Автор Тема: Зелена сделка: за и против  (Прочетена 3459 пъти)

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3249
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #30 -: Jun 13, 2024, 16:20 »
И зелената сделка, и зеления джудж отиват в канала, нищо, че всичкото нато, ес и сащ  реват.
Ако ще и електрически танкове да направят, или ф-16 с батерии  ;D
« Последна редакция: Jun 13, 2024, 16:24 от Nik123 »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3249
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #31 -: Jun 20, 2024, 15:14 »
Още малко инфо за "чистата" и "зелена" сделка, и електричките:

https://www.bloomberg.com/features/2024-indonesia-sulawesi-nickel-fire/

Петрола ще свърши един ден, но ако преди него свършат други елементи от менделеевата таблица, какво се случва?
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3960
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #32 -: Jun 20, 2024, 15:19 »
   Постоянно ни баламосват как тези или онези учени изобретили
супербатерии без литий и кобалт, че и много издръжливи...

И това е от години ...
Активен

Naka

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3419
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #33 -: Jun 20, 2024, 16:02 »
Даже и обикновенната литиево йонна батерия ако се експлоатира на 20%-80% (разряд до 20% и заряд до 80%) може да изкара много до 10 години. Но това зависи как е програниран контролера на зарядното на GSM a / колата / устройството. Нали се сещаш че това е голяма загуба за производителя. Едно че трябва да сложи малко по голяма батерия с 20-30% капацитет, а и потребитекя няма да си купи друга джуджувка в близките 10 години.

И ако това е така с обикновенните li on батери какво остава за много по съвършенните комбинации като ли фе фосфат?

---

Мъск какво писа единпът в тутър. Ами ли фе фосфат е много по съвършенна и позволява по голямо натоварване - ами дайте тогава да я избучим на макс. Никой не мисли как да изкара повече, ами мислят как да я изтискат до край.
« Последна редакция: Jun 20, 2024, 16:14 от Naka »
Активен

Perl - the only language that looks the same before and after encryption.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3249
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #34 -: Jun 20, 2024, 16:20 »
..
Мъск какво писа единпът в тутър. Ами ли фе фосфат е много по съвършенна и позволява по голямо натоварване - ами дайте тогава да я избучим на макс. Никой не мисли как да изкара повече, ами мислят как да я изтискат до край.

Т.е. как по-бързо да изпуши, че да си купиш скоро още по-нова и още по-зелена. А това (по-честа смяна на батерии, съответно повече произведени) хич не е зелено, напротив. Особено като включим и факта, че тия батерии са ограничено рециклируеми, а производството им е много далеко от екологично. За сметка на това хич не са малки (имам предвид тия, които монтират на  електричките). Че и не са с универсално приложение, като ДВГ. Я направи авариен влекач с батерия за пресечена местност през зимата, например, и се радвай на кеф- трябва да пресмяташ докъде ще ти стигне батерията. Преход 500 км "по талон", ама зимата и студ, батерията паднала на 350, пък пострадалите по-надалеко.. Защо не и някой багер на строеж извън града- зарядна станция ли ще му правят на строежа? На някое хале на 20 км от града, дето му копаят и изливат основите.. ОК, може мобилен генератор.. да подава ток за зарядката на багера. Но генераторът с ДВГ, де е смисъла :) ДВГ-то му сипваш горивото и тръгва, багера го чакаш 2-3 часа да зареди батерията, даже и да приемем, че дотам има ток, и не ти трябва генератор. Или да набучат навсякъде зарядни станции- даже и в планините, супер евтино ще излезе. Че и трябва да се окичи всяка паланка с перка, или огледало, да е зелен тока. Пожарен камион с батерия също звучи супер- пожара се разраства, идват втора, трета пожарна кола, трябва да се помпи вода, гори някой мол.. изведнъж, пожарните коли спират една след друга да поливат с вода- батерията свърши.. а цистерна с ток няма, не е като да сипеш нафтата в резервоара и да тръгне двигателя веднага.
Зеленото лоби се бие с петролното за парАта, но не на пазарен принцип (доскоро в ЕС какво квичаха- щете, не щете, ще купувате електрички- хем "убави", хем "евтини", забраняваме производството на ДВГ от еди си коя година).
Да, ама не, почнаха да клякат,  то насила грозотата хубост не става.

П.П. Имаше една статия за Норвегия, дето уж била първенец по електрички- електричките в града, ама щото много семейства имат и разни вили извън града, си имат и нормална кола, че да ходят до вилите.

П.П.П. Разбира се, електричките имат своето място- из града, или извън, по еднакъв ежедневен маршрут, и то при условие, че собственикът им си има гараж и зарядка. Но да изместят ДВГ не го виждам в обозримо бъдеще. Почнаха лека-полека да им махат някои бонуси- субсидиите, безплатното зареждане, скоро очаквам и данъчните облекчения да зачеркнат, както и дребни благинки като безплатно паркиране в синята зона. И да видим тогава. Върху фона на новия вятър, който почна да духа от брюкселската говорилня- че ще отпадне планираната забрана за производство на коли с ДВГ от еди си коя година.
« Последна редакция: Jun 20, 2024, 17:15 от Nik123 »
Активен

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3960
    • Профил
Re: Зелена сделка: за и против
« Отговор #35 -: Jun 21, 2024, 09:30 »
   Между другото,"зелените" партии губят подкрепа,на скорошните
избори за европарламент се представиха слабо,което е добре !
Ще имат по-малко влияние,

   В почти всички случаи излиза по-изгодно да имаш кола с ДВГ.
Един добре поддържан бензинов Голф може да изкара доста повече
от 10 години; на електрокар след 10 години трябва да му се сменят
батериите (изключително скъпо излиза). Цената на тока на зарядните
станции в повечето случаи е много по-висока от тази за бита
(в момента плащаме 21 ст. на квтч).
Активен