Linux за българи: Форуми

Linux секция за начинаещи => Настройка на програми => Темата е започната от: Nerf в Apr 28, 2004, 08:12



Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: Nerf в Apr 28, 2004, 08:12
Здравеите.
в единг game клуб на сървъра има доста малки(и стари) игрички които вин98 машините теглат през samba. Вапросната машина е със slac9.0 и kernel 2.4.26.
За да могат да варвят повечето игри изискват Read-Write достап до мрежовия ресурс. Но по този начин "дечурлигата" могат да отворят мрежата и да затрият всички такива игри. Не се сетих за друго решение освен да се направи копие на игрите (или самата фаилова система) и от време на време да се синхронизира с някаква програмка. Но точно тази някаква програма ми обягва, ако може някои да ме насочи кам нещо такова ще съм му много благодарен. Обаче вазниква втори проблем а сеивовете? Няма ли и те да се трият при синхронизирането? Фаиловата система на сървара е reiserfs.
Предварително искам да благодаря на всичи отзовали се.


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: coldy в Apr 28, 2004, 08:41
Можеш ли да опишеш начина по който се стартират игрите от всеки клиентски компютър и евентуално да покажеш smb.conf файла?
А като цяло колко дисково пространство заема информацията, която искаш да защитиш?


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: melwin в Apr 28, 2004, 10:45
Хвърли едно око на rsync , мисля че би ти свършил идеална работа.


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: в Apr 28, 2004, 18:43
Цитат (Nerf @ Април 28 2004,09:12)
За да могат да варвят повечето игри изискват Read-Write достап до мрежовия ресурс.

Би могъл да опиташ да определиш кои файлове иска да пише всяка игра и да разрешиш само тях за писане, така ще са под риск само saves.


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: Nerf в Apr 28, 2004, 21:02
към coldy: игрите се стартират по вазможно най-простия начин. Просто се прави shortcut на Desktop-a на всяко PC към съответния ресурс и .exe фаила(от което се стартира играта).
А ето и smb.conf.
Всичко като цяло е 10G някаде засега но ще се увеличава.

към borj: да, но те са прекалено много и ще се увеличават а аз не смятам с това да се занимавам повече от веднyж(права го за едно приятелче което нищо не разбира).

към melwin: значи това генерално е много добра идея (дори брилянтна), но спецяло при мен няма да е добре.
Мисля да си направа имидж на партишана (втория партишан със същото съдържание) и от време на време да карам cp да копира имиджа върхо оргинала със опция да не прави overwrite на саществуващти  фаилове(нещо от типа на cp -u -R /mnt/backup/games/* /public/games/) . Така само ако има нещо изтрито cp ще го възстановява(PC-то е доста мощтно и мога да си го позволя това ;) )
P.S. това с cp все още несъм го пробвал и ако на някои му хрумне добра идея ще се радвам да я чуя.


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: coldy в May 02, 2004, 01:00
Ако бях на твое място (съвет) щях да си hide-на папката с игрите през smb.conf. Просто предположение: на малко би им хрумнало да се ровят из save-овете, че да ги трият, а и можеш да си правиш backup по всяко време. Струва ми се най-лесен за изпълнение вариант.

Разбира се, от страна на сигурността гаранции на база предлоложения (надежди) няма.

Не мога да помогна с повече ...


Титла: filesystem synchronize
Публикувано от: spooky в May 02, 2004, 12:04
1st Security Agent shto ne slojite na WinBoze-to da ne moje klientite da se dobirat do resurski koito ne sa i pozvoleni :)