Повечето от продуктите, рекламирани по телевизията са с имена на английски език (или ако не са на английкски - не са на някакъв определен език, а са на латиница).
Забележете, че това се разиграва не в англоезичните телевизии, а в българските. Даже имената на някои българоезични телевизии са на латиница (английски език).
Много хора даже съвсем неволно слагат имена с латински букви (в много случаи съдържащи думи от англ. език) на продуктите си.
На какво според вас се дължи това?
Може би хората си мислят, че щом продукта им има име на латиница/англ. език ще се ползва/продава по-добре? Защо?
Ще си позволя да цитирам една
статия на
Иван Попов:
Цитат |
Обикновено като такава марка служи името на компанията (Sony), или на основателя й (Johnson), или на жена му (Mercedes Benz), или на животно (Camel), или на географска местност (Chesterfield). (От кои две качества на детеродния орган на Бил Гейтс произлиза името Microsoft, няма да уточнявам – всички ще се сетят и без мен.) На нас, българите, всички тези имена ни се струват екзотични и дори езотерични, но това е само защото съответните езици са ни непривични – а иначе те (имената, а не езиците) не са нищо по-различно от "Мелник", "Хасково", "Иванов", "Петров" и прочие баналности.
|