Автор Тема: Помните ли това - как се работело в българските ИТ компании  (Прочетена 5469 пъти)

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5431
    • Профил


Ден 1:

Взеха ме на работа в компания, разработваща игри. Много съм щастлив! Запознах се с колегите - те са малко странни, но вярвам, че ще се сработим чудесно. Колегата Пешев ме предупреди, да стоя на страна от програмистите, тъй като те в момента работят по енджина и заради това са раздразнителни и опасни.

Ден 2:

Разпределиха ме в креативния отдел, тъй като не мога нито да програмирам, нито да рисувам. По всичко личи, че основната ни задача да браузваме из Интернет, да джиткаме детмачове в мрежа и да чатим до края на работното време, поне докато енджинът не бъде готов. Пешев каза, че после може да се наложи да поработим и по играта.

Ден 5:

Пешев е много добър на детмачовете. Каза, че го е постигнал с практика. Играта, която правим, е 3D екшън, така че може да е полезно.

Ден 60:

Дадоха заплати. Надобрявам, но Пешев все още ме бие, без да си дава зор.

Ден 90:

Шефът каза, че няма да дава заплати, докато енджинът не бъде готов. Програмистите го гледат гладно и заплашително.

Ден 98:

Някакво момиче кандидатства за свободното място на умрелия от глад програмист Григор. Шефът ѝ каза, че словосъчетанието "жена програмист" е също толкова нелепо, колкото "морско свинче", защото то не било нито морско, нито свинче. Девойката се тросна и не оцени хумора му. Жалко, беше симпатична и щеше добре да се  впише в колектива.

Ден 104:

Енджинът е готов. Засега всичко изглежда черно, но казаха, че като сложим текстури и светлина, нещата ще станат по-добре.

Ден 105:

Дадоха заплати. След като си получиха парите, програмистите изглеждат почти по човешки. Един от тях дори ми се усмихна. Обмислям, дали да не добавим в играта хорър елементи.

Ден 107:

Сложихме текстури и светлини. Всичко стана бяло. Работим по отстраняване на бъговете. Направих три фрага поред срещу Пешев.

Ден 118:

Добра новина - намерихме си дистрибутор. Пешев каза, че това показва, че много наивни хора са останали по широкия бял свят. Ще празнуваме.

днН 152222222 Були мъ гЛавА... пешеф кАза, че бил L33t H4xor

Ден 154:

Изтрезняхме. Божидар, който е въздържател, сподели, че работил по енджина и дори докарал образ.

Ден 160:

не знам, дали художниците ни са некадърни или е някакъв нов бъг, но противниците вместо на нацисти, до един приличат на извънземни. Шефът взе соломоновото решение и каза, че вместо игра за Втората световна война, ще правим фантастика. а действието вместо в Берлин, ще се развива на Алфа Кентавър. Сценаристите не са щастливи.

Ден 174:

Тестърите констатираха проблем с изкуствения интелект - противниците минават през стените, вместо да ги заобикалят. Работим по въпроса.

Ден 184:

Все още работим. Няма прогрес, освен че противниците започнаха да изпадат и през пода.

Ден 186:

Оправихме проблема с пода. Изплатиха ни бонуси.

Ден 190:

Решихме да махнем стените, които стоят на предполагаемия път на противниците. Където това е невъзможно, ще сложим нов тип врагове-призраци, за които ще документираме в ръководството, че могат да минават през стени. Левел-дизайнерите са в траур. Пешев каза, че така им се пада.

Ден 202: Днес звуковия ни артист Спиридон Боримечков обяви, че е готов с алфа-версията на саундтрака.

Ден 209:

Разпространителите настояват да вкараме в играта нинджи. Това е лесно но тъй като нямаме за тях готови текстури, ги представяме като розови извънземни.

Ден 218:

Направиха текстурите на нинджите. Пешев сподели, че според него преди  изглеждали по-добре. Целият отдел на художниците му е сърдит.

Ден 224:

Ужас! Локалната мрежа в офиса се срина. Докато не я поправят, няма да имаме нет и няма да можем да играем детмачове. Налага се да работим.

Ден 226:

Осъществяваме завиден прогрес. Божидар, който е въздържател, каза, че може да направи нов адаптивен изкуствен интелект, който да не минава през всяка конкретна стена повече от един път. Пешев му каза да не се занимава с глупости и с отвращение продължи работата си.

Ден 228:

Оправиха локалната мрежа. Бих Пешев на детмач.

Ден 230:

Отложихме пусковата дата на играта с още три месеца. Пешев каза, че в крайна сметка е за добро.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 4611
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Аз не го помня това.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - SeaGate, 160 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3226
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Ако програмистите строяха къщи

1.03.
Ура! Предложиха ни огромен договор за построяването на 12 етажен жилищен блок. У всички има бурен ентусиазъм. Изпихме от радост 2 каси бира.

2.03.
На възложителя не му се харесва израза, "когато стане, тогава". Иска да кажем конкретни срокове. Идиотът нищо не разбира от високи технологии.

3.03.
Обсъждахме сроковете. Изпихме 3 каси бира. Петров казва, че ще стане за 4 месеца. Значи за 8 месеца. В договора записахме 12 месеца, но едва ли ще се оправим за по-малко от 16.

6.03.
Петров отиде да върне бутилките.

8.03.
Празнуваме 8 март. Във фирмата няма жени, така че никой не ни пречи на празника.

2.04.
Петров казва, че трябва да започнем работа. Какво му стана на този човек. Изчистихме строителната площадка и закачихме красиви плакати "Строежът се изпълнява от компания "Allstroy" (http://www.allstroy.bg)". С чувство на изпълнен дълг играем "Quake".

20.04. Дойде възложителят, пита как върви работата. Сложихме го да играе Quake и го оставихме да ни бие всички.

21.04.
Обсъждахме проекта. Сидеров предлага панелна архитектура. Петров настоява, че всичко трябва да се строи по стария начин от тухли, а не по ламерски. Най-радикалния проект предложи Алекс. Предлага да построим няколко десетки дървени бараки и да ги съединим с подземни тунели. На Запад било модно. Напомнихме му, че все пак клиента иска 12 етажен блок. Опитахме се да решим въпроса чрез дуели на Quake. Алекс с неговите дървени бараки бързо отпадна, но резултата между Сидеров и Петров излезе равен. Решихме всеки да строи по свой план и след това да ги съединим, за да не падне.

30.04.
Първият етаж е готов. Показахме го на възложителя. Той се интересува защо в различните стаи таваните са различно високи, защо от стените падат тухли и защо няма врата, а трябва да се влиза през прозореца. Обяснихме му, че това са ограничения на демо-версията. Тръгваме да празнуваме горди от себе си.

10.05.
Петров изтрезня първи и дълго псува. Мислехме, че Алекс е изпил всичката бира. Оказа се по-лошо: забравили сме за основите. В проекта са описани, но документацията я четат само идиоти.

11.05.
Разрушихме първия етаж. Обидно е.

11.07. Работим. Петров довършва втория етаж, Сидеров - петия. Алекс е направил асансьорната шахта до деветия етаж, но при силен вятър се клати подозрително. Засега сме я подпрели с дървено скеле.

17.07.
Алекс прави терасите и покрива. На земята. После ще ги вдигнем с кран.

13.08.
На Сидеров не му се засрещат панелите. Дупката е почти метър. Сидеров помоли Петров, но той каза, че има достатъчно работа и изобщо без знание на вътрешната архитектура на панелите нищо не може да се направи.

14.08.
Разбихме няколко панела за да може Петров да изучи вътрешната архитектура. Петров псува и казва, че проектантите на панелите са пълни идиоти.

17.08.
Петров запуши дупката. Панелите малко се изкривиха, но това е дреболия. Между панелите останаха малки процепи, които Петров залепи с тиксо. Казва, че ще работи стига да не вали дъжд.

19.08.
Строителният комбинат пусна нова версия панели, с повишена устойчивост и здравина, с вградени стенни шкафчета. Истината е, че по форма и размер не са съвместими със старите и са три пъти по-тежки. На каква архитектура разчитат в строителния комбинат?

16.09.
Дойде Алекс, пълен с идеи. Предлага да направим всички прозорци в блока със различни размери. Възложителят щял да ги хареса. Казахме му да не се ебава.

2.10.
Петров стигна до 5 етаж. Горд е от себе си. Обърнахме му внимание, че стените са под ъгъл 40 градуса. Той псува, вика, каза че сме идиоти и нищо не разбираме. После обеща да помисли.

3.10.
Дойде възложителят. Пита защо стената е наклонена под ъгъл 40 градуса. Обяснихме му за силата на Кориолис. Той ни изслуша, после каза, че той от строителство не разбира, но до неговата къща има точно такъв блок и всички стени са прави. После този идиот Алекс се лепна за него и му каза идеята за изменените прозорци. Възложителят естествено я хареса. Мамка му.

4.10.
Питаме Алекс дали ще се наложи да разбием всичко заради неговите прозорци. Уверява ни, че няма нужда - в стандартните панели има недокументирана функция.

5.10.
Петров призна, със стената има проблем. Казва, че неправилно сложил някаква тухла. Но за да разбере коя, трябва да ги провери всички. По-лесно е да направи всичко наново.

6.10.
Убеждаваме Петров, че да построи всичко наново няма да му стигне времето. Демонстрираме му изчисления с калкулатор. Петров псува, вика, каза че калкулатора са го измислили идиоти. После се съгласи да правим всичко от панели и от мъка отиде да се напие.

8.10.
Разбихме тухлената част. Повредихме и част от панелната. Цялата сграда скърца и се клати заплашително. Укрепихме я с дървени подпори и отидохме да играем Quаkе.

17.10.
Петров се върна от запоя. Работим.

7.11.
Празнуваме 7 ноември - или както се нарича сега? Комунисти във фирмата няма, затова никой не разваля празника.

15.11.
Спомнихме си, че крана стига само до 8 етаж. Пратихме Сидеров за нов кран. Играем Quаkе. Алекс победи Петров. Расте нова смяна.

24.11.
Върна се Сидеров. Не е намерил кран, но достави ескаватор. Предлага да изкопаем дълбока шахта и да построим блока не нагоре, а надолу. Казва, че никъде в договора не пише, че блока трябва да е на повърхността.

25.11.
Направихме мозъчна атака за крана. На последната бутилка бира намерихме решение. Зарязваме основното строителство. Ще строим 4 етажен блок. После ще сложим крана на покрива му.

25.12.
Празнуваме католическото Рождество. Католици във фирмата няма, затова никой не разваля празника

14.01.
Нищо не помня. Главата ме боли. Коя година сме?

2.02.
Най-после сме готови с 12 етаж. Утре ще сложим покрива, който направи Алекс.

3.02.
Алекс е идиот. Покрива пада редовно. Засега сме го подпрели с крана. Ще мислим какво да правим по-нататък.

4.02.
Алекс казва, че не виновен. Просто 12 етаж на Сидеров е 5 метра по-широк и 4 метра по-висок от 12 етаж на Петров. Става ясно, че са строили от различни панели. Но Алекс все пак е идиот, защото неговия покрив не става за никой вариант. Асансьорната шахта също.

5.02.
Лепихме, закрепвахме покрива. Петров казва, че ще издържи ако не завали сняг.

7.02.
Заваля сняг...

10.02. Направихме покрива от шперплат и тенекия и боядисахме всичко. Да се надяваме, че възложителят няма да забележи.

11.02. Тествахме асансьора. Спира между етажите, но може да се излезе от кабината. На четните етажи с пълзене, на нечетните с подскачане. Да не забравя да го опиша в документацията.

12.02. И изобщо асансьора работи много бавно. Петров псува всички идиоти. Казва, че ще започне да го оптимизира.

13.02. Петров оптимизира асансьора. Той се засили, проби покрива и отлетя в неизвестна посока. Добре, че покривът е от шперплат и се оправя лесно. Падна и асансьорната шахта. Спомнихме си, че така и не сменихме дървените подпори с нещо по-надеждно. Нищо. Да се ходи пеша е полезно.

15.02. Започнахме довършителните работи. Някъде постоянно изчезват бояджии. Обадихме се да пратят още.

17.02. Изясни се, че заради грешка на Сидеров, вратите на апартаментите от втори до шести етаж се отварят само отвън. В резултат на това на тези етажи е пълно със заклещени бояджии, които не могат да излязат. Сидеров обеща да я оправи. Засега ги храним през отдушниците.

20.02. Алекс най накрая направи изменящите се прозорци. Тествахме. Изясни се, че при промяна на размера са разбиват стъклата. Освен това се наблюдават и някои странични ефекти. Например от гостната на един апартамент може да се влезе в банята и тоалетната на друг. Освен това постоянно изчезват вратите и падат балконите. Да се жалваме в строителния комбинат е безполезно - ще кажат, че не дават гаранция за недокументирани функции.

21.02. Дойде възложителят. Пита може ли да направим незначителни промени в проекта. И по-точно вместо 12 етажен блок да построим няколко десетки дървени бараки и да ги съединим с подземни тунели. Чел, че така било модно на Запад.
Неутрализирахме Алекс, още преди да си отвори устата и вежливо и твърдо обяснихме на възложителя, че не е прав.

22.02. Балконите продължават да падат, макар че не пипаме прозорците. Явно е независим бъг. Какъв е - късно е да търсим, така че махнахме и останалите. Ще опитаме да обясним на възложителя, че сме го направили за оптимизация.

23.02. Празнуваме 23 февруари. Военни във фирмата няма, затова никой не ни пречи на празника. Жени също няма, затова никой не раздаде подаръци. Обидно е.

25.02. Алекс се опита да довърши изменящите се прозорци. В резултат половината се свиха до нулев размер и не искат да се върнат обратно. Казахме му да не се ебава повече, че ще стане по-лошо.

27.02. Спомнихме си, че сме забравили да направим входа. Мислим няма ли да падне блока, ако го пробием сега. Сидеров казва, че е по-добре да не рискуваме. Петров го нарече идиот и се съгласи. Да не забравя да опиша в документацията, че влизането през прозореца е особеност на дизайна.

1.03. Как така първи март?! Откъде?! Вчера беше... Мамка му! Кой да знае, че този смотан февруари е 28 дни. Излиза, че трябва да сме готови вдруги ден, а не след седмица.

2.03. На работа. Работим 24 часа в денонощие, непробудно.

3.03. Убедихме възложителя, че ни е нужен още един ден за финално тестване. Мдаа, добре поработихме вчера? В крайна сметка не е толкова страшно. Голяма работа, че някои врати са на пода, други на тавана или от 10 етаж водят направо на улицата, че някои от апартаментите е невъзможно да се достигнат, в други тоалетната е заедно с кухнята, че в половината няма вода, а в останалата ток, че канализацията се излива на шестия етаж и се наложи да направим стълбите между осмия и деветия етаж въжени? Но главното е да покажем блока на възложителя по правилния маршрут. А да - и да сложим снимки на мястото на изчезналите прозорци...

4.03. Yes! Yes! Направихме го! Отбелязваме предаването на обекта. Пия малко, трябва да успея да изчезна, преди всичко това да си е ебало майката?
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 2276
  • Distribution: Mageia
    • Профил
 ;D

От някакъв сайт (старо е) :

вторник, 18 ноември 2008 г.
Ако Microsoft правеха коли...
Наскоро Бил Гейтс сравни компютърната индустрия с автомобилната индустрия заявявайки: „Ако Дженеръл Мотърс развиваше технологиите, както го направи компютърната индустрия, днес ние всички щяхме да караме автомобили за по 25 долара, които изминават по 1000 мили (1609 км) с един галон бензин (около 4 л)". В отговор на коментара на Бил Гейтс, Дженеръл Мотърс разпространи следното прессъобщение: Ако GM беше развивал технологии като Майкрософт, ние всички щяхме да караме автомобили със следните характеристики: 1. Без видима причина, автомобилът щеше да катастрофира по два пъти на ден. 2. Всеки път като пребоядисат пътната маркировка, трябваше да купуваме нова кола. 3. От време на време нашият автомобил щеше да умира на магистралата без причина. В такъв случай трябваше да отбиваме в страни от пътя, да затваряме всички прозорци, да изгасяме мотора, да го рестартираме и да отваряме прозорците отново преди да можем да продължим. 4. От време на време, при изпълнение на сложни маневри, като ляв завой например, моторът щеше да спира без да може да се запали отново. В такива случаи щеше да се налага да преинсталираме мотора. 5. Macintosh щеше да конструира автомобил на слънчева енергия, пет пъти по-бърз и надежден, който да се кара два пъти по-лесно, но щеше да може да се движи само на 5% от шосетата. 6. Индикаторите за маслото, температурата на водата и алтернатора щяха да бъдат заменени от една единствена червена лампа, на която пише „This Car Has Performed An Illegal Operation". 7. Еърбеговете щяха да питат „Are you sure?" преди да се отворят. 8. От време на време, без видима причина, вашият автомобил щеше да се заключва и нямаше да ви пуска да влезете вътре, докато не вдигнете дръжката на вратата, завъртите ключа и сграбчите антената на радиото, но ... абсолютно едновременно. 9. Всеки път, когато се появяваше нов автомобил, купувачите трябваше да се учат отново как да шофират, тъй като никоя от командите нямаше да действа по същия начин като в старата кола. 10. О да, и на последно място, но не по значение, всеки път, когато искате да изгасите мотора, трябваше да натискате бутона "START".
Активен

"-Аз съм орех и приличам на мозък!" "-Аз съм карфиол и приличам на дърво!" "-А аз съм гъба и мразя тази игра.. "

spec1a

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3319
    • Профил
   Системен администратор помага на жена си в готвенето.
Жена му:
- B хладилника има краве масло ,извади го.
Админа отваря хладилника,взема маслото,вглежда се в опаковката,там пише "72%" ...
Връща го и казва:
- Сега е 72% ,скоро ще стане 100%,като е готово,ще го извадя...
Активен