Автор Тема: Що е то екология и има ли почва у нас?  (Прочетена 10755 пъти)

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3089
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #45 -: Nov 22, 2022, 17:18 »
И аз не знам такъв случай. Но на входа на "Алати" за подземния паркинг има такива табели. За моловете не знам, не ги посещавам :)
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #46 -: Nov 22, 2022, 18:46 »
Еми то ако не пускаха газовите автомобили, половината коли щяха да си търсят места навънка.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #47 -: Nov 22, 2022, 20:44 »
То в БГ се действа когато л?ната ударят вентилатора. Застрахователите като не ти признаят застраховката я на колата/я а сградата и някой даде фира...
Пропанът е по-лек от въздуха и пада ниско - в подземен гараж няма къде да отиде и се натрупва.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #48 -: Nov 22, 2022, 21:24 »
Цитат -> "Пропанът е по-лек от въздуха и пада ниско".

Предполагам че правилното е да е обратното. Той е ПО-ТЕЖЪК, за да пада долу. Ако е по-лек, ще се издига над въздуха нагоре към тавана.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #49 -: Nov 22, 2022, 21:41 »
Цитат -> "Пропанът е по-лек от въздуха и пада ниско".

Предполагам че правилното е да е обратното. Той е ПО-ТЕЖЪК, за да пада долу. Ако е по-лек, ще се издига над въздуха нагоре към тавана.
Да, обърнал съм го, но се разбира идеята.
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #50 -: Nov 23, 2022, 09:14 »
Така си е, газа пада долу на земята и само чака една искра.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

laskov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3166
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #51 -: Nov 23, 2022, 09:56 »
Така си е, газа пада долу на земята и само чака една искра.
Не знам за какво става дума, ама да знаете, че това се отнася за пропан-бутан. Другият газ дето трябва много по-голямо налягане, за да се втечни е по-лек и се издига нагоре.
Активен

Не си мислете, че понеже Вие мислите правилно, всички мислят като Вас! Затова, когато има избори, идете и гласувайте, за да не сте изненадани после от резултата, и за да не твърди всяка партия, че тя е спечелила, а Б.Б. (С.С., ...) е загубил, а трети да управлява.  Наздраве!  [_]3

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #52 -: Nov 23, 2022, 10:03 »
Цитат
Смяташ ли,че някоя ,например,куриерска фирма ще използва
електрокар за доставка от София до Варна например ?
При тези цени на тока при зарядните станции ...
Това няма никаква връзка с действителността. Човек като те чете, ще остане с чуството, че бензина ви е без пари и го наливате от чешмата. 260-270 лв. ще ти легне Сф.-Вар. Ако сметна тока по 50ст. - са 80лв.
Тука е пълно с хора дето взимат Тесла на лизинг и въртят Юбър - явно пак е на далавера.

Цитат
Има огромна разлика между отделящите се съединения при горене
на бензин и (особено) дизел; и при горене на спирт и природен газ
(на практика само Н2О и СО2,ако се използват новите технологии).
Тази теория е отдавна мъртвородена. Сметнато е, че ако всички автомобили минат на биодизел, няма да остане земя за храна, на всичко отгоре ще трябва да се изсечат още гори (щото биодизела не никне по дърветата).
Тука е забранено коли на газ да влизат в подземни паркинги, щото... (сигурно не знаете какво е това, ама в блоковете тука са само такива) - кой ще си купи такава кола. Ама лимузините и такситата почнаха масово да минават на газ. Виждал съм Хонди със заводска газова уредба.
Както виждаш и в БГ повечето коли са на бензин и това що не е направено навсякъде вече?! Или хората ги кефи на скъпо и да се тровят.

   Личи си,че от много отдавна не живееш в България.
От София до Варна са едни 500 км. Няма кой знае колко зарядни
станции по пътя,а за да е наистина изгодно с електрокар,трябва да
използва някой малък с ниска консумация (например БМВ и3 - около
20 квтч / 100 км),а те са с малък пробег - има риск да остане на пътя ...
Ако е теЗла - консумира повече,и пробега не е кой знае колко по-висок
(освен ако не е някоя "лонг рейндж",а те са безумно скъпи).
Цената на ел.енергията на зарядните станции е безумно висока.
Има 2 големи проблема: загубата на време и високата цена на електрокарите.
« Последна редакция: Nov 23, 2022, 10:07 от spec1a »
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #53 -: Nov 23, 2022, 17:02 »
Разстоянието е 1000 км (отиване и връщане за куриера).
БМВ и3 е спрян от производство като архаична технология...
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3852
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #54 -: Nov 23, 2022, 17:21 »
   Дадох БМВ и3 като пример за ниска цена на пробег.

ТеЗлите консумират много повече...
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3089
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #55 -: Nov 23, 2022, 18:39 »
За частно лице като мен например, което ползва колата да отиде до офиса си и обратно, и чат-пат някакви 200-300 км извънградско на месец, електричката в никакъв случай не излиза по-евтино от моята кола, напротив, излиза два пъти по-скъпо, правил съм ги тия сметки. Може би електричките ще станат бъдещето, като им падне цената (ако падне).

П.П. Хайде от мен една  [_]3
« Последна редакция: Nov 23, 2022, 18:47 от Nik123 »
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #56 -: Nov 23, 2022, 19:03 »
Никой не може да бие цената на 20г. кола, ама не можеш да я сравняваш с нова.
БМВ и3 2014 e $14000, като остареят още 10г. ще са за без пари, а за 20 да не говорим.

Цитат
Дадох БМВ и3 като пример за ниска цена на пробег.

ТеЗлите консумират много повече...
Казва кой?!
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_EPA_fuel_economy
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3089
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #57 -: Nov 23, 2022, 19:40 »
Джет, беемве i3 дали ще са рентабилни като стари, защото батерията им трябва да се смени, а то е половината кола (и то като нова)? И дали въобще ще ги има след 10 години в състояние да се движат, с всичките им пластмасарии и компютри? За моята ти гарантирам, че и след още 10 години ще е в работно състояние. Както казах, правил съм си сметка.
И напротив, не съм съгласен с теб, че не мога да сравнявам стара и нова кола- наистина не върви да сравнявам беемве i3 с моята кола, защото, макар и дърта, моята е здрава, надеждна, удобна и маневрена, а беемве i3 е една сапунерка. Но това са различен клас коли и не бих сравнявал качествата на моята с i3. Но като сравня моя мерцедес с тесла модел 3 да речем, не намирам причина да си сменям колата- както писах по-горе, цената не ме кефи, също и зарядката. Не ми пука, че можело от хола да се пусне климатика в колата.
Всеки си има индивидуални изисквания за колата, освен разходите по нея (което въобще не е маловажно, нали с портфейла гласуваме), моите са климатик, хубава возия, маневреност, здравина и по-малко електроника, по възможност. Всичко това е налице. И работи нормално, ще работи още много години в моята кола. Никакъв шанс да я сменя за електричка, струваща 30-40 000 евро. Да не говорим въобще за лимитирания живот на батерията- хич не ме кефи идеята дълготраен актив като МПС да има предварително заложен живот 6-7-8 години(не само при електричките е така, и новите с ДВГ ги таманят да се скапват, като минат гаранцията). Аз и сега мога да си купя нова кола, но за мен е неоправдан разход, а глупостта "екология" (по основната тема) е за широката публика с широко отворени очи пред големия таблет в колата- електродвигателят не отделя емисии, но производството на батерията му хич не е екологично.

П.П. И на теб една  [_]3 , постът ми не е заяждане, а мнение.
« Последна редакция: Nov 23, 2022, 19:49 от Nik123 »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3089
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #58 -: Nov 24, 2022, 08:29 »
Ние си пишем за колите, но те не са най-големия замърсител, от движещите се. Има самолети, кораби..
Има създадени електрически кораби, но това са съдове или за плаване в рамките и около порта (влекачи, пилотски катери, разни спомагателни съдове), или фериботи за къси разстояния. В открито море корабът не спира през нощта, или през 200-300 мили, за да зарежда батерии.
Четох наскоро, че създали и електрически самолет (предполагам, витлов), можел да изминава разстояние 250 мили. За София-Варна ОК, но презокеанските ще продължат да си горят керосина, докато измислят друг двигател.
Може би най-удачната система за момента е хибридната. Такива идеи е имало още през 30-те години на миналия век. Пътнически кораби, на които генератор дава ток на електродвигател, който пък върти винтовете. Дизел-електрическите подводници също. И такива локомотиви има.
Хибриден автомобил бих купил, ако някой ден стане невъзможно да ползвам сегашния. Батерията не е такава голяма и скъпа, колата не зависи от зарядни станции (обикновения хибрид имам предвид, не плъг-ин). Разхода е по-малък, демек "по-еко".
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3395
    • Профил
Re: Що е то екология и има ли почва у нас?
« Отговор #59 -: Nov 24, 2022, 08:56 »
Баба Ванга казва че добиването на петрол ще спре и Земята ще си почине.
Дали обаче ще го доживем това време е друг въпрос.


Колкото за електричните цената им трябва да е поне 2 пъти по ниска в сравнение с обикновените..

А батериите може така да се напрсвят че да карат поне 10-15, че и 20 години.

Например даже за сегашните li батерии ако се зареждат до 80%(заряд)-20%(разряд) живота им се увеличавал в пъти... Да ама никой производител няма да направи така електрониката (зарядното и разряда). Защото ще трябва да сложи поне 20-30 процента повече количество батерии. Хем по скъп продукт който вече няма да е конкурентен, хем няма да се разваля....

А за LiFePO4 дето сега искат да ги внедрят в електричните е още по хубаво - те имали естествен живот 10 години....

Въпросът е дали ще го направят... Според мен не. Целта е максимално да се дере потребителя. Някъде преди прочетох един туит на Мъск по този
този въпрос и той каза нещо такова... Разбираш ли LiFePO
4 били много по дурако устойчиви позволявали по тежки режими на експлоатация... И на мен това ми прозвуча така, че вместо да се радваш на поне 10 години живот ще ги издуят яко, да сложат по малко батерии и пак да го издуха потребителс.

Нещата никога не са чисто технически а политически и икономически... Въпреки че Ел. Технологията е много хубава от това няма да и стане пи лек живота... Ще дойде време и ще измислят акциз литий, данък зелена енергия и т. н. Батериите ще карат 2,3 години. Ако може да се дере още потребителя - ще се дере.
 
« Последна редакция: Nov 24, 2022, 09:50 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.