговор ми предложиха следното:
Неофициалните планове на Теленор

Разговори: Неограничени минути към всички мрежи в България (мобилни и стационарни!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

    3 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 16 лв. месечно
    5 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 18 лв. месечно
    10 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 25 лв. месечно

Значи и там има такива възможности, щом става въпрос за „открадване“ на клиент от конкуренцията!
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Аз обикновено искам разяснения какво да направя за де се преместя другаде щото ми е много скъпо и ме облъчват конкурентите и те винаги дават оферти от ръкава.
На няколко години трябва да правиш упражнението и няма нужда да се разкарваш никъде.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5720
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Ама как ги пишете тия фермани по една страница ? Аз нямам времето да ги прочета до края.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6599
    • Профил
Ама как ги пишете тия фермани по една страница ? Аз нямам времето да ги прочета до края.
Имаш времето, приятелю. Просто си го отделил за друго. Ако отделиш да прочетеш това, ще имаш време и за него, за сметка на останалото. Винаги е така.

В случая, на мен ми беше полезно да го изчета, защото за неофициалните планове на операторите зная от много, много години. Това, което не знаех, е че може да бъдат достъпни  и за простосмъртните, не само за хората на мои хора.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3556
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Аз работя на два стана, т.е. на единия мобилен оператор са ми телефоните, на другия- интернета и телевизията. И двата оператора започват да ме облъчват яко, като наближи датата за преподписване на договори. Единия иска освен телевизия и нет, да си пусна и телефонията през него, другия- така и така му ползвам телефонията, да си пусна и интернет плюс телевизия към него. Това, което е написал Джет, е вярно- винаги можеш да притиснеш единия, че ще отидеш при другия, и вадят някакви изгодни оферти от задния джоб, само и само да преподпишеш договора. И то обажданията тръгват директно от Софето, за преподписване на договор има бонус за служителя, няма да го оставят тоя бонус на регионалката във Варна, я.. Аз спазвам правилото "Същата услуга, за по-малко пари", или "За същите пари- повече неща", или "Добре, като не става, отивам при другия оператор". И работи при мен, вече от няколко години.

Обаче с М-тел много внимавайте. Четете какво подписвате, до последната буквичка. Вече двама клиенти ми се оплакаха, тука във Варна, че уж преподписвали, всичко ОК, ама изведнъж осъзнали, че си имат още една сим-карта и 10 лева отгоре на сметката. Не са си чели договорите, подписвали с размах, а там са им добавили и по една сим-карта отгоре.. Ако искаш да я спреш- неустойка. Ти си подписал договора, да си чел. А тези двамата, клиентите, ми се кълнат, че в офиса не са им разяснили включването на още една сим-карта, със съответния номер, като подписвали договорите. Но нищо не може да се направи- подписали са. Единия си пусна жалба и в полицията, но нищо няма да излезе- сори, чичо, кьорав карти не играе, подписа е твой, гражданско-правни отношения.
Активен

programings

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 221
  • Distribution: Arch Linux, BunsenLabs Linux, FreeBSD
  • Window Manager: XFCE, MATE, Openbox
    • Профил
Магаре се лови за ушите, а човек - за подписа.  ;)
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3586
    • Профил
Ник - ем е така, ем не е така
По мои спомени /от студентски години още/ държавата ако иска може да ги направи невалидни със закон ама не иска защитава корпорацийките - напр. Всеки може спокойно и съвсем легално да се подпише че ти става роб до гроб и па ще е невалидно щото противоречи на законите че и на конституцията...

Не би трябвало при подновяване да ти променят условията а ако ги променят би трябвало изрично да те уведомят.
 
Преди време само какви номера въртяха пък с отказването от услугите им и автоматичното подновяване и оп обут си за още година-две и няма не искам няма недей  - тъй ги нагласяха нещата  че все не си подал в срок молбата за прекратяване...

Като си спомня само к'ъв зор беше Като си закривах нета, хеле па банковите сметки ..ама като чуеха че заминавам за чужбина без изгледи за завръщане и омекват и... ред сълзи  - ред сополи и закриват ...а за интернета до последно си мислеха че ги мотам нещо и отивам при конкуренцията  :o най-много зор видях там с отписването
« Последна редакция: Nov 02, 2021, 07:33 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3556
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Ник - ем е така, ем не е така
По мои спомени /от студентски години още/ държавата ако иска може да ги направи невалидни със закон ама не иска защитава корпорацийките - напр. Всеки може спокойно и съвсем легално да се подпише че ти става роб до гроб и па ще е невалидно щото противоречи на законите че и на конституцията...


Не е точно така, Ремотекс.. Да, има защита от неравноправни клаузи, а и всеки договор, сключен в нарушение на законите, е недействителен.

Обаче в случая, случаите де, с моите клиенти, включително и този с жалбата в полицията, веднага мога да пресъздам нещата, и то претендирам за точност 99% :

Човека подписал като селски кмет, нахакали му още една сим-карта с 10 лева месечна такса. Даже не са му я дали (в предния си пост писах за два такива случая, вече имам и трети такъв, всъщност не мой случай, а по-точно мой познат вчера ми сподели, че и него така са го врътнали в М-тел тука, та пиша вече за три такива случая) и разбира, че има още една карта, по месечната си сметка, увеличена е, отива до офиса и му казват- ами да, такъв договор сте подписали.
Отиваме в полицията/съда, квото щеш от двете. Прави се една графическа експертиза, подписа си е на човека. Човека казва така- "Аз не съм искал допълнителна сим-карта, никой не ми обясни в офиса, че го има и това". Съответния служител, съставил и подписал договора за М-тел, казва така: "Това е част от моята работа, такива договори съставям и подписвам всеки ден и винаги разяснявам на клиента всичко в договора, такава ни е процедурата и си я спазваме. Конкретния случай не го помня, но 100% съм разяснил всичко на клиента"". И какво става- дума срещу дума, ама подписа си е на човека, няма фалшификации, айде у лево- или плащай месечната такса, или ако не искаш- неустойка и прекратяваме договора в частта му за допълнителната сим-карта. Клаузите в договора не противоречат на нашите закони, няма и неравноправни клаузи, валиден договор,

Та затова препоръчвам всеки, който преподписва с операторите, особено с М-тел, да чете всичко.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
А къде се оказа новичката СИМ карта?
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3556
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
И в трите случая не е получена от клиента, подписал договора. И на мен ми беше много интересен този въпрос, при положение, че не е предадена на клиента, къде е? Но не знам. Може би полицаите ще я намерят, поне едната, визирам клиента, който пусна жалба при тях.

П.П. И се замислих и за друго- а възможно ли е да съществуват виртуални сим-карти? Защото, ако аз съм престъпник и искам сим-карти, които не се водят на мое име, хващам един манго, правя му някакво ЕООД , с два лева капитал, и вадя 10 сим карти на ЕООД-то. Водя мангото до офиса на оператора, подписва там каквото трябва, взема сим-картите и аз ги ползвам. А как става това, мобилния оператор хем да ти таксува сим-карта, хем ти да не си я получил? При положение, че не става въпрос за схема с манго? И защо? Ако на някой му трябва сим-карта на чуждо име, си има начини, като този, който изписах по-горе?
« Последна редакция: Nov 02, 2021, 19:16 от Nik123 »
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3473
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Моят телефон е с две СИМ карти и са две гнезда и си иска физически карти.

А тези юнаци ако и лъжат, че картите са връчени, става интересно.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3556
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Стоя зад думите си. И в трите случая, които описвам, няма предадена на клиента сим-карта от м-тел.  Не искам да насаждам конспирации, но това, което пиша, е по думи на преподписвали договори с м-тел във Варна- двама мои клиенти и един мой познат, тази година, след преподписване на договор за мобилни услуги с м-тел, се сдобиха с по още една сим-карта, която не са виждали. Начислявали са им такса 10 лева към месечните сметки, в договора на единия (имам го при мен) е изписан и номера на сим-картата. Ама човека не я виждал даже тази карта.  Дали му договор, подписал, на устна уговорка се разбрали, каквото било досега, това да остане..  Затова, четете!!!
П.П. Четете какво подписвате!
« Последна редакция: Nov 02, 2021, 20:02 от Nik123 »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5720
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
'сичките са маскари. И емтела, и вивакома, ам чи и теленора.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

programings

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 221
  • Distribution: Arch Linux, BunsenLabs Linux, FreeBSD
  • Window Manager: XFCE, MATE, Openbox
    • Профил
На мен не ми е ясно по каква причина хората, които искат да запазят същите условия по договора, който им изтича, подписват нов, като съгласно чл. 229, ал. 1 ЗЕС, след изтичане на срока на договор с доставчик на електронни съобщителни услуги, същият се преобразува в безсрочен със същите условия и възможност да се прекрати с едномесечно предизвестие по всяко време от потребителя или да се трансформира отоново в срочен.

На теория, всякакви клаузи в договора, противни на законовото положение, трябва да са недействителни.

Дали обаче операторите не правят някакъв друг трик, например след срока да отпада нещо, което за срока на договора е представено като преференция, промоция и т.н., но само за срока на договора (1 или 2 години), съответно това автоматично да води до по-голяма такса?
« Последна редакция: Nov 02, 2021, 22:06 от programings »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3586
    • Профил
Ами - внимавайте къде си заравяте парите

П.П. напр. нашите братя мамалигарите уж беха по-назад от нас със интеграцията ама веке немат стигане (скоро Гогата ще се научи да плува и там с две кратунки и.. по стара българска традиция спасението го дебне на отсрещния бряг) - само за сравнение ние заровихме неколко милярда в една тръба дето даже е само транзит а ония вижте какво правят (уточнявам че препратката отново не е към основната статия а към коментар под нея - щото пак ще има хора дето ще изревът на умряло и ще изпаднат в нападки ад хоминем /понеже нямат к'во друго да извадят/)

NuScale Power отива на отрещния бряг - ще ги гледаме през крив макарон че може даже и да внасяме
Активен