Linux за българи: Форуми

Нетехнически теми => Коментар => Темата е започната от: nikolin в Mar 22, 2018, 00:43



Титла: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 22, 2018, 00:43
Казаха ми че няма такова животно, но аз все пак да питам .

Започнах курс по автомобилна мехатроника ($2) . Работи се само с програми и оборудване на Bosch върху Windows . Ще ползваме и "мааалко" нелегално Autodata . На въпроса ми "има ли ги вариантите им на Линукс" бях изгледат кат върл хеви метъл в женски манастир .

Та има ли диагностични програми за коли на линукс , ако и са на Debian особено ще бъде супер ( защото новия Slax до седмица ще е up  а той е на база дебиан ).

Видях стара тема тук за Autodata-та (от преди 10 години) и какви еквилибристики се правят  че да тръгне , а и сега с тези кракове .... :-[


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: makeme в Mar 22, 2018, 02:31
Казаха ми че няма такова животно, но аз все пак да питам .

Започнах курс по автомобилна мехатроника ($2) . Работи се само с програми и оборудване на Bosch върху Windows . Ще ползваме и "мааалко" нелегално Autodata . На въпроса ми "има ли ги вариантите им на Линукс" бях изгледат кат върл хеви метъл в женски манастир .

Та има ли диагностични програми за коли на линукс , ако и са на Debian особено ще бъде супер ( защото новия Slax до седмица ще е up  а той е на база дебиан ).

Видях стара тема тук за Autodata-та (от преди 10 години) и какви еквилибристики се правят  че да тръгне , а и сега с тези кракове .... :-[
Аз не съм намерил до сега, но ако има ще е добре. Аутодатата ми е в уиндоуска виртуалка на единия лаптоп. Той е с ССД и ей сега го засякох: 28 секунди до заредена аутодата (пускане на виртуалката, зареждане на уина, вкарване на парола, пускане и зареждане на аутодата)

пп: Не искам да те откажа. Даже каквото намериш, моля те го дай тук, но те съветвам да си вдигнеш една виртуалка (разбира се ако имаш ресурс) понеже само с аутодата няма да стане. Аз лично съм ползвал текдок и етка, но приятелите ми които се занимават професионално с това използват и бошовски. Не съм ги виждал, но са ми казвали че са най-подробни. Отделно, не знам  до коя версия са сега, но моята аутодата има коли само до 2011.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 22, 2018, 05:31
Нещо такова ($2)?


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 22, 2018, 07:10
Това е нещо ново . не съм чувал засега за него :(

Аз свалих аутодата 3.45 (но още е само свалена ) , в центъра където е курса има почти последната на Бош ( той самия център е българо германски ) . Тук ESI tronic 2.0 е на български и казаха че са дали 1000 лв без някой модули Тук ($2) я има , но ми идва много голяма за нета който е в центъра .



Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 22, 2018, 08:13
Хм! Това повечето сигурно е някакви бази данни, с хекс кодовете от сензорите и прочее щуротии. Чак се учудих.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: makeme в Mar 22, 2018, 10:38
Нещо такова ($2)?
Това е софтуер за свързване и четене на автомобила (всичко що видиш да пише OBD е). Аутодата, етка, текдок и др (не знам бошовските какво предлагат) са само информация за ремонтирането на колата, както и информация за частите. Примерно в аутодата имаш, на колко да стягаш болтовете, какво масло да слагаш, как да зацепиш ремъка и тнт, а тестерите са за четене на грешки примерно.

@nikolin, за съжаление всички софтуери от този калибър са големи. Малък едва ли ще има,  в предвид информацията вътре.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 22, 2018, 10:50
Нещо такова ($2)?
Това е софтуер за свързване и четене на автомобила (всичко що видиш да пише OBD е). Аутодата, етка, текдок и др (не знам бошовските какво предлагат) са само информация за ремонтирането на колата, както и информация за частите. Примерно в аутодата имаш, на колко да стягаш болтовете, какво масло да слагаш, как да зацепиш ремъка и тнт, а тестерите са за четене на грешки примерно.

@nikolin, за съжаление всички софтуери от този калибър са големи. Малък едва ли ще има,  в предвид информацията вътре.
Да, ясно е, че е за четене на данните от автомобила. На този курс сигурно ги учат, как да ги интерпретират. И аз се чудя, какво толкова има на бошовската програма, че струва тези пари.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Acho в Mar 22, 2018, 11:02
Ползвай си тоя Windows софтуер за KTS-а на Bosch и не го мисли тоя Линукс.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 22, 2018, 12:40
Казаха ми за 2 неща за линукс това ($2) и това ($2) но само за моя инфо . Човека не задълба за тях . А преподавателката просто дори и не ги отбеляза . Тя си е обучавана от германци и си е само за Bosch . Тук на курса тя е по теорията а един инженер по практиката ( само на апаратура на Bosch ) .


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: makeme в Mar 22, 2018, 12:54
Казаха ми за 2 неща за линукс това ($2) и това ($2) но само за моя инфо . Човека не задълба за тях . А преподавателката просто дори и не ги отбеляза . Тя си е обучавана от германци и си е само за Bosch . Тук на курса тя е по теорията а един инженер по практиката ( само на апаратура на Bosch ) .
Първото съм го пробвал преди време и работеше. Причината поради, която не го използвам е че простия ап за андроид : Torque ($2) е много по-добър. Има и безплатна версия, има и кракната :)

ПП: Имай предвид, че това са базови данни и то не достатъчно добре представени за да се прави професионална диагностика. Професионалните (както съм чувал за боша) имат графики с коридори, което е мнооого удобно. Отделно тези базовите не могат да четат всички данни и точно това, което ти трябва може да не го прочете на съответния автомобил. На мен примерно ми е притрябвало да чета трима (адаптация) на ниските на вагаджийка и не съм успявал. На скоро бях чул, че новите френски имали трим на трима (адаптация на адаптацията), смятай :)


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 22, 2018, 14:03
Програмата не би трябвало да е нещо сложно, вкючително с графиките. Проблема е в липсата на пълно инфо, за сигналите от сензорите. А и да си в крак с новостите там. Производителите на автомобили едва ли дават безплатно инфо за това.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Acho в Mar 22, 2018, 14:36
Кой каквото успее да открадне е работата.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: pgmgm в Mar 22, 2018, 16:05
Масовото мислене е такова:

"искам да правя диагностика на коли, и да взимам по 50 лева на парче";
и в същото време:
"ааа, ама закво пък да давам пари за софтуер, като мога да го открадна и ползвам безплатно".

Един познат така.... закачил някакъв такъв софтуер към АУДИ-то си, и влезнал в някакво меню за еърбеците. Видял вътре еидн бутон "TEST", и взел, че го натиснал. И еърбеците му гръмнали. Беше ревал после по разни форуми, ама хората му отговориха, че явно тестът е бил успешен :)


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: stealth01 в Mar 22, 2018, 17:39
Аз си бях играл (лична употреба) за малко с obd. Има доста програми (като споменатото Torque дори за телефони), които четат базовите данни. Обаче за всяка марка/модел си има един куп специфични сензори, които плюят различни стойности и просто не знаеш кое какво е. Съответно тези бази с данни се обновяват постоянно. И са платени :)

Ей тия - http://www.obdtester.com/products - пише, че бачкат под linux като ги прекараш през wine


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 22, 2018, 17:54
С всичко можеш да четеш данните. Въпроса е, какво четеш. Поразгледах протоколите. Код на сензора: стойност. И трябва да знаеш, кое, какво е.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Acho в Mar 22, 2018, 18:00
Както и референтните стойности, които трябва да подава тоя сензор към модула/компа/контролера.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: jet в Mar 22, 2018, 18:58
Те за една шепа SMART параметри не могат да се разберат и да ги стандартизират дето са 3 фирми произвеждащи харддискове, какво остава за стотици производители на авто електроника/коли с хиляди параметри


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 22, 2018, 23:20
писах , писах и ...ме извикаха на една 20 годишна ракия и всичко отиде по дяволите :(

Та , тук се учи главно устройството на автомобила ( засега ) . После ще започнем главно диагностика и възможни решения . Между другото ESI Tronic 2.0 се изумих как работи .При едно отклонение на даден параметър дава поне  10-15 възможни варианта на проблеми и тяхното решение . Не че е гаранция . Дадоха пример за проблем при мерцедес където бош се е провалил в диагностиката ( дават около 98 % гаранция за решение на проблем ) .

Има и апп на андроид ( гадняри - за българия не можеш да го свалиш /не че не го свалих ) цък ($2) . Обаче при вида на цените ( ако искам пълен пакет )ми се замая главата . Особенно ако почвам сега да се занимавам с това .

Няма как ,ще си купя хард и ще сложа седмицата и ще гледам да подкарам ESI tronic 2.0 , но това е все още някъде в бъдещето .

Все още учим някои от основите на автомобила .

Не само аз но и други изпаднаха днес в шах, знаете ли че в една горивна помпа ( капсулована ) горивото обтича директно намотките на едно ел моторче .


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: spec1a в Mar 23, 2018, 08:39
nikolin:
"Не само аз но и други изпаднаха днес в шах, знаете ли че в една горивна помпа ( капсулована ) горивото обтича директно намотките на едно ел моторче . "
 
   А ако се получи искра ?  :o


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Acho в Mar 23, 2018, 09:09
Всички бензинови помпи (и външни и потопяеми) работят така. Бензина охлажда моторчето и цялата помпа е пълна с гориво. Аз досега не съм виждал или чувал някоя бензинова помпа да е преискрила, и да е запалила бензина вътре в нея. Че да вземе да гръмне, и да стане белята. Ама е факт, че работи пълна с бензин.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: spec1a в Mar 23, 2018, 09:20
   Т.е. трябва да се разчита на пълна херметичност (пълно отсъствие
на въздух) ,иначе става мазало ...


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Naka в Mar 23, 2018, 10:05
Без колекторни ли са тези помпи?


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 23, 2018, 10:26
Няма проблем с бензиновата помпа така. Първо, трябва да се получи искра. За да стане това, трябва има някъде слаба връзка. За да се получи искра също, трябва да има среда, която да я пренесе. Която да може да се йонизира при такъв слаб ток. При правилна изработка, да няма слаби връзки и залята с бензин, това е абсурд да се случи. Дори да стане "невъзможното" ( няма нищо невъзможно все пак ) и да се получи изкра, както споменахте, трябва кислород, за да се запали бензина. И то бензиновите пари ще се запалят, не самия бензин. Такива предполагам също няма, щото цялата система е пълна с гориво.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 23, 2018, 12:30
Тези помпи са вакумирани - такааа , а сега интересното . Жената ( Марияна Петрова - която ни преподава по теория ) каза че навремето ( някога преди време ) се намерил един "майстор" който ремонтирал такива помпи и .... една от колите с такава "ремонтирана" помпа е изгоряла буквално тук пред учебния център .

Незнам , а и не споменаха как точно е станало , но факт е че такава помпа с нарушена обвивка ( онзи явно е бил "голям" майстор ) е подпалила целия автомобил .

Днес вече започваме лека полека да навлизаме в работата с диагностиката . Евгени Генов се казва инж. по практика . спомена че от Bosch България идват поне веднъж годишно на семинари тук в центъра и ако искаме да питам за програмата щели да ми обяснят кое как ( "ама ще ти се лепнат кат мухи на л..но само и само да ти продадат програмата " ) . Лиценза за година е бил 1500 лв за 3 компа . Сега щели да ни дадат ако искаме демо версия ( била ограничена по функции ) за да тренираме на нея ( за лично ползване ) . Иначе сега работим в сервиза към центъра с официално копие . Лошото е превода на български е малко "циганска" работа :(


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Acho в Mar 23, 2018, 12:39
Ами ако клиента се е циганил да си купи друга здрава помпа, и тоя майстор да се е хванал да човърка и да спасява старата кочина. 100% никой не е искал да се случи белята.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 23, 2018, 17:19
Типично по нашенски!
За да не даде некой лев повече, си прецаква цялата кола.  :D Не, че е смешно да ти изгори колата, ма...

Споделяй, доволен ли си от наученото и искам да зная накрая, дали от наученото там мислиш, че ще можеш само да се оправиш с диагностиката, ако ти се наложи или ще трябва да се донаучаваш.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 23, 2018, 23:19
Дали съм доволен ?? Засега -да , но за да отговоря правилно на въпроса малко трябва да раздуя как стоят нещата . Малко дълъг пост ще се получи ,така че предварително се извинявам .

Такаа, идеята е за дуално обучение ( теория и практика ) още в далечната 1995 когато се създава този център . Този курс е с продължителност 2 години като се учи в учебния център месец/модул ( тук всичко е разделено на модули ) и след това 2-3 месеца практика в сервиз . Говоря специално за този курс - автомобилна мехатроника . Като всички курсисти получават заплащане непрекъснато на база усвоени модули ( такава е практиката в Германия ) . Центъра е създаден със съдействието на Bosch . Но още в началото .... греда , всички сервизи които са изпратили тук курсисти не са им плащали за времето в центъра ( единствено сервиза на Мерцедес е спазил за двамата си курсисти това ) . С годините са намалявли желаещите за този курс и съответно се е скъсявало времето на курса ( практиката в сервизите е намалявала ) - сега практиката е единствено в учебния център . Учебния материал ( теорията ) се е запазил от времето когато тук е имало и германци ( последния си е тръгнал оттук 2006 ) . Т.е. всичко оформено като теория си е същото като в началото + новите неща . Жената която води теорията е доста добър инженер , а мъжът на практиката е машинен инженер работил няколко години в сервиз на Opel или VW ( не помня ) - добър е . Целия курс е 980 уч. часа като казват че ако отсъстваш 20 % от тях нямаш право да се явиш на изпит за сертификат , но и двамата преподаватели казват че материала е много за тези 6 месеца курс и ако отсъстваш дори и малко няма как да го усвоиш . Друг е върпоса че дори и за "майстори" ( вещи в занаята ) този курс може да им дойде нагорно . Дори някои си мислят че ги знаят нещата и се отказват ( дори и сега май единият от курса се взе за много добър и май ще се маха ) . Днес вече мааалко захапахме диагностика и Евгени ( този които е по практика ) каза че около 50 % от всичко е изучаване на диагностиката .

Учебници няма . Марияна ( жената която води теорията ) ни превежда когато трябва някои неща ( тя е с немски език ) . Учебника по които ни превежда някои неща е 680 стр. на немски . На въпроса защо няма на български отвърна " Плаща се по 10 лв. на страница , 1-2 години за превод , след 5 години всичко е морално остаряло и трябва отново превод на друг учебник - пазара в България е малък за това и е икономически неизгодно "

Днес на практиката се учехме как да зануляваме брояча за сервизна подръжка ( мъка и половина , особенно с тоя бг превод ) . Малко поспорихме с даскала и ме изгледа странно , та затова вече ще си мълча . За какво иде реч . Стационарен комп , селерон 2,5 MHz, х64 , Windows 8 , 4 G RAM - и програмата понякога забива ( ESI tronic 2.0 и ESI tronic 2.0 B ) - компа идвал слаб ??? При положение че тук няма такива сложни изчисления а само четене на данни и ровене в базата данни значи бавенето идва от скоростта на харда - е , не стигнахме до консенсус .

Засега съм доволен но почвам да разбирам че в България май няма как да се приложи наученото . Нямате си на идея колко е технологичното време за инспекция и колко струва и колко неща трябва да се сменят ( говорим за автомобил в гаранция ) мерих и определях охлаждаща течност , масло и течност за спирачки , помпах гуми според квалификациите по технически данни

Един от курс каза че най добрия който може да се получи от този курс като диагностик ... съм аз , защото съм единствения който НЕ Е шофьор .

Уфф , много дълъг пост стана :(


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Odido в Mar 24, 2018, 00:32
Изкарай си образованието и задължително на стаж с опция за работа най-добре в оторизиран сервиз..Аз така почнах -в оторизиран сервиз на Пежо ,като диагностик.Помня ,че като си правих дипломната работа никой от инженерите там не можа да ми помогне ,защото не бяха виждали толкова остарели системи.
Като навлезешщ в диагностиката ще разбереш ,че "совите не са това ,което са",често грешките ,които е записал компютъра нямат нищо общо с това което значат и проблема често се крие другаде от това ,което казват.А защо в оторизиран сервиз?Ами ще ти дам един пример.Пристига Пежо 407 (беше нов модел преди да напусна) с неработещ реглаж на  височината на предните фарове.Цъкаш си врътката ,а фаровете не помръдват.компютъра не дава грешка и всичко е наред по веригата.Ама не работят...Та отваряш пепелника на средната конзола до скоростния лост и му сменяш крушката.И чудо!Фаровете се регулират на височина...
Та такива пинизи се учат само в оторизирани сервизи,които се занимават с определена марка автомобили понеже никой не разкрива фирмени тайни на "гаражни" майстори.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 24, 2018, 00:56
човече аз не уча висше ,просто карам квалификационен курс 3-та степен ( с придобиване на квалификация ) . Ще придобия квалификация "Техник на автомобилна техника - специалност автомобилна мехатроника" , евентуално ако си платя и 35 лв ще ми издадат и сертификат и за квалификация по климатична техника на автомобила ( учи се цял модул от това - и аз естествено  ще си платя допълнително  - все пак ще го изучавам ) . Ще се постарая да усвоя колкото се може повече . От трите квалификации за които трябва да се изкара курс , ще мога ( стига да покрия нормативите ) да взема поне единия ( газови уредби , климатична техника и Airbag системи ) .

За стаж съм се ориентирал към един оторизиран сервиз на Bosch . Малко не съм дорасъл за стаж и евентуално работа в оторизиран сервиз на която и да е марка автомобили :(


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 24, 2018, 06:31
Ясно... Всичко си е като другаде. За неплащането на курсистите не се учудвам изобщо.

За трудностите, които срещат "знаещите" също не се учудвам. Преди доста време продавах медицинска апаратура и понеже не можеш да не знаеш, какво и за какво продаваш, ни обучаваха лекари. Е, след година и половина изпращах клиенти при специалисти за прегледи и на следващата ни среща ми благодаряха и ми казваха, че проблема е там, където съм предположил. Без да съм лекар. Знаещите лекари не си дават труда да мислят, щото си мислят, че знаят. Да, така е, повечето си знаят и това ги прави небрежни. Нямам кола, защото не ми е нужна, но почти всички около мен имат. Стигне ли се до сервиз и се подготвят психически.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 24, 2018, 07:47
убедих се че подръжката на колата не е толкова скъпа , просто трябва да прочетеш инструкциите на производителя ( книжката която я дават като купиш колата ) и да ги спазваш . Курса е добър защото показва как елементарни действия подпомагат удължаването на експлоатационния период .

И съответно хора като мен като забият някой идиотски въпрос , да видиш "знаещите" как разбират колко малко знаят :)

Питам аз - "Е , добре де , колко е срока на годност на автомобила, че после да го хвърлим " - 11 души курс + преподавателката - шах с пешката  ;D . Марияна като взе да говори , доста от "знаещите" взеха да гледат учудено.

Или другия ми бисер "Разбрах , всичко , а сега кажете колко трябва да се напомпа гумата " - смях в залата , обаче Евгени сериозен . А то се оказа че дори налягането на гумите ( и то за всяка марка си има няколко точно определени размери ) оказва влияние на цялата механика на колата . Дори има и "заковани" стойности за всяка марка - колко трябва да е налягането в задните гуми ( ненатоварена ) , предните ( ненатоварена ) и съответно когато е натоварена .

Баси ,то си е цяла наука .


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: lunarvalley в Mar 24, 2018, 08:35
Цитат
Дори има и "заковани" стойности за всяка марка - колко трябва да е налягането в задните гуми ( ненатоварена ) , предните ( ненатоварена ) и съответно когато е натоварена .

то това не си ли го ли пише на вратите на колата? Какво толкова чудно има?


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: spec1a в Mar 24, 2018, 11:13
   И аз съм на принципа,че първо трябва да се прочете инструкцията
за експлоатация (ако има такава),за коя да е стока.
   Ако се появи проблем,отиваш в съотв. сервиз и им обясняваш,
че си се водил по акъла на писалите инструкцията,и,въпреки това,
нещо се е прецакало.
   И това не е по твоя вина ...


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Odido в Mar 24, 2018, 11:40
човече аз не уча висше ,просто карам квалификационен курс 3-та степен ( с придобиване на квалификация ) . Ще придобия квалификация "Техник на автомобилна техника - специалност автомобилна мехатроника" , евентуално ако си платя и 35 лв ще ми издадат и сертификат и за квалификация по климатична техника на автомобила ( учи се цял модул от това - и аз естествено  ще си платя допълнително  - все пак ще го изучавам ) . Ще се постарая да усвоя колкото се може повече . От трите квалификации за които трябва да се изкара курс , ще мога ( стига да покрия нормативите ) да взема поне единия ( газови уредби , климатична техника и Airbag системи ) .

За стаж съм се ориентирал към един оторизиран сервиз на Bosch . Малко не съм дорасъл за стаж и евентуално работа в оторизиран сервиз на която и да е марка автомобили :(
Пак е нещо моя 13 клас или трета професионална квалификация почти ми я подариха навремето...
Климатичната система не е нещо кое знае какво,трудното е ако не разполагаш с качествени уреди да намериш теч,демонтажа на тръбите понеже част дължината им е от алуминий и трудно се напасват.ПОнякога шайбата на компресора затяга и предизвиква вкючване и изключване на климатика...Еърбега ,неговото устройство и схема няма нищо специално.Имаш обаче една централа разположена в купето ,което ако по някаква случайност се наводни може да я засегне ,а от там да гръмнат пиропатроните на коланите и после да се режат с нож за да ги свалиш.Често има случаи с букси ,някои от тях се намират под седалките които с времето от мръсотията клеясват и предизвикват грешка (свети иконата на еърбега) ,което предизвиква отказ на системата.
  Не знам защо ти ги казвам тези работи,ама някой ден може да ти потрябват.На мен работата не ми липсва,голяма мъка беше ,особено смяна на софтуера наECU-то.Прецаквал съм софтуер само като мръднах кабел и съм бриквал компютър.Интересни времена бяха.Надявам се ако ти харесва с това да се занимаваш интересно е ,но носиш понякога буквално отговорност за живота на клиентите си.Затова е хубаво да се правят пътни тестове на автомобила,от тях много информация се събира,единия шофира,другия е закачил лаптопа.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 24, 2018, 13:51
Odido , на мен ми е интересно - понеже се омеша физика , химия , математика и ред други неща които и преди ме влечаха  ( учим закон на Ом , закон на Паскал и т.н. ) . По нататък например ще имаме как реагира ламба ( или нещо такова ) сензор във влажно време на надморска височина 1000 м . За електроника май няма да е така задълбано - споменаха само че един вид електрониката е вързана във вид на мрежа от компютри която се управлява на един ( мастер ) .

А това за климатичната и еърбаг системата само го споменах защото казаха според новите изисквания само човек със такава квалификация може да работи по тях . Но пък в цяла България нямало курс по еърбаг системи . А тези системи имали срок на годност ( т.е. пиропатрона ) и след това трябва да се сменят , и ако възглавницата при удар не се отвори защото срока е изтекъл  застрахователите създавали такъв театър че .....


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Odido в Mar 24, 2018, 18:22
Odido , на мен ми е интересно - понеже се омеша физика , химия , математика и ред други неща които и преди ме влечаха  ( учим закон на Ом , закон на Паскал и т.н. ) . По нататък например ще имаме как реагира ламба ( или нещо такова ) сензор във влажно време на надморска височина 1000 м . За електроника май няма да е така задълбано - споменаха само че един вид електрониката е вързана във вид на мрежа от компютри която се управлява на един ( мастер ) .

А това за климатичната и еърбаг системата само го споменах защото казаха според новите изисквания само човек със такава квалификация може да работи по тях . Но пък в цяла България нямало курс по еърбаг системи . А тези системи имали срок на годност ( т.е. пиропатрона ) и след това трябва да се сменят , и ако възглавницата при удар не се отвори защото срока е изтекъл  застрахователите създавали такъв театър че .....
Ясноо,теб те влече повече теорията.Диагностиката си е чиста проба практика , четене на данни и логика след като разбереш едно нещо как работи.Отностно срока на годност на Еърбега  не мога да ти кажа колко е, не съм се замислял над това нито съм срещал на колко години и пробег изобщо се сменя ли се ,но се предполага ,че след като изтече гаранцията на автомобила отпада   съответно гаранцията за еърбега.Виждал съм 10 годишни бараки след катастрофа с неотвоерни еъбеци.Отностно коланите е хубаво да се сменят когато видиш, че при разкопчаването му не се прибира сам ами висва ,че и понякога го защипваш с вратата.Това се получава след 5 тата година екплоатация обикновено при градско шофиране където има много стопове при служебни автомобили най-често.Един от признаците при покупката на  кола на старо е ,защото волана и седалките се претапицират ,брояча на километрите се превърта ,но коланите никой не ги сменя освен ако не е удряна.Както и да е ,не се занимавам с коли от години ,но не вярвам да няма информация за еърбеците ,а може и да питаш преподавателя за срока на годност.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: Yasen6275 в Mar 24, 2018, 18:28
...Отностно срока на годност на Еърбега  не мога да ти кажа колко е, не съм се замислял над това нито съм срещал на колко години и пробег изобщо се сменя ли се ,но се предполага ,че след като изтече гаранцията на автомобила отпада   съответно гаранцията за еърбега...
Върти ми се някакъв спомен за периодична проверка. 2-3  или 5 години.


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: nikolin в Mar 24, 2018, 19:50
нас точно това се опитват да ни научат - как работи всичко + практика . Затова ги редуват ден теория ,на следващия практика -като всичко почва от нулата .

А относно превъртането на километри изрично ни предупредиха . В момента дори някакво хлапе изкарало тук курс е в затвор в Германия защото са го хванали там да манипулира тези данни ( като се бачка с тези програми се вижда как може да стане).


Титла: Re: Има ли такова животно ??
Публикувано от: 4096bits в Mar 24, 2018, 23:02
Значи или си купуваш нова кола или  по-добре да не с купуваш?