За сега стекът ми е много тъмно нещо. Не мога да разбера за какво точно се ползва. Иначе направих очти пълната схема само джъмпа не съм сложил ама се сетих как ще стане. Корицата http://dox.bg/files/dw?a=9ea61449f5 ето и същинската схема - http://dox.bg/files/dw?a=1b428f2267 .
Проблема е че не е само стека. трябва още доста четене.
Първо ще направя тая част пък после ще мисля за стек. Всъщност то няма да е толкова сложно . Брояча който ползвам има вход за данни, така че от там нататък е лесно. Бая платки трябва да правя. Мисля да започна с регистъра..
Всичко което го знаеш е просто. За броя на платките си прав.
Понеже доста неща не са ти ясни, мога да ти предложа няколко сценария, за да ти се изяснят.
1. Оставяш за малко това което си хванал за да си изградиш ясен план и структурна схема.
За да стане това има следните вариянти:
1. Най-добрият е ако си намериш един Правец8Д и започнеш да го ръчкаш на асемблер и разбереш как работи - според мене това е най добрият вариянт, понеже схемата му е проста, процесора си е 8 битов моторолски и има изградена добра периферия.
2. Втори вариянт е да ти изпратя 2 платки за Atmega8 (риск архитектура) и една за AT89S52 (фоннюманова архитектура). Те са индустриални и добре буферирани иможеш да ги модваш сериозно. За да разбереш как работи най-добре е да пишеш на асемблер и да пробваш какво прави всяка инструкция и как го прави.
За риск харвардска архитектура всъщност най добре е да си играеш с PIC на асемблер а не с атмега, защото при тях е доста умело скрита архитектурата, и за простият програмист няма разлика, каквато се наблюдава в PIC контролерите
Все пак смятам че най удобно за разучаване на хардуерна архитектура на един процесор е Правец8Д. Там си е класика в архитектурата. С контролерите има вариант да не разбереш много неща как стават, защото са с интегрирана периферия и памет, а твойта цел не е контролер и програмирането му а процесор и хардуера за него.