Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: nov_chovek в Mar 31, 2008, 17:40 Идеята е да се разпространява един бинарен файл, който да не е зависим от конкретната дистрибуция - нещо като инсталатора на VMware и CrossOverOffice, ...... е и скайп
![]() В основата си става дума за blenderplayer, който си е опенсорс, обаче аз искам да го направя distro-independent. .. та идеи? Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: romeo_ninov в Mar 31, 2008, 17:47
АМи най-общо се компилира статично и се вграждат всички библиотеки. Погледни опции като -PIC Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: gat3way в Mar 31, 2008, 20:12 Няма такива филми. Като е статично компилирано нямаш гаранция, че kernel API-то е едно и също, а и има различни архитектури. Това не е проблем на операционната система, проблемът си е генерален.
Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: romeo_ninov в Mar 31, 2008, 20:18
Тук не говорим за различни дистрибуции, макар че в немалка степен си прав и това е една от причините vmware да си компилира един kernel модул ако го няма прекомпилиран. А инсталаторите обикновено са shar файлове Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: ivo1204 в Mar 31, 2008, 20:45
Ами като сорс си е "distro-independent." Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: ivo1204 в Mar 31, 2008, 20:51 Има и други чалъми , ама те са "висш пилотаж " , например qmake от библиотеките QT .
Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: nov_chovek в Mar 31, 2008, 21:23
Архитектурите ясно, ама тогава със скайпа как е направено? Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: gat3way в Mar 31, 2008, 23:16 Ти това със скайпа пробвал ли си да го подкараш примерно на 2.2 ядро? Случаят е брутален, но предполагам дори на 2.4 някъде ще има търканици по въпроса. Може и да е безпроблемно, но вярвай че в тоя случай някой си е поиграл доста да изчисти лошите моменти.
А и що се отнася до 2.6, там пак има някои генерални проблеми, в един момент въвеждат futex-и, ей такива неща. Но да, с много старание, можеш да направиш предполагам един по-универсален инсталатор. От инсталатора не се гони производителност и особено голяма стабилност, но това не е валидно в общия случай, така че не знам. Най-малкото примерно да се пробваш да направиш същото с някой браузър като например firefox, ще настъпиш такива мотики, каквито не си си и представял.. Апропо, мани ядрата, дори X API-то се променя, променят се и разни message bus-ове характерни за wm-тата, такива неща. Оттам се чупят глупости от сорта на "не мога да copy-paste-вам от този прозорец" и тем подобни глупости. Просто като цяло идеята е лоша. Защо ти е бинарен файл, имаш сорса. Да, има бинарни пакети и те не случайно са обвързани със зависимости от други пакети и версиите им. Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: nov_chovek в Mar 31, 2008, 23:45 gat3way: цялата тази патаклама е заради блендер-а. Има към него един блендерплеър, който подкарва файлове правени с блендер. Просто става дума за игра, която обаче върви чрез блендерплеър. Девелопъра иска да разпространява играта и за линукс, обаче ще е доста трудоемко да прави пакети за всички дистрибуции, или пък да дава на хората сами да си компилират блендърплеъра.
Та това ми беше идеята, ама щом е толкова трудно за универсален бинарен файл... ще трябва да прави пакети. Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: gat3way в Apr 01, 2008, 00:06 Ами можеш да направиш пакет за твоята дистрибуция. Може да се намерят и хора, които да ти помогнат да съпортват този пакет и той да влезе в пакетната система на дистрибуцията. Това само допринася за оупънсорс идеята като цяло.
Титла: как се прави бинарен файл Публикувано от: v_badev в Apr 01, 2008, 10:08 В общият случай ако компилираш основните зависимости статично ще работи на повечето компютри. Така се правят комерсиалните игри за Linux, Adobe Reader, Skype, Flash и други. Някои хора винаги ще мърморят че не им е направно на пакет, но да правиш и поддържаш пакети за куп дистрибуции не е никак лесна работа.
|