Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: luda_glawa в May 23, 2005, 18:59 Може въпроса ми да ви се е сторил много ама много глупав, но си имам причина да го задам. Машината е PIII 600MHz, 168MB RAM, NVidia FX5200 128MB AGP 8x, Debian sarge, NVidia driver 1.0-6111, kernel 2.4.23_custom
![]() Status: Disabled AGP initialization failed, please check the ouput of the 'dmesg' command and/or your system log file for additional information on this problem. Вие ще речете да си видя какво ми казва dmesg. Ето какво ми казва (леко орязано от мен): ... All processors have done init_idle PCI: PCI BIOS revision 2.10 entry at 0xf0510, last bus=1 PCI: Using configuration type 1 PCI: Probing PCI hardware PCI: Probing PCI hardware (bus 00) PCI: Using IRQ router VIA [1106/0596] at 00 ![]() Activating ISA DMA hang workarounds. ... Linux agpgart interface v0.99 © Jeff Hartmann agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 122M agpgart: Detected Via Apollo Pro chipset agpgart: AGP aperture is 64M @ 0xe4000000 ... NVRM: loading NVIDIA Linux x86 NVIDIA Kernel Module 1.0-6111 Tue Jul 27 07:55:38 PDT 2004 Според мен (ако бъркам моля да ме поправите) това означава, че е разпозната шината както трябва. Най-малкото картата е AGP и очевадно работи. Но Quake 3 Arena ми насича от време на време, става дума за линукс варианта, а на тази машина е работел без грижи с всичко на мах както се казва. И друго забелязах. Нали в XMMS има един plugin - OpenGL Spectrum Analyzer. Той също ми насича, не непрекъснато, но достатъчно, че да се забелязва разлика в това което той показва и музиката в момента. Между другото в директорията /proc/driver/nvidia/agp има още два файла - host-bridge и card. А в тях пише това: Host Bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C693A/694x [Apollo PRO133x] Fast Writes: Not Supported SBA: Supported AGP Rates: 2x 1x Registers: 0x07000203:0x00000002 --- Fast Writes: Supported SBA: Supported AGP Rates: 4x 2x 1x Registers: 0x1f000217:0x00000000 Та има ли как да разбера реално дали се използва правилно AGP шината? Въпроса е наистина много глупав но ... много ме бият на арената ![]() ![]() ![]() и ... знаете вече ![]() P.S. Аз си оправих проблема с текстурите. Просто трябваше да променя Lighting опцията от Lightmap на Vertex. Но въпроса с бързодействието си остава. Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: в May 25, 2005, 22:59 За да не си помислите, че съм изкукуригал съвсем ... вижте какво открих :-)
Многоооооо сме силнииииииии смеееееееее http://www.nvnews.net/vbulletin/archive/index.php/t-43748.html Утре ще пробвам с друго ядро, и ще внимавам още повече при конфигурирането на модулите ... но все пак ми се струва, че съм сложил всички необходими такива. Много странно. Продължавам да търся ключа от вратата за следващото ниво ;-) Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: в May 25, 2005, 23:05 Ето още нещо по темата. Ще съм благодарен. ако някой сподели опит и впечатления.
http://www.ovro.caltech.edu/~abeard/FC3_ON_8600/video.html Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: в May 25, 2005, 23:17 Съжалявам, че отделно ги пускам
![]() Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: dpm в May 26, 2005, 01:05 Значи ще пробвам да ти дам някав акъл
но ще стрелям на посоки просто така пробвай с настройки в БИОС да видиш кой слот по дефулт ти е графиката имаше нещо да не пишеше PCI, виж и AGP прозореца на колко е настроен (128, 64 MB). Не съм чел горните неща но ако имам време ще видя да ги прегледам, и аз съм с nVidia 5700 и нямам проблеми с тези неща всичко е на 6 ![]() Ако не стане пиши. Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: dpm в May 26, 2005, 01:30 Оп грешка май не е от това и доколкото ми се струва е новия скапан драивер на nVidia. Пробвах го на SuSE 9.3 и е пълно менте.
може да го потормозиш малко примерно пробвай по стар. Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: kamos в May 26, 2005, 12:56 Препоръчвам ти да не пипаш ядрото , а първо да ъпдейтнеш драйвера на Ен Ви Диа.
За дебиан има готови пакети. Използвай апт-гет Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: dpm в May 26, 2005, 19:36 Разгледай xorg.conf:
Section "Device" BoardName "GeForce FX 5700" BusID "2 ![]() Driver "nvidia" Identifier "Device[0]" Screen 0 VendorName "NVidia" Option "UBB" "True" Option "WindowFlip" "True" Option "NoLogo" "True" Option "RenderAccel" "on" Option "NvAGP" "3" EndSection Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: luda_glawa в May 26, 2005, 22:47 Оказа се от драйвера на NVIDIA. Той е правел проблемите. Сложиш последната версия 1.0-7174 и вече файла /proc/driver/nvidia/agp/status изглежда така:
Status: Enabled Driver: AGPGART AGP Rate: 2x Fast Writes: Disabled SBA: Disabled И се усеща съществена разлика ... в Quake-a де ![]() ![]() libnvidia-tls.so.1: cannot handle TLS data Но това е по-малкото зло :-). dpm, kamos благодаря за помоща :-) Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: luda_glawa в May 27, 2005, 23:07 Между другото оправих и проблема с XMMS и съобщението извеждано от него:
libnvidia-tls.so.1: cannot handle TLS data Решението е просто ... преименуваш или изтриваш директорията /usr/lib/tls и ми се появиха OpenGL плугините. И работят вече както трябва. Ще трябва да разбера какво е породило проблема ... но това ще е в следващиоя епизод ;-) Титла: Проблем с AGP шината Публикувано от: the_real_maniac в May 28, 2005, 12:31 Ммм не съм чел всичко, но ако ползваш 2.6
трбява ти agpgart и съответния модул за agp подръжка на чипсета ти ( на дъното). примерно аз i865P modprobe agpgart modprobe intel_agp и чак после вече като дам startx се зарежда и модула radeon и нещата са ок. а виждам , че си оправил нещата ![]() |