Автор Тема: Автомобил на лизинг. Условия. Какви са подводните камъни? Премерен ли е рискът?  (Прочетена 18543 пъти)

bcdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 24
    • Профил
От коментар в сайт научих, че гражданин на Република България регистрира собствена куха ( не работеща - без да извършва дейност ) фирма с неговите лични данни и адрес с една единствена цел, а тя е:  Закупуване на лизинг на личен автомобил нов от представителството на марката в България. Това шега ли е? Къде са подводните камъни при този случай ако е реален. За какво да се внимава? От какво можем да се опарим при такава замислена игра? Новият автомобил е по- добър от старият. Категорично изключвам такси и таксиметрови превози. Категорично изключвам товарни камиони.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 10:11 от bcdenkov »
Активен

remotexx

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3210
    • Профил
ами единственото за което се сещам е следното - явно положението е:
- А с брада пък колко дължа...

П.П. с фирма и без фирма пак ще го изхващат но.. надеждата умира последна, нали така.
Активен

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5256
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
Или нещо с ДДС-то ще играят хитреците, беш ли ги.
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 350 Watt.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Колега bcdenkov, предполагам, че въпроса ти е от какво да се пази лизингодателя. Можеш да провериш по ЕГН в Търговския регистър въпросният български гражданин дали не е с доксан докус фирми, а не само с една. Можеш да провериш кога е създадена фирмата, нейния годишен отчет на дейността (т.е. изобщо работи ли нещо, или е куха). Годишният отчет на дейността (преди го наричаха годишен финансов отчет) се публикуват в ТР и имаш достъп с КЕП.
Има случаи, някоя хубава Ес-класа, лизингова, да изчезне закъм Близкия и по-далечен изток.
Ако покупката на новия автомобил е например директно от Германия, не от тукашен представител, фирмата може да играе и с ДДС.
Ако фирмата е регистрирана само като подготовка да лепнат кола/коли, то нейният управител може и да не е чувал, че ще си взема нова кола. Ако за договора дойде от страна на фирмата пълномощник, а не управителя, пак не е зле да проучиш по-подробно фирмата.

За съжаление, има такива схеми.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 09:43 от Nik123 »
Активен

bcdenkov

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 24
    • Профил
Автомобил на лизинг. Условия.
« Отговор #4 -: Oct 09, 2021, 09:57 »
Извинявам се.  Неправилно съм формулирал темата и неправилно съм формулирал въпроса.  Има ли значение и каква е степента на риска при закупуване на автомобил на лизинг от физическо лице или юридическо лице.

Цитат

Автомобил на лизинг. Условия.

Цитат
Има ли значение и каква е степента на риска при закупуване на автомобил на лизинг от физическо лице или юридическо лице. Под Юридическо лице аз лично разбирам фирма закупуваща автомобил за собственикът си. Има ли разлики в данъците? Има ли усложнения при процес на препродажба? Данъчни отчисления за амортизация и др. дали се признават и кое е по- изгодният вариант. Изключвам такси. Изключвам товарни превози и камиони.

Нещо, като частен автомобил, който ще се води на фирма с цел признаване на разходи и спестяване на пари от собственикът му. Има ли такъв вариант. Има ли такъв случай.

Цитат
Какви са подводните камъни? Премерен ли е рискът?
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 10:10 от bcdenkov »
Активен

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Лизинг, или покупка, различни са- при лизинга не ти прехвърлят собствеността (това става след като изплатиш всичко, общо казано).
При покупката собствеността преминава върху теб с изповядване на сделката.
С фирмите има една игра с ДДС-то. Която ощетява НАП, не теб (краен купувач). Ще пробвам да я изложа накратко:
Фирма А е продавачът в Германия, примерно. Фирма Б е вносителят тук, в БГ. От Германия фирма А (представителят на марката) продава на фирма Б новата кола, а ти имаш договор фирма Б да ти достави новата кола тука. За фирма А по Закона за ДДС доставката на колата в България е ВОД (вътрешно-общностна доставка) в ЕС. За фирма Б (която евентуално е създадената за схема) получаването на колата в България е ВОП (вътрешно-общостно придобиване). Режимът на ДДС в случая е- Фирма Б изплаща на фирма А цената на колата без ДДС директно в Германия, декларира ДДС-то за внасяне в НАП тук, в БГ. Фирма А (германската) си получава цената без ДДС и там декларира ДДС за възстановяване. Само че, тука нашата фирма Б, ти продава колата на теб (това обикновено се случва в същия месечен данъчен период, в който колата идва в БГ) ти плащаш колата на фирма Б заедно с ДДС-то, а фирма Б това ДДС не го внася в НАП, а го занулява с кухи фактури от други свои доставчици. Така фирма Б си прибира ДДС-то в джоба. Аз съм имал такива случаи, вярно, не бяха наскоро.
Няма как тука да обясня в детайли, ще стане направо лекция с много страници.
За покупка от физическо лице са стандартните неща- задължително проверка на канала, да не е с пренабити номера, например някой краден "двойник".
Съвета ми е, ако ще купуваш чисто нова кола, най-добре си я вземи от официалния дилър на марката тук, в България.

П.П.
Аха, редактирал си, сори, писали сме едновременно. Сега разбрах идеята, та горното написано от мен май губи смисъл.

Цитат: "Нещо, като частен автомобил, който ще се води на фирма с цел признаване на разходи и спестяване на пари от собственикът му. Има ли такъв вариант. Има ли такъв случай."

Да, има такива глезотии- например с разходите по автомобила да намаляваш положителния финансов резултат на фирмата. За нов автомобил можеш да вземеш и ДДС-то. Но за подробности някой счетоводител ще обясни нещата по-добре от мен. Знам, че преди две години някъде, въведоха някои дребни рестрикции- например в извънработните дни разходите за автомобила, примерно гориво, не можеш да ги ползваш, за да намаляваш финансовия резултат на фирмата (щото мъдри глави решиха, значи, караш в неделя- вършиш частна, а не фирмена работа). Но наистина тези неща най-добре някой счетоводител да ги разясни.

Минусът, за който аз се сещам, е че този автомобил е собственост на фирмата, а не твоя лична (тук имам предвид покупка). И ако фирмата има данъчни задължения, задължения към кредитори, или др. задължения, в тази неспокойна икономическа обстановка и задлъжнялост на фирмите, спокойно могат да го запорират.

П.П.П. А относно това: "Премерен ли е рискът?"
Моето мнение е, че ако фирмата е на стабилна печалба, процъфтяваща, така да се каже, никви грижи автомобила да е фирмен. Но ако е нестабилна, днес плюс, утре минус, без ясно бъдеще- рискът да купиш нов автомобил на тази фирма не е оправдан.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 10:26 от Nik123 »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6152
    • Профил
Представям си пред данъчните следната картинка. Някоя кола за 50 000 евра на фирма която няма приходи. Но въпреки това колата се ползва. Направо е съшито с бели конци. А данъчните се заяждат с най-малките, не с тези, които трябва.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Денков в другата тема си задал безброи въпроси, на част, от които не знам отговорите. Ще ми трябва повече време и ще видя, кога ще го намеря. За Чехов не го четох все още, защото ми трябва бистра глава.

=*=

Една поправка на Ник. ГОД и ГФО не са едно и също нещо, макар доста да си приличат. Понякога (доста често) недобросъвестни счетоводители публикуват първото като второто. Но си имаме оправдание (и аз съм го правил). Това са клиенти, за които ГФО е само едно задължение, а изготвянето му не ни се плаща. Ако е някой голям и ГФО е наистина важно, то той ще си има ситуациран счетоводител или цял отдел и те ще му го изготвят.

ГОД е така наречения статистически отчет. Сиреч триклетия НСИ по силата на държавна принуда ни кара всяка година до първи април или първи май (според вида лице) да даваме много подробни данни за всяко икономическо действие на всяко лице. Това не се прави единствено от физическите лица, чиито единствен доход е от заплата на трудов договор. Всички други физически или юридически лица имащи какъвто и да е доход от друго (а за юридическите даже, ако дохода е нула лв.) трябва да изготвят тези много подробни и изключително сложни отчети. Сложни са дори за икономисти, камо ли за неикономисти.

Тези отчети се синхронизират в НАП и на тяхна основа се подава така наречената Годишна, данъчна декларация отново в същите срокове и отново задължителна за всички лица, които не попадат в категорията единствено трудови доходи.

В тази връзка преди три години правителството на раз-Бойко направи една измама, която представиха на обществото като улеснение и намаляла административна тежест. В действителност е обратното, а специално в случая на канторите доведе до чиста, некомпесируема загуба.

Във връзка с ГДД има един първи раздел, където физическите лица описват трудовите си доходи. Проблема е, че този раздел изобщо не трябва да съществува. Защо? Защото тези доходи чинно всеки месец се декларират от работодателя и той внася налози върху тях. Тоест — те вече са декларирани, а дължимото по тях е платено на държавата.

Но въпреки това, предприятията имаха задължение да издават служебна бележка на всеки техен служител, в която са описани трудовите доходи. Това се отнасяше до служител, имащ например граждански договор или наеми. Но на другите не се правеше.

А сега работодателя е задължен не да издава служебни бележки за неща декларирани и изплатени, а директно в НАП да подава втори път информация за всичките си служители, независимо дали имат нетрудови доходи.

Тези неща не интересуват никой неикономист, но за нас са голяма болка.

А ГФО е друго нещо. То е заради неистовото желание на държавата да се бърка в чужда работа. Всяка една държава по света е решила, че трябва да има информация на която няма право да има и която на всичкото отгоре да е публична. Това е, за да има „прозрачност“ в дейността на търговски, но дори частните такива, компании. И за тази цел всички търговски дружества и еднолични търговци трябва да подават до средата на лятото информация в Търговския регистър (това важи и за друг вид организации, но не е в този регистър), която съдържа икономически справки подобни на тези от ГОД, но не чак толкова подробни. Освен тях съдържа и чисто правни неща като решения на общи събрания за разпределение на печалбата, и други. Това е единствената справка съдържаща икомическа информация, която не се подава от икономисти, а от колегите на Ник или от собственика лично.

На последното собствениците са много бесни. Те или разбират от първа ръка, какво е да се бориш с бюрокрацията, или си плащат като попове на адвокатите. Второто ги боли дори повече, защото изведнъж разбират, че това, което правим за тях всеки месец безплатно, всъщност веднъж в годината има цена и тя е солена. Последното е понеже адвокатите всъщност не са на свободния пазар. Те имат картел закрепен директно в конституцията и ценови ставки определяни (в долния диапазон) от еснафската им организация. Така, че единствения „пазар“ при тях е, кой конкретно да ти вземе парите.

Трябва да кажа, че сред икономистите винаги е имало настроение ние също да си направим гилдия. Това досега не се е случило (и докато не станем западна страна няма да се случи), защото резултата от това ще е като цяло негативен да не кажа катастрофален. Ако трябва да плащаш на счетоводител, колкото на адвокат — най-вероятно над осемдесет процента от търговците ще обявят фалит още днес. Другите просто ще си наемат служители. Но тези другите, които имат възможност и сега имат нает персонал, а не е изнесена услуга.

Освен това, когато вече професията не е със свободен достъп, това ще я направи почти невъзможна за практикуване, а от там и за потребление. И в момента има изисквания, но те са по-скоро либерални и се отнасят най-вече до времева практика и то отново свъзана с подписване на отчетите към ГФО, които и понастоящем могат да се подписват от собственика или управителя. Обаче, ако на всеки две години трябва да се явяваш на скъп и много труден изпит, за да доказваш професионална пригодност, то пак ще останат може би не повече от 20% от сегашните ни колеги. И аз няма да съм сред тях. Което пък ще вдигне нивата им на заплащане дори като нает персонал (защото цената на учене и изпитване, както и похабено бая време трябва да се избие, а качеството отделно си има цена, допълвана от това, че някой друг трябва да те замества) и така на практика, не 20%, а пет процента от настоящите работодатели ще оцелеят.

Трябва да кажа, че подобно нещо в САЩ работи и резултата е добър. Но там това важи само за наистина големи търговци. И друг път съм ви казвал, че там малкия няма нужда нито от счетоводител, нито от адвокат. Такива ти притрябват едва, когато правиш яки обороти.

Между другото да вметна, че ти може да имаш срокове и страшни глоби за закъснение при публикуване на ГФО, но за агенцията няма такива и твоето ГФО вижда бял свят около три години, след подаването му. Толкова за това, колко е ефективна адмистрацита ни и що за държава е тази дето много ратуваме да я има.

=*=

Отностно нетоварни автомобили¹ в общи линии не е далавера да са на ЮЛ. Като начало нямаш право да възстановиш ДДС от покупната му цена. Нямаш право да възтановяваш ДДС върху горивото му². На всичкото отгоре трябва да плащаш на всяко тримесечие 10% данък върху всички разходи върху автомобила — включващи всичко от автомивката, през течността за чистачки до фактурите за ремонти.

Както се вижда от бележките под линия (и не само), има начини за избягване на това. Например има негласно споразумение, ако си нетен вносител на ДДС³, то можеш да си приспадаш горивото и другите разходи, а социалните и представителни разходи просто да не ги декларираш. Но всичко това макар широко практикувано, е напълно незаконно и НАП могат да те заковат много жестоко във всеки момент, който решат.

А този момент ще дойде. Ей тогава ще се зачудиш от де ти е дошъл фалита и даже ще ридаеш горко, как са те прецакали. Ако си някой гнусен тип като Алибегов и по медиите ще грачиш. Точно неговия случай е друг и доста по-обхватен, но отново е свързан с пълно беззаконие в бранша му. Дадох го само за пример.


===
¹/ Данъчните закони под корупционен натиск са определили общо взето, че това са МПС с различен от пет броя пасажери или четири броя врати, независимо колко товарни са в действителност. Ето защо например джипарите са „товарни автомобили“, защото имат „пета врата“, която всъщност е багажника им;

²/ Има известен, малък брой изключения, като например куриерите;

³/ Нетен ще рече, че всеки месец внасяш и никога не възстановяваш. Да речем един мецец в годината (февруари най-често) може да си на нула или минус, но още следващия трябва да си на внасяне.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 15:08 от go_fire »
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Много хубаво си го описал, браво :) Но и аз да допълня нещо- икономистите си имат съсловни организации, например ИДЕС (Институт на дипломираните експерт-счетоводители). Баш гилдия си е.  Които ЕС са 715 в България и те са одиторите. С гарантиран доход- финансов одит например може да ти "направи" само някой от тези 715. Там също си има членски внос, изисквания за членство, вноските им са по-високи от адвокатските, както и изискванията за стаж по специалността, т.е. по-затворена организация от адвокатската.
Отплеснах се, но мисля, че от тая тема bcdenkov ще си направи извода, дали да пише колата на фирмата си, или на свое име.
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Извънтемие

Одиторите (или дипломираните експерт-счетоводители) спрямо обикновения счетоводител са като върховните съдии спрямо обикновения юрист-консулт. Няма да казвам, че одитите са компрометирана процедура, каквато е и например конституционния съд. Колко е несъстоятелно — се видя през две и осма. Всъщност се вижда точно всеки път, когато фалира банка нейде по света, ако ще в Африка или голяма компания, каквато беше Енрон например. Всички те са имали заверени отчети.

Аз нямам против адвокатите да си имат гилдия. Могли са, прокарали са. Никога не съм съден, на живо съдебна зала не съм виждал и няма причина да виждам врагове в адвокатите. По-точно, ако изобщо виждам враг в някого, значи мирогледа ми е сбъркан и не съм такъв, за какъвто се представям, което означава, че съм лъжец. Но поради същия този мироглед, приемам за нормално, ако някой вижда враг в целия свят. И го разбирам. Света наистина е едно много неприятно място пълно с изпитания. 

Но, както може да се предположи, аз съм против да има гилдия на обикновените счетоводители. Ако ще и поради егоистичния ми интерес да не бъда позорно изгонен от нея. Но спокойно! Пазара си има грижата. Вече съм (почти само-) изгонен от това поприще. В момента работя нещо, което е много далеч и само има бледа допирателна до някакво икономическо занятие.

Но пък станем ли нормална страна, то такава гилдия ще се роди. Пазарната икономика е под обсада и се воюва срещу нея от двеста години, а успехите ѝ са повече от скромни. Всъщност такова нещо, което наподобява пазарна икономика е имало само в дивия запад. И у нас имаше за по-малко от петилетка между деветдесет и втора до към малко след средата на шеста. Където има държава и закони различни от ЗЗД, то свободен пазар няма.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 21:14 от go_fire »
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
bcdenkov мисля, че получи отговори на въпросите си, поне доколкото ние тук сме способни да отговорим. Та, с извинение, да се включа и аз в извънтемието- смятам, че пазарната икономика е абсолютно същата утопия, както и марксизма/комунизма. Всеки, който завладее пазара, ще почне да пуска по-некачествена и по-скъпа  стока/услуга от тази, с която е завладял пазара и е елиминирал конкурентите си. Заради по-голяма печалба. Това го наблюдаваме всички. А ако стоката е по-качествена, тя ще е прекалено скъпа. А пък ако се съберат двама-трима силни пазарни играчи, ще направят картел и пак стоката/услугата хем ще е на по-ниско качество от първоначалното, хем ще стане и по-скъпа. Големият играч ще смаже конкуренцията, дори с метода да пусне същата стока на по-ниска цена, въпреки че я продава под планираната такава- "загубите" ще се компенсират, като завладее целия пазар, а картелът ще смаже пак така всички, които не му играят по правилата. Държавата по дефолт стои встрани от пазарната икономика и само събира данъци и осигуровки, но като има картел, стойността на стоките и услугите се покачва, парите се събират в едни големи играчи.. държавата почва да печата нови и да ги пуска в обращение. Тяхната стойност пада, изгарят малкото налични пари у обикновените граждани, големите играчи не са толкоз засегнати- примерно от три милиарда стойността на парите им паднала на два милиарда, голяма работа.. и периодично през десетина години, парична реформа. А през това време 90% от населението все работи и все не му стигат парите. Не знам как ще свърши това, но ми се струва, че ще е по-зрелищно от краха на комунизма. Разбира се, това е мое лично мнение. Хайде  [_]3
Активен

jet

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3472
  • Distribution: debian
  • Window Manager: kde
    • Профил
Само, че държавата отглежда монопол-а и застрелва пазарната икономика. Затова има и антимонополни мерки, но корумпираните правителства се правят на разсеяни. Ако има добри правила на играта, пазара се коригира и избутва тарикатите (като продаваш скъпи боклуци, нали има и други желащи да продават и предлагат по-евтино и/или по-качествено). Само, че като се натворят картели (WinTel - Intel / Windows - затова имаме една боклучава ОС и лайнян софтуер - Адобе/Нвидиа/Аутодеск), пазарната икономика спира да работи и това не е неин проблем.
В комунизма няма никакво саморегулиране (няма отрицателна обратна връзка както е в електрониката) - има една върхушка която си играят на богове и ни обясняват, че било в наш интерес да сме роби. Като се олеят, почват да се правят на капиталисти (ДС ООД).

А по темата - не е ясно и какъв клас ще е колата. За боклуци като БМВ и Мерц (чиято цена пада с 50% още като излязат от магазина, след 5-тата година си абонат на сервиза, а частите платинено-златни, труда на механиците като на адвокатите) - лизинга е нещото. Ако е Тойота Камри или Хонда Акорд - най добре си я купи.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 22:20 от jet »
Активен

..⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
  ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁
  ⢿⡄⠘⠷⠚⠋
  ⠈⠳⣄⠀⠀⠀⠀  Debian, the universal operating system.

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Извън темата: Джет, посочи едно некорумпирано правителство, моля. От гигантите на капитализма и демокрацията, имам предвид. Не можеш, то няма такива. А антимонополните мерки са от една страна, прах в очите на публиката, от друга страна- инструмент нашият картел да смачка другия чрез корумпираното правителство. Но на тая тема може да си пишем фермани с месеци..
По темата: придържам се към това, което съм написал по-горе, цитат: "Моето мнение е, че ако фирмата е на стабилна печалба, процъфтяваща, така да се каже, никви грижи автомобила да е фирмен. Но ако е нестабилна, днес плюс, утре минус, без ясно бъдеще- рискът да купиш нов автомобил на тази фирма не е оправдан."
Останалото за колата, какъвто и ще клас да е, Файър откъм счетоводната гледна точка го е обяснил перфектно, ако ще се купува като фирмена.
« Последна редакция: Oct 09, 2021, 22:57 от Nik123 »
Активен

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8780
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Хе-хе, аз имам точно Акорд две хилядна. Страхотна е, но няма екстри.  Жената винаги е мечтала за баварец, ама не е случила на мъж.

Противо-монополното законодателство, като всяко друго различно от Закона за задълженията и договорите, само закрепва и създава монополи, а не ги ограничва. Ако няма такова законодателство, някой може и да създаде монопол, но възможността по всяко време да се появи конкурент (сиреч като вдигне цените), го прави абсолютно винаги във временен монопол.

п.п. Комунистическите правителства и те са корумпирани. Някой ден ще ви кажа за единствената си лекция по Стопанска история, но нека днес не досаждам. А иначе, аз казах законово как е за служебни автомобили, но това не включва безбройните възможни измами, като това лизингополучателя да изчезне и да сме една кола напред. Е, Ник каза, че бързо трябва да я пласираме, че ще ни намерят иначе. И така нататък. Където има пари, възможностите за измама са безбройни.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

Nik123

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3088
  • Distribution: Mageia, Q4OS
    • Профил
Освен за схеми с колата, написах и че пазарната икономика е същата утопия, както и комунизма, и си оставам на това мнение. Та да видим накрая bcdenkov какво ще реши за колата :)
Активен