Преди години си купих един Крос с "класическа" рамка и не съм особено доволен, въпреки че е минал поне 5-6 хиляди километра. Все пак тогава струваше 180 лв. и беше един от най-евтините модели, нямаше V-brake, камо ли дискови спирачки, нямаше амортисьори, даже нямаше и калници.
От моята гледна точка мога да ти дам няколко съвета:
1. Купи си колело с амортисьори, особено ако смяташ да караш в планината. Дори да не е за планината, да минеш 20 км паваж не е приятно усещане, да не говорим за повече. Друг е въпросът колко струват качествените колела с амортисьори.
2. Ако нямаш калници си купи отделно и ги монтирай. В противен случай дори при слаб дъжд цялата кал се качва във врата ти.
3. Обърни внимание на безопасността.
Задължително си купи каска за велосипед и ръкавици. Независимо колко опит имаш, падания се случват, а недай си Боже на пътя да те забере някоя маршрутка... По-добре да изглеждаш смешно с каска, отколкото да изглеждаш смешно без нея.
4. Купи си бордови компютър (силно казано, по скоро прилича на електронен часовник) и настрой скоростомера да отчита правилно скоростта. Там се смятат едни работи, ще прочетеш в упътването. Скоростомера не е от първостепенно значение, но е полезно да знаеш във всеки един момент с колко се движиш, защото има ситуации например при попътен вятър и наклон надолу, когато си мислиш че караш бавно, а си навъртял 40 км/ч и едно непремерено движение може да ти струва много.
5. Вземи си фар и стоп (с опция за мигане) на батерии. Ако може да се включва и динамо ще е предимство, въпреки че напоследък не съм виждал такива. Фарът няма да ти освети пътя, но ще помогне на колите в насрещното да те виждат от далече. Същото важи и за стопа. "Мигащата" функция е полезна веднъж защото пести батериите, втори път защото с нея се преценява по-лесно посоката и скоростта ти на движение.
6. Щом се оборудваш с по-важните неща отиди на майстор да ти настрои колелото. Обърни внимание на предавките, всяка предавка трябва да превключва лесно без да се налага да превърташ през една напред и назад. Също така много важно е да разхлабиш малко предна спирачка и
никога да не спираш само с нея. Иначе ще разбереш за какво са ти ръкавиците.
Това е, което се сещам за сега.
Успех в покупките