|
Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Oct 10, 2005, 00:34 Ето в началото за мен като система:
AMD Athlon 900Mhz, 256MB SDRAM, Ge Force 2 - 32MB. Slackware 10.2, Kernel 2.6.13, Wine 20050930 Ultima Online беше единственото нещо, което ме караше да държа Уиндоус на компютъра си. Преди известно време обаче, реших, че трябва окончателно да скъсам с Уиндоус.... Форматирах дяла на прозорчето в РайзерФС.... и си мислех, че никога няма да съжаля за това.... Но нещастното ми геймърско съце започна да си иска своето... и ща не ща, оказа се, че трябва да подкарам Ултима под Линукс.... Инсталирах си Wine, Cedega, попрочетох насам-натам и в крайна сметка стана ясно, че нямам нужда от Цедегата.... (а и като привърженик на свободния софтуер, предпочитрам да работя с Уайн). Инсталирах си играта безпроблемно,,, и си я подкарах, също безпроблемно.... но пък затова, точно тогава започнаха мъките ми.... Играта вървеше, да... но "вървеше" е доста силна дума за това... Процесора работеше някъде между 99 и 100% от мощността си... през това време системата беше почти неизползваема... в смисъл, че програмата изстисквашв душичката на компютъра... и отнемаше почти цялото процесорно време.... Вероятно повечето от вас си нямат представа, какво представлява играта.... Излязла е през 1997ма и е с тогавашна графика.... двуизмерна... А компюъра ми сече, та се къса.... докато примерно, игра от сорта на warcraft 3 ми върви в по-добре под Цедега, макар, че и тя не върви добре... Рових се къде ли не... Първото, което разбрах е, че е възможно да нямам драйвър на НВИДИА... инсталирах си го, но нямаше абсолютно никаква промяна... След това взех да ровичкам из настройките на емулатора.. направих графиката от 32 битова на 8 битова, от клиента на играта изключих всякакви сенки, прозрачни обекти, анимации на огньове и всичко, което изобщо може да се изключи... Резултат няма... играта сече та се къса... Не знам дали някой от вас е играл Ултима под линукс... (намерих тема от миналата година в тази секция, в която няма нищо съществено) но в възможно да имам тези проблеми, не зареди играта, а зареди настройките на Уайн... тоест, възможно е да трябва да се направи нещо универсално... което важи за много игри... и което да ви е известно.... Доста се оплетох в обяснения... дано не е прекалено объркващо.. Благодаря предварително на всички, които биха могли да помогнат. Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Dec 09, 2005, 19:19 Откак написах този пост минаха два месеца, излезе wine beta, аз понаучих това-онова, компилирах си уайн-а сам и най-доброто до което достигнах е тази картинка:
http://universe.hit.bg/scrshotUO.png Това е след като от менюто на играта разреших frame skipping и спрях звука (той ни най-малко не ми е нужен). Разбира се, това си е напредък, намалих потреблението на ресурси наполовина, но все пак имам доста големи проблеми. Поведението на играта не се промени особено (освен че сега прескача и кадри). Картината се "цепи" по хоризонталата и по вертикалата (според това на къде се движи героят ми), като се получават две полета, които малко се разместват едно спрямо друго ето така: http://universe.hit.bg/scrshotweirdUO.png Гледайте на 2-3 сантиметра под човечето как е разместен мостът по-който бяга. Винаги при движение се получават такива размествания и е доста мъчително да се играе Постепенно в мен се загнездва убеждението, че или не съм инсталирал правилния дравър на NVIDIA, или wine не го използва (и съответно не използва видеокартата) Възможно ли е да се е случило нещо такова? Драйвърът, който съм си инсталирал е: NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run Видеокартата, както писах и в първия пост е NVIDIA Ge Force 2 с 32 МБ РАМ. Другото нещо, което ми е любопитно е защо процесът wine preloader заема повече системни ресурси от самия wineserver. Нормално ли е да е така? Титла: Ultima Online Публикувано от: aaaaaa в Dec 09, 2005, 21:12 За драйверите - не съм сигурен, но мисля, че си сложил доста стара версия (моите са NVIDIA-Linux-x86-1.0-7676-pkg1). Подобни проблеми (игри, които по принцип имат ниски системни изисквания да вървят много зле на моята машина - Athlon XP 2200+, FX5200, 512mb DDR) съм имал със Starcraft и Red Alert 2 (ако не се лъжа проблема беше като цяло с 2d игрите) и го реших като добавих
Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Dec 09, 2005, 22:39 Абсолютно никаква промяна, с изключение на това, че в gkrellm ми се появи светлозелена ивица в CPU usage-а.
Би ли разяснил, моля те, какво значи това nice -n и защо ме посъветва да го използвам. Едит: Да, поразгледах малко. Тази команда променя priority-то на процеса. Само че, не виждам какво значение има това, ако процеса така и така ще си отнася половината системни ресурси Титла: Ultima Online Публикувано от: aaaaaa в Dec 10, 2005, 06:46 При мен помогна, а ситуацията напомняше на твоята - игри, които би трябвало да вървят със скоростта на светлината насичаха, затова ти го казах. Тук пише как върви играта с wine и не са споменати такива проблеми, може би драйверите за видеото ти са много страи, пробвай да си сложиш някои по - нови. Между другото от къде си сваляш играта и на кои сървъри играеш?
Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Dec 10, 2005, 11:55 О, да. Знам го този адрес. Ще пробвам сегичка с по-нов драйвър.
А играта не знам къде я има. Играя я от години и просто си имам копие. Едно време я имаше на сървяра на data.bg. Търси из торентите или фтп-тата "Ultima Online: Samurai Empire" или UO SE. или UO AoS (Age of Shadows). Български сървъри свестни няма, но ето ти все пак списък: uo.ma3x.net skizbg.org/memoriam data.bg (не знам точния адрес) headoff.com (също) Световни сървъри: http://www.gamesites200.com/ultimaonline/ Титла: Ultima Online Публикувано от: aaaaaa в Dec 10, 2005, 12:23 Късмет с играта. Между другото гледам, че ползваш по - стара версия на wine. Най-новата (ако не греша) е 0.9.3. Пробвай с нея, може да има някакъв резултат. Всъщност резултатите от тази игра са получени с версия 09, която също е по - нова от твоята. Също така пробвай и със cedega, поне да видиш дали ще върви по - добре. Пробвай и да разбъзикаш конфигурацията на wine - неща от рода на коя версия на windows да емулира, колко памет има видео картата ти и т.н.
Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Dec 10, 2005, 12:33 Първият пост е от преди два месвца... тогава нямаше още wine 0.9.3
доста си играх с настройките му.. резултата е все един и същ. Вероятно ще трябва наистина да си дръпна новата цедега от CVS-а Титла: Ultima Online Публикувано от: mhydra в Dec 15, 2005, 14:19 Спокойно при мен Warcraft 3 върви с 1 кадър в секунда под Слак 10.0.
Мислех си че имам калпава видеокарта, обаче я смених и се оказа че е пак същото положение. Е аз не съм си инсталирал драйвера на Nvidia още, та сигурно ще се променят нещата като го инстална. Титла: Ultima Online Публикувано от: the_real_maniac в Dec 15, 2005, 16:35 НЕ съм видял темата , но ето ми съветите:
прекомилирай си основните програми и библиотеки за твоята машина (към процесор най-вече може да оптимизираш) edit: т.е виж чрез гоогъл си намери най-оптимално кой CFLAGS да ползваш Т.е glibc задължително, xlibmesa-gl или там която се ползва. Все пак да кажа ядрото , макар че това мисля е ясно. След това man nice. Друго в крайна сметка може да прибегнеш и до sudo , за да можеш да дадеш още по-голямо ниво на приоритет. --- реших да погледна все пак какво е писано преди мен и виждам , че някои неща вече са казани. Успех ! man hdparm Титла: Ultima Online Публикувано от: loxs в Feb 02, 2006, 10:32 Здравейте пак. Ето ме отново с вечния ми проблем.
По въпроса ми има развитие.... но в малко странна посока. Доста време мина от последния пост на the_real_maniac в тази тема. Доста неща попрочетох, доста неша понаучих... ефектът беше никаъв. Доста си поиграх с hdparm, компилирах какво ли не... пробвах какво ли не... И се стигна до снощи, когато си инсталирах Вектор Линукс 5.1 Сохо за да разбера, че всичките ми усилия са били напразни.... Пуснах играта под него... и какво да видя... О, небеса.... Играта хвърчи. Пак ползва 50-60% от процесорното време, но екранът почти не се цепи... и героят се движи прекрасно... Доста нецензурни думички изговорих когато видях това... Та пиша тук за да изразя безсилието си Какво по дяволите са направили със Слакуеър момчетата от Вектор Линукс, че са постигнали това?!?!? Всякаква логика ми се губи... Системата ми е уж прекрасно оптимизирана... със собствено ядро... с почти всички пакети компилирани специално за нея.... С wine компилиран специално за нея... Повечето програми се пускат и вървят в пъти по-бързо отколкото във Вектор Линукс. КДЕ-то ми дори е собоствена компилация.... адски улекотено и бързо.... А какво се получава? - Инсталирам Вектор... който си е изцяло прекомпилиран; слагам му wine от linuxpackages.net, не правя абсолютно никакви други оптимизации... нищо не пипам.... И Ултима хвърчи... Да.... помислих си, че съм се поизхвърлил с оптимизациите.... затова преди малко си инсталирах Слак "начисто" - на нов дял... направих стандартна инсталация и добавих същия пакет на уайн (wine-0.9.6-i486-S10.2. tgz).... и не... играта си върви нормално зле... както на оптимизираната ми система. Е, програмите стартират по-бавно отколкото в нея.... Другото което забелязах е, че под Вектор хард-диска ми работи значително по-тихо. Много по-тихо отколкото като задам hdparm -M128 /dev/hda в Слак... Та... не знам дали задавам въпроси... или само се оплаквам.... Разбира се, бих се радвал, ако някой може да обясни какво му е направено на Вектора, че Ултимата върви така добре под него.... Бих се примирил, ако всичко във Вектор вървеше по-бързо отколкото в нормалния Слак.... Тогава просто бих ползвал Вектор вместо Слак.... но не е така... повечето програми са много по-бавни отколкото на моя Слак... Edit: Отгоре на всичкото, на Вектора не съм му инсталирал дори и драйвър на НВИДИА... Което затвърждава в мен убеждението, че уайн не ползва видеокартата... нито под слак, нито под вектор.... и затова е толкова голямо потреблението на процесорно време. Сега ще ви обясна малко повече за играта... нещо което ми хрумна току що... и може да доведе до решаването на проблема ми... Светът на играта се състои от няколко "континента", които нямат пряка връзка по между си. Те са записани в няколко .mul файла:
Както виждате, основният континент от играта е своеобразна "рисунка" с размер 86 мегабайта, по която се движат героите... и се развива цялото действие на играта. Та клиентът чете... и явно зарежда в оперативната памет файла, който представлява континента на който се намирам... И вероятно от там идват проблемите.... някак нещото не се поучава... И да, току що пробвах... когато отида на някой от по-малките континенти, играта сече по-малко... и върви по-гладко... Та... моите познания не достигат за да разсъждавам по-нататък... Бих се радвал да ми дадете някакви насоки.... Благодаря предварително! |