Linux за българи: Форуми

Програмиране => Общ форум => Темата е започната от: shoshon в May 12, 2009, 18:02



Титла: Въпросчета за OpenGL
Публикувано от: shoshon в May 12, 2009, 18:02
Значи оптивам се да чета но има някои фундаментални неща, които не разбирам.

1) За какво служи Mesa? "Free implementation of OpenGL"? E добре де той не си ли е опен и къде идват драйверите в цялата тази история.
2) Гледам след пакетите на Mesa пише библиотеки GLU, GLUT, GLX. Интересува ме за какво става въпрос с 2 думи ако може, и нямаше ли да се сменя GLX с някакво  WGL ( GLW ).
3) Ще има ли ново API? Някак си обектния модел ми се струва по-привлекателен.

Благодаря предварително.


Титла: Re: Въпросчета за OpenGL
Публикувано от: spirtbrat в May 13, 2009, 15:29
OpenGL е стандарт, а Mesa е негова имплементация - подобно на C и GCC. Само, че OpenGL  не дефинира абсолютно всичко, което човек може да поиска, затова има най различни библиотеки с функции, каквито няма в самия OpenGL (подобно на библиотеките на C). Известни такива са GLU ($2), GLUT ($2), SDL ($2), GLUI ($2).
GLX ($2) също е библиотека и прави възможно ползването на OpenGL от приложения под X. WGL ($2) е еквивалента му за Windows, а CGL ($2) е за Mac OS X.
API за какво ??


Титла: Re: Въпросчета за OpenGL
Публикувано от: laskov в Aug 27, 2009, 16:23
Още едно въпросче:
В wiki-то на Blender пише:
Цитат
Generally speaking integrated graphics chips and older low end graphics cards will perform poorly or not at all with Blender due to their poor support for OpenGL.
Не знам кога е писан този текст и въпросът ми е дали това е актуално към момента. За по-старите графични карти е ясно. Как се държат най-новите графични карти?
Целият текст ($2)