Титла: Въпросчета за OpenGL Публикувано от: shoshon в May 12, 2009, 18:02 Значи оптивам се да чета но има някои фундаментални неща, които не разбирам.
1) За какво служи Mesa? "Free implementation of OpenGL"? E добре де той не си ли е опен и къде идват драйверите в цялата тази история. 2) Гледам след пакетите на Mesa пише библиотеки GLU, GLUT, GLX. Интересува ме за какво става въпрос с 2 думи ако може, и нямаше ли да се сменя GLX с някакво WGL ( GLW ). 3) Ще има ли ново API? Някак си обектния модел ми се струва по-привлекателен. Благодаря предварително. Титла: Re: Въпросчета за OpenGL Публикувано от: spirtbrat в May 13, 2009, 15:29 OpenGL е стандарт, а Mesa е негова имплементация - подобно на C и GCC. Само, че OpenGL не дефинира абсолютно всичко, което човек може да поиска, затова има най различни библиотеки с функции, каквито няма в самия OpenGL (подобно на библиотеките на C). Известни такива са GLU ($2), GLUT ($2), SDL ($2), GLUI ($2).
GLX ($2) също е библиотека и прави възможно ползването на OpenGL от приложения под X. WGL ($2) е еквивалента му за Windows, а CGL ($2) е за Mac OS X. API за какво ?? Титла: Re: Въпросчета за OpenGL Публикувано от: laskov в Aug 27, 2009, 16:23 Още едно въпросче:
В wiki-то на Blender пише: Цитат Generally speaking integrated graphics chips and older low end graphics cards will perform poorly or not at all with Blender due to their poor support for OpenGL.Не знам кога е писан този текст и въпросът ми е дали това е актуално към момента. За по-старите графични карти е ясно. Как се държат най-новите графични карти? Целият текст ($2) |