Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: Sandev в Oct 07, 2006, 19:16
Ползвам преносим РС с: Примерен код | # lspci ... 0000:00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03) 0000:00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03) ... |
Видях, че Intel са пуснали драйвър за GML под линукс. Ако не се лъжа, сега ползвам „i810“ и: - нямам проблеми с разделителната способност (1024х768); - имам 24-битови цветове (на 32-битови Х връща грешка и не се стартира); - нямам хардуеърна поддръжка на 3D (или поне Google Earth казва така); - нямам възможност да превключвам към втория монитор с FN+F5 както е в Уиндоус. Предполагам, че поне 24-битовите цветове и 3D-то ще се оправят като инсталирам драйвера GML. Проблемът е, че ми е изключително непонятно как може да стане това. На страницата на Intel пише някакво ръководство за инсталиране на SuSE с YaST. Не разбирам какво е това, което съм свалил от там. Може ли да помоля за помощ или поне насока какво мога да направя. Адреса на драйверите: http://downloadfinder.intel.com/scripts....t=Go%21 Някакъв чех е подкарал някои неща (до колкото разбирам май само функцията за двата монитора): http://www.linuxsoft.cz/article_print.php?id_article=1042
Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: july в Oct 07, 2006, 23:24
моя опит с i810 е че едни версии вървят други не  мани го google earth, гледай с glxinfo и glxgears следи и xorg.log, за драми... p.s. това за двата монитора, е по-скоро от биос-а, но може и да е според драйвера, така или иначе при мене работи  (но съм го пробвал само при добре настроен драйвер i810), даже става и със xinerma, два десктопа, п.с. последния път като гледах на интел драйверите, те са дефакто от една друга фирма и май е по-добре да гледаш тука: http://dri.freedesktop.org/wiki/
Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: Sandev в Oct 08, 2006, 10:53
Явно нещата в момента не са настроени за „direct rendering (DRI)“. Искам да те питам: Коя дистрибуция ползваш? Като ползваш драйвера за i810, картата ти i8xx ли е? Успя ли да го накараш да поддържа 32-битови цветове? Можеш ли да превключваш с копче между мониторите? Имаш ли пълна 3D поддръжка? DRI? Понеже картата ми е „915GM/GMS/910GML“, предполагам, че някак трябва да обновя Х или да включа DRI. Видях, че в ядрото има модул „i915“: зареждам го при стартирането, но явно Х изисква други, собствени драйвери, а не модули от ядрото. Примерен код | $ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: No server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.4.1) OpenGL extensions: GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_HP_occlusion_test, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_NV_blend_square, GL_NV_point_sprite, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_rectangle, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow, GL_SGIX_shadow_ambient, GL_SUN_multi_draw_arrays glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x27 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x28 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x29 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x2a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None
$ glxgears 2096 frames in 5.0 seconds = 419.145 FPS 2088 frames in 5.0 seconds = 417.556 FPS 2095 frames in 5.0 seconds = 418.976 FPS 2050 frames in 5.0 seconds = 409.824 FPS
$ xdriinfo Screen 0: not direct rendering capable. |
|