Автор Тема: Да си поговорим за електромобили  (Прочетена 30175 пъти)

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Ще ни продават електромобили, но батериите нямало да бъдат наша собственост, а щели да бъдат под наем ...
Всъщност, това беше желанието на потребителите - много хора се оплакваха, че електромобилите са твърде скъпи, една от основните причини за което е цената на батерията, много хора не виждаха логика защо да купуват компонент, който за момента губи стойността си много бързо, и много хора изпитваха недоверие към станциите за автоматична смяна на батерията (за момента най-бързият начин за презареждане на електромобил, 1-2 минути), защото можело да им сложат по-стара батерия от тази, за която наскоро са платили солидна сума. Е, от Рено измислиха как да потушат всички тези оплаквания. Скоро към тази идея ще се присъединят и Нисан (логично, все пак са в алианс), а не е изключено и другите производители да ги последват. Освен потушаването на по-горните оплаквания, има и още ползи, като тези, че след няколко години няма да се оплакваш от вече старата си батерия, и още, че старите батерии ще получат много по-добро събиране (вместо директно изхвърляне) и някакво рециклиране - батериите (и малките, и големите), хвърлени на сметището, са боклук със сериозна вреда. Технологиите напредват, след време батериите ще се правят от по-достъпни материали, животът им ще се увеличи, цените им ще паднат, и по някое време системата за наем на батериите ще стане излишна. Но засега е нужна. С нищо не помагаме, ако ревем при всяко положение ;) Извинявам се за дългото отклонение от темата, но тези неща живо ме интересуват :)
« Последна редакция: May 27, 2012, 15:12 от neter »
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

nyakoy

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 164
  • Distribution: Distrohopper
  • Window Manager: Gnome2, KDE4, OpenBox
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #1 -: May 27, 2012, 09:10 »
Всъщност, това беше желанието на потребителите - много хора се оплакваха, че електромобилите са твърде скъпи, една от основните причини за което е цената на батерията, много хора не виждаха логика защо да купуват компонент, който за момента губи стойността си много бързо, и много хора изпитваха недоверие към станциите за автоматична смяна на батерията (за момента най-бързият начин за презареждане на електромобил, 1-2 минути), защото можело да им сложат по-стара батерия от тази, за която наскоро са платили солидна сума. Е, от Рено измислиха как да потушат всички тези оплаквания. Скоро към тази идея ще се присъединят и Нисан (логично, все пак са в алианс), а не е изключено и другите производители да ги последват. Освен потушаването на по-горните оплаквания, има и още ползи, като тези, че след няколко години няма да се оплакваш от вече старата си батерия, и още, че старите батерии ще получат много по-добро събиране (вместо директно изхвърляне) и някакво рециклиране - батериите (и малките, и големите), хвърлени на сметището, са боклук със сериозна вреда. Технологиите напредват, след време батериите ще се правят от по-достъпни материали, животът им ще се увеличи, цените им ще паднат, и по някое време системата за наем на батериите ще стане излишна. Но засега е нужна. С нищо не помагаме, ако ревем при всяко положение ;) Извинявам се за дългото отклонение от темата, но тези неща живо ме интересуват :)
На пръв поглед има резон в един такъв страх на "потребителите", но само на пръв поглед. Като им сложат по-стара батерия, то при следващото зареждане може да им сложат и по-нова, нали? Има едно фифти-фифти в цялата работа. И мислиш ли, че след като компаниите налапат кокала с наемите (а цените на наемите защо не споменаваш?) ще го пуснат ей така за доброто на потребителите?  Много удобен начин да издокарат нещата както им изнася.
« Последна редакция: May 27, 2012, 15:12 от neter »
Активен

Keep in mind, you did not learn Windows in a day, and it will take some time to learn Linux as well.

Slackware may be a dinosaur, but the main advantage of dinosaurs is it takes at least a meteor strike to take them out.

Isn't it enough to just "not use" something?

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8792
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #2 -: May 27, 2012, 12:04 »
nekoysi ти защо работиш? Много ясно, че компаниите не са благотворителни дружества. Няма нищо необикновено в това.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #3 -: May 27, 2012, 14:13 »
И мислиш ли, че след като компаниите налапат кокала с наемите (а цените на наемите защо не споменаваш?) ще го пуснат ей така за доброто на потребителите?
:) Близо година и половина, откакто продадох бензиновата си кола, зарекох се следващата ми кола да бъде електрическа, чета много материали за чистите технологии всеки ден и обсъждам със запознати и незапознати тези неща, а така и не срещнах човек, който, съответстващо на желанието към електромобилите, да откаже да си купи конвенционална кола, докато не му предложат такава, която е на нормална цена, но в комплект с 10 000 литра гориво (горе-долу стойността на батериите, които използват в момента производителите), влизащи в тази нормална цена.
Тъй като практиката за наем на батериите е нещо, което едва сега започва, е трудно да се каже каква ще е цената в дългосрочен план, но за момента наемите на Рено се движат между 100 и 200лв., като в този наем влизат и услугите по поддръжката, с планове цената да падне в бъдеще в резултат на конкуренция, масовизиране и по-добри технологии. Какво ще стане наистина, ще покаже времето, но засега е това. Вижда ли му се скъпо на някого? Повечето хора дават по много повече за гориво. И докато плановете за цените на горивата са да се покачват, плановете за цените на всичко, свързано с електромобилите, е да падат. И нормално, след като от едната страна става дума за изчерпаем източник, подвластен на монопол, а от другата - за необятна технология, която, заради своето нарастващо богатство на възможности за реализация (енергия за електричество има във всичко във Вселената), едва ли някога ще стане подвластна на монопол.
Темата е дълга, предлагам да не цапаме повече текущата тема с това. Ако на някого му е интересно, засега може да продължим обсъждането по-подробно в раздела за живота, Вселената и всичко останало, а тъй като има голям мегдан за широко разпространение на отворени технологии както сред електромобилите, така и сред ВЕИ, свързващите ги мрежи и други не основно компютърни джаджи, току виж по някое време се появи в нашия форум и по-подходяща секция за това :) Но намирам за излишно да ги обсъждаме в контекста на сравнение с конвенционалните технологии. Става дума за технологии със съвсем различни път на развитие и начини за правене на бизнес, и обсъждането им от гледна точка на сравнение с конвенционалните си е чиста загуба на време. Производителите, които не го разберат, няма да оцелеят в тази среда, а потребителите, които не го разберат, няма да успеят да ги използват пълноценно - това е и една от основните причини за много от текущите спънки пред широкото навлизане на тези технологии.
« Последна редакция: May 27, 2012, 15:12 от neter »
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8792
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #4 -: May 27, 2012, 14:48 »
Причините са, че интереса клати феса. Няма никаква конспирация. До колкото ми е известно никой не може да те задължи да си купуваш батерия от концерна Рено-Нисан. На Нокията кой те задължава?

Нетер викам бате да вземеш да цепнеш мненията и да ги шитнеш в 42 да си бърборим спокойно,  пък и темата е актуална.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #5 -: May 27, 2012, 15:43 »
Все още нямаше точно заформила се тема, но за ей така общо става :)

Няма никаква конспирация. До колкото ми е известно никой не може да те задължи да си купуваш батерия от концерна Рено-Нисан. На Нокията кой те задължава?
Точно така - в случая не става дума за конспирация, а за неразбиране. Доказателства за това са пуснатият в експлоатация преди месец най-голям в света соларен парк в Саудитска Арабия, притежавания от Кадафи Fiat 500 Castagna EV, променените възгледи на човек като Боб Лутц (като спомена втората част на филма за електромобила, и там го изтъкват) и други.
Ако някой производител започне да задължава по някакъв начин да се ползва неговият продукт, просто няма да оцелее. Производството на електричество ще става все по-лесно, все повече хора ще си го произвеждат сами, и опасенията на много хора, че ще наложат голям акциз върху тока, както върху горивата, са неоснователни - дори да наложат някакъв по-сериозен акциз, като гледам как се движат иновациите по въпроса, толкова ще ме вълнува този акциз, колкото и дядо ми го е интересувало, докато си е наливал от домашнярката. Батериите също ще стават все по-богати на варианти (та дори солената вода в момента може да се ползва като батерия), и няма да остане нещо, което не можеш и сам да си скалъпиш в гаража около целия процес на производство и употреба на електромобилите :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8792
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #6 -: May 27, 2012, 20:39 »
Тоя Боб не го помня кой беше. Тая втората част се въртеше основно около оня въздухар-първеню създателя на пейпол и преди два дни пратил рекета на МКС, тоя испанеца от Нисан, някакъв с дребен бизнес и един мега чичко от ГМ. Ама се явяваше бая народ и хич не си направих труда да запомня тези второстепенните персонажи, освен онази готинката, английска мадама. 

На мен ми бе най-много интересен тоя последният, защото напълно отговаряше на определението бизнес акула. Врял и кипял в тоя бизнес на най-високо ниво още от шестдесетте.

Та този чичка подигравайки се на Елон Мъск,  че колите не са интегрални схеми и не може ей така да си ги подмятат в силициевата долчинка, изясни доста неща. Този човек каза, а и показа, колко сложно е да се появи един автомобил на пазара.

Точно заради тоя чичко си заслужава да се гледа иначе доста плоския филм. Има го в колибката в раздел „Техника“, ако някой се интересува.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #7 -: May 27, 2012, 21:57 »
Тоя Боб не го помня кой беше. ... и един мега чичко от ГМ. ... На мен ми бе най-много интересен тоя последният, защото напълно отговаряше на определението бизнес акула. Врял и кипял в тоя бизнес на най-високо ниво още от шестдесетте. ... Точно заради тоя чичко си заслужава да се гледа ...
Това е Боб Лутц :) Човекът, който допреди пенсионирането си казваше какво ще произвежда General Motors и какво не. Човекът, наричан още "Конската сила", за когото до няколко години преди пенсионирането си считаше всичко, което не се задвижва от петрол (дори по-точно, от бензин), за детски играчки. Но в крайна сметка човек, проумял какво бъдеще имат алтернативните технологии, и ако не беше твърде голяма крачка за дотогавашните разбирания на General Motors, щеше да подкрепи и още по-електрически проект от Chevrolet Volt. Човекът, на когото се приписва основна вина за не просъществуването на EV1 (първият електромобил от General Motors), но в крайна сметка този, заради когото в момента там, вместо Hummer, се произвежда Volt, и заради промяната на разбиранията на когото General Motors все още съществува.
Елън Мъск (основателят на Tesla Motors) е мечтател. Всъщност, по начина, по който движи нещата, не виждам особена разлика между него и Стив Джобс. Времето ще покаже какво ще се случи, но реално най-изпипаната електромобилна технология в момента в света излиза точно от Tesla Motors. А сравнението между General Motors и Tesla Motors е много добър показател защо писах одеве, че в този пазар играта е различна, и дори мастити бизнесмени като Боб Лутц може да се окажат в заблуда. Докато General Motors изкарват едничък електромобил с удължен пробег, който ще е само междинен етап към пълните електромобили, Tesla Motors изкарват на пазара втори впечатляващ пълен електромобил (Model S), подготвят трети впечатляващ електромобил (Model X) и предоставят технологията за електрифициране на второто поколение електрически RAV4 на Toyota, и всичко това на близки цени до тези на Volt. Боб Лутц вече не е в General Motors, но тези след него има какво да научат от Елън Мъск.
А онзи човечец с дребния бизнес е един от хилядите хора по света, занимаващи се с конверсии на конвенционални автомобили към електрически (такива имаме няколко и в България), и нарастващият отбор от такива хора е успокоението, че в този бизнес монопол едва ли ще има някога.
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #8 -: May 27, 2012, 22:46 »
neter, темата е много добра, па нали и мъжете, освен от компютри и жени се интересуваме и от коли :D !
Аз тези автомобилни теми ги следя от над 25 години! Изучавал съм устройството на двигателите и автомобилите като цяло в преднаборна школа и имам около 7(първите 7 след казармата) години опит с личен камион Шкода-Мадара с ремарке.
В близките десет години, хич не ги виждам чистите електрички, освен за градско, но при това положение, ще трябва да бъде втори или трети а-л в семейството, а не основен, а пък от всякъде погледнато си е скъпо удоволствие!
В момента рекламираната автономност е около 150км. на електричество, но никой нищо не говори за охлаждането на купето лятото и отоплението му зимата!
И от личен опит като знам как обявения им разход на гориво е само теоретичен и на практика е поне 1-1,5 литра отгоре, колко ли ще са им е реалните автономни километри и дали няма да се стопят на една трета като си включа климатика да ме топли или охлажда!!!?
От друга страна, цените им са адски раздути в момента и китайците започнаха вече да вадят доста евтини моделчета, но пуста му европа, с измислените си изисквания за безопасност и тем подобни глупости трудно ще ги допуснат.
За раздутите цени съдя по това, че в един електромобил има много по-малко механични части от колкото в един конвенционален и не е нормално да е толкоз скъп, както и да калкулират разходите за развойна дейност!.
Иначе, батериите им наистина са най-слабото място и според мен, първо ще минем през плугин хибридите. Там вече има реални възможности за още много подобряване и сваляне на разхода на горивото. Вече има модели които със 150-200 коня сумарна мощност дават реален разход от под 4 литра.
По принцип, по-големия разход на ДВГ идва от гоненето на по-голям въртящ момент който е нужен за ускорението на автомобила, а когато произвежда ток за да зареди батерията той работи на едни постоянни обороти и само мощността е важна.
Но, това е само принципна постановка! Има и фактор конструктивна и техническа реализация!
В същото време пък, елктромотора има прекалено висок въртящ оборот още от 0 и чак до максималните обороти, които пък могат да бъдат много по-високи от тези на ДВГ и по-лесно се контролират от електрониката и правят излишна скоростната кутия, с което пък общата маса пада, а също и част от вътрешните загуби от триене задвижване на още куп чаркалъци(и пак се сещам за цената от спестяване на ск. кутия).

От другата страна пък стои въпроса колко километра годишно въртиш!!!? Щото, ако са под 20 000 на година, от 15-20 годишната по-евтина и практична няма!
Ремонтира се без скъп диагностична техника която я има по-модерните и скъпи сервизи и частите са без пари!
200 лева струват комплект турски бутала на мопасан за Голф и другите масови а-ли и са качествени, а на моята Алфа 2,4 JTD е към 400лв бир парче(а са 5) щото мопасан не ги произвеждат, а само маале и гьоц.
Горе долу така стои въпроса и с други а-ли и двигатели които не са масови.
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #9 -: May 27, 2012, 22:58 »
neter, като говориш за Tesla, обърни внимание, че моделите им не са за всекидневна употреба. Може и да са на светлинни години в технологията пред другите, но не достатъчно.
При това ниво на батериите и времето на зареждане са просто безсилни!
Пусни едно търсене в mobile.de за спортен а-л и обърни внимание, за колко години колко километра е навъртял и сравни средните годишни километри на масовите семейни а-ли, а би могъл да ги съпоставиш и с разните тип "баничарки" ;) .
Въздуха се замърсява не от автомобили като Бугати Вейрон, а от такива като Рено Клио и Опел Корса.
Активен

neter

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3408
  • Distribution: Debian, SailfishOS, CentOS
  • Window Manager: LXDE, Lipstick
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #10 -: May 28, 2012, 00:43 »
В момента рекламираната автономност е около 150км. на електричество, но никой нищо не говори за охлаждането на купето лятото и отоплението му зимата!
Напротив - говори се за текущите недостатъци на електромобилите и дори се говори много. Даже хората говорят повече за текущите недостатъци, отколкото за текущите позитиви. Но е приятно (дори изненадващо) да се види, че производителите, които са решили да се впуснат в тази технология, обръщат голямо внимание на страховете на потребителите и работят постоянно за преодоляването на тези страхове. Въпреки недоверието на потребителите, електромобилните технологии търпят голямо развитие всеки ден, което, ако продължава със същите темпове, след очакваните от теб десет години не само ще ги бъде електромобилите, но дори (ако не повече, поне ще започнат) да се масовизират. Аз съм планирал моето пазаруване за следващата или по-следващата година, дори да не е нов електромобил, а някаква (по-вероятно така наречената "професионална") конверсия, а какво остава за хора, с по-добри доходи от моите. Технологията и в момента е много привлекателна, стига да се запознаеш с нея, за да знаеш как да я използваш, така че единствената спънка пред масовизирането за момента е слабата информираност на хората и лошият подход за сравнение с конвенционалните автомобили. Но живеем във времената на информационните технологии, така че няма пречки пред разпространението на информацията.
Сега, за климатика и влиянието му върху пробега. Първо, в електромобилите се използват електрически климатици, които се нуждаят от значително по-малко енергия от конвенционалните. И все пак си харчат значителна енергия от батерията. Тук отново обръщам внимание на това, че електромобилната технология е различна от конвенционалната, и ако човек я ползва със старите си навици, само ще загуби. Дори когато капацитетът на батериите се увеличи, електромобилите ще продължат да се включват често в контактите. Не само защото е лесно и си поддържаш батерията винаги в готовност (повечето хора си зареждат електрониката при всеки удобен случай точно заради това), но и защото в бъдеще електромобилите ще са част от умните електрически мрежи, в които ще се постига много по-добро управление на енергията. И така, след като така или иначе си включил електромобила в зарядното, а системите на електромобила могат да работят и без да се включва целият електромобил, е глупаво да охлаждаш или загряваш купето, когато потеглиш. Можеш да охладиш или загрееш купето още докато зарядното е включено, и така да спестиш енергия от батерията за този първоначален енергоемък процес и после само да поддържаш желаната температура. Така ще си спестиш доста от заряда в батерията, а няма да ти коства никакво усилие, тъй като системите на електромобилите все повече ще могат да се управляват и отдалечено от всякаква налична електроника с достъп до Интернет. Допълнително, вместо климатик, за поддържане на топлото можеш да ползваш отоплението на седалките, което се нуждае от много по-малко енергия от климатика, и така в много случаи да спестиш още от заряда в батерията. Допълнително, на все повече електромобили ще се вгражда соларен панел в покрива (може и по другите капаци), който да поема все повече (тъй като и соларните панели търпят бурно развитие) да поема от нужната енергия за допълнителните екстри, а защо не и да прибавя към заряда на батерията (сещам се за един от китайските електромобили, който прави точно това, макар и слабо за момента). И ето, че със съответстваща промяна на навиците зарядът вече не се харчи толкова бързо, а с напредването на технологията екстра като климатика ще спре да бъде какъвто и да е проблем за пробега.

neter, като говориш за Tesla, обърни внимание, че моделите им не са за всекидневна употреба. Може и да са на светлинни години в технологията пред другите, но не достатъчно.
При това ниво на батериите и времето на зареждане са просто безсилни!
Пусни едно търсене в mobile.de за спортен а-л и обърни внимание, за колко години колко километра е навъртял и сравни средните годишни километри на масовите семейни а-ли, а би могъл да ги съпоставиш и с разните тип "баничарки" ;) .
Въздуха се замърсява не от автомобили като Бугати Вейрон, а от такива като Рено Клио и Опел Корса.
Както казах, да сравняваме двете технологии ще е само загуба на време, така че ще говоря само от гледна точка на електромобилите.
Електромобилите в момента са точно за всекидневна употреба. Това, което електромобилите гонят в момента е да станат подходящи и за извънредни пътувания. Всички проучвания сочат, че повечето (дори почти всички) европейци ежедневно пътуват с автомобилите си по-малко от 100км, като от останалата част много от тях пътуват до 150км на ден, и е много малка частта от хора, на които им се налага да пътуват по повече от 150км всеки ден. Така че пробегът, който в момента осигуряват електромобилите, е достатъчен да покрие ежедневните нужди на почти всички европейци. В случаите, когато се налага по-дълго пътуване, вариантите това да е възможно растат, така че няма да е далеч времето, когато и това няма да е пречка - удобни бързи зарядни по магистралите и главните пътища, станции за смяна на батериите, а в бъдеще и по-добри батерии и по-добри соларни панели (или други портативни ВЕИ), които да ни осигуряват енергия за по-дълги преходи. Пък и винаги съм се чудел къде са се юрнали толкова хора да ходят на море или други курорти с колите си, като през цялата почивка ги оставят паркирани пред хотелите? Това е пълна липса на оптимизация и липса на разсъдък. Че и се оплакват, че нямало къде да паркират... На мястото на тази простотия в момента за по-дългите си пътувания можем да използваме влак или автобус, които също все повече ще стават електрически (има електрически разработки и при самолетите), а ако по време на почивката ни потрябва някакъв превоз, да ползваме местния градски транспорт или бъдещи услуги като настоящо действащата във Франция услуга за споделяне Autolib (скоро и в други държави). Или на някого това не му изглежда достатъчно гъзарско? Чалга манталитетът, надявам се, не ни интересува.
Пробегът на Model S и Model X на Tesla? В базовите си варианти е 250км, в екстра вариантите достига до 500км, а времето за зареждане е подобно на останалите електромобили (като пак имаме бавно и бързо зареждане, а някой ден може би и зареждане със смяна на батерията). Изясни какво имаш предвид под "безсилни" :)
Активен

"Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве" - Джиду Кришнамурти

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #11 -: May 28, 2012, 02:18 »
Цитат
Технологията и в момента е много привлекателна, стига да се запознаеш с нея, за да знаеш как да я използваш, така че единствената спънка пред масовизирането за момента е слабата информираност на хората и лошият подход за сравнение с конвенционалните автомобили. Но живеем във времената на информационните технологии, така че няма пречки пред разпространението на информацията.

И как ще му обясниш на този който върти до 20000 годишно в БГ, че технологията е супер, когато каското за 1 година ще ти струва колкото автомобил втора употреба и ще му върши дори по-добра работа!? 200 лева наем на батериите, не са ли към 70-80 литра бензин или дизел с който можеш да изминеш поне 1200км!? Към всичко това можеш да прибавиш и лизинга от оскъпяването или пропуснатите ползи, че не си си вложил другаде парите, ако не са от кредит/лизинг!
Според мен, тези дето имаха някакви пари, но не много акъл, пирамиди, фараони и не знам си кво, отдавна им ги прибраха и всякакви реклами и обяснения са излишни, а другите обичат цифрите повече от сладките приказки! Друг е въпроса, ако става въпрос за гъзария! Влизаме в другата крайност, че кефа цена нямал(но когато можеш да си го позволиш)!

Цитат
Сега, за климатика и влиянието му върху пробега. Първо, в електромобилите се използват електрически климатици, които се нуждаят от значително по-малко енергия от конвенционалните
Винаги съм се чудел на техничари и образовани хора, защо се хващат на приказките на разни пишман майстори и разбирачи, че климатика като работел и колата харчела повече!!! Климатика в а-ла, не работи ли на същия този принцип на който работи климатика у вас!? Двигател върти компресор който нагнетява фреон. Ако този компресор има нужда от 500 вата енергия(условно казано) за постигането на определена температура в помещението, тези 500 вата повече ли ще бъдат или по-малко, ако се вземат не от ремъка на двигателя, а от отделен ел. двигател!!!?
Та, в този ред на мисли, ако отнемем от един двигател от 60-70 к.с. 500 вата(малко повече от половин к.с.), можеш ли да си представиш с колко може да скочи разхода на гориво и колко ще се отрази на динамиката му!? Мче, то загубите само докато се предаде тази мощност до колелата са много по-големи!
Аз лично от години не съм карал а-с по-малко от 120кс и както на тази мощност не усещам кога работи и кога не работи климатика, сигурен съм, че и при изправен малък двигател също няма да го усетя.

Цитат
Допълнително, вместо климатик, за поддържане на топлото можеш да ползваш отоплението на седалките, което се нуждае от много по-малко енергия от климатика, и така в много случаи да спестиш още от заряда в батерията
При положение, че в седалките няма как да вградиш тръбите на климатика, а реотан който работи на принципа на късото съединение, много съм скептичен дали ще е има някаква икономия!

Цитат
Допълнително, на все повече електромобили ще се вгражда соларен панел в покрива (може и по другите капаци), който да поема все повече (тъй като и соларните панели търпят бурно развитие) да поема от нужната енергия за допълнителните екстри, а защо не и да прибавя към заряда на батерията (сещам се за един от китайските електромобили, който прави точно това, макар и слабо за момента)
Още по-скъп ремонт, по-висок риск за застрахователите от зулум или случайно хвръкнали камъчета по пътя и по-скъпо каско.

Цитат
Пък и винаги съм се чудел къде са се юрнали толкова хора да ходят на море или други курорти с колите си, като през цялата почивка ги оставят паркирани пред хотелите? Това е пълна липса на оптимизация и липса на разсъдък. Че и се оплакват, че нямало къде да паркират... На мястото на тази простотия в момента за по-дългите си пътувания можем да използваме влак или автобус
Ти семеен ли си!? Аз се ожених доста малад, още след казармата и вече се възползвах от предимството, че имаш време и за втори опит :D .
Някак си, изобщо не мога да си го представя с жена и едно или две деца, колко багаж трябва да размотавам по автобуси или влакове.

Според мен, истината е, че трябва още много да се инвестира в тази технология и в момента надлъгването е в това кой да плати масрафа :D .
Ние клиентите като купуваме прекалено скъпите им сапунерки които се опитват да ни пробутват или те да си реинвестират печалбите в развойна дейност.
И като си помисля, че ние ще го платим от данъците си под формата на субсидии и се ядосвам много!
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8792
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #12 -: May 28, 2012, 03:40 »
Недостатъкът на сегашните батерии е, че е зареждат доста бавно и това със слънчевите панели не е възможност допълнително защото самите те са скъпи. То поради тая причина предлагат подмяна на батериите също.

Черния намекна за нещо два пъти. Елон не е мечтател, а идиот. През цялото време гледа тъпо, защото не знае за какво става въпрос и как да се справи. И всъщност неговият бизнес модел не е на масова кола, а на скъпа бегачка за паралии. Може да не съм прав, но съм почти убеден, че ще се издъни поради тия две причини — некомпетентност и грешна стратегия. А той май вече се е дънил.

И още нещо. На мен автомобил ми трябва точно за едно нещо. Един или два пъти годишно да ходя при тъщата. До преди номера ставаше. Ама вече и на децата взимат пари за билет и бие по джоба. Обаче автомобил не би ми помогнал, защото бие още повече по джоба. И тук голямото предимство  на електромобилите.

Те имат малко части, следователно и по-малко кандидати за счупване. Също отпадат всякакви режийни като масла, филти, ремъци и не знам си какво. Е гуми трябват. Разхода им е просто убийствен и дори да направят автомобил с половин литър на сто километра, пак няма да може да се конкурира.

Но пък батериите са много, много скъпи,  бързо се скапват, бавно зареждат, осигуряват малък пробег. Но пък за  града е супер да се разкара тая гадна смрад, прахоляк, адски шум и смог.

Но батериите също не са си казали последната дума. Там развитие има огромно и то не спира. Един ден горивото няма да има никакво предимство.

Днес електромобила е автомобил за големият град и само единствено там, но някой ден за навсякъде.

Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

foxb

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 175
    • Профил
    • WWW
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #13 -: May 28, 2012, 03:50 »
Честно казано със сегашните технологии не виждам как ще се разпространят електромобилите.

Проблема е, че най-ефективни са литиевите акумулатори, а този метал не е много разпространен и доколкото  си спомням със сигурност няма да стигне да се електрифицира напълно една средна страна...

Иначе в България има доста знания в тази насока, все пак доста време се произвеждаха елекрокари, а между двете няма особена разлика...

Може би по-добър шанс имат автомобилите работещи на сгъстен (втечнен) въздух... преди десетина години имаше една испанска фирма, която се опитваше да ги лансира, но след това беше купена от голяма автомобилна компания и последно ТАТА се занимаваха с такива разработки.

Но проблема за разпространението на алтернативни енергийни източници е повече инерцията на потребителите и по-високата цена...

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Re: Да си поговорим за електромобили
« Отговор #14 -: May 28, 2012, 04:32 »
Да се подчертая, че аз в никакъв не отричам, че бъдещето е в електромобилите и желая час по-скоро да минем изцяло на чисти електрички, но като реалност не го виждам в близко бъдеще!
Близкото бъдеще е за плугин хибридидте. Тези дето ДВГ върти генератор който зарежда батериите, а не онези хибриди които се задвижват от ДВГ и електромотори го подпомагат!
Чистата електричка, според мен ще се предпочита когато цената и стане колкото на конвенционален а-л, батерията и с поне двоен капацитет на сегашния при еднакъв обем и маса и се зарежда за не повече от 30-40 мин. при бързо зареждане, но тогава пък с какво сечение ще трябва да са кабелите, за да изсипят този ампераж в акомулаторите!!!?
Докато този вариант с плугин хибридите го виждам като най-реален, че с времето като се усъвършенства батерията, все по-малко ще се налага да се ползва двигателя, защото те също имат възможност да се зареждат в къщи и двигателя се включва при спад на тока, както е при Волт/Ампера.

Като говорим за предимствата им в големия град, при сегашните реалности, аз някак си не го виждам да пусна кабел от терасата та, да си зареждам вечер електрокара, а колко от тези евентоални ползватели живеят в къщички с гаражче или дворче, па като тръгнат да правят инфраструктура, че като се почне с такива и онакива изисквания и разрешителни и ще стане майка си и татко си цената и за ползване на тази инфраструктура :D 
Активен