Linux за българи: Форуми

Хумор, сатира и забава => Живота, вселената и някакви други глупости => Темата е започната от: n00b в Mar 20, 2013, 01:20



Титла: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: n00b в Mar 20, 2013, 01:20
@gat3way, @mitaka

http://www.eevblog.com/forum/projects/hacking-nvidia-cards-into-their-professional-counterparts/

Само на цената на едно резисторче...


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: gat3way в Mar 20, 2013, 07:21
В Тесла не мисля. Професионалните карти по принцип нищо повече не предлагат като производителност. Обаче примерно видеорамта е с ECC, това няма как да се докара с едно резисторче. Друг е въпроса къде е смисъла - вярно е че за сметки всеки бит грешка е проблем, но моите впечатления са че въпросният бит грешка рядко е в паметта, особено при прегряване, самият видеопроцесор почва да върши глупости и това няма как да се хване с ECC памет определено.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: bvbfan в Mar 20, 2013, 07:50
Само в паметта ли е разликата между картите, след като и геймърската и професионалната използват едно и също gpu. И кое поражда огромната разлика в цените, в статията пише разлика 1000$, като гледам в България е 2500лв.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: gat3way в Mar 20, 2013, 08:16
Ами всичко е маркетинг, а теслите са маркетирани като супер-дупер машинки за смятане, на които няма смисъл да сложат дори DVI или VGA изход :)

Добре де, NVidia се стараят и софтуерно да окастрят нещата - примерно колкото и да е глупаво, драйвера вади доста повече информация за теслите, отколкото за десктоп GPU-тата, които ползват същата архитектура - дотам че дори текуща утилизация не можеш да видиш. Има и други софтуерни благинки. Но от хардуерна гледна точка, ECC рамта е най-важното. Както и може би факта, че не ги правят някакви свинщини дето вземат по 2-3 слота място (което ме навежда на мисълта че може би и с охлаждането са се постарали повече).

За AMD и FirePro не ми се говори, там е същата история, като вместо ECC, просто слагат примерно 2-3 пъти повече видеопамет и сме готови.

Всичко това от гледна точка на сметките.

А,да, всъщност NVidia също така изкуствено окастря double precision производителността на десктоп моделите, поне на по-евтините но всъщност теслите по правило вадят същата, каквато вадят и high-end десктоп картите, поне до скоро беше така, сега не знам с GK104/GK110 и новите тесли как стоят нещата.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: bot в Mar 20, 2013, 12:02
 Някой май търси начин да миньорства с евтин хардуер


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: zxz в Mar 20, 2013, 15:35
Според мен това подава само инфо за самата карта. Няма как с 256мб видео да го направиш 1024 само с резистор.. пък и не е изгодно технически - защо ще слагат повече памет, без да се използва.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: gat3way в Mar 20, 2013, 16:20
Ами понякога има и "подаръци" - примерно по спомени първите серии 6950-ци на пазара си бяха 6970-ци, които не са минали някакви производствени тестове като хората и просто бяха бутнали BIOS-а на картата, така че част от шейдърните процесори са забранени. Съответно флашваш биоса и си имаш по-евтина 6970-ца. В повечето случаи нямаше проблеми с това, дори с охлаждането, смятаха си съвсем коректно. След изчерпването на партидите, свърши мандрата. Епизодично съм чувал подобни истории и за други модели, но това е може би най-ясният пример и не е градска легенда (може би други градски легенди вече се базират на това не знам).

Иначе нвидиите не стават за копане - съотношенията производителност/цена/консумация са прекалено зле доколкото знам. Сега откакто пуснаха специализирани ASIC чипове за копане, по принцип копането с видеокарти отива към края си.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: go_fire в Mar 20, 2013, 19:24
Не е градска легенда. Има прекалено много случаи включително с процесори (от където произлиза практиката всъщност). Има го дори при звукови платки и какво ли не. И е доста стара практика. Първият случай, за който аз знам е от средата на деветдесетте години и е с първите пентиуми.

И не е набутвация. Ако не го правиха, щяха да имат брак. Сега продават всичко.


Титла: Re: Converting nvidia GTX 690 into a Dual Quadro K5000 SLI or into a Tesla K10
Публикувано от: Neo2SHYAlien в Mar 21, 2013, 08:55
Ами понякога има и "подаръци" - примерно по спомени първите серии 6950-ци на пазара си бяха 6970-ци, които не са минали някакви производствени тестове като хората и просто бяха бутнали BIOS-а на картата, така че част от шейдърните процесори са забранени. Съответно флашваш биоса и си имаш по-евтина 6970-ца. В повечето случаи нямаше проблеми с това, дори с охлаждането, смятаха си съвсем коректно. След изчерпването на партидите, свърши мандрата. Епизодично съм чувал подобни истории и за други модели, но това е може би най-ясният пример и не е градска легенда (може би други градски легенди вече се базират на това не знам).

Иначе нвидиите не стават за копане - съотношенията производителност/цена/консумация са прекалено зле доколкото знам. Сега откакто пуснаха специализирани ASIC чипове за копане, по принцип копането с видеокарти отива към края си.

Ами в общи линии е така и с телефоните (поне тия на HTC) едните които не минават тестовете коректно отиват в нисък клас телефони с орязани честоти и прочие другите си работят като пичове. В честия случай не е проблем да повишиш честотата и да намалиш волтажа и телефона продължава да си баца както този в по "високия" клас, но в редки случаи нещата не се получават :)