bot, по принцип, газовата турбина има по-високо КПД от ДВГ, но пак нещата опират до конструктивни решения.
Наскоро гледах(не на живо де

) някакъв прототип на спортен Ягуар който използва мини турбина и май на същия принцип, да върти генератор който зарежда батерия и задвижването на а-ла от от ел мотори.
Иначе за самите генератори, не съм сигурен, но са май устройства които работят като генератор и електромотор/стартер, а защо не и да задвижва колелата!
Преди доста години четох, че БМВ първи, май в 7-мицата са въвели решение дето генератора и стартера са обединени в общо устройство между двигатела и скоростната кутия, демек с маховика, но нямам идея, дали още се използва.
Сетих се за друго, какво мислите за поредната глупост по тази тема, да задължават производителите на а-ли инсталират звуови устройства които да наподобяват звука на ДВГ, щото с безшумноста си били опасни за малоумните пешеходци!!!?