Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 6525 пъти)

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #30 -: Jun 13, 2024, 16:20 »
И зелената сделка, и зеления джудж отиват в канала, нищо, че всичкото нато, ес и сащ  реват.
Ако ще и електрически танкове да направят, или ф-16 с батерии  ;D
« Последна редакция: Jun 13, 2024, 16:24 от Nik123 »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #31 -: Jun 20, 2024, 15:14 »
Още малко инфо за "чистата" и "зелена" сделка, и електричките:

https://www.bloomberg.com/features/2024-indonesia-sulawesi-nickel-fire/

Петрола ще свърши един ден, но ако преди него свършат други елементи от менделеевата таблица, какво се случва?
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4103
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #32 -: Jun 20, 2024, 15:19 »
   Постоянно ни баламосват как тези или онези учени изобретили
супербатерии без литий и кобалт, че и много издръжливи...

И това е от години ...
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3445
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #33 -: Jun 20, 2024, 16:02 »
Даже и обикновенната литиево йонна батерия ако се експлоатира на 20%-80% (разряд до 20% и заряд до 80%) може да изкара много до 10 години. Но това зависи как е програниран контролера на зарядното на GSM a / колата / устройството. Нали се сещаш че това е голяма загуба за производителя. Едно че трябва да сложи малко по голяма батерия с 20-30% капацитет, а и потребитекя няма да си купи друга джуджувка в близките 10 години.

И ако това е така с обикновенните li on батери какво остава за много по съвършенните комбинации като ли фе фосфат?

---

Мъск какво писа единпът в тутър. Ами ли фе фосфат е много по съвършенна и позволява по голямо натоварване - ами дайте тогава да я избучим на макс. Никой не мисли как да изкара повече, ами мислят как да я изтискат до край.
« Последна редакция: Jun 20, 2024, 16:14 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #34 -: Jun 20, 2024, 16:20 »
..
Мъск какво писа единпът в тутър. Ами ли фе фосфат е много по съвършенна и позволява по голямо натоварване - ами дайте тогава да я избучим на макс. Никой не мисли как да изкара повече, ами мислят как да я изтискат до край.

Т.е. как по-бързо да изпуши, че да си купиш скоро още по-нова и още по-зелена. А това (по-честа смяна на батерии, съответно повече произведени) хич не е зелено, напротив. Особено като включим и факта, че тия батерии са ограничено рециклируеми, а производството им е много далеко от екологично. За сметка на това хич не са малки (имам предвид тия, които монтират на  електричките). Че и не са с универсално приложение, като ДВГ. Я направи авариен влекач с батерия за пресечена местност през зимата, например, и се радвай на кеф- трябва да пресмяташ докъде ще ти стигне батерията. Преход 500 км "по талон", ама зимата и студ, батерията паднала на 350, пък пострадалите по-надалеко.. Защо не и някой багер на строеж извън града- зарядна станция ли ще му правят на строежа? На някое хале на 20 км от града, дето му копаят и изливат основите.. ОК, може мобилен генератор.. да подава ток за зарядката на багера. Но генераторът с ДВГ, де е смисъла :) ДВГ-то му сипваш горивото и тръгва, багера го чакаш 2-3 часа да зареди батерията, даже и да приемем, че дотам има ток, и не ти трябва генератор. Или да набучат навсякъде зарядни станции- даже и в планините, супер евтино ще излезе. Че и трябва да се окичи всяка паланка с перка, или огледало, да е зелен тока. Пожарен камион с батерия също звучи супер- пожара се разраства, идват втора, трета пожарна кола, трябва да се помпи вода, гори някой мол.. изведнъж, пожарните коли спират една след друга да поливат с вода- батерията свърши.. а цистерна с ток няма, не е като да сипеш нафтата в резервоара и да тръгне двигателя веднага.
Зеленото лоби се бие с петролното за парАта, но не на пазарен принцип (доскоро в ЕС какво квичаха- щете, не щете, ще купувате електрички- хем "убави", хем "евтини", забраняваме производството на ДВГ от еди си коя година).
Да, ама не, почнаха да клякат,  то насила грозотата хубост не става.

П.П. Имаше една статия за Норвегия, дето уж била първенец по електрички- електричките в града, ама щото много семейства имат и разни вили извън града, си имат и нормална кола, че да ходят до вилите.

П.П.П. Разбира се, електричките имат своето място- из града, или извън, по еднакъв ежедневен маршрут, и то при условие, че собственикът им си има гараж и зарядка. Но да изместят ДВГ не го виждам в обозримо бъдеще. Почнаха лека-полека да им махат някои бонуси- субсидиите, безплатното зареждане, скоро очаквам и данъчните облекчения да зачеркнат, както и дребни благинки като безплатно паркиране в синята зона. И да видим тогава. Върху фона на новия вятър, който почна да духа от брюкселската говорилня- че ще отпадне планираната забрана за производство на коли с ДВГ от еди си коя година.
« Последна редакция: Jun 20, 2024, 17:15 от Nik123 »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4103
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #35 -: Jun 21, 2024, 09:30 »
   Между другото,"зелените" партии губят подкрепа,на скорошните
избори за европарламент се представиха слабо,което е добре !
Ще имат по-малко влияние,

   В почти всички случаи излиза по-изгодно да имаш кола с ДВГ.
Един добре поддържан бензинов Голф може да изкара доста повече
от 10 години; на електрокар след 10 години трябва да му се сменят
батериите (изключително скъпо излиза). Цената на тока на зарядните
станции в повечето случаи е много по-висока от тази за бита
(в момента плащаме 21 ст. на квтч).
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3524
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #36 -: Jun 27, 2024, 22:24 »
https://it.dir.bg/tehnologii/nasa-davame-840-miliona-dolara-na-spacex-za-unishtozhenieto-na-mks

Как мислите дали ще е Тесла или не - т.е. на батерии или с ДВГ "космическото превозно средство, което ще осигури извеждането от орбита на космическата станция и ще избегне риска за населените места".

П.П. Те се надат да е 2030 г. но космическия терорист може и да успее.. щото па по негови разчети едвам до 2028 г. ще устиска (с тия течове дето и направиха и не ги оправиха)

САЩ и редица други държави възнамеряват да използват орбиталния комплекс до 2030 г., докато "Русия е поела ангажимент да продължи експлоатацията на станцията поне до 2028 г.", се казва в документа на НАСА.
« Последна редакция: Jun 27, 2024, 22:26 от remotexx »
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5631
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #37 -: Jun 28, 2024, 11:08 »
Колко още има да дават на Мъска или на разни китайци. Докато си премахнат всичко.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #38 -: Jun 28, 2024, 17:10 »
https://it.dir.bg/tehnologii/nasa-davame-840-miliona-dolara-na-spacex-za-unishtozhenieto-na-mks

Как мислите дали ще е Тесла или не - т.е. на батерии или с ДВГ "космическото превозно средство, което ще осигури извеждането от орбита на космическата станция и ще избегне риска за населените места".
..

Нещо се изчерпват мераклиите за електрички на Земята:

https://www.planetizen.com/news/2024/01/127075-hertz-sells-tesla-fleet

“Hertz will instead opt for gas-powered vehicles, it said on Thursday, citing higher expenses related to collision and damage for EVs even though it had aimed to convert 25% of its fleet to electric by 2024 end.”

Развенчава се мита за евтината им поддържка, или липсата на такава изобщо (а не са евтини хич, като придобивна цена). Зеленото, дето не е зелено, ами е и неоправдано скъпо. Тия Херц са една от най-големите компании за коли под наем в САЩ. Не е като да нямат наблюдения върху колите. Ама нещо не се кефят на т.нар. електромобили вече.

Така че, колко му е да им намерят място в Космоса  ;D

« Последна редакция: Jun 28, 2024, 17:19 от Nik123 »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3524
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #39 -: Jun 28, 2024, 20:09 »
А бе кога и тия пропиха на ракия...
https://vkusotii.dir.bg/lyubopitno/nay-dobrite-salati-za-rakiya

Сега ракията води ли се там зелена и еко или варенето много замърсява, а кога ще мине и там на батерии, а  ;D
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #40 -: Jun 28, 2024, 21:08 »
Е то половината са някакви извращения (от линка):

Салата с печено цвекло и орехи;
Салата от киноа и спанак;
Салата от булгур и леща;
Киноа и авокадо;
Салата от киноа и чери домати;
Киноа и манго.

Даже повечето- баси извращенията.. иначе дам, минават за "зелени и модерни"  :D

Туй киноа го лупят някакви лолитки с изтекъл срок на годност, за вечеря, след като са разходили някое кученце джобен размер по гезмето, и са се снимали до всеки стълб и ъгъл, за суратя. На мен ми мяза на храна за папагали. А с булгур и цвекло баба ми навремето хранеше зайците.

Па за ракията, "зелени" казани на ток има отдавна, особено по селата, с два-три нагревателя от бойлер (разбира се, вързани преди електромера) в някоя и друга маза.

П.П. Еле пък, ако има и трифазен ток и хванеш само едната фаза и нулата за "еко" казана.. примерно в някакви бивши постройки, силози и ярмомелки на бивше ТКЗС..

 [_]3




« Последна редакция: Jun 28, 2024, 21:17 от Nik123 »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #41 -: Jun 28, 2024, 21:43 »
И по темата- ето малко зелени педе.. препоръки де (още отпреди 7 години):

https://www.science.org/content/article/best-way-reduce-your-carbon-footprint-one-government-isn-t-telling-you-about

Особено първата- "Have one fewer child" .. та така, де, зелено връщане в Средновековието ("Hang-dry clothes", "Plant-based diet" и т.н.).
Да им таковам въглеродния отпечатък.
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #42 -: Aug 10, 2024, 18:41 »
Ще споделя едни мои мисли, относно "зелената" сделка. Че нито е зелена, нито евтина, това, предполагам, е ясно на всички (вече). Отделно няма как, перки и соларки, да осигуряват ел. енергия, без стабилизиращи електроцентрали (дето не зависят от вятър и слънце). Но думата ми е за електричките. Те са хем с ограничен, да не кажа, планиран живот (батериите- ако щеш я сменяй, цената е половин кола), хем и по-скъпи от ДВГ-то (доста по-скъпи). Демек консуматив с определен живот (и то скъп), радост за производителя. А водещия производител на електричките бяха САЩ и оттам тръгна тоя натиск върху ЕС за зелени и пембени сделки (да монополизират пазара). Да де, ама изненада- китайците къде откраднали туй-онуй, къде собствено нещо ъпдейтнали.. и техните електрички по-евтини (най-важното за крайния масов потребител, не говорим за някакви фанатици). И айде назад- засега със заплахи за мито, а на практика почна да се пропуква електрическия дирижабъл, стоп на субсидиите в ЕС, и това върху вече публично известните недостатъци на електричките, им ограничи нишата.

П.П. Японците май излязоха най-далновидни, не се впуснаха с главата напред в електрическите глупости, а просто прибавиха по един ел. модел към своите марки- тойота, нисан и т.н. Без да спират развитието на ДВГ в своите марки, както се изхвърлиха някои производители в ЕС (вероятно под натиск).
« Последна редакция: Aug 10, 2024, 18:51 от Nik123 »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4103
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #43 -: Aug 11, 2024, 08:52 »
Ще споделя едни мои мисли, относно "зелената" сделка. Че нито е зелена, нито евтина, това, предполагам, е ясно на всички (вече). Отделно няма как, перки и соларки, да осигуряват ел. енергия, без стабилизиращи електроцентрали (дето не зависят от вятър и слънце). Но думата ми е за електричките. Те са хем с ограничен, да не кажа, планиран живот (батериите- ако щеш я сменяй, цената е половин кола), хем и по-скъпи от ДВГ-то (доста по-скъпи). Демек консуматив с определен живот (и то скъп), радост за производителя. А водещия производител на електричките бяха САЩ и оттам тръгна тоя натиск върху ЕС за зелени и пембени сделки (да монополизират пазара). Да де, ама изненада- китайците къде откраднали туй-онуй, къде собствено нещо ъпдейтнали.. и техните електрички по-евтини (най-важното за крайния масов потребител, не говорим за някакви фанатици). И айде назад- засега със заплахи за мито, а на практика почна да се пропуква електрическия дирижабъл, стоп на субсидиите в ЕС, и това върху вече публично известните недостатъци на електричките, им ограничи нишата.

П.П. Японците май излязоха най-далновидни, не се впуснаха с главата напред в електрическите глупости, а просто прибавиха по един ел. модел към своите марки- тойота, нисан и т.н. Без да спират развитието на ДВГ в своите марки, както се изхвърлиха някои производители в ЕС (вероятно под натиск).

   До голяма степен е така,с лека корекция-джапанките (основно Тойота)
наблягат на хибридите - съчетават най-доброто от 2-та свята, например
използват рекуперация - при спиране или спускане по нанадолнище
се зареждат акумулаторите и това е голям плюс.
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3465
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #44 -: Aug 11, 2024, 17:35 »
Всъщност хибридите и електричките  са само част от производството на японците, колкото да отговорят и на такива клиенти. И продължават да си разработват нови ДВГ:

https://clubs1.bg/news/toyota-predstavya-novi-dvigateli-s-vatreshno-gorene/

Това с рекуперацията мисля, че го има при всички електрички.



Активен