Автор Тема: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ  (Прочетена 2886 пъти)

completer

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 347
  • Distribution: Debian 6.0
  • Window Manager: Gnome
    • Профил
    • WWW
ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ

За всички нас, които чувстваме дълбочината, с която компютрите промениха живота ни... Наскоро Бил Гейтс сравни компютърната индустрия с автомобилната индустрия заявявайки: Ако Дженеръл Мотърс развиваше технологиите, както го направи компютърната индустрия, днес ние всички щяхме да караме автомобили за по 25 долара, които изминават по 1000 мили (1609 км) с един галон бензин (около 4 л). В отговор на коментара на Бил Гейтс, Дженеръл Мотърс разпространи следното прессъобщение:
Ако GM беше развивал технологии като Майкрософт, ние всички щяхме да караме автомобили със следните характеристики:

* Без видима причина, автомобилът щеше да катастрофира по два пъти на ден.
* Всеки път като пребоядисат пътната маркировка, трябваше да купуваме нова кола.
* От време на време нашият автомобил щеше да умира на магистралата без причина. В такъв случай трябваше да отбиваме в страни от пътя, да затваряме всички прозорци, да изгасяме мотора, да го рестартираме и да отваряме прозорците отново преди да можем да продължим.
* От време на време, при изпълнение на сложни маневри, като ляв завой например, моторът щеше да спира без да може да се запали отново. В такива случаи щеше да се налага да преинсталираме мотора.
* Macintosh щеше да конструира автомобил на слънчева енергия, пет пъти по-бърз и надежден, който да се кара два пъти по-лесно, но щеше да може да се движи само на 5% от шосетата.
* Индикаторите за маслото, температурата на водата и алтернатора щяха да бъдат заменени от една единствена червена лампа, на която пише This Car Has Performed An Illegal Operation".
* Еърбеговете щяха да питат Are you sure?" преди да се отворят.
* От време на време, без видима причина, вашият автомобил щеше да се заключва и нямаше да ви пуска да влезете вътре, докато не вдигнете дръжката на вратата, завъртите ключа и сграбчите антената на радиото, но ... абсолютно едновременно.
* Всеки път, когато се появяваше нов автомобил, купувачите трябваше да се учат отново как да шофират, тъй като никоя от командите нямаше да действа по същия начин като в старата кола.
* О да, и на последно място, но не по значение, всеки път, когато искате да изгасите мотора, трябваше да натискате бутона "START".
Активен

I'm using Linux and i'm proud of it!!!
I hate Windows and i'm also proud of it!!! :)

bazu

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 810
  • Distribution: Debian
  • superman
    • Профил
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #1 -: Apr 27, 2009, 22:56 »
Hell yeah, умрях да се смея чесно.
Активен

ilian_BIOS

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 602
  • Distribution: opensuse
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #2 -: Apr 27, 2009, 23:41 »
Забавно, ама реално са глупости..
Активен

gat3way

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6050
  • Relentless troll
    • Профил
    • WWW
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #3 -: Apr 28, 2009, 00:49 »
Ако колата се правеше от доброволци със странна организация като в Дебиан сигурно щеше да изглежда така:

- Ако се снабдиш с колата от официалния представител, получаваш 2 хангара с части (това е много важно, защото само след месец-два няма да са актуални, виж частта с ремонтите по-надолу). Една не малка част от частите са неонови лампи, лепенки WRC, дебели ауспуси, висящи на конец компактдискове, кученца, на които се клати главата като минеш през дупка в асфалта, GPS система без карта на България (и без възможност да се инсталира такава), voice recognition софтуер за активиране на климатика, който възприема само команди изречени с френски или японски акцент, чистачки в няколко разцветки, чистачки от естествен качук, генно-модифициран естествен каучук или нефтен дериват и въобще такива работи.

- Има поне 3 скоростни лоста, няколко волана, комплект от няколко дузини копчета и ръчки и много, много слотове за още копчета и ръчки

- На средно-интелигентния човек му стигат 1/10 от тях.

- Всяка нова кола идва с една грозна набита отзад манивела, на която пише portmapper. Без значение дали я искаш или не. Поне може да я махнеш.

- Постоянно от представителството те съветват да смениш някоя част, защото има или фабричен дефект или е излязла по-добра. Колата след няколко месеца употреба напомня на пернишки голф двойка трета употреба по това че всяка част идва от различен сервиз и различен производител и е сложена в различно време. Хубавото е че частите са безплатни (щото има други безплатни коли където за нови части трябва да се бръкнеш годишно с една сума колкото за няколко уиндоус-таратайки - или да си построиш фабрика и да си отливаш детайлите по калъпи, които така любезно ти се предоставят според GNU лиценза за без пари). Понякога са някакви по незнайни канали внесени мостри (non-free), но за това не ти пука.

- Често ти писва и правиш основен ремонт, подменяйки всички части. Понякога ремонтът яко се закучва и отнема доста време в псуване. В последно време всеки такъв основен ремонт чупи нещо, което досега е работило перфектно (за сметка на което оправя стар проблем). Но няма лошо. Ако обаче ползваш услугите и на друг сервиз освен официалните (примерно debian-multimedia), тогава проблемите нарастват.

- Свикнал си години наред да ползваш CD player в колата (xmms) и след поредния основен ремонт ти се казва, че тази кола повече не може да се кара с CD player - предлага ти се пригоден за целта ipod да речем.

- Често когато откриеш някакъв проблем от сервиза се отнасят леко враждебно с теб

- Повечето коли тръгват на първа, но твоята примерно тръгва на втора (по-точното беше повечето палят на трета, но твоята на втора, но да не  задълбаваме). С това много бързо се свиква.

- На предната седалка (staff) могат да се возят само много доверени хора. Причината е че не е особено сложно да дадат 1-2 жици на късо, като резултатът е че шофьорът бива катапултиран, а лошият отпред поема управлението. Но това е дълго за разправяне.


...и като се има предвид, че съществува друга безплатна DIY кола, при която за да превключиш скоростите, трябва първо да натиснеш копчето sudo...или пък трети където сам трябва да си отливаш детайлите за новите части по калъп....мани, мани...
« Последна редакция: Apr 28, 2009, 01:19 от gat3way »
Активен

"Knowledge is power" - France is Bacon

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #4 -: Apr 28, 2009, 06:20 »
Вярно че има чат пат изненади, но ако дебианомобила не го упгрейтваш по време на движение- ще те закара до всякъде. При микромекобуса си все закъсал по пътишата със свалени гащи.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

ЗибелтБг

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1302
  • Distribution: Kubuntu 14.04 Realtime 3.12.0-rt2 JACK Audio Connection Kit
  • Window Manager: KDE 4.13.3 !!! VLC-настр-Аудио-SRC-Sinc function(best quality)
  • М
    • Профил
    • WWW
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #5 -: Apr 28, 2009, 11:22 »
   Оригинално е !!! :D , на gat3way - също !
Активен

Кубунту  със Realtime Kernel дава звук, който няма нищо общо с другите дистрибуции...Линукс е за галеници на Боговете-не е за простосмъртни...при прекомпилиране-make menuconfig, Under ‘Processor type and features’, Scroll  down to ‘Timer Frequency’ and set this to 1,000Hz!!! за 3.12 иска lzop

phantomlord

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1832
  • Distribution: Debian Sid
  • Window Manager: KDE 4
  • Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
    • Профил
    • WWW
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #6 -: Apr 28, 2009, 11:56 »
Вярно че има чат пат изненади, но ако дебианомобила не го упгрейтваш по време на движение- ще те закара до всякъде. При микромекобуса си все закъсал по пътишата със свалени гащи.
Зависи от дебианомобила :) Стабилната версия е с пълна гаранция от поне 2 години ;) Може през периода на експлоатация да му остареят частите, но това не е от значение за хората, които предпочитат стабилност и надеждност пред възможностите за тунинг.
Активен

http://myfreesoft.net/phpBB2/index.php?c=7
Помогни си сам, за да ти помогне и Господ
Linux - connecting people...

bazu

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 810
  • Distribution: Debian
  • superman
    • Профил
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #7 -: Apr 29, 2009, 13:01 »
Аз съм за тунинга... нали трябва да я направим бегачка. ;d
Активен

c2h5oh

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 675
  • Distribution: CentOS 7.4 Fedora 28
  • Window Manager: Plasma Desktop
    • Профил
Re: ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРС VS МАЙКРОСОФТ
« Отговор #8 -: Apr 29, 2009, 16:38 »
Ето нещо в същия дух, старо и изтъркано, но от времето на моите младини  :) :)

Какво би се получило, ако операционните системи бяха авиокомпании: 
   
 Unix Airways 
 Всеки пътник си донася на летището част от самолета. След това всички се събират на летателната площадка и започват да сглабят самолета, безспирно спорейки какъв именно самолет правят. Когато пътниците най-накрая се качват на борда, един от тях се назначава за пилот и отива в кабината. Там той намира инструкции, описващи до най-малки детайли устройството на самолета, но не даващи никакви насоки за пилотиране.
   
 AirDOS 
 Всички пътници бутат самолета по площадката, докато той не тръгне да излита. След това те скачат вътре и летят докато самолетът не се приземи сам. След това те излизат, бутат самолета и така нататък...
   
 Mac Airlines 
 Стюардесите, пилотите и даже товарачите са едно и също лице. Вие влизате в самолета и виждате, че в него няма илюминатори. По време на излитането няма никакви вибрации и така и не разбирате - летите или не. Всеки път когато се опитате да разберете някакви подробности за полета, ви отговарят, че не ви е необходимо да знаете това, че вие не искате да знаете това и ще бъде направено всичко възможно да не го разберете.
   
 Windows Air 
 Летището е много хубаво, стюардесите са много любезни, регистрацията става мигновенно, излитането е прекрасно. След 10 секунди самолета се взривява без предварително предупреждение.
   
 WindowsNT Air 
 Същото като при Windows Air, само билетите струват по-скъпо и когато се взривява унищожава всички самолети, намиращи се в радиус 80 километра.
Активен