Linux за българи: Форуми

Linux секция за начинаещи => Настройка на хардуер => Темата е започната от: Sandev в Oct 07, 2006, 19:16



Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: Sandev в Oct 07, 2006, 19:16
Ползвам преносим РС с:
Примерен код
# lspci
 ...
 0000:00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)
 0000:00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)
 ...

  
 Видях, че Intel са пуснали драйвър за GML под линукс. Ако не се лъжа, сега ползвам „i810“ и:
 - нямам проблеми с разделителната способност (1024х768);
 - имам 24-битови цветове (на 32-битови Х връща грешка и не се стартира);
 - нямам хардуеърна поддръжка на 3D (или поне Google Earth казва така);
 - нямам възможност да превключвам към втория монитор с FN+F5 както е в Уиндоус.
 
 Предполагам, че поне 24-битовите цветове и 3D-то ще се оправят като инсталирам драйвера GML.
 
 Проблемът е, че ми е изключително непонятно как може да стане това.
 
 На страницата на Intel пише някакво ръководство за инсталиране на SuSE с YaST. Не разбирам какво е това, което съм свалил от там. Може ли да помоля за помощ или поне насока какво мога да направя.
 
 Адреса на драйверите:
 http://downloadfinder.intel.com/scripts....t=Go%21
 
 Някакъв чех е подкарал някои неща (до колкото разбирам май само функцията за двата монитора):
 http://www.linuxsoft.cz/article_print.php?id_article=1042





Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: july в Oct 07, 2006, 23:24
моя опит с i810 е че едни версии вървят други не:)

мани го google earth, гледай с glxinfo и glxgears

следи и xorg.log, за драми...

p.s. това за двата монитора, е по-скоро от биос-а, но може и да е според драйвера, така или иначе при мене работи:) (но съм го пробвал само при добре настроен драйвер i810), даже става и със xinerma, два десктопа,


п.с. последния път като гледах на интел драйверите, те са дефакто от една друга фирма и май е по-добре да гледаш тука: http://dri.freedesktop.org/wiki/





Титла: ПРОБЛЕМ: intel gml driver
Публикувано от: Sandev в Oct 08, 2006, 10:53
Явно нещата в момента не са настроени за „direct rendering (DRI)“.
Искам да те питам:
Коя дистрибуция ползваш?
Като ползваш драйвера за i810, картата ти i8xx ли е?
Успя ли да го накараш да поддържа 32-битови цветове?
Можеш ли да превключваш с копче между мониторите?
Имаш ли пълна 3D поддръжка? DRI?

Понеже картата ми е „915GM/GMS/910GML“, предполагам, че някак трябва да обновя Х или да включа DRI. Видях, че в ядрото има модул „i915“: зареждам го при стартирането, но явно Х изисква други, собствени драйвери, а не модули от ядрото.

Примерен код
$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: No
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier,
    GLX_SGIX_fbconfig
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.4.1)
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow,
    GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_window_pos,
    GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements,
    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels,
    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal,
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
    GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_texture_env_combine3,
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATIX_texture_env_combine3,
    GL_HP_occlusion_test, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
    GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_point_sprite, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_NV_texture_rectangle, GL_SGIS_generate_mipmap,
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow,
    GL_SGIX_shadow_ambient, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x24 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None
0x27 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
0x28 24 dc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 None
0x29 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None
0x2a 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 16  8 16 16 16 16  0 0 None


$ glxgears
2096 frames in 5.0 seconds = 419.145 FPS
2088 frames in 5.0 seconds = 417.556 FPS
2095 frames in 5.0 seconds = 418.976 FPS
2050 frames in 5.0 seconds = 409.824 FPS

$ xdriinfo
Screen 0: not direct rendering capable.