Автор Тема: Шъ съ оправим! /или Как ще ги стигнем… китайците?/  (Прочетена 7911 пъти)

nslave

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 159
  • Distribution: Fedora / Debian
  • Window Manager: Xfce
    • Профил
Скъпо удоволствие е това с електричките, но не мога да преценя дали просто производителите отказват да направят достъпни коли. Китаеца пак не спи и е направил Wuling Hongguang Mini EV, което изглежда тъпо, но поне на книга излгежда като всичко от което има нужда един градски човек. Разбира се за мен по-логичният вариант е добър градски транспорт, но това предполага работеща държава.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Инфраструктурата не е проблем - правенето на една бензиностанция да не е лесно?! Просто сме в началото на прехода.

За мен 420км с едно зареждане е достатъчно, а чарджърите са на много по-гъсто разстояние от това. Бойко като ви направи магистралите, ще ви построят и зарядни станции покрай тях. А и електрички нямате много, та на никой не му се занимава с изграждането им сега. При нас са по на 15-20 км и компютъра (таблета дето му вика Ник, според хакерите работи под Дебиан) те насочва къде да зареждаш.

От 20 до 60% трябват 15 минути - това са си още 170 км
От 20 до 80% са 30 минути - 250км
От там нагоре скоростта на заряд започва да намалява драстично ако ти се чака.

На светофарите народа започна да стопля, че не могат да се мерят с Теслите. В началото всички много искаха да си ги мерим и са изненадани, че дори и с тунинговани спортни пръчки номера не минава. Незабавния въртящ момент и липсата на скорости и особено на турбо си казва думата.
Миналата седмица един се пробва дори с V12 Ролс ройс, на два пъти, на два светофара - изкара му душата (чувах как му ревеше мотора - при мен е тишина и вятър/гуми), но не можа да ме бие. Изравни се с мен на 60-то и се смее.
Ташака е пълен дори когато им дам два метра преднина или онзи тръгне  още на червено. Само мога да си представя какво е с двумоторната Тесла 3 (Пърформанс) те имат и тракшън контрол - за $10к отгоре, А Tesla S Plaid е космически кораб- сравнен с Bugatti Chiron, Veyron за баровците са направо за без пари.
Вече почвам да си мисля, че баварците лъжат с конските сили и казват че са им повече.
На магистралите прин нас има най-лява лента с предимство, ако сте 3 или повече души в колата - за електричките е позволено дори да си сам.

От няколко годи дори най-долния клас бензинови коли се продават скъпо - така са се разбрали производителите (говорим за нови коли).

« Последна редакция: Oct 29, 2021, 15:54 от jet »
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
За България поне за момента плъгин хибрид е по-добър вариант.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
При нас са по на 15-20 км и компютъра (таблета дето му вика Ник, според хакерите работи под Дебиан) те насочва къде да зареждаш.

Хахахаха, кефиш ме, колега, разсмя ме  ;D
Сега, сериозно: Ако цитираш някое мое мнение, където наричам компютъра таблет,, ще ти изпратя едни 100 евро в биткойн еквивалент на оная биткойнска сметка. А ако в усилие да посочиш такъв мой цитат, представиш един мой пост, в който пиша, че не искам таблет на колела, значи нямаш грам чувство за хумор.
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Ами таблета на колела има и други "интерени" параметри - като мощност, въртящ момент, обем двигател, разход на гориво, компресия, обем и т.н.
Един колега индиец си избра колата според броя ЮСБ портове, щото нищо от горепосоченото не му говори нещо и това хич не е майтап.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Те па едни убави, здрави и нечупливи новите  коли, да вземем нещо около средния клас- голф осмица, 1.4 TSI    1,395 cc (85 cu in)    150 PS (110 kW; 148 hp) . 1,4 двигателче, напомпано до 148 коня. Че и не подлежи на ремонт. Направо заменяш целия цилиндров блок, доколкото аз съм прочел с моите минимални познания. То за всички се отнася, голфа само като пример го давам- всичко ново се прави да изкара до гаранцията. Един приятел има тойота, ярис, купи я от магазина. На втората година лампички и индикации взеха да светкат по таблото. С него съм ходил, от интерес, до представителството на Тойота- гасят му лампичките с компютъра, след месец- пак светват.

П.П. Е, вярно е също, че той кара много и направо му взема душата на тоя ярис, ама все пак кола на 2 години..
« Последна редакция: Oct 30, 2021, 13:11 от Nik123 »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3210
    • Профил
Гога верно ще познаеш че много  познаваш/ме
Китайчоците нямат стигане..

В Китай откриха антитяло, неутрализиращо всички COVID-щамове, включително Омикрон
На тази основа може да бъде създадена универсална ваксина


Да видим сега как ще понесе биг фарма тая новина... а дали ше им дадат и с грипа да направят така или ше може ама само в Китай..

Ей таман навреме за сто годишнината спасиха света /го изтърваха тоя вирус и после го излекуваха/ - понеже някой тук разправяше че още нямало таквиз китайски филм/и - е вече има, даже всички участвахме
Е така се празнува стогодишнина  [_]3

П.П. интересно като ти прелеят там китайска кръв/плазма/антитела ставаш ли наполовина китаец, а? Какво пише там в дебелата книга и по псалмите?
« Последна редакция: Dec 01, 2021, 17:10 от remotexx »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Ако действително има такова нещо и го направят (универсална еднократна ваксина, срещу ковиди, и др, грипове), със сигурност няма да бъде допуснато в САЩ и подвластните му държави и съюзи (вкл. ЕС). Вероятно ще си го прилагат китайците у тях си, щото няма да питат американците "може ли у дома". За износ ще им измислят какви ли не пречки, друго си е то всяка година да се буустваш и да вървят парите, какви са тия глупости- веднъж и край.. А в Китай имат сметка да намерят окончателно и еднократно решение, защото тяхната фарма е държавна и няма преливане от държавния бюджет в частна фарма. Там един плаща. Мисля си, че и американските и европейски фарма компании си имат възможностите да създадат такъв продукт, но да не са луди, друго си е постоянни ежегодни поръчки от държавния бюджет за ваксини и "буустери".

А въпроса, дали го изтърваха китайците, или някой им го занесе и удобно го пусна край лабораторията им, според мен, никога няма да има отговор. Хайде и от мен  [_]3

Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3210
    • Профил
И каква стана тя - преди богатите  /държави/ бутаха подкупи и си крадяха оше от самолетите  само и само да има първо/повече ваксини за тях, а сега ще бутат подкупи само и само ако може да няма за тях... първо за африка че е най-изостанал ..че може и БГ-то да намаже преди тях  ???

П.П. Ами явно няма да ходим до китай само да си клонираме кучето ами ако се окаже рентабилно що да не отскочим и за една единствена еднократна доза .
« Последна редакция: Dec 02, 2021, 01:31 от remotexx »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
   Аз искам да даря предназначените за мен ваксини на нуждаещи се в Азия и Африка.
Как може да стане това ?
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Скъпо удоволствие е това с електричките, но не мога да преценя дали просто производителите отказват да направят достъпни коли. Китаеца пак не спи и е направил Wuling Hongguang Mini EV, което изглежда тъпо, но поне на книга излгежда като всичко от което има нужда един градски човек. Разбира се за мен по-логичният вариант е добър градски транспорт, но това предполага работеща държава.
Електричките са скъпи, защото са модни. Иначе са много по-прости коли от класическите и много по-евтини за производство. Там нямаш толкова движещи се части, нямаш нужда от толкова сложни системи за какво ли не. Нямаш толкова сложни за производство железа. То е едно фрезоване, та знае ли се. Скъпи машини за обработка и изработка на частите, със още по-скъпи системи за контрол върху размери и различни произвоствени процеси. Електродвигателя е просто нещо. Дори да има повече мед, който си е скъп материал, няма място за сравнение. А оправданието, че батериите били скъпи... Ами скъпи са. Но не толкова.  Но това си е пазар. Има ли хора, готови да плащат такива ненужни пари, ще има и производители, да надуват цените. Илон Мъск много добре направи. Превърна марката си в икона и това му позволи да надуе цените.
А пък на китайците им правя евала. Някой друг да инвестира в разработка и проучвания, те само взимат после know how-то и произвеждат. Парите спестени за инвестиции в проучвания могат да ги използват, за да предлагат ниски цени.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Wuling Hongguang Mini EV - тази колица е един ходещ ковчег (като едно време онези малките Daewoo Tico дето бяха наводнили БГ 90-те). Няма никакви системи за сигурност и е едни огънати ламаринки тънки като вестник. При катастрофите с тях няма ранени, само мъртви. Това чудо не отговаря дори на базовите стандарти и затова няма да ги видите в Америка и Европа.
Със 17.4 hp мотор - това е по-зле и от Трабант и е още по-тясно (като за китайци) - аз не знам как ще се събера в такова чудо. Със 120км на заряд, трябва да седиш само до контакта. Мах 100 км/ч - и това му е много.
А парите дето са спестили от развой отиват за Ши Джинпин и ККП и ще възхваляват победата над капитализма на 20-ия конгрес догодина.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Wuling Hongguang Mini EV - тази колица е един ходещ ковчег (като едно време онези малките Daewoo Tico дето бяха наводнили БГ 90-те). Няма никакви системи за сигурност и е едни огънати ламаринки тънки като вестник. При катастрофите с тях няма ранени, само мъртви. Това чудо не отговаря дори на базовите стандарти и затова няма да ги видите в Америка и Европа.
Със 17.4 hp мотор - това е по-зле и от Трабант и е още по-тясно (като за китайци) - аз не знам как ще се събера в такова чудо. Със 120км на заряд, трябва да седиш само до контакта. Мах 100 км/ч - и това му е много.
А парите дето са спестили от развой отиват за Ши Джинпин и ККП и ще възхваляват победата над капитализма на 20-ия конгрес догодина.

Със цена лев на сто километра го купувам още днес, ако ще с 30 км/ч да се движи и освен мен да може да влезе само кофичка от кисело мляко. Идеалното превозно средство да ходиш на работа, когато работиш далеч. Макар да съм работил на пъпа на града и не един път, още повече ми се е случвало да работя бая далеч. И много хора са така.

доп.
===

Ама ти май не говориш за онова немско-албанското нещо дето ще се прави в Ловеч?
« Последна редакция: Dec 05, 2021, 17:01 от go_fire »
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Цитат
Със цена лев на сто километра го купувам още днес, ако ще с 30 км/ч да се движи и освен мен да може да влезе само кофичка от кисело мляко. Идеалното превозно средство да ходиш на работа, когато работиш далеч.

Абе мърляви са си и туй то. На мен такива неща ми действат на нервите. Това се счупи, онова се счупило.....всичко около тебе (китайско) все се разваля, неработи както трябва или няма перформанс. Въобще не може да се изкефиш.

Не стига че света е бъгъв, ами те го правят още по-бъгъв.



Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
   Повечето ел. коли "харчат" между 15 и 20 квтч/100 км.
В България това е около 1.80 до 2.40 лв. (говорим за "нощна тарифа").
В София,в някои "Лидъл" и "Кауфланд" - безплатно (засега ...).

   Ако обаче става дума за джип или нещо тежкотоварно,доста повече.
Активен