Нака - не е проблема в разстоянието, че не е кръгло метрично (то и сега еропейското е 1435 мм.) а в това колко хора го ползват,... и една държава да е ама ако е голяма... ходи убеждавай индийците колко ще им е хубаво да минат на по-тесни (железници де), посмъртно няма да стане щото те и сега се обръщат там влаковете (на 1676 мм) щото и там и 2 метра междурелсие идват тесни като знам колко индийци могат да се накачулят на покрива на влака без да го обърнат (ония още щом се усетят напр. че междурелсието вече е по-голямо и влакът по стабилен като едното нищо могат да сместят по още няколко стотин човека във/над/под вагона)
Между другото европейското междурелсие 1435 мм. им е останало още от римско време (мин. разстояние - колкото да не им се чупят лесно колесниците)
GeSHi (INI):
Най-често срещаните коловози
Габарит на релса (мм) Дължина (км) Име на пътя Държави, в които
1676 42300 индийски Индия, Чили, Пакистан, Аржентина
1668 14300 иберийски Испания и Португалия
1600 9800 ирландски Ирландия, Бразилия и Австралия (отчасти)
1524 7000 руски Естония и Финландия
1520 220000 руски в страните от ОНД, Литва, Латвия, Естония, Монголия (частично)
1435 720000 европейски Европа, Канада, САЩ, Китай, Австралия, Корея, Северна Африка, Близкия Изток, Куба, Панама, Мексико, Венецуела, Перу, Уругвай
1067 112000 нос Южна Африка, Централна Африка, Япония, Индонезия, Тайван, Нова Зеландия, Австралия, Сахалин (Русия)
1000 95000 метър Азия (югоизточно), Индия, Боливия, Бразилия, Уганда, Чили, Кения
П.П. Нака и за оръжията не съм съгласен в едното видео Нийл деГрас Тайсън го обяснява - напр. 9 мм. или ХХ мм. това за 7.62 явно е старо, новите оръжия са в ХХ мегатона (а бе как е правилно мегатони или мегатонове)