Най-важното нещо е да се знае много ясно, какво се иска. За какво ни е сървъра, какво искаме да направим. Важно е също, къкви са бъдещите планове или намерения. Да се направи предположение, за бъдещите нужди.
След туй се оглеждаме и даваме оценка на наличния хардуер и дали ще ни свърши работа. Както и да е, набавяме си машинарията. Така, че да може да се ъпргрейдва евентуално, с оглед на бъдещите нужди,
Инсталираме си сървърчето, настройваме го, пускаме го, тестваме го. Даваме на други да го тестват. Правят се промени, ако се налага. Пускаме го да бачка и следим. Поне месец. Ако не работи според очакванията, се търсят причините и се донастройва.
Това, ако правим сървър за собствени нужди. Ако имаме шеф или поръчител някакъв и трябва да му сглобим нещото, е много по-сложно. Щото докато правим горното, все ще има някакви странни хрумвания. Някъде видял нещо, дай и ние така, някъде чул нещо, можем ли и ние?! И това всеки път те кара да се върнеш назад или обърква всичко. Затова винаги първото нещо е, да се знае какво се иска и да се направи предвиждане поне за година напред. Да има един, свободен работен ресурс, за да може да поеме евентуално нарасналите нужди за поне година напред. Разбира се, ако се прави договаряне с поръчител за нещо, договорката е за нещото и задължително се прави договорка за всяка допълнително хрумнала прищявка. Защото това си е време, това са усилия. Ако не се плащат, губят се пари от забавени други поръчки или се губят клиенти, на които не може да им се обърне внимание, поради това, че угаждаме на "прищявките" на пича. Слагам го в кавички, защото може и той и ние да сме пропуснали нещо. Слува се понякога. В най-общи линии, аз така виждам нещата. Най-общо.
Споменах за месец, но не месез да се кисне до сървъра и да се следи, Просто поглеждаме от време на време някои параметри и натоварването. Каквото ни интересува. Междувременно цъкаме CS