Покажи Публикации - nikolin
* Виж публикациите на потр. | Виж темите на потр. | Виж прикачените файлове на потр
Страници: 1 [2] 3 4 ... 16
16  Нетехнически теми / Коментар / Re: Рашките изпъкняват насрещния план -: Mar 29, 2018, 17:54
Цитат
"Haшият дъpжaвeн дълг днec дocтигнa пoтpecaвaщитe 21 тpилиoнa дoлapa, ĸaтo нapacнa c 1 тpилиoн дoлapa caмo зa пocлeднитe 6 мeceцa. Oщe пo-лoшo e, чe тoзи злoпoлyчeн мoмeнт eдвa зaпoчвa дa вĸлючвa пocлeдицитe oт нeoтдaвнaшнoтo фиcĸaлнo бeзoтгoвopнo дaнъчнo и paзxoднo зaĸoнoдaтeлcтвo, ĸoeтo дoбaвя oщe дълг ĸъм вeчe нeycтoйчивa тpaeĸтopия", ĸaзa Maйĸъл Πитъpcън oт Фoндaция "Πитъp Дж. Πитъpcън".


сериозно??  и самия хамериканец ли не може да смята ???

цък
17  Нетехнически теми / Коментар / Re: Рашките изпъкняват насрещния план -: Mar 29, 2018, 17:07
аз пък чета медии

САЩ дължат $20 трилиона - на кого?

Държавният дълг на САЩ надхвърли $21 трилиона

18  Linux секция за начинаещи / Настройка на хардуер / Re: Бавно и насичане -: Mar 28, 2018, 23:52
Цитат
Преди беше с Windows XP - същата работа

При различни операционни системи -еднакви проблеми . Според мен нещо в хардуера прави мизерии ( недостиг рам / свободно място или нещо от този род ).

Ако искаш пробвай новия Slax ( тези дни излезе новото дистро ).
19  Нетехнически теми / Коментар / Re: Рашките изпъкняват насрещния план -: Mar 24, 2018, 21:09
То не е ТАЙНА в какъв свят живеят хамериканците ( колко ката къщи и барбекюта имат ) .

Погледни отдолу статията откъде е оригинала .

или да погледнем в столицата на бедноста .
Цитат
Очевидно доволни от безполезната политика за борба с бедността, членовете на щатското законодателно събрание на Калифорния могат да насочат своето внимание към онова, което историкът Виктор Дейвис Хансън уместно нарича фиксиране върху "преправянето на света".
20  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 24, 2018, 19:50
нас точно това се опитват да ни научат - как работи всичко + практика . Затова ги редуват ден теория ,на следващия практика -като всичко почва от нулата .

А относно превъртането на километри изрично ни предупредиха . В момента дори някакво хлапе изкарало тук курс е в затвор в Германия защото са го хванали там да манипулира тези данни ( като се бачка с тези програми се вижда как може да стане).
21  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 24, 2018, 13:51
Odido , на мен ми е интересно - понеже се омеша физика , химия , математика и ред други неща които и преди ме влечаха  ( учим закон на Ом , закон на Паскал и т.н. ) . По нататък например ще имаме как реагира ламба ( или нещо такова ) сензор във влажно време на надморска височина 1000 м . За електроника май няма да е така задълбано - споменаха само че един вид електрониката е вързана във вид на мрежа от компютри която се управлява на един ( мастер ) .

А това за климатичната и еърбаг системата само го споменах защото казаха според новите изисквания само човек със такава квалификация може да работи по тях . Но пък в цяла България нямало курс по еърбаг системи . А тези системи имали срок на годност ( т.е. пиропатрона ) и след това трябва да се сменят , и ако възглавницата при удар не се отвори защото срока е изтекъл  застрахователите създавали такъв театър че .....
22  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 24, 2018, 07:47
убедих се че подръжката на колата не е толкова скъпа , просто трябва да прочетеш инструкциите на производителя ( книжката която я дават като купиш колата ) и да ги спазваш . Курса е добър защото показва как елементарни действия подпомагат удължаването на експлоатационния период .

И съответно хора като мен като забият някой идиотски въпрос , да видиш "знаещите" как разбират колко малко знаят :)

Питам аз - "Е , добре де , колко е срока на годност на автомобила, че после да го хвърлим " - 11 души курс + преподавателката - шах с пешката  ;D . Марияна като взе да говори , доста от "знаещите" взеха да гледат учудено.

Или другия ми бисер "Разбрах , всичко , а сега кажете колко трябва да се напомпа гумата " - смях в залата , обаче Евгени сериозен . А то се оказа че дори налягането на гумите ( и то за всяка марка си има няколко точно определени размери ) оказва влияние на цялата механика на колата . Дори има и "заковани" стойности за всяка марка - колко трябва да е налягането в задните гуми ( ненатоварена ) , предните ( ненатоварена ) и съответно когато е натоварена .

Баси ,то си е цяла наука .
23  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 24, 2018, 00:56
човече аз не уча висше ,просто карам квалификационен курс 3-та степен ( с придобиване на квалификация ) . Ще придобия квалификация "Техник на автомобилна техника - специалност автомобилна мехатроника" , евентуално ако си платя и 35 лв ще ми издадат и сертификат и за квалификация по климатична техника на автомобила ( учи се цял модул от това - и аз естествено  ще си платя допълнително  - все пак ще го изучавам ) . Ще се постарая да усвоя колкото се може повече . От трите квалификации за които трябва да се изкара курс , ще мога ( стига да покрия нормативите ) да взема поне единия ( газови уредби , климатична техника и Airbag системи ) .

За стаж съм се ориентирал към един оторизиран сервиз на Bosch . Малко не съм дорасъл за стаж и евентуално работа в оторизиран сервиз на която и да е марка автомобили :(
24  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 23, 2018, 23:19
Дали съм доволен ?? Засега -да , но за да отговоря правилно на въпроса малко трябва да раздуя как стоят нещата . Малко дълъг пост ще се получи ,така че предварително се извинявам .

Такаа, идеята е за дуално обучение ( теория и практика ) още в далечната 1995 когато се създава този център . Този курс е с продължителност 2 години като се учи в учебния център месец/модул ( тук всичко е разделено на модули ) и след това 2-3 месеца практика в сервиз . Говоря специално за този курс - автомобилна мехатроника . Като всички курсисти получават заплащане непрекъснато на база усвоени модули ( такава е практиката в Германия ) . Центъра е създаден със съдействието на Bosch . Но още в началото .... греда , всички сервизи които са изпратили тук курсисти не са им плащали за времето в центъра ( единствено сервиза на Мерцедес е спазил за двамата си курсисти това ) . С годините са намалявли желаещите за този курс и съответно се е скъсявало времето на курса ( практиката в сервизите е намалявала ) - сега практиката е единствено в учебния център . Учебния материал ( теорията ) се е запазил от времето когато тук е имало и германци ( последния си е тръгнал оттук 2006 ) . Т.е. всичко оформено като теория си е същото като в началото + новите неща . Жената която води теорията е доста добър инженер , а мъжът на практиката е машинен инженер работил няколко години в сервиз на Opel или VW ( не помня ) - добър е . Целия курс е 980 уч. часа като казват че ако отсъстваш 20 % от тях нямаш право да се явиш на изпит за сертификат , но и двамата преподаватели казват че материала е много за тези 6 месеца курс и ако отсъстваш дори и малко няма как да го усвоиш . Друг е върпоса че дори и за "майстори" ( вещи в занаята ) този курс може да им дойде нагорно . Дори някои си мислят че ги знаят нещата и се отказват ( дори и сега май единият от курса се взе за много добър и май ще се маха ) . Днес вече мааалко захапахме диагностика и Евгени ( този които е по практика ) каза че около 50 % от всичко е изучаване на диагностиката .

Учебници няма . Марияна ( жената която води теорията ) ни превежда когато трябва някои неща ( тя е с немски език ) . Учебника по които ни превежда някои неща е 680 стр. на немски . На въпроса защо няма на български отвърна " Плаща се по 10 лв. на страница , 1-2 години за превод , след 5 години всичко е морално остаряло и трябва отново превод на друг учебник - пазара в България е малък за това и е икономически неизгодно "

Днес на практиката се учехме как да зануляваме брояча за сервизна подръжка ( мъка и половина , особенно с тоя бг превод ) . Малко поспорихме с даскала и ме изгледа странно , та затова вече ще си мълча . За какво иде реч . Стационарен комп , селерон 2,5 MHz, х64 , Windows 8 , 4 G RAM - и програмата понякога забива ( ESI tronic 2.0 и ESI tronic 2.0 B ) - компа идвал слаб ??? При положение че тук няма такива сложни изчисления а само четене на данни и ровене в базата данни значи бавенето идва от скоростта на харда - е , не стигнахме до консенсус .

Засега съм доволен но почвам да разбирам че в България май няма как да се приложи наученото . Нямате си на идея колко е технологичното време за инспекция и колко струва и колко неща трябва да се сменят ( говорим за автомобил в гаранция ) мерих и определях охлаждаща течност , масло и течност за спирачки , помпах гуми според квалификациите по технически данни

Един от курс каза че най добрия който може да се получи от този курс като диагностик ... съм аз , защото съм единствения който НЕ Е шофьор .

Уфф , много дълъг пост стана :(
25  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 23, 2018, 12:30
Тези помпи са вакумирани - такааа , а сега интересното . Жената ( Марияна Петрова - която ни преподава по теория ) каза че навремето ( някога преди време ) се намерил един "майстор" който ремонтирал такива помпи и .... една от колите с такава "ремонтирана" помпа е изгоряла буквално тук пред учебния център .

Незнам , а и не споменаха как точно е станало , но факт е че такава помпа с нарушена обвивка ( онзи явно е бил "голям" майстор ) е подпалила целия автомобил .

Днес вече започваме лека полека да навлизаме в работата с диагностиката . Евгени Генов се казва инж. по практика . спомена че от Bosch България идват поне веднъж годишно на семинари тук в центъра и ако искаме да питам за програмата щели да ми обяснят кое как ( "ама ще ти се лепнат кат мухи на л..но само и само да ти продадат програмата " ) . Лиценза за година е бил 1500 лв за 3 компа . Сега щели да ни дадат ако искаме демо версия ( била ограничена по функции ) за да тренираме на нея ( за лично ползване ) . Иначе сега работим в сервиза към центъра с официално копие . Лошото е превода на български е малко "циганска" работа :(
26  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 22, 2018, 23:20
писах , писах и ...ме извикаха на една 20 годишна ракия и всичко отиде по дяволите :(

Та , тук се учи главно устройството на автомобила ( засега ) . После ще започнем главно диагностика и възможни решения . Между другото ESI Tronic 2.0 се изумих как работи .При едно отклонение на даден параметър дава поне  10-15 възможни варианта на проблеми и тяхното решение . Не че е гаранция . Дадоха пример за проблем при мерцедес където бош се е провалил в диагностиката ( дават около 98 % гаранция за решение на проблем ) .

Има и апп на андроид ( гадняри - за българия не можеш да го свалиш /не че не го свалих ) цък . Обаче при вида на цените ( ако искам пълен пакет )ми се замая главата . Особенно ако почвам сега да се занимавам с това .

Няма как ,ще си купя хард и ще сложа седмицата и ще гледам да подкарам ESI tronic 2.0 , но това е все още някъде в бъдещето .

Все още учим някои от основите на автомобила .

Не само аз но и други изпаднаха днес в шах, знаете ли че в една горивна помпа ( капсулована ) горивото обтича директно намотките на едно ел моторче .
27  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 22, 2018, 12:40
Казаха ми за 2 неща за линукс това и това но само за моя инфо . Човека не задълба за тях . А преподавателката просто дори и не ги отбеляза . Тя си е обучавана от германци и си е само за Bosch . Тук на курса тя е по теорията а един инженер по практиката ( само на апаратура на Bosch ) .
28  Нетехнически теми / Коментар / Re: Има ли такова животно ?? -: Mar 22, 2018, 07:10
Това е нещо ново . не съм чувал засега за него :(

Аз свалих аутодата 3.45 (но още е само свалена ) , в центъра където е курса има почти последната на Бош ( той самия център е българо германски ) . Тук ESI tronic 2.0 е на български и казаха че са дали 1000 лв без някой модули Тук я има , но ми идва много голяма за нета който е в центъра .

29  Нетехнически теми / Коментар / Има ли такова животно ?? -: Mar 22, 2018, 00:43
Казаха ми че няма такова животно, но аз все пак да питам .

Започнах курс по автомобилна мехатроника . Работи се само с програми и оборудване на Bosch върху Windows . Ще ползваме и "мааалко" нелегално Autodata . На въпроса ми "има ли ги вариантите им на Линукс" бях изгледат кат върл хеви метъл в женски манастир .

Та има ли диагностични програми за коли на линукс , ако и са на Debian особено ще бъде супер ( защото новия Slax до седмица ще е up  а той е на база дебиан ).

Видях стара тема тук за Autodata-та (от преди 10 години) и какви еквилибристики се правят  че да тръгне , а и сега с тези кракове .... :-[
30  Хардуер за Линукс / Лаптопи / Re: Lenovo g50-80 -: Mar 21, 2018, 07:25
аз съм Lenovo G550 и от години съм без вътрешен диск . При мен всичко работи без грешка със Slax - жива дистрибуция която работи от флашка . Както те посъветваха хората - пробвай НЯКОЯ ( без значение коя ) "жива"/live  дистрибуция на Линукс . Ако имаш проблем с wifi просто питаш и следваш съветите които ще ти дадат .
Страници: 1 [2] 3 4 ... 16