Сега като се замислих по-сериозно за хард дисковете на Seagate, се сещам, че Most-аджиите преди 3-4 години предлагаха Seagate 3.5" дискове с 5 години (да, пишеше 60 месеца) гаранция. Сега май няма такава голяма вече. Много се съмнявах още тогава дали ако дефектира диска на 58-ия месец, ще си поемат гаранцията да ми го ремонтират или подменят. Даже хич не ми се вярва това. Най-вероятно пак клиента ще изкарат виновен. Ама пък 5 години никак не е малко, сериозен срок за гаранция е. Само да не е било търговски трик или маркетинг нещо, за да се харчат тия дискове.
Most по принцип винаги гледат да избегнат гаранционното обслужване.
Имам (имах де) две дъна от тях, като и двете имаха един и същ проблем - работи си, и изведнъж спира. Температурата на чипсета стигаше до малко под 100 градуса, и просто не можеше да се пипне с пръст. Нося им ги уж за тестове, и на втория ден ми заявяват - "ми те при нас работят". Взимам си ги - същата работа. Сменях захранване, процесор, харддиск - за да съм сигурен, че е от дъното. Пак им ги занесох - пак ми казаха същото - при тях работели. Да, то дъното тръгва, ама като поработи малко и издъхва....
Обратния случай - старо, Интелско дъно с 3 години гаранция. Един надут кондензатор... и вместо да си го сменя сам, го изпратих за гаранционно обслужване (купено от Асбис).... на другия ден ми се обадиха, че ми пращат ново дъно, но нямали същия модел, и за това щели да ми пратят някакво друго, с малко по-добри характеристики.... изпратиха ми чисто ново дъно, което по ценовата им листа струваше към 150 лева! А старото го бях купувал за 100-тина. На това му викам аз обслужване!