Автор Тема: КПД  (Прочетена 9226 пъти)

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #90 -: Sep 20, 2021, 11:08 »
Код:
Off-peak Weekdays from 7 p.m. to 7 a.m. and all day weekends and holidays      8.2 ¢ per kWh
Mid-peak Weekdays from 7 a.m. to 11 a.m. and 5 p.m. to 7 p.m.                       11.3 ¢ per kWh
On-peak Weekdays from 11 a.m. to 5 p.m.                                               17.0 ¢ per kWh
Тук тока през уикендите е по тънката тарифа.

Tesla ще са посредник за който не иска/ не знае какво да прави. Винаги можеш да си сключиш договор с Енергото и сам, но в някои щати енергото не дава пари, а ти дава кредит за енергия. Така Tesla може да ти даде системата под наем или на изплащане, ако нямаш нужния капитал.
Елон ще консолидира кинтите и ще ти дава кеш, освен това ще менажира мрежата от потребители като цяло за по-голяма ефективност/печалба защото може да продава на едро и на който дава най-много. Цялата мрежа от домашни потребители може да реагира като единна система (Виртуална ел. централа).
Разработили са и софтуер за търговия с енергия - Autobidder в която всеки може да участва.
Енергията за балансиране на мрежата е космически скъпа макар и за малко време, но само батериите и инверторите могат да реагират толкова бързо. С батерии вече започнаха да елиминират някои класически централи за студен резерв като скъпи и неефективни.

   За цените, долу-горе е така ...

Данни за Онтарио:
https://www.oeb.ca/rates-and-your-bill/electricity-rates

Обаче все още в Канада ина АЕЦ,даващи около 15 % от енергията.

http://www.nuclearsafety.gc.ca/eng/reactors/power-plants/index.cfm

https://world-nuclear.org/information-library/country-profiles/countries-a-f/canada-nuclear-power.aspx

   Ако АЕЦ -ите се спрат,такъв ще ви го нахлузят с цените на тока,
че ще се чудите откъде ви е дошло ...

Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #91 -: Sep 20, 2021, 11:56 »
   Няма смисъл да обясняваш на чугунените глави във форума.
Каквито и факти да дадеш,те едно си знаят: перките и соларите
ще спасят света и туй-то !!!

Не съм имал това в предвид, но ще спасят света (поне ще му олекне на света) ако:
1. всеки си сложи поне 40м2 панели
2. има самостоятелна къща/вила, не живее в град или апартамент, където няма място.
3. станат евтини панелите и дойдат тези с 47% ефективност.
4. всеки си купи и допълнително акумулатори поне 10-20 kwh
5. акумулаторите и панелите не са китайски, а с високо качество. Най-вече  акумулаторите да са качествени, а не да ги хвърляш на година две и да даваш по 4000$.


Може и това време да дойде, ако има държавна политика. Но при всички случаи трябва да има държавни бакуп мощности поне 50% (за сега). Това разправяше и jет-а.  Може за в бъдеще постоянните/бакуп мощности да станат по-малко. Ако всичко е само солари и то от крайни потребители, то системата няма да е стабилна.

Бъдещето ще покаже. Много фактори са.


« Последна редакция: Sep 20, 2021, 12:24 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #92 -: Sep 20, 2021, 13:34 »
Той нефта все един ден ще свърши. Но поне на мен ми изглежда, че просто в момента един бранш (зелената енергия) се опитва да превземе част от пазара (и кинтите) от други браншове (нефтения и атомния, ако може така да се изразя).
А какво се случи с разни разработки за алтернативни горива при двигателите, водородния например? За тоя двигател бях чел в едни стари списания от соца още, "Наука и техника за младежта" и то от 70-те години? Все трябва да са се развили в някаква посока.
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #93 -: Sep 20, 2021, 14:07 »
Водородния има един проблем - водородът. Този елемент се добива основно чрез електролиза. А това е енергоемък процес.

Двигател с  вътрешно горене на водород ми се струва голяма смехория. По-скоро горивни клетки и електродвигатели. Както досега, но без батериите. Забавното е, че горивни клетки могат да използват и метан вместо водород. Доколкото ми е известно. Обаче батериите са по-печеливш бизнес. Горивните клетки биха довели до падане на цената на електромобилите, а това означава и по-малък марджин с по-малки печалби от всяка кола. Решенията на не малко правителства изцяло да елиминират продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене със сигурност е продиктувано от много силен лобизъм.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #94 -: Sep 20, 2021, 14:30 »
Водородния има един проблем - водородът. Този елемент се добива основно чрез електролиза. А това е енергоемък процес.

Двигател с вътрешно горене на водород ми се струва голяма смехория. По-скоро горивни клетки и електродвигатели.

Не. най-големия проблем на водорода е съхранението. И още не са го измислили. Изобщо не е безопасен. Не може по подобие на газовата уредба да си сложиш балон с водород. Не случайно още го наричат 'гърмящ газ'.
Най-известният инцидент в историята с водород е с Дирижабълът „Хинденбург“

Иначе всичко друго на водорода му е 100% еко. При горенето се отделя вода!!! Независимо дали е ДВГ или горивна клетка.

---
Е тук гледах едно видео за водородната клетка.
https://www.youtube.com/watch?v=VYJsNfAmJQg

Само забележете какво казват - основния елемент на клетката е била някаква 'Протонно пропускаща мембрана" която я произвждал само Dupon и струвала 100$ / на квадратен сантиметър.

Забележете колко му е сложно оборудването, само и само да достави водорода до клетката.
« Последна редакция: Sep 20, 2021, 14:52 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #95 -: Sep 20, 2021, 14:50 »
Съхранението му не е проблем. Има вече материали, които могат да го подсигурят в голяма степен.
Самият водород дори да не е безопасен, контейнерът му може да го направи достатъчно такъв. И бензинът не е безопасен, но много рядко да се случи, нечии резервоар да гръмне. Бутилките за разни опасни газове също. За пропан или метан например. Гледах, как тестваха точно такава бутилка и я гърмяха с какво ли не. Искаха да проверят, дали с един истрел можеш да направиш беля, както по филмите. Не успяха дори да я пробият. Здраво нещо.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #96 -: Sep 20, 2021, 15:25 »
Малко оф-топик: За метанова бутилка потвърждавам- пробвал съм такава бракувана с калибър 9х19 Para, стоманен сърдечник и не я дупчи, но за пропан-бутанова ме съмнява да удържи при такъв "тест", много по-тънкостенна е. Колата ми беше на метан по едно време, много са дебелостенни тия бутилки, на 200 бара налягане са. И тежат, да си еве мамата. Сега има и някакви олекотени метанови, но са много скъпи и от някакъв друг материал, не е метал. Аз гърмях по метална от старите, дебелостенните.
Он-топик: Т.е. и водородните инсталации все-още не са достатъчно ъпдейтнати и евтини, че да се пускат масово?

« Последна редакция: Sep 20, 2021, 15:28 от Nik123 »
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #97 -: Sep 20, 2021, 15:39 »
Горивните клетки биха довели до падане на цената на електромобилите, а това означава и по-малък марджин с по-малки печалби от всяка кола.
Това предполагам си е твое мнение, щото иди си купи една Тойота Мирай (такава на горивни клетки с водород) - за 120 к.с. само $60 000, а се произвежда от 2014г.
На всичкото отгоре за водордните клетки, колата пак трябва да има батерия няколко кВч. А за да получиш водорода - правиш ток, електролиза, водород, транспорт на водорода, и клетката прави обратно ток за електромотора (загуби на всяка стъпка).
Тойота разбраха простотията по трудния начин (след като потрошиха няколко милиарда долара и са последни по елктрификация) и обърнаха палачинката - сега правим батерийни коли.

Спеца - както сам си открил 15% АЕЦ е капка в морето - достатъчно да балансира мрежата и да дава ток през нощта. Така и ще работи винаги на макс, няма нужда от сваляне на мощности. След това идва хидрото (можеш да го пускаш и спираш когато си искаш, а с ПАВЕЦ имаш и огромна "батерия". Сезонно можеш да си пускаш и някоя централа на газ (лятото за климатици, зимата за отопление)
Никой вече не може да бие слънцето и вятъра по цена на кВЧ и това определя правилата на играта. С нарастваща производителност и още повече падаща цена на панелите, може да се прави супер излишък на енергия. Тогава клиентите ще се адаптират- като направиш най-евтината тарифа през деня, например пускаш сушилнята, зареждаш колата през деня. Следващата стъпка е като поумнеят Ел. коли - да могат да ти дават ток обратно в къщи, когато е скъп.
Със сегашните технологии е достатъно батерийната система да следи онлайн цените на тока и така ще знае какво да прави за да е най-ефективно (ама това е за отворен пазар).
Тесла домашните батерии например следят и прогнозата на времето и когато се получи предупреждение за снежна буря или ураган, се зарежда на макс и чака бурята - няма начин тока да не спре.
Също смуче на макс ток за зареждане когато енергията е най-евтина (дори ако нямаш панели смуче от енергото). Другия трик е да имаш модерни битови уреди които харчат малко ток, а вършат същата работа.
Знам, че не ви се вярва, ама това е бъдещето и ако видите статистиките на произведена зелена енергия през годините, ще видите тенденциите. Най-хубавото е че цената на енергията от въглищата вече е една от най-скъпите въпреки държавните дотации и няма желаещи да инвестират в нея.

Чайниците, които са най-големия производител на енергия - възобновяемата енергия (без хидрото) е два пъти и половина повече от ядрената.


А водорода за клетките се съхранява при 700 бара, на всичкото отгоре водорода "изтича" през повечето метални съдове и трябват и там магии. Абе никой не ги купува тези боклуци - има ги в магазина.
« Последна редакция: Sep 20, 2021, 15:42 от jet »
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #98 -: Sep 20, 2021, 15:47 »
А оня в края на видеото казва, че бултилката му е 300 Атмосфери (300 бара).  :o Това е огромно налягане!!!
И още нещо се сетих. Водорода е без мирис. Ако има изпускане/загазяване някъде по инсталацията, как ще го усетиш.
Точно заради това потребителската газ я омирисват. Нарочно добавят някакви миризливи вещества. А какво би станало ако този от видеото пусне омирисън газ към клетката??? Това няма ли да я затлачи да я изведе от строя много бързо. Оня разправеше за мембраната, че била толкова ситна, че пропускала само атомите на водорода, а на кислорода не ги пропускала......Представяте ли си...Сито с размерите на атоми :o :o :o
« Последна редакция: Sep 20, 2021, 15:53 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #99 -: Sep 20, 2021, 16:00 »
Горивните клетки биха довели до падане на цената на електромобилите, а това означава и по-малък марджин с по-малки печалби от всяка кола.
Това предполагам си е твое мнение, щото иди си купи една Тойота Мирай (такава на горивни клетки с водород) - за 120 к.с. само $60 000, а се произвежда от 2014г.
На всичкото отгоре за водордните клетки, колата пак трябва да има батерия няколко кВч. А за да получиш водорода - правиш ток, електролиза, водород, транспорт на водорода, и клетката прави обратно ток за електромотора (загуби на всяка стъпка).
Мое мнение си е, разбира се. А цената е била такава, защото никой друг не е произвеждал таквоз нещо. Те и електрическите са на подобни цени. Питах един тук, за колко е купил Тесла 3. Отговори ми 60К евро и я е докарал от германия. Това беше почти при излизането ѝ. На Паркинга на някаква бизнес сграда я видях.

Но, ако започнат разработки от повече производители, цените разбира се, че ще започнат да падат. Точко както става сега със сегашните.
А проблемът с добива на водород го споменах малко по-нагоре. Електролизата е скъпа.
« Последна редакция: Sep 20, 2021, 16:02 от 4096bits »
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #100 -: Sep 20, 2021, 16:06 »
Има и някакви електрички беемвета около 40 хиляди, по спомен, бях мярнал нещо такова, някакви малки сапунерки. Че и някакви баничарки дачия, тук във Варна служителите на синята зона се разхождат с такива. То със сигурност има и други, които не знам. Аз електричка не бих купил. Не и на такива цени, не и докато не направят прехода им с един заряд поне на 70% от бензиновите с един резервоар. И да не им умира батерията от студа.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #101 -: Sep 20, 2021, 16:14 »
Теслата я включваш в контакта и си готов. Какво правим с водорода в Щатите има няколко водородни станции в Калифорния и няколко край Ню Йорк - нищо по средата. Както казах Мирая се прави от 2014 - т.е. отдавна. Клиентите гласуват с портфейлите.
General Motors, BMW, Groupe Renault, Daimler AG, Hydrogenics, Mazda Motor Corporation, Kia Motors Corporation, Tata Motors Limited, and The Hyundai Motor Company - всички тези юнаци също работят по тях без резултат.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #102 -: Sep 20, 2021, 16:25 »
Цената на Теслата не ме кефи. А и не е "Включваш я в контакта и си готов". Имам познат от Пловдив. Той има и електричка, някаква "Тойота", от малките модели. Зимно време тръгва Пловдив- София (магистрала има-няма 200 км), електричката е пред умиране в София, за да се върне обратно- три-четири часа зарядка в мола в София поне. И като стигне в Пловдив, пак трябва зарядка. Студ, мачка батерията. Е, мерси. Хем скъпо, хем и преход няма. Точно го каза- клиентите гласуват с портфейлите. Докато не оправят тия кусури, не им ща електричките.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #103 -: Sep 20, 2021, 18:42 »
"Имам познат от Пловдив. Той има и електричка, някаква "Тойота", от малките модели..."
Някава Тойота не е като няква Тесла - мойта кара 420км и суперчарджинга за 200км го правя за 15-20 мин, ако бързам. Ако имам време до 100% го прави за 40 мин. Такъв чарджър гледам в БГ има само един в Пловдив, тука са през 15-20 км, а и държавата помогна с $5к и застраховката е по-тънка.
На градско гълта по-малко, щото като спираш зарежда батерията обратно и не хабиш накладки.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #104 -: Sep 20, 2021, 19:20 »
Прекрасно, но нека гласуваме с портфейлите. Колко ти струва Теслата? Колко години живот има батерията й със суперчарджинга? Който май намаля живота й..  Колко струва една нова батерия за Теслата (или колко би струвала, като загине сегашната) ? Вероятно колата е на кредит? Колко % от кредита са тези 5К държавна помощ? Или колко % от застраховката?
Разбира се, не си длъжен да даваш тази информация, но както ти самият спомена, клиентите гласуват с портфейлите си. Отчитам и факта, че ти си извън България и аршинът ти е според стандартите, където си, а моят е за България, но простите цифри са съпоставими.
Активен