Автор Тема: КПД  (Прочетена 2703 пъти)

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2404
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #105 -: Sep 20, 2021, 20:59 »
Прекрасно, а ти като купуваше Мерцедеса сметна ли всички тези критерии - реторичен въпрос разбира се.
На мен ми стига, че е бегачка, "бензина" ми е супер евтин и никога повече няма да ходя на бензиностанция, няма да сменям масла, ангренажни ремъци, свещи, филтри, гърнета, имам автопилот и като бонус не пуши, не мирише и е тиха като котка, зимата си пускам парното или климатика през лятото от спалнята. След всеки софтуерен ъпдейт става по-добра.
Гаранцията на батерията е 8г. или 160 000км. т.е. за мен парите си заслужават.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3063
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #106 -: Sep 20, 2021, 21:06 »
А парното откъде е. Пак ли е от батериите, от климатика? Колко намалява пробега постоянно пуснато парно?
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 837
  • Distribution: Mageia
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #107 -: Sep 20, 2021, 22:38 »
Джет, това, което сметнах, като си купувах мерцедеса (Евала, Фуше, оценявам старанието ти) е колко ми струва, като първоначална цена(втора ръка е), поддръжката и каква е возията. Последния критерий само го бях чувал, оцених го впоследствие по достойнство. Като си сметнеш колко ти струва батерията, тогава ми излизай остро с това, че нямало да сменяш масла, ангренажи и т.н.. И не ми се усуквай като змия, защо не каза КОЛКО  ти струва Теслата и батерията? Колко са парите, които си заслужават, че да си пускаш климатика от спалнята? Като си заслужават парите за теб, защо не написа колко са, или си ги взел на кредит? Че простите българи, нямали щастието да емигрират, да си преценят доколко са изгодни електричките. Жив и здрав да си. Излизам от тая тема, с радио не се спори.
Активен

"-Аз съм орех и приличам на мозък!"
"-Аз съм карфиол и приличам на дърво!"
"-А аз съм гъба и мразя тази игра.. "

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4116
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #108 -: Sep 20, 2021, 23:19 »
Аз си оставам фен на Лексус. Ако реша, че ми е нужна кола, това ще е.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1818
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #109 -: Sep 21, 2021, 10:12 »
...
Никой вече не може да бие слънцето и вятъра по цена на кВЧ и това определя правилата на играта. С нарастваща производителност и още повече падаща цена на панелите, може да се прави супер излишък на енергия.
...

   Ейййййййй,не се спря да ръсиш глупости.
С горното направо се изложи като кифладжия !

Имаш ли представа каква е себестойността на 1 квтч. ел.енергия от АЕЦ Козлодуй ?
« Последна редакция: Sep 21, 2021, 10:20 от spec1a »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1818
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #110 -: Sep 21, 2021, 10:27 »
   ЪЪЪ, реактивен ,би ли ни "светнал" колко км изкарва теЗлата с
1 зареждане зимата (у Канадско те са студени) и,да кажем,
пролетта/есента при температура 20 С ?
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4116
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #111 -: Sep 21, 2021, 10:58 »
Батериите се подгряват сами.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1818
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #112 -: Sep 21, 2021, 11:12 »
   Има някакви подгряващи елементи (дали обаче на всички модели теЗли ?).
За това подгряване обаче е нужна енергия от батериите ...
« Последна редакция: Sep 21, 2021, 11:51 от spec1a »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4116
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #113 -: Sep 21, 2021, 12:04 »
Не виждам, откъде другаде би се взела енергията за подгряване, ако колата не се движи.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1818
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #114 -: Sep 21, 2021, 12:07 »
   Именно !
Т.е. пробегът през зимата намалява,в някои случаи значително ...
« Последна редакция: Sep 21, 2021, 12:10 от spec1a »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4116
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #115 -: Sep 21, 2021, 13:15 »
В Канада има истинска зима все още
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1818
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #116 -: Sep 21, 2021, 13:56 »
   Ами реактивния да си каже за пробега ...
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3063
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #117 -: Sep 21, 2021, 13:57 »
Електрическите коли са бъдещето. Много са по-прости и също би трябвало да са по-евтини, щото са по прости.

Нямат съединител, нямат охлаждаща система, нямата смазочна система, нямат гърне, нямат и скоростна кутия.
(Е може да имат една пета предавка, предполагам или някой редуктор, да се вкара ел.двигателя в оптимален режим, но на един ел. двигател не му е необходима скоростна кутия в смисъла на ДВГ)

Връщат и енергия обратно при спиране. КПД > 90%. Какво още е по-просто при тях?

След време ще се смеем на ДВГ-то. Ще стане същото каквото стана с кинескопите и LCD матриците.

Но според мен трябва да махнат Lion ните батерии и да зи заменят с LiFePO4. Най-важното при тях е че LiFePO4 не се самозапалват!!! А и много по-голямата експлоатация. Четох някакви статии, че Мъск обмислял да мине на тях....ама....първо ще изстиска всичко от клиентите...а то винаги така става в бизнеса.

Предолагам, че ДВГ-то и то дизела, ще си остане за големите мощни машини, като трактори, багери, кораби  и т.н.

« Последна редакция: Sep 21, 2021, 14:10 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4116
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #118 -: Sep 21, 2021, 15:10 »
Да, би трябвало да са по-евтини, но пазарът никога не се е съобразявал, колко струва производството, а колко може да се изцица от хората. Правило си е, че клиентът трябва да се натоварва максимално така, че да не го изгониш. За повечето търговци. Особено у дома. Ден година да нахрани. На запад са малко по-цивилизовани. Малко.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2404
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: КПД
« Отговор #119 -: Sep 21, 2021, 15:26 »
Вече се продават Тесла 3 с LiFePO4 с малко по-малък обхват, но и цената е по-ниска. Догодина ще пуснат по-малък модел за $25к и най вероятно ще е с такива батерии.
Батерията, мотора, инвертора, редуктора - всичко се охлажда и е на един кръг, нали се сещате, че това само помага на отоплението в купето през зимата или си мислете, че само във великия ДВГ са се сетили да използват топлината от мотора за отопление - един прост клапан.
Зъбната предавка е 1 : 0.9
На светофарите има много ербапи се нареждат до теб да се състезават, то не са спойлери, гърнета, джанти, реване, форсиране, свирене на гуми, някои тръгват още на червено - на старт просто нямат никакъв шанс и гледаш как се пулят. Особено тези с турбо - докато зацепи и си на следващия светофар.
Обема на двигателя няма никакво значение и пичоларите взеха да стоплят, с електриката имаш моментален торк от 0 до макс обороти, да не говорим, че няма превключване на скорости.
В ютуба е пълно с видеа какво се получава на драг пистите дори със скъпарски супер коли срещу невзрачен семеен седан.
особен ташак е:
https://www.youtube.com/watch?v=RRbgChhJFCs

ДВГ-тата започват да стават жалки. Само мога да си представя след 5г. какво ще е (кървава баня).
Като взимах моята и питах дилъра как става сервиза. Той каза  - ни звънкаш и идваме пред вас ако искаш, ама най-вероятно е повече никога да не се видим.
« Последна редакция: Sep 21, 2021, 15:31 от jet »
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.