Всъщност, това е от новините, които служат за запълване на празните места във вестниците. Не винаги има достатъчно разработен материал за ежедневните тиражи, и за да не се пуска вестникът с празни места, често се допълва с набързо скалъпени статии, плод на въображението на автора или слухове от Сульо и Пульо. Често може да се запълни и с не толкова големи глупости, които се публикуват понякога, но тъй като вестникът е разделен на различни тематики, пълнежът трябва да е от същата тематика - първо, за да не се нарушава приетата структура, и второ, пълнежът трябва да се напише от отдела, отговарящ за съответната тематика, иначе ще се събуди спор кой колко работа върши във вестника. Повърхностни идеали, но съвсем стандартни от гледна точка на пазарната икономика.
Все си мисля, че би било много по-добре вестниците (а и останалите медии) да не гонят точно фиксирани структури, което ще е една предпоставка (е, трябват и още предпоставки) за по-качествено съдържание, нищо че ще са с оплетени тематики по страниците и с различен брой страници всеки път. Пък нека пак са си с постоянна цена - ценното във вестника не е количеството, а качеството на информацията, така че не виждам причина защо да се противя да давам еднакви пари един път за по-обемист, а друг път за по-тънък вестник, ако информацията, която ми се предоставя, е качествена. То дори в момента реално така се получава, но придружено с откровени глупости и излишно похабени ресурси (както материални, така и нематериални). Пак глупаво робуване на пазарната икономика.
Но добре, да разгледаме и вариант по-малко глупости да се пишат дори и в запазване на фиксираната структура. Има нещо, което медиите са правили в началото на своето съществуване, но от много отдавна са го загърбили, а може да ги спасява в много ситуации - да общуват с читателите/слушателите си. Съвременните медии представят информацията, която дават, като крайна инстанция, като неоспорими факти, и не оставят информацията да се усъвършенства от получателите й. Голяма грешка. Едва ли някой, колкото и да е информиран, е способен да бъде крайна инстанция за каквато и да било информация. Вселената е безкрайно динамична, и е съвсем нормално всяка информация да бъде непълна и неточна. Ако медиите се научат да общуват с потребителите си, няма да загубят престижа и влиянието си, а напротив - ще станат по-интересни, по-достоверни, по-близки и приети, а потребителите - по-мислещи и дейни, по-информирани и поддържащи медията. Ама пак не е угодно за пазарната икономика. Ех...